Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021
Μουσική Παρασκευή - Γιάννης Καπετανάκης και VKD ~ Μινόα
Λογοκρισία σε ΜΜΕ μέσω Ποινικού Κώδικα
Από το… παράθυρο επανέρχεται ο τρομονόμος για τα Μέσα Ενημέρωσης και τα ψηφιακά Μέσα, με επιχείρημα την αντιμετώπιση των ψευδών ειδήσεων. Η αλλαγή του άρθρου 191 του Ποινικού Κώδικα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με νέο σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, επιχειρεί να αναβιώσει το περιεχόμενο του άρθρου 8 της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, το οποίο είχε προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις στις αρχές του 2021 με αποτέλεσμα να αποσυρθεί.
Με επιχείρημα την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης από τις αντιεμβολιαστικές ομάδες, με το νέο άρθρο 36 δεν αυξάνονται μόνο οι ποινές φυλάκισης αλλά προστίθεται και χρηματική ποινή. Συγκεκριμένα: «Εάν η πράξη τελέστηκε επανειλημμένα μέσω του Τύπου ή μέσω διαδικτύου, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών και χρηματική ποινή. Με την ίδια ποινή τιμωρείται και ο πραγματικός ιδιοκτήτης ή εκδότης του Μέσου με το οποίο τελέστηκαν οι πράξεις των προηγούμενων εδαφίων»!
Πρακτικά, δηλαδή, είναι υπόλογο το σύνολο των Μέσων Ενημέρωσης και οι διαδικτυακές ιστοσελίδες, ενώ προβλέπεται φυλάκιση εάν δημοσιεύουν «ψευδείς ειδήσεις που είναι ικανές να προκαλέσουν ανησυχίες ή φόβο στους πολίτες ή να κλονίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού στην εθνική οικονομία, στην αμυντική ικανότητα της χώρας ή στη δημόσια υγεία».
Σύμφωνα με συνταγματολόγους η διάταξη είναι αόριστη, καθώς δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια τι νοείται ως ψευδής είδηση. Πρακτικά, κάθε αναφορά, ανάρτηση ή δημοσίευση που θα χαρακτηρίζεται από κυβερνητικά, κρατικά ή άλλα όργανα ως ψευδής μπορεί να μετατρέψει τον δημοσιογράφο, ιδιοκτήτη ΜΜΕ ή εκδότη σε κατηγορούμενο με την απειλή φυλάκισης έξι μηνών έως και πέντε ετών! Ήδη υπάρχουν αντιδράσεις για το αόριστο της εν λόγω διάταξης, με την επισήμανση πως είναι αντισυνταγματική, καθώς καθιερώνει την αντικειμενική ποινική ευθύνη και θεμελιώνει ποινική ευθύνη χωρίς υπαιτιότητα.
ΑΙΧΜΕΣ: “Covid- show”
**Εκτός από τα κορονοπάρτι έχουμε και “Covid- show” χωρίς κανείς να αντιδρά! Και ενώ άνθρωποι παλεύουν που κόλλησαν σε αυτά παλεύουν για να πάρουν μια ανάσα.
**Η απάθεια των αρμοδίων Αρχών πως μπορεί να ερμηνευτεί; Δεν τους ενδιαφέρει η Δημόσια Υγεία;
**Επιτέλους, στο ΕΣΡ δεν βλέπουν τηλεόραση;
**Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε πως σε όλο τον κλάδο των ΜΜΕ, μόνο στη διανομή Τύπου δεν υπάρχει ανταγωνισμός
**Δυναμικά θα βγει η Nova με την πλατφόρμα EON το επόμενο διάστημα
**H Cosmote από την πλευρά της θα ανακοινώσει νέες αλλαγές στη δική της πλατφόρμα.
**Και κάτι μεγάλο …”ψήνεται” από τους ανταγωνιστές τους…
**Ίσως υπάρχει μια ελπίδα για το Euronews. Το κλείσιμό του θα χρεωθεί στην κυβέρνηση που δεν βρίσκει 5 εκατ. ευρώ για να το χρηματοδοτήσει.
**Στο παρελθόν, θυμίζουμε, η ΝΔ ως κυβέρνηση είχε απαγορεύσει την επίγεια μετάδοσή του, παρά την αντίθετη κρίση του τότε ΕΣΡ.
Είναι πρόκληση αυτό που συμβαίνει με τη ραδιοτηλεοπτική Αρχή που αρνείται να ενημερώσει τον Τύπο για τις αποφάσεις του – ενώ ήδη υπάρχει πληθώρα προσφυγών για παράνομη σύνθεση.
Συνιστά όμως εξίσου πρόκληση η απαθής στάση ΕΣΗΕΑ που διοικείται από το …2017 από τις παρατάξεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία δεν έχει κάνει ούτε μία δημόσια παρέμβαση υπέρ των συναδέλφων τους, για να υπεραπιστεί το δημοσιογραφικό επάγγελμα.
Ήξεραν όμως, ορισμένοι να καλέσουν μαζί με τον Ευάγγελο Βενιζέλο που έκλεισε την ΕΡΤ το 2013 και τον Πρόεδρο της Ραδιοτηλεοπτικής Αρχής να μιλήσει στη διαδικτυακή ημερίδα της ΕΣΗΕΑ περί δεοντολογίας…
Είναι η ίδια η ΕΣΗΕΑ και αρνείται να εγγράψει εργαζόμενους μεγαλύτερης ηλικίας στο σωματείο, με τους αριστερούς, σε πρώτο πλάνο, να αποκλείουν γυναίκα με μονογονεϊκή οικογένεια.
**Την Κυριακή ο “Γαστρονόμος” που κυκλοφορεί μαζί με την “Καθημερινή” αυτή την Κυριακή στηρίζει τη Βόρειο Εύβοια, με μία ειδική έκδοση. Εξαιρετική πρωτοβουλία.
Συμφωνία ΕΡΤ με «Ισοκράτη» για συγγενικά δικαιώματα
Μόνο τα ηλεκτρικά στον δακτύλιο αποκλείοντας όσα χρησιμοποιούν υγραέριο, φυσικό αέριο και τα κατηγορίας Euro 5/ Euro 6
Στον δακτύλιο θα μπαίνουν μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής, ενώ προανήγγειλε και αλλαγή των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου. Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι ο δακτύλιος μπαίνει σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου χωρίς να ξεκαθαρίσει εάν από αυτή την ημερομηνία θα ισχύουν τα περί κίνησης μόνο των ηλεκτρικών.
Όπως είπε μιλώντας στον Real FM ο Κώστας Καραμανλής, «σήμερα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά. Γι’ αυτό άλλωστε έχει ονομαστεί “πράσινος Δακτύλιος”, εμείς θα τον ονομάσουμε “καθαρό Δακτύλιο”», ενώ προανήγγειλε και αλλαγή των γεωγραφικών ορίων του δακτυλίου.
Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα ο νόμος ορίζει ότι εξαιρούνται από το μέτρο οι κατηγορίες οχημάτων που εμπίπτουν στα μέτρα του πράσινου δακτυλίου και συγκεκριμένα εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα:
-Τα οχήματα περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο)
-Τα οχήματα που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή φυσικό αέριο) και περιβαλλοντικής κατηγορίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km.
Να σημειωθεί ότι ο Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι ο δακτύλιος μπαίνει σε εφαρμογή από τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου χωρίς να ξεκαθαρίσει εάν από αυτή την ημερομηνία θα ισχύουν τα περί κίνησης μόνο των ηλεκτρικών.