Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021
Τεράστια ποσά από ΕΡΤ-Nova- Cosmote υπέρ ΕΔΟΕΑΠ, αλλά δεν δίνονται συγκεντρωτικά στοιχεία για το 2% υπέρ ΕΔΟΕΑΠ-
Συνολικά έχουν υποβληθεί… 532 αιτήσεις στη Γνωμοδοτική Επιτροπή για την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών του 2%. Εκεί προέκυψε πως εκδοτικές επιχειρήσεις του χώρου της Αριστεράς κόβονται αρχικά εξαιτίας της ύπαρξης ποινικού μητρώου σε μέλος ΔΣ.
Το ερώτημα για το ποιοι πληρώνουν και ποιοι όχι την εισφορά του 2% επί των ακαθάριστων εσόδων που αποδίδουν οι επιχειρήσεις ΜΜΕ εξακολουθεί να υπάρχει. Δυστυχώς, όμως, δεν διατίθενται συγκεντρωτικά στοιχεία όσον αφορά τα έσοδα του ΕΔΟΕΑΠ ανά εταιρεία από τον συγκεκριμένο πόρο. Υπάρχουν οι στυλοβάτες του συστήματος (ΕΡΤ, ΟΤΕ, Forthnet), οι μεγάλες εκδοτικές επιχειρήσεις, οι σοβαρές ραδιοφωνικές επιχειρήσεις κ.ά., ενώ εκτιμάται πως οι μεγάλες εκδοτικές επιχειρήσεις του κλάδου θα πάρουν πίσω (μέσω των προγραμμάτων) τα χρήματα που έδωσαν.
Ομάδα Εργασίας Ραδιοφώνου: Κριτήρια οικονομικής βιωσιμότητας και προγραμματικής πληρότητας για τις άδειες
Δύο κεντρικά κριτήρια αυτό της οικονομικής βιωσιμότητας και της προγραμματικής πληρότητας προτείνει η Ομάδα Εργασίας για το Ραδιόφωνο. Στην εισήγησή της καταθέτει την πρόταση για την κατάργηση του κριτηρίου παλαιότητας, το οποίο έχει κριθεί αντισυνταγματικό, το κριτήριο της αρνητικής βαθμολόγησης και το κριτήριο των θέσεων εργασίας.
Η ομάδα προτείνει “αντί για έκδοση αποφάσεως καθορισμού του αριθμού και του είδους αδειών, όπως ισχύει σήμερα” , το ΕΣΡ “να θέτει σε δημόσια διαβούλευση για κάθε διοικητική περιφέρεια σχέδιο Προκήρυξης – Πρόσκληση ενδιαφέροντος, στην οποία συμμετέχουν υποχρεωτικά όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία, δηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για τον τύπο της αδείας και το εύρος εμβέλειας που ενδιαφέρονται να καλύψουν”
Το σχέδιο Προκήρυξης θα λειτουργεί και σαν Πρόσκληση Ενδιαφέροντος που θα τίθεται σε διαβούλευση, προκειμένου να ενημερωθεί το ΕΣΡ για το ενδιαφέρον υφιστάμενων σταθμών ή νέων υποψηφίων ως προς το είδος της άδειας που επιθυμούν (ενημερωτικός ή μη ενημερωτικός σταθμός) και την περιοχή κάλυψης που επιθυμούν (τοπικός, υπερτοπικός, περιφερειακός) με αναφορά στα συγκεκριμένα ΚΕ. Η συμμετοχή στη διαβούλευση είναι προϋπόθεση για την μετέπειτα υποβολή αιτήσεως στη διαγωνιστική διαδικασία.
Στο λεγόμενο σάδιο προεπιλογής “εξετάζεται η συνδρομή βασικών προϋποθέσεων (φορολογική, ασφαλιστική ενημερότητα, ελάχιστο καταβεβλημένο μετοχικό/εταιρικό κεφάλαιο, διαφάνεια ιδιοκτησιακού καθεστώτος και δικαιολόγηση οικονομικών μέσων, τήρηση ασυμβιβάστων και κωλυμάτων) που εξασφαλίζουν ότι ο υποψήφιος είναι φερέγγυος, προκειμένου να συμμετέχει στη ραδιοφωνική αγορά.”
Οι υποψήφιοι των οποίων το καταβεβλημένο κεφάλαιο, στο σύνολό του (προκειμένου για υπό σύσταση εταιρείες) ή μερικώς, δεν αντιστοιχεί στο ελάχιστο απαιτούμενο, υποχρεούνται να προσκομίσουν με την υποψηφιότητά τους εγγυητική επιστολή για το συνολικό ή το υπολειπόμενο ποσό.
Τα κριτήρια παλαιότητας, αρνητικής βαθμολόγησης και απασχολούμενου προσωπικού που προβλέπονταν στον ισχύοντα ν. 3592/2007 προτείνεται να καταργηθούν. Όλοι οι σταθμοί αξιολογούνται με βάση επιχειρησιακό σχέδιο που αφορά τα οικονομικά τους στοιχεία και το πρόγραμμά τους, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται ο συνυπολογισμός δεδομένων για τους ήδη λειτουργούντες σταθμούς.
– κριτήριο οικονομικής βιωσιμότητας
Η αξιοπιστία του επιχειρησιακού σχεδίου και η αποδοτικότητα της σχεδιαζόμενης επένδυσης νέων σταθμών θα κρίνονται με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν από τις αιτήσεις των υποψηφίων που ήδη λειτουργούν σταθμό. Στο πλαίσιο αυτό θα αξιολογούνται ιδίως οι προβλεπόμενες δαπάνες λειτουργίας, η προσδοκώμενη κερδοφορία, η αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων και οι ταμειακές ροές, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 9 στοιχ. Δ.2.ΙΙ ν. 3592/2007. Για τους ήδη λειτουργούντες σταθμούς λαμβάνονται υπόψη ο κύκλος εργασιών και τα ίδια κεφάλαια (καθαρή θέση) κατά την υποβολή της υποψηφιότητας (πρβλ. άρθρο 9 στοιχ. Δ.2.Ι) και λοιπά στοιχεία όπως η συνέπεια του υποψηφίου ως προς την τακτοποίηση οφειλών και ρυθμίσεων προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς κατά την τελευταία πενταετία πριν την υποβολή της αίτησης.
– κριτήριο προγραμματικής πληρότητας
Το επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιολογείται ως προς την ποικιλία και την ποιότητα του προγράμματος, ως προς την επένδυση σε πρόγραμμα (περιεχόμενο [με έμφαση στην αγορά έτοιμων παραγωγών – podcasts με καταγεγραμμένη απήχηση] και παραγωγούς – δημοσιογράφους [με αναφορά στην εμπειρία τους]) και ως προς τη δομή του προτεινόμενου προγράμματος. Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη για τους μεν ενημερωτικούς σταθμούς η δέσμευση για μετάδοση εκπομπών που υπερβαίνουν το ελάχιστο περιεχόμενο που θα αναφέρεται στο νόμο, για τους δε μη ενημερωτικούς η δέσμευση για συνεργασία με τοπικούς φορείς κατά την παραγωγή προγραμμάτων τοπικού χαρακτήρα (ιδίως για τους μουσικούς σταθμούς).
Ειδική πρόβλεψη θα γίνεται στον τρόπο αξιολόγησης υποψηφιοτήτων που προέρχονται από συγχώνευση δύο ή περισσότερων φορέων που ήδη λειτουργούν.
Η βαθμολόγηση κάθε σταθμού γίνεται με βάση την κλίμακα 1 – 50 και για την αδειοδότησή του κάθε σταθμός πρέπει να συγκεντρώσει ως βάση τον αριθμό 25 σε κάθε ένα των ως άνω δύο κριτηρίων.
Δεν δημοσιεύονται τα πορίσματα για τις δημοσκοπήσεις
Στο ΕΣΡ αποστέλλονται –χωρίς να δημοσιεύονται– τα ετήσια πορίσματα της Ελεγκτικής Εταιρείας Δημοσκοπήσεων και Ερευνών Κοινής Γνώμης, που τελεί υπό τον έλεγχο του ΣΕΔΕΑ. Η ελεγκτική εταιρεία δεν ανακοινώνει, ούτε αναρτά τα πορίσματά της, ενώ την ίδια τακτική ακολουθεί και το ΕΣΡ, που είναι ο φορέας που τα παραλαμβάνει.
Σύμφωνα με το καταστατικό της επιτροπής, «τα μέλη τηρούν, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους και για πέντε έτη μετά την για οποιονδήποτε λόγο αποχώρησή τους από την επιτροπή, εμπιστευτικά τα στοιχεία των οποίων έλαβαν γνώση κατά τη διενέργεια ελέγχου». Με τον τρόπο αυτό δεν υπάρχει δημόσιος έλεγχος επί των δημοσκοπήσεων, καθώς μέχρι σήμερα κανένα κόμμα δεν έχει ζητήσει να κατατεθούν στη Βουλή. Κατά τον ΣΕΔΕΑ, «το ΕΣΡ μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις προσωρινής ή μόνιμης διαγραφής από το μητρώο φορέων/επιχειρήσεων δημοσκοπήσεων που οφείλει να τηρεί βάσει νόμου».
ΑΙΧΜΕΣ: Επιστροφές και καταστροφές
**Ο ανταγωνισμός στην τηλεόραση συνεχίζεται και στο “τέλος θα ξυρίσουν το γαμπρό” Όταν γίνει ο λογαριασμός και φανούν τα κέρδη και οι ζημίες.
Τα κόστη είναι αρκετά αυξημένα παρά τη χρηματοδότηση των σειρών, από το νόμο Κρέτσου.
**Η αποτυχία των reality στο πρώτο μισό της σεζόν είναι δεδομένη, όπως και η ανεπάρκεια των δήθεν ψυχαγωγικών εκπομπών που δεν αναπαράγουν απλώς το πρόγραμμα των άλλων και άρα ΔΕΝ δουλεύουν.
*Με την ανοχή του ΕΣΡ, έφτασαν στο σημείο ορισμένοι να μετατρέπουν σε reality τη διάδοση του κορονοϊού στα τηλεοπτικά προγράμματα.
**Στις 8 Νοεμβρίου είναι πιθανόν να επιστρέψουν οι “Ράδιο Αρβύλα” στον ΑΝΤ1.
**Υπάρχουν εκ νέου και κάποιες αρχικές συζητήσεις για την “Ελληνοφρένεια”.
**Το σίγουρο είναι πως επιστρέφει ο Σταύρος Θεοδωράκης, με κλαρίνο στην TV.
*Συνεχίζει η Συσπείρωση (ΣΥΡΙΖΑ) να στηρίζει την πολιτική Χατζηδάκη στα ΜΜΕ με την ηλεκτρονική ψηψοφορία στον ΕΔΟΕΑΠ.
**Για ένα δευτερόλεπτο, ας σκεφτούν ορισμένοι στο ΣΥΡΙΖΑ, σε ποια κατάσταση πχ θα ήταν σήμερα η “Αυγή”, αν από το 2018 είχαν εγκρίνει το πρόγραμμα ενίσχυσης στον Τύπο. Τις συνέπειες των πράξεων τους, θα υποστούν οι εργαζόμενοι, αν κάτι δεν αλλάξει.
**Στην εκπομπή “Δυνατά” κάνουν πρόβες δεν προβλέπονται από το σχεδιασμό; Ας ξαναδούν το VAR πως παρουσιαστής και καλεσμένος πάσχιζαν όχι να τραγουδήσουν, αλλά να διαβάσουν από το μόνιτορ τον “Ύμνο των Μαύρων Σκυλιών του Λουκιανού Κηλαηδόνη.
Και η έντυπη έκδοση της Village Voice στη Νέα Υόρκη, επέστρεψε.