Κυριακή 6 Ιουνίου 2021

Δίκτυο μαμούθ από την ΕΕΤΤ για την εποπτεία συχνοτήτων

 

Έπειτα από ετοιμασίες ενός τουλάχιστον έτους, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων προκήρυξε τον μεγάλο διαγωνισμό για την «Ανάπτυξη Δικτύου Σταθερών και Κινητών Σταθμών Εποπτείας Φάσματος Ραδιοσυχνοτήτων, Ασύρματου Ψηφιακού Δικτύου Φωνής και Ασύρματου Δικτύου Μετάδοσης Δεδομένων». Η δαπάνη για το σύνολο του διαγωνισμού και στα τρία τμήματα του συνολικού έργου ανέρχεται σε 69.014.002,01 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ (55.656.453,23 ευρώ καθαρά).
Η σύμβαση θα αφορά την ανάπτυξη και λειτουργία ενός εκτεταμένου συστήματος εποπτείας του φάσματος, με την τοποθέτηση συνολικά 16 σταθερών σταθμών εποπτείας σε όλη τη χώρα (δέκα μεταφερόμενων και έξι κινητών), ενός ασύρματου δικτύου επικοινωνίας φωνής καθώς και ενός δικτύου δεδομένων, βασισμένου σε μικροκυματικές ραδιοζεύξεις.


Πηγή

Πριν ακόμα περάσει η πανδημία η κυβέρνηση ανοίγει τον δρόμο για ιδιωτικοποίηση του μεγαλύτερου Οργανισμού Υγείας

 Μία διάταξη που προβλέπει την παραχώρηση των σημαντικότερων υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων σε ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες αναλαμβάνουν - αν τελικώς υιοθετηθούν οι ρυθμίσεις - ουσιαστικά τη διαχείριση του ΕΟΠΥΥ φαίνεται να είναι έτοιμη να φέρει προς ψήφιση η κυβέρνηση, πριν ακόμα περάσει η πανδημία. «Λιγότερες κρατικές (που λέει και ο Πρωθυπουργός) υπηρεσίες υγείας, περισσότερος χώρος στους ιδιώτες "επενδυτές" και στην αδιαφάνεια. Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει αν αυτός είναι ο πραγματικός της σχεδιασμός» σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.


Ρεπορτάζ του «Έθνους» έφερε στην επιφάνεια την πρόθεση της κυβέρνησης να κάνει ριζικές αλλαγές στον ΕΟΠΥΥ μέσω κυβερνητικής διάταξης το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ανοίγοντας την πόρτα για την ιδιωτικοποίηση του.

Όπως επισημαίνεται στον Οργανισμό επικρατεί αναβρασμός, αφού οι αλλαγές που έρχονται είναι σαρωτικές για τον φορέα, ο οποίος έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους.  Ήδη όπως αναφέρουν αποκλειστικές πληροφορίες του ethnos.gr, για τη διάταξη έχουν ενημερωθεί τα στελέχη του ΕΟΠΥΥ, με δεδομένο ότι σύντομα δεν θα μπορούν να ελέγχουν και το αντικείμενο που είχαν αναλάβει. Γι αυτό άλλωστε στον Οργανισμό επικρατεί αναβρασμός, αφού οι αλλαγές που έρχονται είναι σαρωτικές για τον φορέα, ο οποίος έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια ασφαλισμένους, ενώ το κονδύλι που διαχειρίζεται ξεπερνά τα 5,5 δις ευρώ.

Μάλιστα, υψηλόβαθμες πηγές έλεγαν στο Μέσο ότι ήδη είναι έτοιμο νομοσχέδιο του υπουργείο Υγείας το οποίο ανοίγει το δρόμο για μεγαλύτερη συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα.

Οι αλλαγές πάντως που προωθούνται περιγράφονται από το μέσο που έφερε στην επιφάνεια την είδηση ως επτασφράγιστο μυστικό:   «Ο ΕΟΠΥΥ δύναται  ύστερα από απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου να αναθέτει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου τις ακόλουθες εργασίες:

α) Τη μελέτη, καταγραφή, αποτίμηση, αξιολόγηση και υποβολή προτάσεων για την αξιοποίηση των περιουσιακών τους στοιχείων

β) Τη διοικητική και οικονομική οργάνωση των υπηρεσιών τους

γ) Το κλείσιμο των ισολογισμών – απολογισμών και τη λογιστική εν γένει ενημέρωση

δ) Την καταχώρηση και επεξεργασία στοιχείων στα μηχανογραφικά τους προγράμματα

ε) Τον έλεγχο των δαπανών υγείας

στ) την εκπόνηση νομικών σχεδίων, διακηρύξεων, συμβατικών κειμένων και νομικών μελετών επί των ζητημάτων που άπτονται ιδίως των Διευθύνσεων Προμηθειών, Συμβάσεων και Διεθνών Ασφαλιστικών Σχέσεων του Οργανισμού».

Αξιοσημείωτο είναι πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, ότι ήδη το Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ έχει παραγκωνιστεί σε έναν βαθμό, ενώ ακυρώνονται και συνεδριάσεις του. Και αυτό επειδή έγινε μεταφορά αρμοδιοτήτων σε υπηρεσιακούς παράγοντες και διευθυντές τμημάτων με αποτέλεσμα να μην αποφασίζει το ΔΣ σχεδόν για τίποτε, σε βαθμό που αναβάλλονται ακόμη και συνεδριάσεις λόγω έλλειψης θεμάτων.

«Περισσότερος χώρος στους ιδιώτες “επενδυτές” και στην αδιαφάνεια»

Την αντίδραση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης προκάλεσαν οι παραπάνω αποκαλύψεις και με ανακοίνωση του ζητά εξηγήσεις από την κυβέρνηση. «Από τις εξαγγελίες Μητσοτάκη για ΣΔΙΤ στο ΕΣΥ και την αποθέωση της ιδιωτικής Υγείας, που με τις ευλογίες της Κυβέρνησης υπήρξε εντυπωσιακά απούσα στη διαχείριση της πανδημίας, περνάμε στην de facto αλλαγή χαρακτήρα του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας» επισημαίνει.

Και αναφέρει πως «σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Έθνους, η κυβέρνηση σκοπεύει να φέρει τροπολογία στη Βουλή με την οποία προβλέπεται η παραχώρηση υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ σε ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες θα μπορούν να ελέγχουν από τις δαπάνες του Οργανισμού μέχρι και τα περιουσιακά του στοιχεία.  Εξέλιξη που, εκτός από υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, πιθανότατα θα οδηγήσει σε ένα πάρτι δισεκατομμυρίων με συμμετέχοντες τους γνωστούς «ημέτερους».

«Προφανώς στην  κατεύθυνση υλοποίησης του ίδιου πολιτικού σχεδίου αναμένεται επίσης  η πρόσληψη καλοπληρωμένων golden boys (managers) για τη σύναψη ατομικών συμβάσεων του ΕΟΠΥΥ με δημόσια Νοσοκομεία. Στην πραγματικότητα καταργεί με τον τρόπο αυτό τη σημαντική χρηματοδοτική βοήθεια του ΕΟΠΥΥ προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας, καθώς όχι μόνο δεν θα είναι δεδομένη, αλλά θα εναπόκειται στην  κατάληξη των μεμονωμένων διαπραγματεύσεων μεταξύ των διορισμένων  διοικήσεων των δημόσιων  νοσοκομείων και των  manager με τον ΕΟΠΥΥ».

«Λιγότερες κρατικές (που λέει και ο Πρωθυπουργός) υπηρεσίες υγείας, περισσότερος χώρος στους ιδιώτες  “επενδυτές” και στην αδιαφάνεια. Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει αν αυτός είναι ο πραγματικός της σχεδιασμός» καταλήγει.


Πηγή

Αντιμέτωπη με ποινή φυλάκισης δύο ετών Τουρκάλα ηθοποιός για ανάρτηση που κατέκρινε τη βία κατά των γυναικών

 Δεν έχει τέλος στη γειτονική Τουρκία η ζοφερή πραγματικότητα με περιστατικά βίας κατά των γυναικών και προσπάθειας συγκάλυψης τους, καθώς αντιμέτωπη αυτή τη φορά με ποινή φυλάκισης είναι ηθοποιός με την κατηγορία ότι προσβάλει έναν πρώην στρατιωτικό που κατηγορείται για το βιασμό μιας 18χρονης. «Αισθάνεστε καλά στη συνείδησή σας που έχετε αθωώσει τη βία των βιαστών. Νόμος, προσευχή, ευχή, αίτημα, αίτημα, ελπίδα, έχετε πάρει τα πάντα από εμάς !! Τι μπορώ να πω! Ντροπή σου! Ντροπή σου!!! #MusaOrhantutuklansın» έγραψε στο twitter της η Ezgi Mola, αρνούμενη να ζητήσει συγγνώμη. «Έδωσα τη γενική αντίδρασή μου σε όλα τα περιστατικά βίας κατά των γυναικών, όπως κάθε ευαίσθητο άτομο. Δεν γνωρίζω ούτε τον καταγγέλλοντα ούτε έχω προσωπικές προθέσεις. Δεδομένου ότι είμαι δημόσιο πρόσωπο, αντιδρώ και δημοσιοποιώ τη γνώμη» ισχυρίστηκε.


Τούρκος εισαγγελέας πρότεινε ποινή φυλάκισης δύο ετών και τεσσάρων μηνών για την ηθοποιό Ezgi Mola, καθώς θεωρεί πως μια ανάρτησή της στο Twitter προσβάλει έναν πρώην στρατιωτικό που κατηγορείται για το βιασμό μιας 18χρονης γυναίκας κουρδικής καταγωγής. «Αισθάνεστε καλά στη συνείδησή σας που έχετε αθωώσει τη βία των βιαστών. Νόμος, προσευχή, ευχή, αιτήματα, ελπίδα, έχετε πάρει τα πάντα από εμάς !! Τι μπορώ να πω! Ντροπή σου! Ντροπή σου!!! #MusaOrhantutuklansın» έγραψε στον λογαριασμό της στα social media η Ezgi Mola.

Η απόφαση για την απελευθέρωση του κατηγορουμένου προκάλεσε μεγάλη δημόσια αντίδραση, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το θύμα δεν βρίσκεται πια στη ζωή. Η 18χρονη αυτοκτόνησε, αφού πρώτα άφησε ένα σημείωμα, στο οποίο κατηγορεί τον στρατιωτικό ότι την κράτησε κλεισμένη σε ένα σπίτι και την βίαζε επί 20 ημέρες. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η έκθεση των γιατρών επιβεβαίωσε τον βιασμό της.

Σύμφωνα με το CNN Τουρκίας, ο δικηγόρος του Ορχάν κάλεσε την ηθοποιό να ζητήσει συγγνώμη, κάτι που η ίδια αρνήθηκε και ο εισαγγελέας άσκησε αγωγή εναντίον της στο 31ο Ποινικό Πρωτοδικείο της Άγκυρας με την κατηγορία της «προσβολής με ηχητικό, γραπτό ή βίντεο μήνυμα». Η ίδια απαντά: «Τη στιγμή που η βία, οι θάνατοι και οι κακοποιήσεις εναντίον γυναικών συνέβησαν το ένα μετά το άλλο, ήταν στην κορυφή της ατζέντας του Twitter (ένα δημοφιλές θέμα στο Twitter)! Με το hashtag # MusaOrhantutuklansın, έδωσα τη γενική αντίδρασή μου σε όλα τα περιστατικά βίας κατά των γυναικών, όπως κάθε ευαίσθητο άτομο. Δεν γνωρίζω ούτε τον καταγγέλλοντα ούτε έχω προσωπικές προθέσεις. Δεδομένου ότι είμαι δημόσιο πρόσωπο, προτείνω τη γενική μου γνώμη και αντίδραση με την ιδέα να δείξω την ευαισθησία μου».

Το καθεστώς Ερντογάν έχει μειώσει τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, προστατεύοντας παράλληλα όσους άνδρες τις κακομεταχειρίζονται με κάθε τρόπο. Χιλιάδες Τούρκοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην επιδιωκώμενη δίωξη της ηθοποιού, με το hashtag #YalnızDeğilsinEzgiMola (δεν είσαι μόνη, Ezgi Mola).

Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία από πρόθεση για την γυναικοκτονία στην Αγία Βαρβάρα

 Ποινική δίωξη για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση καθώς και για παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία άσκησε ο Εισαγγελέας στον 75χρονο που σκότωσε το βράδυ της περασμένης Πέμπτης στην Αγία Βάρβαρα την 64χρονη εν διαστάσει σύζυγό του.


Ο κατηγορούμενος , που παραδόθηκε στις αρχές που τον αναζητούσαν ως δράστη του εγκλήματος, οδηγήθηκε μετά τον Εισαγγελέα στον ανακριτή από τον οποίο ζήτησε και έλαβε προθεσμία για την ερχόμενη Τρίτη.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κατ΄ομολογία δράστης για την γυναικοκτονία ισχυρίζεται ότι είχε έντονες διαφωνίες με το θύμα που αφορούσαν οικονομικά και περιουσιακά ζητήματα.

Ο συνήγορος του κατηγορουμένου Θεόδωρος Μαντάς σε δήλωση του αναφέρει πως το έγκλημα αποτελεί «την κορύφωση μιας οικογενειακής τραγωδίας. Μια πράξη την οποία προφανώς κανείς δεν επικροτεί. Οφείλεται στην έκρηξη του θυμικού μετά από μια έντονη δικαστική διαμάχη, η οποία επέφερε το αποτέλεσμα αυτό. Ο δράστης έχει ήδη μετανιώσει για την πράξη του. Αυθορμήτως παραδόθηκε στις Αρχές και ανέλαβε την ευθύνη της πράξεως του, παραδίδοντας και το όπλο του εγκλήματος».


Πηγή

Νέα απευθείας ανάθεση 200.000 ευρώ από την ΕΡΤ στην Interbus για διαφημίσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ

 Σε μια ακόμα απευθείας ανάθεση διαφημιστικής προώθησης και προβολής περιεχομένου στην Interbus προχωράει η ΕΡΤ, με το κόστος αυτή τη φορά να ανέρχεται στα 200.000 ευρώ. Την απόφαση πήρε το Δ.Σ. της ΕΡΤ με το αιτιολογικό της προώθησης και προβολής του προγράμματος των τηλεοπτικών καναλιών, των ραδιοφώνων, των υπόλοιπων μέσων και των δράσεων της ΕΡΤ.


Μόλις τον προηγούμενο Αύγουστο είχε γίνει γνωστή η απευθείας ανάθεση διαφημιστικής προώθησης και προβολής περιεχομένου στην Interbus, με βασικό μέτοχο τον όμιλο Κοπελούζου, από την ΕΡΤ κόστους 56.000 ευρώ. Όπως φαίνεται και αναδείχθηκε από ρεπορτάζ της «Αυγής», ένα χρόνο μετά η ΕΡΤ επανέρχεται με απευθείας ανάθεση στην ίδια εταιρεία για αρκετά μεγαλύτερο κόστος.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την «Αυγή» η διοίκηση της ΕΡΤ φαίνεται να προσπαθεί να «σπρώξει» την τηλεθέαση, που είναι κολλημένη γύρω από το 5%, και να προβάλει το πρόγραμμά της εγκρίνοντας πρόγραμμα outdoor διαφημιστικής προβολής χιλιάδων ευρώ. Η υπαίθρια διαφήμιση της ΕΡΤ πάνω σε λεωφορεία και τρόλεϊ, θα κοστίσει ούτε λίγο ούτε πολύ 200.000 ευρώ.

Την απόφαση πήρε το Δ.Σ. της ΕΡΤ με το αιτιολογικό της προώθησης και προβολής του προγράμματος των τηλεοπτικών καναλιών, των ραδιοφώνων, των υπόλοιπων μέσων και των δράσεων της ΕΡΤ. Η διαφημιστική προβολή θα «τρέχει» στην κυριολεξία πάνω σε 200 οχήματα, λεωφορεία και τρόλεϊ των ΟΣΥ στην Αθήνα και σε 50 λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Το διαφημιστικό πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 30 ημερών και θα ολοκληρωθεί εντός του 2021 σε διάστημα που θα ορίσει η ΕΡΤ ανάλογα με τις ανάγκες της.


Πηγή

Διπλό φονικό στην Κέρκυρα: Άνδρας άνοιξε πυρ και σκότωσε ζευγάρι που διέμενε στο νησί

 Διπλό φονικό σημειώθηκε στην Κέρκυρα, καθώς άνδρας άνοιξε πυρ και σκότωσε ένα ζευγάρι Γάλλων που διέμενε στο νησί. Σε εξέλιξη αστυνομική επιχείρηση στην περιοχή, ενώ η αστυνομία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο δράστης να έβαλε τέλος στη ζωή του μετά το έγκλημα.


Ένα ζευγάρι Γάλλων, που διέμενε στην περιοχή της Δασιάς στην Κέρκυρα, έπεσαν θύματα δολοφονίας το μεσημέρι της Κυριακής. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ, δράστης φέρεται να είναι ένας άνδρας με τον οποίο το ζευγάρι είχε κάποιες διαφορές.

Ο δράστης φέρεται να σκότωσε το ζευγάρι με καραμπίνα, ενώ αμέσως μετά ταμπουρώθηκε στο σπίτι του, απ’ όπου ακούστηκαν επίσης πυροβολισμοί.

Σε εξέλιξη αστυνομική επιχείρηση στην περιοχή, ενώ όπως ανέφερε η ΕΡΤ η αστυνομία δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ο δράστης να έβαλε τέλος στη ζωή του μετά το έγκλημα.


Πηγή

«Άλλο η απεργία κι άλλο η παρανομία» δηλώνει ο Χατζηδάκης, καταδεικνύοντας τη νέα «πραγματικότητα» μετά το νομοσχέδιο του

 Τα βέλη του κατά των συνδικαλιστών αποφάσισε να ρίξει ο υπουργός Εργασίας για να υπερασπιστεί το αντεργατικό νομοσχέδιο που έφερε στη βουλή, υποστηρίζοντας πως «άλλο η απεργία κι άλλο η παρανομία» και καταδεικνύοντας πώς θα αντιμετωπίζονται οι απεργίες από εδώ και στο εξής. Ο Κωστής Χατζηδάκης ισχυρίστηκε προκλητικά πως «οι συνδικαλιστές ενοχλούνται από τα ηλεκτρονικά μητρώα και την ηλεκτρονική ψηφοφορία που εισάγουμε, όπως και από την κατάργηση της χρηματοδότησης των οργανώσεων από εργοδότες και κόμματα. Αυτό είναι το πρόβλημά τους». Κληθείς να απαντήσει για την κατάργηση του 8ωρου κατέληξε να αναρωτιέται: «Ποιος σοβαρός άνθρωπος πιστεύει ότι θα ήταν δυνατόν να καταργηθεί το 8ωρο σε μια χώρα της ΕΕ;».


Προκλητικός ο υπουργός Εργασίας εμμένει στις θέσεις του για το εκτρωματικό σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη βουλή, ενώ σε συνέντευξη του στο «ΒΗΜΑ» υπεραμύνεται της περαιτέρω ποινικοποίησης των αγώνων των εργαζομένων λέγοντας πως «άλλο η απεργία και άλλο η παρανομία». Ο Κωστής Χατζηδάκης σχετικά με το αντεργατικό νομοσχέδιο που έφερε στη βουλή με δύο τροποποιήσεις για την «αστική ευθύνη συνδικαλιστών» και την «απαγόρευση παράνομης απεργίας», ισχυρίστηκε πως «οι συνδικαλιστές ενοχλούνται από τα ηλεκτρονικά μητρώα και την ηλεκτρονική ψηφοφορία που εισάγουμε, όπως και από την κατάργηση της χρηματοδότησης των οργανώσεων από εργοδότες και κόμματα. Αυτό είναι το πρόβλημά τους».

Ο υπουργός εξαπέλυσε εκ νέου επίθεση στην αξιωματική αντιπολίτευση, υποστηρίζοντας πως «ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει μια ακόμη πολιτική θεατρική παράσταση, μιλάει με τσιτάτα, ενώ εμείς παρακολουθούμε τις εξελίξεις και αναζητούμε δίκαιες και ισορροπημένες λύσεις». Για την κατάργηση του 8ωρου που αντιπολίτευση και συνδικάτα του καταλογίζουν με το νέο σχέδιο νόμου, επιμένει να απαντά με ερώτηση. «Ποιος σοβαρός άνθρωπος πιστεύει ότι θα ήταν δυνατόν να καταργηθεί το 8ωρο σε μια χώρα της ΕΕ;» αναρωτήθηκε.

Υπενθυμίζεται πως με αλλαγές έφερε στη Βουλή ο Κωστής Χατζηδάκης το νέο εργασιακό νομοσχέδιο, προαναγγέλλοντας μία νέα διάταξη σχετικά με τις παράνομες απεργίες, σημειώνοντας πως εάν μια απεργία κρίνεται καταχρηστική από το δικαστήριο, δεν θα μπορεί να επαναπροκηρυχθεί από άλλο Σωματείο, δευτεροβάθμιο. Προς απόσυρση οδεύουν δύο διατάξεις σχετικά με τις αποζημιώσεις απόλυσης. Συγκεκριμένα, δε θα συμπεριληφθούν η διάταξη περί καταβολής της αποζημίωσης απόλυσης μέσα σε 4 μήνες, καθώς και η διάταξη που παρέχει το δικαίωμα στον εργοδότη να καταβάλλει μειωμένη κατά 10% αποζημίωση απόλυσης. Το «πακέτο» των αλλαγών περιλαμβάνει διευθέτηση χρόνου εργασίας, υπερωρίες και παρεμβάσεις στο σκέλος του συνδικαλισμού και των απεργιών, με την αξιωματική αντιπολίτευση να εξαπολύει επίθεση στην κυβέρνηση, κάνοντας λόγο για «αντεργατικές ρυθμίσεις».

Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές παρεμβάσεις:

  •  Εισάγεται «Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας»
  •  Συνίσταται η επιθεώρηση εργασίας ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή
  • Προβλέπονται μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας και παρενόχλησης της εργασίας
  • Προτείνεται άδεια πατρότητας 14 μέρες
  • Εισάγονται ρυθμίσεις για την τηλεργασία
  • Καταργείται η διάκριση μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών ως προς τις αποζημιώσεις απόλυσης.
  • Θεσπίζεται πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων και απασχολούμενων στις συνεργατικές ψηφιακές πλατφόρμες.
  • Προστίθενται επιπλέον εξαιρέσεις κλάδων που μπορούν να λειτουργούν την Κυριακή
  • Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, διαλειτουργικότητα των πληροφοριακών συστημάτων ”Εργάνη”, e-ΕΦΚΑ, Επιθεώρησης Εργασίας και ΟΑΕΔ.
  • Απαγορεύεται η χρηματοδότηση των συνδικαλιστικών οργανώσεων από εργοδότες και κόμματα
  • Προβλέπεται Ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία για τους κλάδους κοινής ωφέλειας σε απεργία
  • Καθίσταται υποχρεωτική η εγγραφή στο Μητρώο συνδικαλιστικών οργανώσεων η συνδικαλιστική δράση.

Το εργασιακό νομοσχέδιο κατατέθηκε στη βουλή, με σκοπό να ψηφιστεί από την Ολομέλεια στις 17 Ιουνίου, ενώ ο υπουργός Εργασίας επιμένει να χαρακτηρίζει «fake news» την πληρωμή υπερωριών με ρεπό, ακυρώνοντας ουσιαστικά τα δικά του λεγόμενα. «Υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους πειράζει να κουράζονται και θέλουν να δουλεύουν περισσότερο» είχε δηλώσει προκλητικά ο υπουργός Εργασίας. Σε ερώτημα για το αν δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο για διατάξεις του σχεδίου, είχε απαντήσει «και καλά κάνουμε», επιμένοντας  μάλιστα στο κυνικό αφήγημα πως το αντάλλαγμα για τις υπερωρίες του εργαζόμενου είναι ρεπό και όχι χρήματα, παρουσιάζοντάς το ως κάτι θετικό. Εργαζόμενοι, συνδικάτα και σωματεία θα δώσουν τη δική τους απάντηση από τον δρόμο, εκκινώντας από την 10η Ιουνίου, καθώς, όπως αποφάσισαν ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ εκείνη θα είναι η ημέρα της μεγάλης απεργιακής κινητοποίησης.


Πηγή

Μια μικρή γιορτή, μια μεγάλη αφετηρία για τον Λόφο Καστέλι και τη Rosa Nera

 Στα χέρια του κόσμου της βρίσκεται από το Σάββατο η Rosa Nera και ο Λόφος Καστέλι, εννέα μήνες έπειτα από την εκκένωση του λόφου από την αστυνομία. Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε η πρώτη ανοιχτή συνέλευση στο μπαλκόνι των Χανίων και ήδη όπως ανακοίνωσε η συλλογικότητα της κατάληψης ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης του κτιρίου με σκοπό την επαναλειτουργία του και την υποδοχή των ανθρώπων, των κινημάτων και των συλλογικοτήτων που επί εννέα μήνες έμεναν αποκλεισμένοι από το σημαντικότερο τοπόσημο της πόλης των Χανίων.


«Αν έχει φτάσει αυτό το κείμενο στα χέρια σας σημαίνει πως η αυλή στον Λόφο Καστέλι άνοιξε και πάλι» σημειωνόταν χθες στην ανακοίνωση για την ανακατάληψη του χώρου.  Η πρώτη ανοιχτή συνέλευση έγινε στο μπαλκόνι των Χανίων και μπροστά από το κτίριο της Μεραρχίας στο οποίο έγινε επανακατάληψη το πρωί του Σαββάτου, κόντρα στα σχέδια της κυβέρνησης και του Πολυτεχνείου Κρήτης για μετατροπή του συγκροτήματος τριών ιστορικών κτιρίων σε πολυτελές ξενοδοχείο.

Ήδη όπως ανακοίνωσε η συλλογικότητα της κατάληψης ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης του κτιρίου με σκοπό την επαναλειτουργία του και την υποδοχή των ανθρώπων, των κινημάτων και των συλλογικοτήτων που επί εννέα μήνες έμεναν αποκλεισμένοι από το σημαντικότερο τοπόσημο της πόλης των Χανίων.

«Μια μικρή γιορτή, μια μεγάλη αφετηρία» αναφέρουν στο κείμενο της συνέλευσης τους και καλούν στη στην απεργία της Πέμπτης, καθώς και στις καθημερινές συνελεύσεις στην αυλή της Rosa Nera.

Μια μικρή γιορτή, μια μεγάλη αφετηρία

Από σήμερα το μεσημέρι (5 Ιούνη 2021) η αυλή της Rosa Nera είναι και πάλι ανοιχτή. Η αστυνομία δεν έφυγε από μόνη της, ούτε μετά από αίτηση της εταιρίας. Άνθρωποι απ΄ όλη την πόλη συγκεντρώθηκαν και απαίτησαν αποφασιστικά την αποχώρηση των αστυνομικών δυνάμεων, οι οποίες σκανδαλωδώς φυλούσαν -εν είδει σεκιούριτι- επί εννιά μήνες μια ιδιωτική επένδυση. Ο απόλυτα ειρηνικός εκδιωγμός τους, ήταν και μια απαίτηση της τοπικής κοινωνίας που έχει ήδη πάρει θέση ενάντια στην ξενοδοχοποίηση και την εμπορευματοποίηση του Λόφου.

Μετά την είσοδό μας στο χώρο της αυλής και των κτηρίων, όλοι και όλες αυτοοργανωθήκαμε για να ξαναγίνει ο χώρος λειτουργικός και να υποδεχθεί τους ανθρώπους που ήταν αποκλεισμένοι από την πρόσβαση σε αυτόν. Στις πέντε το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η πρώτη ανοιχτή συνέλευση στην οποία εκφράστηκαν επιθυμίες και ανάγκες.

Μέσα από μία διαδικασία στην οποία όλες και όλοι μπορούμε να συμμετέχουμε ισότιμα, σκιαγραφήσαμε τους κοινούς τόπους που μας απασχολούν. Θέσαμε ερωτήματα για την συνέχεια αυτού του εγχειρήματος και για τους τρόπους που θα του δώσουμε ξανά ζωή. Την σύνδεση μας με τους υπόλοιπους κοινωνικούς αγώνες, που δίνονται για τις μειονότητες, τα εργασιακά δικαιώματα, τις έμφυλες διακρίσεις και την εμπορευματοποίηση κάθε σπιθαμής αυτής της πόλης.

Δεν υπάρχει κανένα δίλημμα ξενοδοχείο ή κατάληψη. Υπάρχει από την μια η αυτοοργάνωση και από την άλλη η ιδιωτικοποίηση. Η συμπερίληψη και η συνδιαμόρφωση ενάντια στις κλειστές πόρτες και τον αυταρχισμό. Η ενεργή συμμετοχή έναντια στην ανάθεση και την αντιπροσώπευση. Επιθυμούμε να δημιουργήσουμε έναν τόπο που θα εμπνεύσει τους ανθρώπους και θα πλουτίσει την πόλη με τις αξίες της αλληλεγγύης και της αυτοοργάνωσης.

Ακούμε τις ανάγκες για ελεύθερους χώρους, για παιχνίδι, για καλλιτεχνική έκφραση, για χώρους στέγασης σωματείων και συλλογικοτήτων, για χώρους φιλοξενίας ανθρώπων σε ανάγκη.

Αυτό είναι ένα ανοιχτό κάλεσμα.

Προς κάθε άνθρωπο που βλέπει τον εαυτό του μέσα σε αυτή την διαδικασία και τις δράσεις που θα προκύψουν.

Προς κάθε άνθρωπο που έχανε το ηλιοβασίλεμα γιατί αισθανόταν άβολα να περάσει την ανοιχτή πόρτα της αυλής μιας κατάληψης.

Συμμετέχουμε στην Απεργία της Πέμπτης 10 Ιούνη και στη συγκέντρωση στην Πλατεία Αγοράς στις 10:00 το πρωί.

* Ανοιχτή συνέλευση στην αυλή της Rosa Nera κάθε μέρα στις 7 μ.μ.*



Πηγή

Επιστράτευση «επικοινωνιολόγων» και κινήτρων «για τους δύσπιστους» ζητούν λοιμωξιολόγοι, για τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού

 Την ανάγκη να αυξηθούν τα ποσοστά των πολιτών που εμβολιάζονται κατά του κορονοϊού τονίζουν ειδικοί, υπογραμμίζοντας πως στην επιτροπή πρέπει να ενταχθούν επικοινωνιολόγοι για «να πείσουν και τους δύσπιστους». Προτείνοντας να υπάρχουν κίνητρα για τους εμβολιασμένους, υπογραμμίζουν πως στο τραπέζι της συζήτησης θα τεθεί και η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Οι άνω των 60 ετών μη εμβολιασμένοι θα είναι πιο ευάλωτοι σε ένα πιθανό τέταρτο κύμα, όπως προειδοποιούν, εκτιμώντας πως είναι σχεδόν ένα ακόμα κύμα αν δεν επιτευχθεί ένα καλό τείχος ανοσίας μέσα στο καλοκαίρι. Ο Γκίκας Μαγιορκίνης μάλιστα εκτιμά ότι τέλος Ιουλίου θα έχουν αδειάσει τα νοσοκομεία από διασωληνωμένους και τα κρούσματα θα έχουν πέσει, «επομένως, μαζί με την αύξηση των εμβολιασμών, θα είναι μια καλή στιγμή για να βγάλουμε τις μάσκες».


Την ανάγκη να αυξηθούν τα ποσοστά των πολιτών που εμβολιάζονται κατά του κορονοϊού τονίζουν ειδικοί, υπογραμμίζοντας τη σημασία να πειστούν και οι δύσπιστοι. Οι επιστήμονες εξακολουθούν να προειδοποιούν κατά του εφησυχασμού , ενώ καλούν τους πολίτες να εμβολιαστούν προκειμένου να αποφευχθεί μια νέα έξαρση κρουσμάτων μετά το καλοκαίρι αλλά και για να επιτευχθεί ο στόχος της ανοσίας.

Ο Καθηγητής Πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης, μιλώντας στον ANT1, τόνισε ότι σε πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων αντενδείκνυται ο εμβολιασμός και υπογράμμισε ότι πρέπει να πειστούν οι δύσπιστοι να εμβολιαστούν. «Η επιτροπή των ειδικών θα πρέπει να εμπλουτιστεί και με επικοινωνιολόγους, να μην περιλαμβάνει μόνο υγειονομικούς», υπογράμμισε,  με στόχο να υπάρξει στοχευμένη προσέγγιση στους δύσπιστους. Παράλληλα, σημείωσε ότι είναι απαραίτητο στην «μάχη» των εμβολιασμών να μπουν και ιδιώτες γιατροί. «Είμαι βέβαιος ότι οι άνθρωποι αυτοί θα εμπιστευτούν περισσότερο τον δικό τους γιατρό αν τους καλέσει ο ίδιος να εμβολιαστούν», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλώντας επίσης στον ANT1, υπογράμμισε ότι όσο πιο γρήγορα εμβολιαστεί ο πληθυσμός τόσο καλύτερα και πρόσθεσε ότι «κάθε μέρα εμβολιάζονται 100.000 άνθρωποι. Μέσα σε αυτούς είναι λογικό κάποιος να πάθει κάτι». Παράλληλα, τόνισε ότι «γίνεται μια υπερδημοσίευση αυτών των περιστατικών», υπογραμμίζοντας ότι «κακώς συνδέονται με το εμβόλιο περιστατικά που δεν έχουν σχέση».

«Κίνητρα στους δύσπιστους, επικοινωνιολόγοι στην επιτροπή»

Για την σημασία των εμβολίων καθώς και το ενδεχόμενο υποχρεωτικού εμβολιασμού μίλησαν μεταξύ άλλων ο καθηγητής Παθολογίας, Χαράλαμπος Γώγος, ο Πνευμονολόγος-Εντατικολόγος Θεόδωρος Βασιλακόπουλος και ο διευθυντής ΜΕΘ στο νοσοκομείο Παπανικολάου, Νίκος Καπραβέλος, στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. «Είναι καλό να υπάρχουν κίνητρα για τους εμβολιασμένους και στο τέλος μπορούμε να συζητήσουμε για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Είναι ανοιχτό το θέμα. Θα μπει στην συζήτηση γιατί είναι πολύ σημαντικό» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γώγος, ενώ, για το γεγονός ότι πολλοί δεν εμβολιάζονται γιατί δυσκολεύονται να πάνε στα εμβολιαστικά κέντρα, ανέφερε πως ο επόμενος στόχος είναι να δίνεται η δυνατότητα μαζικού εμβολιασμού στην γειτονιά μας (πχ στον γιατρό μας, φαρμακείο).

Παράλληλα, ο κ. Βασιλακόπουλος, αναφορικά με τους δύσπιστους πρότεινε «να δοθούν κίνητρα σε αυτούς που εμβολιάζονται τώρα που τα εμβόλια είναι διαθέσιμα για όλους και να ενεργοποιηθούν και άλλοι επιστήμονες, όπως διαφημιστές, για να πειστεί αυτό το κομμάτι της κοινωνίας».

«Το εμβόλιο αυτή την στιγμή είναι το κυριότερο όπλο για να ελέγξουμε την πανδημία» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καπραβέλος. Όπως ανέφερε αν θέλουμε να ξεμπερδεύουμε με τον ιό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αυτό το «όπλο» και υπογράμμισε πως ο μη εμβολιασμένος διευκολύνει την διασπορά – ανάπτυξη των μεταλλάξεων και υπάρχει κίνδυνος να τιναχθούν όλα στον αέρα. «Το εμβόλιο δεν σε προφυλάσσει μόνο αλλά σπάει και την αλυσίδα της διασποράς», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, δήλωσε πως ίσως χρειαστεί να έχουμε και μια δόση «αναμνηστική» τον Σεπτέμβριο αλλά ο εμβολιασμένος είναι προστατευμένος.

«Οι πάνω από 60 ετών θα είναι πιο ευάλωτοι σε ένα πιθανό τέταρτο κύμα και μάλιστα όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί» ανέφερε μεταξύ άλλων τονίζοντας πως ο κίνδυνος είναι μεγάλος. «Το 4ο κύμα θα μας απασχολήσει με αυτή την κατηγορία ασθενών. Πρέπει να πάνε να εμβολιαστούν» είπε χαρακτηριστικά.  Ο ίδιος εκτιμά πως για να μπει ένα τέλος με την πανδημία απαιτείται ένας καθολικός υποχρεωτικός εμβολιασμός σε όλους τους ανθρώπους ακόμα και στα παιδιά.

«Χρειάζονται προνόμια σε όσους εμβολιάζονται προκειμένου να είναι ένας σαφές κίνητρο και να καμφθούν οι αντιστάσεις σε όσους έχουν δεύτερες σκέψεις ή έλκονται από θεωρίες συνωμοσίας» τόνισε μεταξύ άλλων ο ο αναπληρωτής Υπουργος Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Όπως ανέφερε εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια πλέον πρέπει να δοθούν κίνητρα στους εμβολιασμένους όπως μεγαλύτερης κίνησης ελευθερίας εντός και εκτός επικράτειας, δυνατότητα να επισκέπτονται χώρους που είναι κλειστοί τώρα και θα ανοίξουν και παρόμοιες ελευθερίες.  Ο κ. Πέτσας εξήγησε ότι αυτό είναι κάτι που συζητείται εδώ και ένα μήνα και εκτίμησε πως στα μέσα Ιουνίου είναι το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να παρθούν κάποιες αποφάσεις για να επιταχυνθεί ο εμβολιασμός.

«Το φετινό καλοκαίρι θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τον εμβολιασμό και να ετοιμαστούμε για έναν πιθανώς καλύτερο χειμώνα. Είναι σχεδόν βέβαιο το 4ο κύμα αν δεν επιτύχουμε ένα καλό τείχος ανοσίας μέσα στο καλοκαίρι», ανέφερε ο καθηγητής και εκπρόσωπος της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων Γκίκας Μαγιορκίνης, μιλώντας στον ΣΚΑΙ, σημειώνοντας ότι προκειμένου να αποφευχθούν οι δυσκολίες του περασμένου χειμώνα, θα πρέπει οι πολίτες να σπεύσουν να εμβολιαστούν.

«Στο σύνολο του πληθυσμού αν φτάσουμε ένα 60-70% εμβολιασμένων, θα πάμε πολύ καλά», υπογράμμισε, εκτιμώντας ότι τέλος Ιουλίου θα έχουν αδειάσει τα νοσοκομεία από διασωληνωμένους και τα κρούσματα θα έχουν πέσει, «επομένως, μαζί με την αύξηση των εμβολιασμών, θα είναι μια καλή στιγμή για να βγάλουμε τις μάσκες». Εκτιμώντας ότι δε  μπορούμε να προχωρήσουμε με συνθήκες μεταδοτικότητας το χειμώνα, με ποσοστό εμβολιασμού χαμηλότερο από το 60-70%, δήλωσε ότι «αν δεν πιάσουμε ένα ισχυρό ποσοστό ανοσίας, είναι, πιθανό στους κλειστούς χώρους να επιτρέπονται μόνο οι εμβολιασμένοι». Τέλος, ανέφερε ότι οι κίνδυνοι από τον εμβολιασμό είναι λιγότεροι για τους άνω των 60 ετών, οι οποίοι έχουν και το χαμηλότερο ποσοστό στους εμβολιασμούς.



Πηγή

Προς υπεράσπιση της Λουκρητίας Βοργία

 Πόσο ελεύθερη μπορούσε να είναι μια γυναίκα στην Αναγέννηση, όσο ψηλά κι αν βρίσκονταν η οικογένειά της; Πόση εξουσία επαφίονταν αληθινά στα δικά της χέρια; Πόσο μπορεί να την ανήκε το κορμί της και ως ποιό βαθμό μπορούσε στα αλήθεια να έχει δική της θέληση; Ο βίος της Λουκρητίας Βοργία και ο τρόπος που την αντιμετώπισε επί αιώνες η Ιστορία, δίνουν μια μάλλον ξεκάθαρη απάντηση.


Αν μια οικογένεια άφησε το στίγμα της στην περίφημη Ιταλική Αναγέννηση, μια εποχή διαφθοράς, ανθρωποκεντρισμού, κι αμφιλεγόμενου μεγαλείου, ήταν οι Βοργίες. Απ’ τον καιρό που ήρθαν από τη Βαλένθια στην Ιταλία, τον 15ο αιώνα, και για σχεδόν δύο αιώνες, μονοπώλησαν με τις πράξεις τους, το δυναμισμό τους, τις ίντριγκές τους και τον παραδομένο στην ηδονή βίο τους, την κεντρική πολιτική σκηνή της νέας τους πατρίδας. Δύο πάπες, δεκάδες ευγενείς και καρδινάλιοι, έφεραν το επίθετο «Βοργίας». Ο οίκος των Βοργία έγινε συνώνυμος με όλα τα καλά και τα κακά που έφερε η Αναγέννηση στην Ευρώπη –αν και τα αρνητικά αυτής της πολλάκις θλιβερής περιόδου συνήθως αποφεύγονται από τα ιστορικά εθνοκεντρικά αγιολόγια της Δύσης, ακόμη και όταν γίνονται τηλεοπτικές σειρές.

Ανάμεσα στους κορυφαίους του Οίκου Βοργία, υπήρξε μόνη μια γυναίκα. Η Λουκρητία Βοργία, κόρη του πάπα Αλεξάνδρου του 6ου, κατά κόσμον Ροδρίγο Βοργία -καρδιναλίου από τα 25 του έτη, ταις ευλογίαις του θείου του πάπα Κάλλιστου Γ’- και της ερωμένης του Ροδρίγο, Βανότσα Κατανέι. Ήταν, ακόμη, αδελφή του Ιωάννη και του αδελφοκτόνου Καίσαρα Βοργία, του πιο ανήθικου πολιτικού της γενιάς του, του μακιαβελικού «Ηγεμόνα».

Ο Καίσαρ, καρδινάλιος κι Αρχιεπίσκοπος Βαλεντίας, δολοφόνησε τον αδελφό του Ιωάννη Βοργία το 1497, λίγο πριν ξεκινήσει τις προσπάθειές του να ιδρύσει βασίλειο στην κεντρική Ιταλία. Παραιτήθηκε της έδρας του ως καρδινάλιος, ελπίζοντας στη βασιλεία. Ως κυβερνήτης θεωρήθηκε άριστος, ως στρατιωτικός ευφυής, ως άνθρωπος υπήρξε αήθης, τυχοδιώκτης, ασυνείδητος, με ένστικτο δολοφόνου. Κι ήταν ο άνθρωπος που κυριάρχησε όσο κανείς άλλος, στη ζωή της Λουκρητίας, υπεύθυνος για τη δυσφήμιση του ονόματός της επί αιώνες. 

Η Λουκρητία Βοργία πέρασε στην Ιστορία στιγματισμένη από την πολιτική του πατέρα και του αδελφού της και τις φήμες που διέδιδαν οι εχθροί της οικογένειας Βοργία (μεταξύ των οποίων κι ένας ταπεινωμένος σύζυγος). Κατηγορήθηκε ότι, κυριάρχησε στην πολιτική σκηνή, μετέχοντας ψυχή τε και σώματι στα εγκλήματα του πατέρα και του αδελφού της.

Σήμερα όμως, καθώς ξανακοιτάμε την Ιστορία και τον τρόπο που γράφτηκε από την εξουσία (και άρα και την πατριαρχία), από πολλούς σύγχρονους ιστορικούς, θεωρείται ότι, η Λουκρητία υπήρξε ένα απλό όργανο στα χέρια των αρσενικών της οικογένειας. ιστορικοί, όπως ο Γκίλμπερτ κι ο Ρόσκω, την «απαλλάσσουν» των παλαιών κατηγοριών, και βεβαιώνουν πως υπήρξε τρυφερή σύζυγος και μητέρα, πλάθοντας ένα πορτραίτο της πολύ διαφορετικό από αυτό της δηλητηριάστριας που άλλαζε τους εραστές σαν τα πουκάμισα.

Ήταν η ομορφιά της κι η καλλιέργειά της που τη μετέτρεπαν σε καλό «δόλωμα» -κι οι τρεις γάμοι της χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς για την σταθεροποίηση της εξουσίας των Βοργία και την εξάπλωση της επιρροής τους. Η ίδια, όταν επιτέλους, με τον τρίτο της γάμο, απελευθερώθηκε από τα δεσμά των Βοργία, αναδείχθηκε σε μια ευγενική και φιλάνθρωπη δέσποινα, προστάτιδα των τεχνών και των γραμμάτων και δίκαια κριτή των υποθέσεων που κατά καιρούς της ανέθεταν οι ντ’ Έστε, η πανίσχυρη οικογένεια του τρίτου ανδρός της. Η αυλή της στη Φερράρα, ήταν καταφύγιο καλλιτεχνών. Ο Πέτρο Μπέμπο της αφιέρωσε το «Ασολάνι», ο Αριόστο την εξύμνησε στον «Μαινόμενο Ρολάνδο», οι ζωγράφοι της εποχής ανταγωνίζονταν ποιος θα κατόρθωνε να συλλάβει καλύτερα την ομορφιά και την ευγένειά της. Ήταν εξαίρετη μητέρα και, στα τελευταία χρόνια της ζωής της, πιστή χριστιανή, που εύρισκε συχνά καταφύγιο στην μονή του Σαν Μπερναντίνο. Με απλά λόγια, το ιστορικό πρόσωπο της Λουκρητίας Βοργία, βρίσκεται στον αντίποδα όσων έφτασε να σημαίνει το όνομά της. Δεν υπήρξε μόνον μια εκλεπτυσμένη κι ευαίσθητη δέσποινα. Επέδειξε και διοικητικές και διπλωματικές ικανότητες, σπάνιες σε γυναίκα της εποχής της. Δυό φορές, κατά την απουσία του πάπα Αλεξάνδρου από το Βατικανό, η διακυβέρνηση του Βασιλείου πέρασε στα χέρια της Λουκρητίας κι οι καρδινάλιοι υπάκουαν στην 20χρονη γυναίκα –ίσως από φόβο, αν και οι αποφάσεις της ήταν συνηθέστατα σωστές. 

Η κόρη Βοργία γεννήθηκε στις 18 Απρίλη του 1480 στη Ρώμη. Τα πρώτα τέσσερα χρόνια της ζωής της τα πέρασε με τη μητέρα της. Κατόπιν, ο Ροδρίγο, λίγο αργότερα πάπας Αλέξανδρος, πήρε κι εκείνη και τους τρεις αδελφούς της κοντά του, και τους μεγάλωσε, δείχνοντας ιδιαίτερη αδυναμία στην όμορφη θυγατέρα του. Δίδαξε στα παιδιά του πολλά, φρόντισε για τη μόρφωσή τους, μα πάνω από όλα τα δίδαξε ότι, δεν υπάρχει τίποτε ιερότερο από την οικογένεια –τη δική τους οικογένεια, μια οικογένεια με δικαιώματα ζωής και θανάτου επί πάντων. Στα δώδεκά της, όταν ετοιμαζόταν να παντρευτεί αυτόν που της υπέδειξαν οι Βοργίες, η Λουκρητία μιλούσε άπταιστα ιταλικά, γαλλικά κι ισπανικά, ήξερε από ποίηση, είχε άριστους τρόπους, και μια «μη μου άπτου» ομορφιά. Τα δώδεκα πρώτα χρόνια της ζωής της ήταν ανέφελα- βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα μόνο μετά την αναρρίχηση του πατέρα της στον παπικό θρόνο.  

Κρίνοντας με βάση το πολιτικό του συμφέρον, ο πατέρας και πάπας, θεώρησε καλό σύζυγο για τη Λουκρητία τον Ιωάννη Σφόρτσα, με τον οποίο την πάντρεψε το 1493, χρονιά που έδινε θέση καρδιναλίου στο γιό του, Καίσαρα. Ο γάμος δεν αποδείχθηκε αρκετά προσοδοφόρος για τους Βοργίες – κι υπήρχαν βάσιμες υποψίες ότι ο Σφόρτσα κατασκόπευε τον πάπα προς όφελος της οικογένειάς του. Πάντως, η οικογένεια Σφόρτσα προσέφερε στον πάπα την βοήθεια της, κατά της εχθρικής του δυναστείας Αραγόν, της Νάπολης. Όταν, όμως, η Νάπολη συμμάχησε με το Βατικανό, ο Ιωάννης Σφόρτσα ήταν άχρηστος- το γνώριζε κι ο ίδιος, κι έτσι εγκατέλειψε νύχτα τη Ρώμη και το νυφικό κρεβάτι. Ο πικραμένος και προδομένος Σφόρτσα ήταν ο πρώτος που κατηγόρησε ανοικτά για αιμομικτικές σχέσεις τον πάπα και τη Λουκρητία. Είχε πολλά να εκδικηθεί –με τελευταίο, τη λύση του γάμου του με την ταπεινωτική για κείνον δικαιολογία της «μη εκτέλεσης των συζυγικών του καθηκόντων» -η Λουκρητία κρίθηκε παρθένα από τους καρδιναλίους, κι ας ήταν εμφανέστατη η εγκυμοσύνη της. Έγκυος δεν ήταν από το Σφόρτσα, πάντως. Οι φήμες που τεχνηέντως καλλιέργησε ο Σφόρτσα, την έφεραν να διατηρεί σχέσεις με τον αδελφό και τον πατέρα της. Το πιθανότερο είναι ότι, διατηρούσε σχέσεις με το νεαρό αγγελιοφόρο του πάπα που της μετέφερε μηνύματα από τον πατέρα και τον αδελφό της, όσο εκείνη βρισκόταν κλεισμένη στο μοναστήρι, περιμένοντας την ακύρωση του γάμου της. Ο νεαρός δολοφονήθηκε από τον Καίσαρα, αμέσως μετά την απόφαση του παπικού συμβουλίου. Δεν έπρεπε να υπάρχουν μάρτυρες.

Το παιδί που έφερε στον κόσμο η Λουκρητία ήταν πέτρα σκανδάλου, κι έδωσε νέα υπόσταση στις κακόβουλες φήμες. Επειδή μάλλον με πίεση της ίδιας ώστε ο γιός της να μη χάσει τα προνόμια της καταγωγής του, ο πάπας Αλέξανδρος αναγνώρισε το παιδί με μια βούλα ως παιδί του Καίσαρα και της συζύγου του και με με δεύτερη, ιδιωτική βούλα, ως δικό του και της νέας ερωμένης του, Ιουλίας, το «Ρωμαϊκό αγόρι» όπως το ονόμασαν, έγινε η αφορμή για τη διάδοση της άποψης ότι οι Βοργίες είχαν αιμομικτικές σχέσεις μεταξύ τους. Ένας τουλάχιστον ιστορικός της εποχής, μάλιστα, υποστηρίζει ότι η έκδοση δύο παπικών βουλών, έγινε μεν με αίτημα της Λουκρητίας, αλλά διότι δεν ήταν σίγουρη αν το παιδί ήταν του πατέρα ή του αδελφού της. Το πιθανότερο είναι ότι, το παιδί της Λουκρητίας με το νεαρό αγγελιοφόρο, Πέδρο Καλδερόν, αφού η Λουκρητία έπρεπε να θεωρείται παρθένα, όφειλε να «υιοθετηθεί» από τους λοιπούς Βορργίες και να διασφαλιστεί από την δολοφονική μανία του Καίσαρα που, μόλις πρόσφατα, είχε δολοφονήσει τον αδελφό του, Ιωάννη. Δολοφονία που αμαύρωσε ακόμη περισσότερο την ιστορική εικόνα της Λουκρητίας.

Ο Ιωάννης Βοργίας ήταν ο αγαπημένος γιός του πάπα κι ο λατρεμένος αδελφός της Λουκρητίας, κι αυτό ο Καίσαρας, ο πρωτότοκος, δεν το ανέχθηκε ποτέ. Αν κι η αδελφοκτονία, με δράστη τον Καίσαρα, ακούστηκε ότι έγινε από ζήλεια, για την καρδιά της Λουκρητίας, το πιθανότερο είναι ότι ήταν αντίδραση του Καίσαρα στην απόφαση του πατέρα του να εκχωρήσει γαίες, που παραδοσιακά κληρονομούσε ο πρωτότοκος, στον μικρότερό του γιό. Ο Καίσαρας ήταν παθιασμένος με την εξουσία και δε θα επέτρεπε ποτέ σε κανέναν να του την πάρει από τα χέρια. Προς το παρόν, πάντως, οι Βοργίες είχαν νέες συμμαχίες να συνάψουν, κι η Λουκρητία ήταν ένα από τα πιο πολύτιμα όπλα τους.

Ένας νέος γάμος συμφέροντος ετοιμάστηκε, για τη νεαρή γυναίκα. Ο γάμος που, αν και συνοικέσιο, θα έφερνε για πρώτη φορά στη ζωή της τον έρωτα. Ο Πάπας Αλέξανδρος έδωσε νέο σύζυγο στην κόρη του τον Δούκα του Μπισελιέ, Αλφόνσο, νόθο γιό του βασιλιά Αλφόνσου της Αραγωνίας, συνομήλικο της Λουκρητίας, ετών 17. Με τον Αλφόνσο, η Λουκρητία απέκτησε ένα παιδί –αφορμή της δολοφονίας του πατέρα του, που επίσης δεν ήταν πια χρήσιμος, καθώς οι Βοργίες ετοιμάζονταν να συμμαχήσουν με τους Γάλλους κι έπρεπε να τα «τσουγκρίσουν» με τη Νάπολη οπωσδήποτε (ποια καλύτερη αφορμή από τη δολοφονία του Αλφόνσου;). Για τη γέννηση του παιδιού τους – που θα λάμβανε το όνομα Ροδρίγο, όνομα του παππού του προ της ανόδου στην παπική έδρα- ο πάπας ζήτησε από το νεαρό ζεύγος να έρθει στη Ρώμη, εγκαταλείποντας το Νέπι. Κι ο ζηλόφθονος Καίσαρας, ανέλαβε τα υπόλοιπα. Ωστόσο, ο 17χρονος Αλφόνσος κατόρθωσε να επιβιώσει της πρώτης απόπειρας δολοφονίας εις βάρος του, που έγινε στα σκαλιά του καθεδρικού του Αγίου Πέτρου από τέσσερις από τους δολοφόνους που συντηρούσε στην αυλή του ο Καίσαρας. Η Λουκρητία, κατά την περίοδο ανάρρωσης του Αλφόνσου, στάθηκε στο πλευρό του. Δεν τον άφησε μόνο του στιγμή. Μαγείρευε η ίδια το φαγητό του για να είναι σίγουρη ότι δεν θα τον δηλητηριάσει ο αδελφός της. Βρισκόταν δίπλα του ακατάπαυστα, ώστε να μη μπορούν να τον πλησιάσουν οι δολοφόνοι του Καίσαρα. Μία μόνη φορά τον άφησε μόνον του: όταν ο Καίσαρας έφτασε φουριόζος στο αναρρωτήριο, για να της πει ότι είχε έρθει ο πατέρας τους και τη ζητούσε –λίγα δωμάτια πιο δίπλα. Ο χρόνος που έλειψε η Λουκρητία ήταν αρκετός για να ολοκληρώσει τη μισοτελειωμένη δουλειά, ο στραγγαλιστής αυλικός του Καίσαρα, Δον Μικελέτο. Ο Αλφόνσος διετέλεσε το ρόλο που του επεφύλασσαν οι Βοργίες – αποδείχθηκε πολύ χρήσιμος νεκρός.

Μετά τη δολοφονία του Αλφόνσου, η Λουκρητία αποσύρθηκε στο Νέπι. Η παραμονή της εκεί κι η πρώτη «δημόσια εμφάνιση» του Ιωάννη, του «Ρωμαϊκού Παιδιού», με την επιστροφή της στη Ρώμη το 1501, έδωσαν την αφορμή να οργιάσουν οι φήμες. Πολλοί θυμήθηκαν μάλιστα ότι, η Λουκρητία είχε λάβει μέρος σε ένα από τα πιο άγρια όργια που οργάνωσε ο πάπας στο Βατικανό- ήταν η μόνιμη οικοδέσποινα των δεξιώσεων του πατέρα της. Ο Οίκος των Βοργία είχε συγκεντρώσει τη λαϊκή οργή. Ίσως για να ηρεμήσει την κοινή γνώμη, αλλά και για να βρει νέους συμμάχους, η οικογένεια Βοργία πάντρεψε για τρίτη φορά τη θυγατέρα της, με τον Αλφόνσο ντ’ Έστε, γιό του Δούκα της Φερράρα, εκείνη την ίδια χρονιά (1501). Ο γάμος τους κόστισε πολύ –κανείς δεν ήθελε αυτή τη «δηλητηριάστρια» στον οίκο του, κι η προίκα που πήραν οι ντ’ Έστε για να τη δεχθούν στη Φερράρα, ήταν τεράστια.

Ο Αλφόνσος εξασφάλισε στη Λουκρητία μια φυσιολογική ζωή. Για πρώτη φορά βρισκόταν μακρυά από την επιρροή του αδελφού και του πατέρα της, κι ως δούκισσα της Φερράρα μετά το 1505, οπότε ο Αλφόνσος ανέλαβε την εξουσία, μπόρεσε να αφιερωθεί στις τέχνες και τα γράμματα. Όσοι καταγράφουν εκείνη την περίοδο, θυμούνται μια αβρή και χαριτωμένη δέσποινα, λάτρη των γραμμάτων και των τεχνών, τρυφερή μητέρα του Ιωάννη, του Ροδρίγο, αλλά και των τεσσάρων παιδιών που απέκτησε με το δούκα, με σημαντικότερες παρουσίες τον Έρκολε, διάδοχο του δούκα, και τον Ιππόλυτο, αργότερα αρχιεπίσκοπο του Μιλάνου. Οι φήμες, βέβαια οργίαζαν –το βεβαρημένο παρελθόν της και το επίθετό της, Βοργία, ήταν αρκετά για πολλούς για να τη θεωρούν υπεύθυνη για δηλητηριάσεις, δολοπλοκίες, άγρια κι αιματηρά πολιτικά παιγνίδια.

Το κορίτσι που από τα δεκατρία του χρόνια υπηρετούσε με απόλυτη υπακοή τα σχέδια του πάπα και του Καίσαρα, δεν ήταν δυνατόν να αθωωθεί στις συνειδήσεις των συγχρόνων της –και πολλών ακόμη γενεών- με την εξαίρεση των καλλιτεχνών, που βρήκαν στο πρόσωπό της τη Μούσα τους.  Οι ίδιοι οι Έστε, πάντως, τη λάτρεψαν. Ειδικά τα μέλη της οικογένειας που αγαπούσαν τις τέχνες – ο Αλφόνσος ντ Έστε δεν είχε τέτοιες ευαισθησίες. Η άνθιση των τεχνών στην αυλή του Δουκάτου, ήταν δική της επιτυχία, έργο της. Τα χρόνια εκείνα αποδεικνύουν ότι, αν και είναι πολύ πιθανό η Λουκρητία να ήταν μια ιδιοφυής φαρμακός, το χέρι της οδηγούσε η εξουσία που είχαν πάνω της ο πατέρας κι ο αδελφός της. Η περίοδος του τρίτου γάμου της, η ηρεμία κι η ευτυχία που ήλθαν στη ζωή της, συμπίπτει, εξ άλλου, με το θάνατο του τρομερού Αλέξανδρου. Στα τελευταία αυτά ήρεμα χρόνια της ζωής της, επέστρεψε με πάθος στην ρωμαιοκαθολική πίστη, επιζητώντας συγχώρεση.

Πέθανε στις 24 Ιουνίου του 1519, από επιπλοκές, κατά τη γέννηση του 5ου παιδιού της με το Δούκα, σε ηλικία 39 ετών. Το μωρό πέθανε κι αυτό, πριν σαραντίσει.


Πηγή

Αυτή είναι μία είδηση που δε θα διαβάσεις: Ήταν προκλητικά ντυμένος

 «Ένας μαθητής έπεσε θύμα προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας από συμμαθήτρια του την Πέμπτη και αφού τον είχε κλείσει μέσα στην τάξη. Άμεσα το γεγονός καταγγέλθηκε στη διεύθυνση αλλά, όπως υποστηρίζουν οι μαθητές, η απάντηση που πήραν ήταν ότι το θύμα είναι συνυπεύθυνο “επειδή ήταν ντυμένος προκλητικά”». Αυτή είναι μία είδηση που δε θα διαβάσεις. Και χαίρομαι. Όμως αυτή είναι μία είδηση που θα διαβάσεις: Ήταν ντυμένη προκλητικά.


 της Γεωργίας Κριεμπάρδη

Ένας μαθητής έπεσε θύμα προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας από συμμαθήτρια του την Πέμπτη και αφού τον είχε κλείσει μέσα στην τάξη. Ο μαθητής έβαλε τα κλάματα και ένας συμμαθητής του κατάφερε να  ανοίξει την πόρτα ώστε να βγει έξω. Άμεσα το γεγονός καταγγέλθηκε στη διεύθυνση αλλά, όπως υποστηρίζουν οι μαθητές, η απάντηση που πήραν ήταν ότι το θύμα είναι συνυπεύθυνο «επειδή ήταν ντυμένος προκλητικά» : Αυτή είναι μία είδηση που δε θα διαβάσεις. Και χαίρομαι. Χαίρομαι να μην υπάρχουν περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης. Όμως υπάρχουν. Και αυτή είναι μία είδηση που θα διαβάσεις.

«Μια μαθήτρια έπεσε θύμα προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας από συμμαθητή της την Πέμπτη και αφού την είχε κλείσει μέσα στην τάξη. Η μαθήτρια έβαλε τα κλάματα και μια συμμαθήτριά της κατάφερε να  ανοίξει την πόρτα ώστε να βγει έξω. Άμεσα το γεγονός καταγγέλθηκε στη διεύθυνση αλλά, όπως υποστηρίζουν οι μαθητές, η απάντηση που πήραν ήταν ότι το θύμα είναι συνυπεύθυνο “επειδή ήταν ντυμένη προκλητικά” !»: Αυτή είναι μία είδηση που διαβάσαμε.

Βούτυρο στο ψωμί των ιστοσελίδων που κυνηγούν το κλικ αποτέλεσε ο τίτλος «Σεξουαλική επίθεση σε μαθήτρια – “Ήταν προκλητικά ντυμένη” ». Τίτλος που θα χαρίσει τα πολυπόθητα κλικ και την επόμενη ημέρα όλα θα κυλήσουν όπως πριν.

Η αντίδραση

Υπήρξε αντίδραση κι αυτό είναι θετικό. Το γεγονός γνωστοποιήθηκε έπειτα από αποχή που έκαναν οι μαθητές, αντιδρώντας στην απάθεια που έδειξε η διεύθυνση του σχολείου. Κι αυτό σημαίνει παιδεία. Να μιλάς, να αντιδράς, να μην κουκουλώνεις αισχρά φαινόμενα. Να καταδεικνύεις τα κακώς κείμενα και να σπας τη σιωπή. Κι αυτό σίγουρα είναι σημαντικό βήμα προόδου. Να μιλάς μέχρι να αυτονόητα να γίνουν αυτονόητα. Μέχρι καμία βίαιη συμπεριφορά να μην είναι ανεκτή. Μέχρι να σταματήσει κάθε παραφωνία «γιατί φορούσε κοντή φούστα» ή «γιατί μίλησε τώρα». «Γιατί έτσι» είναι η μόνη απάντηση. Κι αν χρειαστεί να εξηγούμε τα αυτονόητα, που δεν είναι για όλους, θα το κάνουμε. Μέχρι να γίνουν.

Θα φοράμε όσο κοντές φούστες θέλουμε. Θα φοράμε ό,τι θέλουμε. Θα κυκλοφορούμε όπως θέλουμε. Όλες και όλοι. Δε φταίει το μήκος της φούστας. Δε φταίει το θύμα που «προκάλεσε». Δε φταίει ποτέ το θύμα. Φταίει ο θύτης. Φταίνε οι νοσηρές, σκοταδιστικές αντιλήψεις.

Είναι η πατριαρχία, ηλίθιε

Το πρόσφατο παράδειγμα της Σοφίας Μπεκατώρου -που ξεκίνησε το ελληνικό #metoo- μας υπενθύμισε πως η σεξουαλική βία είναι εδώ. Όχι πως το είχαμε ξεχάσει και ποτέ βέβαια, αλλά το θέμα ήρθε ξανά στην επιφάνεια και στο επίκεντρο κάθε συζήτησης. Τα στόματα άνοιξαν, γυναίκες και άνδρες μίλησαν για τις δικές τους ιστορίες κι εμείς τους ευχαριστούμε για τη δύναμη και το θάρρος τους να σπάσουν τη σιωπή.

Η Σοφία Μπεκατώρου έδωσε το θάρρος σε κορίτσια να δημοσιοποιήσουν τις δικές τους μαύρες εμπειρίες. Βιασμοί, σεξουαλικός εκφοβισμός, προσβολή της γενετήσιας αξιοπρέπειας. Ήρθαν στην επιφάνεια όλα εκείνα που κάνουν το ημερολόγιο να γυρίζει δεκαετίες πίσω. Όλα εκείνα με τα οποία τα κορίτσια έρχονται αντιμέτωπα. Ναι, έχει φύλο στον παρονομαστή το ζήτημα.

Κορίτσια που φοβούνται να γυρίσουν το βράδυ στο σπίτι μόνα. Κορίτσια που κρατούν τα κλειδιά στο χέρι ως «άμυνα» σε πιθανό βίαιο πέσιμο. Κορίτσια που δε γυρίζουν το κεφάλι στο άκουσμα του «ψιτ», επειδή φοβούνται τι θα αντικρίσουν. Κορίτσια που μέσα στο λεωφορείο ένιωσαν μια αηδία να τις ακουμπάει. Κορίτσια που έστριψαν στη γωνία για να πάνε σπίτι τους και κάποιος τις ακολουθούσε για να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές ορέξεις του. Κορίτσια που βίαια εκσπερμάτισε κάποιος πάνω τους. Κορίτσια που κοιτάζουν δέκα φορές πίσω τους όταν περπατούν νύχτα μήπως κάποιος έχει αποφασίσει να τους μαυρίσει το βράδυ με το πέος του που έχει μάθει ότι είναι ό,τι πιο σημαντικό έχει.

Όλα αυτά συμβαίνουν. Κι όταν συμβούν, έρχονται αγόρια και κορίτσια (δύο φορές χειρότερο) να πουν: Ήταν προκλητικά ντυμένη. Τι γύρευε τέτοια ώρα έξω; Γιατί γύρισε μόνη της; Τι φορούσε; Ε, κάπως θα προκάλεσε κι αυτή. Του κουνήθηκε. Τα ‘θελε και τα ‘παθε. Ήταν όμορφη και δε μπόρεσε να αντισταθεί.

Συμβαίνει και σε αγόρια να πέσουν θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης. Όχι όμως επειδή κάποιο κορίτσι τους ακολούθησε νύχτα και αυτοϊκανοποιήθηκε μπροστά τους. Όχι επειδή κάποιο κορίτσι τους έκλεισε σε ένα δωμάτιο και λόγω μυϊκής δύναμης τους επιβλήθηκε και έβγαλε πάνω τους τις σεξουαλικές της επιθυμίες. Ειλικρινά, πότε άκουσες κάποιον να αναρωτηθεί «τι φορούσε»; Πότε θα αναρωτηθεί κάποιος σε αντίστοιχη περίπτωση βίας σε βάρος αγοριού πόσο κοντό ήταν το παντελόνι του; Η απάντηση γνωστή.

Η κωμικός Tracey Ullman σε ένα βίντεο της -μέρος του «Tracey Ullman’s Show»- αποτυπώνει ακριβώς τη χυδαιότητα του φαινομένου. «Τι φορούσες;» είναι ο τίτλος του βίντεο και μέσα σε 1.54′ γίνεται σαφής ο έμφυλος χαρακτήρας της συγκεκριμένης φράσης. Ένας άνδρας δίνει κατάθεση για επίθεση που δέχτηκε και μένει στήλη άλατος όταν από την αρχή κιόλας δέχεται την ερώτηση «τι φορούσες;». Ερώτηση που δεν περίμενε. Ερώτηση που δεν κατανοεί. Δεν κατανοεί τι σχέση έχει το ενδυματολογικό κομμάτι με την επίθεση. Το βίντεο είναι προϊόν φαντασίας. Αν πρωταγωνίστρια ήταν γυναίκα, το βίντεο θα ήταν άκρως αληθινό.

Παραφράζοντας τον τίτλο βιβλίου του Νίκου Μπογιόπουλου «είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε», ήρθε η ώρα να πούμε «είναι η πατριαρχία, ηλίθιε». Η αντίληψη ότι η γυναίκα είναι το αδύναμο και απροστάτευτο φύλο. Είναι οι χαρακτηρισμοί που την ακολουθούν και αφορούν στην εξωτερική της εμφάνιση. «Η σέξι, όμορφη, θηλυκή και τσαχπίνα που προκαλεί». Η αντίληψη ότι το πέος μου μπορεί να κατακτήσει τον κόσμο και κανένα θηλυκό δε μπορεί να μου αντισταθεί.

Είναι η ματσίλα που βρωμίζει τον κόσμο.

 

«Η κοινωνία μας παραμένει πατριαρχική, δεν έχουμε εναρμονιστεί με τις τάσεις της ΟΥΝΕΣΚΟ. Η προηγούμενη γενιά δεν έβλεπε κάτι μεμπτό σε αυτό που συζητάμε, οι νέες γενιές ωστόσο πρέπει να γνωρίζουν ότι το σώμα τους είναι δικό τους, ότι είναι για αυτές αναφαίρετο δικαίωμα το ΟΧΙ, ότι το σεξ είναι απόλαυση και απαιτεί σεβασμό. Δεν θέλουμε ήρωες, θέλουμε ανθρώπους».

«Κι έτσι από μικρές μάθαμε να παρατηρούμε την πατριαρχική βία θεωρώντας την κανονική, ότι ο άντρας, ο πατέρας, ο σύζυγος, ο σύντροφος, ο γείτονας, το αφεντικό μπορεί να χτυπάει μια γυναίκα, να την σκοτώνει επειδή θεωρεί ότι το σώμα της του ανήκει, να την κλειδώνει στο σπίτι γιατί έτσι θέλει. Κι έτσι εκπαιδευτήκαμε να αισθανόμαστε ένοχες, ότι φταίμε που τους νευριάσαμε, προκαλέσαμε, δεν σωπάσαμε όταν μας κατηγορούσαν, φταίμε που αμυνθήκαμε απέναντι στη βία που μας ασκήθηκε. Γιατί δεν έχουν όλες οι ζωές την ίδια αξία».

-Από την Ανοιχτή Συνέλευση για τη γυναικοκτονία στη Ρόδο


Πηγή