Χρόνια πέρασαν σκοτεινά Μαύρες εποχές της ντροπής Όνειρα μας δώσαν πλαστά Σάπια είδωλα παρακμής Μα θα ανάψει η φωτιά Από την τέφρα ξανά..! Από την φωτιά ο Φοίνικας βγαίνει Προβάλλει μπροστά την Φυλή ανασταίνει Από την φωτιά η ελπίδα πετιέται Πατρίδα μεγάλη ξαναγεννιέται..! Χώρα μου σ' αφήσαν γυμνή Δίχως όραμα και καρδιά.. Σ' έκλεισαν σε μαύρο κλουβί Λυσσασμένα αρπακτικά Όμως δεν σβήνει η φωτιά.. Θα αναστηθείς ξαφνικά.......... ............................... Από την φωτιά ο Φοίνικας βγαίνει Προβάλλει μπροστά την Φυλή ανασταίνει Από την φωτιά η ελπίδα πετιέται Πατρίδα μεγάλη ξαναγεννιέται
Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024
Μουσική Παρασκευή - Έρως Ελλάς ~ Ο Φοίνικας
Χρόνια πέρασαν σκοτεινά Μαύρες εποχές της ντροπής Όνειρα μας δώσαν πλαστά Σάπια είδωλα παρακμής Μα θα ανάψει η φωτιά Από την τέφρα ξανά..! Από την φωτιά ο Φοίνικας βγαίνει Προβάλλει μπροστά την Φυλή ανασταίνει Από την φωτιά η ελπίδα πετιέται Πατρίδα μεγάλη ξαναγεννιέται..! Χώρα μου σ' αφήσαν γυμνή Δίχως όραμα και καρδιά.. Σ' έκλεισαν σε μαύρο κλουβί Λυσσασμένα αρπακτικά Όμως δεν σβήνει η φωτιά.. Θα αναστηθείς ξαφνικά.......... ............................... Από την φωτιά ο Φοίνικας βγαίνει Προβάλλει μπροστά την Φυλή ανασταίνει Από την φωτιά η ελπίδα πετιέται Πατρίδα μεγάλη ξαναγεννιέται
Άγιος Αγάπιος και των συν αυτώ μάρτυρες: Πλήσιος, Ρωμύλος, Τιμόλαος, Αλέξανδρος, Αλέξανδρος (έτερος), Διονύσιος καί Διονύσιος (έτερος)
Eις τον Aγάπιον.
Ἔσπευδεν Ἀγάπιος εἰς μαρτυρίαν.
Θεοῦ γὰρ αὐτὸν ὑπέθαλπεν ἀγάπη.
Eις τον Πλήσιον, Pωμύλον και Tιμόλαον.
Μετὰ τριῶν Πλήσιος ἐκτμηθεὶς ξίφει,
Θεοῦ σὺν αὐτοῖς ἵσταται νῦν πλησίον.
Eις τους δύω Aλεξάνδρους και Διονυσίους.
Ὡς Ἀλεξάνδροις κλῆσις ἐκτομή, στέφος,
Καὶ Διονυσίοις τε κοινὰ ἦν τάδε.
Πέμπτῃ καὶ δεκάτῃ τμήθη Ἀγάπιος, ἑταῖροι.
Έζησαν και κέρδισαν τα αθάνατα βραβεία, κατά το διωγμό του Διοκλητιανού (284-304) εναντίον της Εκκλησίας. Ο Αγάπιος ήταν από τη Γάζα της Παλαιστίνης, ο Τιμόλαος από τη Μαύρη Θάλασσα, οι δύο Διονύσιοι από την Τρίπολη της Φοινίκης, ο Ρωμύλος -υποδιάκονος- από τη Λύδδα ή Διόσπολη, ο Πλήσιος και οι δύο Αλέξανδροι από την Αίγυπτο. Κατηγορήθηκαν ότι είναι χριστιανοί και οδηγήθηκαν μπροστά στον έπαρχο της Καισαρείας Ουρβανό, όπου με παρρησία ομολόγησαν το Χριστό. Μάταιες απόπειρες έκανε εκείνος για να τους δελεάσει ή και να τους εκφοβίσει. Διότι στο μυαλό όλων επικρατούσε ο λόγος του Θεού: «Τον φόβον αυτών μη φοβηθήτε μηδέ ταραχθήτε» (Α'επιστολή Πέτρου, γ' 14). Δηλαδή, μη φοβηθείτε το φόβο με τον οποίο ζητούν οι άπιστοι να σας πτοήσουν και μη ταραχθείτε καθόλου απ' αυτόν. Πέθαναν όλοι μαρτυρικά με αποκεφαλισμό, δίνοντας σ' όλους τους αγωνιστές χριστιανούς μήνυμα θάρρους και ελπίδας.
Λειτουργικά κείμενα
Ἀπολυτίκιον (Κατέβασμα)
Ἦχος δ'. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ἀγάπη τοῦ Κτίσαντος, πεπυρσευμένος τὸν νοῦν, χορείαν συνήθροισας, πανευκλεῶν Ἀθλητῶν, Ἀγάπιε ἔνδοξε, ὅθεν σὺν τούτοις Μάρτυς, ἀριστεύσας νομίμως, ξίφει τὸν σὸν αὐχένα, σὺν αὐτοὶς ἀπετμήθης, μεθ' ὧν ἐκδυσώπει, δοῦναι ἠμὶν ἄφεσιν.
Έτερον Ἀπολυτίκιον
Ἦχος δ’.
Τούς Μάρτυρας Χριστοῦ ἱκετεύσωμεν πάντες, αὐτοί γάρ τήν ἡμῶν σωτηρίαν αἰτοῦνται, καί πόθω προσέλθωμεν πρός αὐτούς μετά πίστεως, οὗτοι βρύουσι τῶν ἰαμάτων τήν χάριν, οὗτοι φάλαγγας ἀποσοβουσι δαιμόνων, ὡς φύλακες τῆς πίστεως.
Κοντάκιον
Ἦχος β’. Τοῖς τῶν αἱμάτων σου.
Ὡς ἀγαπήσας Χριστόν τόν Θεόν ἡμῶν, τῶν ἐπιγείων ἁπάντων ἠλόγησε, Μαρτύρων χορός ὁ ὀκτάριθμος, καὶ κεφαλάς ἐκτεμνομένοι ἔκραζον· προσδέχου Οἰκτίρμον τοὺς δούλους σου.