Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

Μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε τάξεις των 28 με πρόσχημα τον «εξορθολογισμό»

 Τμήματα των 28 μαθητών σε μία μόλις αίθουσα εν μέσω πανδημίας και καθηγητές που θα πρέπει να τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν τις διδακτικές τους ώρες, την ώρα που 6.000 θέσεις είναι κενές, φέρνει η νέα οδηγία του Υπουργείου Παιδείας η οποία απαιτεί τη συγχώνευση τμημάτων. Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, παραδέχεται στο TPP τις συγχωνεύσεις, αναφέροντας ότι η ύπαρξη 28 μαθητών μέσα σε μία αίθουσα διδασκαλίας είναι νόμιμη, ενώ, απαντώντας για τα 6.000 κενά, δηλώνει ότι η σημασία θα έπρεπε να δοθεί στις 50.000 τοποθετήσεις και όχι σε αυτά. «Η διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία είναι στο 0,1%, επομένως δεν πρέπει να μας ανησυχεί, διότι μέχρι στιγμής την πανδημία την ελέγχουμε», σχολιάζει. 


της Νεκταρίας Ψαράκη

Ένα excel που στάλθηκε στους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα σβήνει από το χάρτη εκατοντάδες τμήματα σχολείων, συγχωνεύοντάς τα σε τάξεις των έως και 28 μαθητών. Ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, μιλώντας στο TPP, παραδέχεται τις συγχωνεύσεις τμημάτων, κάνοντας λόγο για «βελτιωτική διαρθρωτική κίνηση» και «επιμελημένο εξορθολογισμό», σημειώνοντας ότι «δεν γίνεται να κατασπαταλάται ανθρώπινο δυναμικό και δημόσιο χρήμα», την ίδια ώρα που 6.000 θέσεις εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα είναι κενές.

Σε σχετική ερώτηση, ο γενικός γραμματέας απέρριψε την χρήση της λέξης «συγχώνευση τμημάτων και δημιουργία νέων με 28 μαθητές», σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη οδηγία δόθηκε σε σχολεία που έχουν τμήματα που απαρτίζονται από επτά και δέκα μαθητές.

Τα λεγόμενα του γενικού γραμματέα διαψεύδονται από την πραγματικότητα. Όπως αναφέρει στο TPP ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, η οδηγία αφορά τετραψήφιο αριθμό τμημάτων σε όλη τη χώρα. «Τμήματα με 6 και 7 παιδιά υπάρχουν μόνο στην επαρχία και σε νησιά. Τα πράγματα δεν είναι όπως τα αναφέρει ο κ. Κόπτσης. Συγχωνεύθηκαν τμήματα γυμνασίου και λυκείου που αποτελούνταν από 22 και 23 παιδιά – διότι τόσα επέτρεπαν οι αίθουσες που συστεγάζονταν – με στόχο να δημιουργηθούν λιγότερα τμήματα που θα αποτελούνται από 26 παιδιά. Οι συνέπειες αυτής της απόφασης είναι ποικίλες. Εκτός του ότι το να διδάσκεις σε 28 άτομα ταυτοχρόνως είναι παιδαγωγικά ακατάλληλο, καθώς δεν μπορείς να οριοθετήσεις το τμήμα και να έχεις σωστή εποπτεία του κάθε μαθητή, είμαστε εν μέσω πανδημίας. Ο καιρός χειροτερεύει, καραδοκεί η μετάλλαξη Δέλτα, και πλέον το Υπουργείο προβλέπει ότι για να κλείσει ένα τμήμα πρέπει να έχουν κορονοϊό 50+1 μαθητές. Δηλαδή αν είναι 28 στο σύνολο, να βρεθούν θετικοί οι 15; Φανταστείτε τι έχει να γίνει».

Ο κ. Τσούχλος, προσθέτει επίσης, ότι 28 μαθητές σε ένα τμήμα πολλές φορές είναι ανέφικτο, καθώς οι αίθουσες στη χώρα μας είναι μικρές. «Δεν μπορείς να ζητάς συγχώνευση σε ένα σχολείο που έχει αίθουσες 30 τ.μ. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του γυμνασίου της Ζαχάρως».

26 μαθητές σε 35 τ.μ.

Για το γυμνάσιο της Ζαχάρως, μας δίνει καλύτερη εικόνα η αντιδήμαρχος Δια Βίου Μάθησης, Παιδείας και Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Ζαχάρως, Σκαλτσά Δήμητρα, η οποία τυγχάνει να είναι και μητέρα ενός μαθητή που φοιτά στο εν λόγω γυμνάσιο. Όπως αναφέρει, ο περιφερειακός διευθυντής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναγκάστηκε να δώσει προφορική εντολή στη διεύθυνση του Γυμνασίου Ζαχάρως, προκειμένου να συμπτυχθούν τρία τμήματα, σε δύο.

«Συνολικά στο Γυμνάσιο Ζαχάρως, ο συνολικός αριθμός των παιδιών είναι 51. Υπήρχαν τρία τμήματα των 17, 16 και 18 μαθητών, διότι τόσα επέτρεπαν και οι εγκαταστάσεις, καθώς το σχολείο αποτελείται από αίθουσες των 35 τ.μ. Ύστερα λοιπόν από τηλεφωνική εντολή από τον διευθυντή της δευτεροβάθμιας, ο οποίος κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια ώστε αυτό να μη συμβεί, συγχωνεύθηκαν τα τρία τμήματα σε δύο, αποτελούμενα από 25 και 26 τμήματα αντίστοιχα». Η ίδια, ξεκαθαρίζει ότι το σύνολο των μελών του Δ.Σ. του δήμου, στέκεται στο πλευρό του συλλόγου των γονέων και κηδεμόνων, οι οποίοι κάνουν προσπάθειες προκειμένου να επιστρέψει το σχολείο ως είχε.

«Προσωπικά, ούσα φιλόλογος, είμαι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη με τα εν λόγω ζητήματα. Ωστόσο και τα μέλη του Δ.Σ. βλέπουν το πρόβλημα. Εκτός του ότι σε συνθήκες πανδημίας 26 άτομα σε μία αίθουσα είναι αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε σεισμογενής περιοχή. Αποστείλαμε σχετικό ομόφωνο ψήφισμα στο υπουργείο, στο οποίο αναφέρουμε τόσο τον κίνδυνο για τη διασπορά του covid-19, όσο και την αδυναμία ασφαλούς αποχώρησης των παιδιών σε περίπτωση σεισμού ή φωτιάς αλλά και άλλα προβλήματα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία», εξηγεί η κ. Σκαλτσά.

Ερωτηθείς για την περίπτωση του Γυμνασίου της Ζαχάρως, ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας αναφέρει στο TPP ότι -παρά τις προσπάθειες του περιφερειακού διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και παρά το ομόφωνο ψήφισμα του Δ.Σ-, δεν έχει στα υπόψιν του το γεγονός, «καθώς είναι αδύνατον να γνωρίζουμε τι συμβαίνει σε 14.500 σχολεία». Ο ίδιος πάντως, ξεκαθαρίζει ότι έως και 27 μαθητές σε ένα τμήμα είναι καθόλα νόμιμο. Στο ομόφωνο ψήφισμα του Δ.Σ. ωστόσο, αναφέρεται ότι για να φιλοξενηθούν 26 παιδιά σε ένα τμήμα απαιτείται – ως ορίζει η νομοθεσία – αίθουσα 54 τ.μ., την ίδια ώρα που οι αίθουσες του Γυμνασίου Ζαχάρως, είναι στα 35 τ.μ. Η φιλοξενία 26 μαθητών επομένως σε αίθουσα 35 τ.μ. είναι παράνομη, ενώ ταυτόχρονα έρχεται σε αντιδιαστολή και με την ισχύουσα νομοθεσία για τον περιορισμό της μετάδοσης του covid-19 (ΚΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β΄ 4187/10-9-2021), που μεταξύ άλλων προβλέπει έναν μαθητή σε κάθε θρανίο, σταθερή θέση για κάθε μαθητή, τήρηση αποστάσεων και χωριστά διαλείμματα προς αποφυγή του συνωστισμού. «Δεν έχω στα υπόψιν μου πόσα τετραγωνικά είναι οι αίθουσες στη Ζαχάρω, όμως για αυτό είμαστε εδώ, έτσι ώστε να ενημερωνόμαστε για συγκεκριμένες περιπτώσεις, να τις ελέγχουμε και να βρίσκουμε λύσεις», απαντά ο κ. Κόπτσης ερωτηθείς για το χωροταξικό ζήτημα.

«Κοκκινίζουν» 136 τμήματα στην Αττική

Ο πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, Παυσανίας Τσούλας, αναφέρει στο TPP ότι το excel που στάλθηκε από το υπουργείο Παιδείας, κυριολεκτικά «κοκκινίζει» 136 τμήματα στην Αττική, σβήνοντάς τα από το χάρτη με συγχώνευση. «Το λέει ξεκάθαρα. Όπου εκτιμάει ότι υπάρχει τέτοια ανάγκη, δημιουργεί τμήματα 28 μαθητών. Και δεν το κάνει μόνο σε τμήματα που αποτελούνται από 7 και 8 μαθητές, αλλά σε τμήματα που αποτελούνται από 21 και 22. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το 2ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Γαλατσίου. Η Α’ τάξη αποτελείται από 109 παιδιά και εκεί λειτουτγούσαν 5 τμήματα. Ήθελε λοιπόν να τα συγχωνεύσει σε 4 τμήματα των 28. Στο excel υπάρχει πίνακας που υποδεικνύει ξεκάθαρα σε ποια τμήματα θα συμβεί αυτό και από πόσα άτομα θα απαρτίζονται».

Το TPP επικοινώνησε με το 2ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Γαλατσίου και συγκεκριμένα με τον διευθυντή του σχολείου, τον Κωνσταντίνο Σαβελώνα, ο οποίος επιβεβαίωσε πως στο σχολείο όντως προβλεπόταν η συγχώνευση τμημάτων. «Κάναμε όμως κινήσεις προκειμένου αυτό να μην προχωρήσει. Εμείς έχουμε την εξής ιδιαιτερότητα: συστεγάζουμε στο ίδιο σχολικό συγκρότημα δύο επαγγελματικά λύκεια και έχουμε χωρίσει τις τάξεις μας οι οποίες είναι πλέον 30 τετραγωνικά μέτρα. Σε αυτές τις αίθουσες βάζουμε έως 21 παιδιά. Οι γραπτές οδηγίες αναφορικά με τον κορονοϊό δεν συμβαδίζουν με τη συγχώνευση των τμημάτων μας. Αν συνέβαινε αυτό, θα ήμασταν το σχολείο με τους περισσότερους μαθητές ανά τετραγωνικό μέτρο. Θα ήταν αδύνατον να έχουμε 28 μαθητές σε 30 τ.μ», αναφέρει.

Ο κ. Τσούλας εκτιμά ότι το υπουργείο προχωρά σε αυτή την απόφαση προκειμένου να μην ξαναδιορίσει αναπληρωτές. «Προσπαθεί να εξοικονομήσει συναδέλφους με πλεονάζοντες καθηγητές άλλων σχολείων και να καλύψει έτσι τα κενά. Θα δημιουργήσει τμήματα 27 παιδιών εν μέσω πανδημίας, την ίδια ώρα που όλη η εκπαιδευτική κοινότητα φωνάζει εδώ και δύο χρόνια ότι για την ασφάλεια όλων μας και την ομαλή εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχουμε τμήματα των 15 μαθητών. Με 6.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, προσπαθεί να γεμίσει τα κενά, χωρίς να βάλει το χέρι στην τσέπη».

«Λέτε για 6.000 κενές θέσεις αλλά όχι για 50.000 τοποθετήσεις»

Ως «διορθωτικές κινήσεις» χαρακτηρίζει τις συγχωνεύσεις των τμημάτων ο κ. Κόπτσης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, δεν υπάρχουν 6.000 κενά, αλλά έχει γίνει λάθος διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. «Λέτε για 6.000 κενές θέσεις, αλλά όχι για 50.000 τοποθετήσεις αναπληρωτών. Δεν μπορούμε να λέμε ότι λείπουν καθηγητές, την ίδια ώρα που υπάρχουν πλεονάζουσες ώρες εκπαιδευτικών. Επομένως, όταν βλέπουμε ότι σε ένα σχολείο ένας μαθηματικός λόγου χάριν δεν συμπληρώνει τις διδακτικές του ώρες, τον μεταφέρουμε σε κάποιο άλλο. Όλες αυτές είναι παρεμβάσεις για εξορθολογισμό. Δεν γίνεται να κατασπαταλάται εκπαιδευτικό προσωπικό και δημόσιο χρήμα».

Ερωτηθείς για το κατά πόσο θεωρείται εξορθολογισμός το «στρίμωγμα» 27 μαθητών σε μία αίθουσα 30 τετραγωνικών εν μέσω πανδημίας, ο κ. Κόπτσης διευκρινίζει ότι δεν έχει στα υπόψιν του το χωροταξικό πρόβλημα, ωστόσο τον αριθμό των 27 μαθητών ανά αίθουσα, τον ορίζει ο νόμος. «Είναι απολύτως νόμιμο το να βρίσκονται 27 μαθητές μέσα σε μία αίθουσα. Όπως βλέπουμε άλλωστε, η διασπορά του κορονοϊού στα σχολεία είναι μικρότερη του 0.1%, επομένως τα ισχύοντα μέτρα λειτουργούν. Μέχρι στιγμής, την πανδημία την ελέγχουμε. Φυσικά και θα ήταν ιδανικό να έχουμε χώρους και προσωπικό για 15 άτομα ανά τμήμα, ωστόσο η πραγματικότητα επιτάσσει άλλα. Εμείς, προσπαθούμε να λειτουργούμε ορθολογικά και να κάνουμε ορθή διαχείριση του δυναμικού μας», δηλώνει.

Συγχωνεύσεις και στη Θεσσαλονίκη

Όπως αναφέρει στο TPP η πρόεδρος της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Γιάννα Λαθήρα, έφτασαν προφορικές εντολές για συγχωνεύσεις τμημάτων και σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, με το σωματείο να συστήνει στις διευθύνσεις να μην προχωρήσουν σε καμία κίνηση αν δεν έρθει γραπτή εντολή. «Αυτά που λέει ο κ. Κόπτσης, είναι ψέματα. Έχουμε παράδειγμα σχολείου που είχε 4 τμήματα στην Α’ Γυμνασίου και 5 τμήματα στην Β’ Γυμνασίου και τα συγχωνεύει σε 3 και 4 τμήματα αντιστοίχως των 27 και 28 μαθητών. Ποιο εξορθολογισμό; Δεν μπορεί σε περίοδο πανδημίας να συμβαίνει αυτό για να εξοικονομήσουμε όλες κι όλες δύο διδακτικές ώρες ενός μαθηματικού», αναφέρει.

Η ίδια, διαμηνύει ότι οργανώνεται παράσταση διαμαρτυρίας με συντονισμό όλων των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. «Είναι ντροπή να κάνουν οικονομία στο προσωπικό και την ίδια ώρα να κατηγορούν τους καθηγητές ότι δήθεν φταίνε οι άδειές τους για τα κενά. Είναι πολλοί που εν μέσω πανδημίας δεν πήραν άδειες ενώ ήταν ευπαθείς, με υποκείμενα νοσήματα. Φυσικά, δεν είναι μόνο αυτό. Τόσα χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα παλεύει με την αδιοριστία και τις περικοπές», καταλήγει.

Ελληνοαμερικάνικη Συμφωνία: Επ’ αόριστον παράδοση της χώρας στον άξονα του πολέμου

 Πριν στεγνώσει το μελάνι από την ελληνογαλλική συμφωνία, ο αρμόδιος υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης έσπευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες για να υπογράψει την εμβάθυνση της μετατροπής της χώρας σε ορμητήριο πολέμου, δίνοντας για ακόμη μια φορά «γη και ύδωρ» στους ξένους «προστάτες».


Συγκεκριμένα, η νέα Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του Έλληνα υπουργού Εξωτερικών N. Δένδιας με τον Αμερικανό ομόλογό του Άντονι Μπλίνκεν, ενισχύει την αμερικανική παρουσία στην περιοχή μέσω νέων διευκολύνσεων στην Αλεξανδρούπολη (στρατόπεδο Γιαννούλη), στον Βόλο (στρατόπεδο Γεωργούλα), και στο πεδίου Βολής Λιτόχωρου. Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στις υπάρχουσες βάσεις σε Σούδα, η οποία ενισχύεται, Στεφανοβίκειο, που μονιμοποιείται, και Λάρισα, στο αεροδρόμιο της οποίας καταγγέλθηκε πρόσφατα η «παρέλαση» αμερικανικών F-15 για δεύτερη φορά μέσα σε 6 μήνες.

Για να «χρυσώσουν το χάπι», κυβέρνηση και αστικός τύπος προωθούν το αφήγημα πως η αμερικανική παρουσία, όπως και η πρόσφατη συμφωνία με τη Γαλλία, «θωρακίζει την κυριαρχία και εδαφική ακεραιότητα της χώρας». Ωστόσο, η αλήθεια είναι διαφορετική, καθώς οι περιφερειακές βλέψεις της Τουρκίας ενισχύθηκαν σε μεγάλο βαθμό κατά την προηγούμενη δεκαετία, στα πλαίσια του ρόλου της στο πλασιο του πολέμου δια αντιπροσώπων του ΝΑΤΟ. Αυτό έγινε τόσο στην Συρία, όπου μέχρι το 2016 ο υποστηριζόμενος από τη τουρκική κυβέρνηση «Ελεύθερος Συριακός Στρατός» χρηματοδοτούταν  απευθείας από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες, όσο και στο Ναβόρνο-Καραμπάχ, όπου ο τουρκικός στρατός χρησιμοποιήθηκε ως «εγγυήτρια δύναμη» για την επέκταση του ΝΑΤΟ στον πρώην σοβιετικό χώρο.

Ο περιορισμός των βλέψεων του τουρκικού κράτους στην περιοχή πηγαίνει χέρι-χέρι με την αξιοποίηση του περιφερειακού του ρόλου, όπως απέδειξε η σειρά κοινών στρατιωτικών ασκήσεων του ΝΑΤΟ, με τη συμμετοχή τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας, στα πολεμικά γυμνάσια ενάντια στη Ρωσία, κατά την κρίση στην Ανατολική Ουκρανία τον περασμένο Μαϊο. Άλλωστε, παρά την μετατόπιση του κέντρου βάρους της αμερικανικής επιθετικότητας στον Ινδο-Ειρηνικό με τις αναδυόμενες συμμαχίες QUAD και AUKUS, όπως και την ενίσχυση του ρόλου της Νατοϊκής Γαλλίας ως αντιστάθμισμα, η περιοχή της ανατολικής Μεσογείου παραμένει σημαντική για τους σχεδιασμούς του αμερικανικού Πενταγώνου λόγω της χρησιμότητάς της στη στρατηγική ιμπεριαλιστικής περικύκλωσης της Ρωσίας.

Το παραπάνω επιβεβαιώνεται και από την πρόσφατη αντίδραση του Ρώσου πρέσβη στην Αθήνα, ο οποίος αναφερόμενος στην αμερικανική βάση στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, δήλωσε πως η Μόσχα «τάσσεται κατά της επέκτασης του ΝΑΤΟ προς Ανατολάς». Οι δηλώσεις του πως «το πλησίασμα των στρατιωτικών υποδομών του ΝΑΤΟ προς τη Ρωσία, θα προκαλέσει τα απαραίτητα ρωσικά στρατιωτικά αντίμετρα», επιβεβαιώνει τους κιδύνους που επιφυλάσσει για τη χώρα μας η μετατροπή της σε ορμητήριου πολέμου του ΝΑΤΟ.

Παρ’ όλα αυτά, η νέα ελληνοαμερικάνικη συμφωνία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέες αμερικανικές βάσεις, εντός των οποίων οι ΗΠΑ πρόκειται να αναπτύξουν στρατιωτικές και βοηθητικές διευκολύνσεις, όπως είχε προϊδεάσει σε συνέντευξή του στον αστικό τύπο ο Ν. Δένδιας, λίγες μόλις μέρες πριν μεταβεί στην Ουάσιγκτον.  Μάλιστα, σε ένα μνημείο εθελοδουλείας και τυχοδιωκτισμού, η κυβέρνηση προχώρησε σε 5ετή ανανέωση της σύμβασης για τις αμερικανικές βάσεις (αντί της καθιερωμένης του ενός έτους), εκχωρώντας μάλιστα τη δυνατότητα για επ’ αόριστον ισχύ μετά το πέρας της συμφωνίας, εκτός και αν καταγγείλει την συμφωνία κάποια από τις δύο πλευρές δύο χρόνια πριν.

Στο σημείο αυτό αξίζει να προσθέσουμε, πως πρόκειται για την πρώτη φορά που ελληνική κυβέρνηση παραδίδει επ’ αόριστον ελληνικά εδάφη σε ξένη χώρα, κάνοντας πράξη την πρόσφατη ντροπιαστική δήλωση εκ μέρους του προέδρου της Βουλής Κ. Τασούλα προς το γερουσιαστή Μενέντεζ: «Σας παραδίδουμε την Ελλάδα σήμερα στα χέρια σας». Οι προθέσεις του αμερικανικού ιμπεριαλισμού φανερώνονται στις ευχαριστίες του Άντονι Μπλίνκεν για την ελληνική συνδρομή στη Νατοϊκή κατοχή του Αφγανιστάν, προϊδεάζοντας για συμμετοχή σε νέες πολεμικές εκστρατείες.

Οι παραπάνω επιλογές υποστηρίχθηκαν ανοιχτά από το ΚΙΝΑΛ, και σε στρατηγικό επίπεδο από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος περιορίζεται στο να καταγγείλει πως «δεν εξασφαλίζεται καμία συγκεκριμένη αμερικανική παρουσία, εμπλοκή ή δέσμευση για τη στήριξη αυτής της κυριαρχίας απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα, ιδίως στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο», ζητώντας απλώς περισότερα ανταλλάγματα για τη μετατροπή της χώρας σε ορμητήριο θανάτου κατά άλλων λαών. Άλλωστε, επί της προηγούμενης διακυβέρνησης παραχωρήθηκε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το αεροδρόμιο της Λάρισας, η αναβάθμιση της Σούδας και η μεταφορά όπλων μαζικής καταστροφής στον Άραξο.

Τέλος, χρειάζεται πάντοτε να υπενθυμίζουμε πως η εμβάθυνση της εξάρτησης της πατρίδας μας μέσω της αυξανόμενης παρουσίας ξένων ευρωατλαντικών στρατευμάτων, συγκροτεί έναν εν δυνάμει στρατό κατοχής σε περίπτωση που ο λαός μας επιλέξει ποτέ τον απεγκλωβισμό του από τις ιμπεριαλιστικές ολοκληρώσεις, όπως μαρτυρά το δόγμα του «εσωτερικού εχθρού» το οποίο εγκαινιάστηκε με την έναρξη του «πολέμου κατά της τρομοκρατίας».




Πηγή

Το ξεβουλωμένο φρεάτιο δεν έχει κόκκινη κορδέλα

 Τα αντιπλημμυρικά έργα, όπως και η δασοπροστασία, δεν πουλάνε. Έχετε δει ποτέ εγκαίνια και λαμπερές εκδηλώσεις για αντιπλημμυρικα; Κόκκινες κορδέλες για ξεβουλωμένα φρεάτια; Στην τελική «θέλετε πλατάνια στην Πανεπιστημίου ή έργα προστασιας από τις φυσικές καταστροφές;» Που το λέει και η έννοια δηλαδή, «φυσικές» είναι, τις στέλνει ο Θεός, πώς να τα βάλεις μαζί του;


του Θάνου Καμήλαλη

Τα έργα προστασίας κοστίζουν και δεν έχουν και μεγάλο πολιτικό όφελος. Υπάρχει επίσης εγχειρίδιο πολιτικής αντιμετώπισης. Αρχικά το ρίχνεις στο «απρόβλεπτο» της κατάστασης και στα «ακραία καιρικά φαινόμενα». Δεν έχει σημασία αν βρεθούν επιστήμονες να πουν αντίθετο, όπως με το Αστεροσκοπείο Αθηνών στις καταστροφικές πυρκαγιές, εσύ θα συνεχίσεις τον χαβά σου. Λίγη αναφορά στον Θεό επίσης, την «κακιά την ώρα», το «κακό το ριζικό μας», δεν βλάπτει. Ειδικά όταν το ακροατήριο σου είναι συντηρητικό και επίσης έχεις μάθει τους πολίτες μετά από δεκαετίες αδράνειας ότι «δεν μπορεί να γίνει τίποτα». Μετά χρειάζεται καμιά επίσκεψη στους πληγέντες, μερικές υποσχέσεις ότι θα αποζημιωθούν άμεσα και αυτοθαυμασμός για το πόσο καλά κινήθηκε ο κρατικός μηχανισμός. Ένα σοβαρό μέτρο που ενδείκνυται για πανηγυρισμούς, είναι να καταργείς τον ΕΝΦΙΑ για φέτος σε σπίτια που κάηκαν ή ισοπεδώθηκαν. Αν έχεις και υπουργό να φωτογραφίζεται με επιχειρησιακή στολή, ακόμα καλύτερα.

Εκεί είναι το σημείο που προσπαθείς να βγεις κι από πάνω. «Ωιμε τι μας έτυχε πάλι» αλλά «κοιτάξτε μέσα σε πόσες κακουχίες κυβερνάμε». Στο τέλος οι μέρες περνούν, οι κάμερες φεύγουν, τα φώτα σβήνουν και μένουν οι κάτοικοι να φωνάζουν, με περιορισμένη πλέον δημοσιότητα, μετά από μήνες ότι «τους ξέχασαν».

Συγγνώμη που κάνουμε κριτική με τέτοια ζητήματα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ (γιατί το 80% των πολιτών που δεν αποθεώνει τη ΝΔ είναι ΣΥΡΙΖΑ), μας πληροφόρησε ότι δεν πρέπει. «Ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει σε κάθε φυσικό φαινόμενο μια ευκαιρία αντιπολίτευσης. Με φρικτούς λαϊκισμούς και ευφυολογήματα ούτε λίγο ούτε πολύ μας λέει: “Πλημμύρισε ένα σχολείο; Φταίει η κυβέρνηση”. Και με την ευκαιρία, “όχι στην αξιολόγηση” και πάλι “όχι στην ελληνογαλλική συμφωνία”» έγραψε ο Γιάννης Οικονόμου. Και πάλι καλά να λέμε, γιατί οι μαθητές στη Ν.Φιλαδέλφεια πάτησαν σε μία γέφυρα από θρανία για να αποφύγουν την πλημμύρα και ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ θεώρησε καλή ιδέα να ειρωνευτεί τους μαθητές.

Γενικά, η κυβέρνηση πιστεύει ότι δεν πρέπει να γίνεται αντιπολίτευση σε τίποτα. Ούτε στις βροχές, ούτε στις πυρκαγιές, ούτε στη διαχείριση της πανδημίας, ούτε με τους νεκρούς της πανδημίας, ούτε με το ξύλο της αστυνομίας, ούτε στα νομοσχέδια. Πιστεύει επίσης, όπως ενημέρωσε ο Στέλιος Πέτσας, ότι δεν πρέπει να συνδέουμε τα καμένα με τις πλημμύρες. Αν βγάλεις όλα τα παραπάνω, η διαχείριση είναι εξαιρετική. Αν θες να μιλήσεις για κάτι από τα παραπάνω, η κυβέρνηση σε καλεί να βγάλεις τον σκασμό και σου πετάει μία δημοσκόπηση με Κυριάκο καταλληλότερο πρωθυπουργό κατά το 124% των πολιτών.

Λένε, ότι τα σχόλια που συνδέουν τη διαχρονική έλλειψη αντπλημμυρικών με τις φρεγάτες του Μητσοτάκη, που θα παραλάβουμε το 2025 και τα βουλωμένα φρεάτια με τα πλατάνια που θα πληρώσουμε με 3 εκατομμύρια για να κάνει το κομμάτι του ο δήμαρχος Πανεπιστημίου, είναι «λαϊκισμός». Αυτό είναι ψέμα και η άποψη συγκρούεται με ένα άλλο προσφιλές κυβερνητικό επιχείρημα, αυτό του περίφημου «λεφτόδεντρου». Ότι δηλαδή δεν υπάρχει ένα δέντρο που να γεννάει λεφτά για να ικανοποιηθούν όλες οι κοινωνικές ανάγκες. Αυτό είναι καταρχήν σωστό. Όντως, τα περιθώρια του κρατικού προϋπολογισμού είναι δεδομένα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μία χώρα με μη βιώσιμο και εντελώς αρύθμιστο πλέον χρέος, που έχει φτάσει στο 210% του ΑΕΠ της.

Επομένως, το αν θα σπαταλήσεις δισεκατομμύρια για τις φρεγάτες ή εκατομμύρια για ψευδοπιπεριές και άλλα έργα βιτρίνας έχει άμεση σχέση με τα αντιπλημμυρικά και αντιπυρικά έργα που δεν θες να κάνεις ή τα φρεάτια που δεν θα σε νοιάξει να ξεβουλώσεις. Είναι σαν τις προσλήψεις αστυνομικών αντί γιατρών ενώ σου τυχαίνει μία πανδημία. Είναι ζήτημα πολιτικών και οικονομικών προτεραιοτήτων. Για παράδειγμα, δεν χτίζεις καινούρια σχολεία και δεν συντηρείς τα ήδη υπάρχοντα, αλλά επιλέγεις να στοιβάζεις μαθητές σε κοντέινερ, τα οποία ονομάζεις «σχολική τάξη». Ε όταν αυτό πλημμυρίσει, όσο να πεις έχεις ένα μερίδιο ευθύνης. Επιλεγεις να μην έχεις δασοπυρόσβεση, μεταφέροντας όλες τις ευθύνες στην Πυροσβεστική των πόλεων και μετά οι κάτοικοι πρέπει να διαλέξουν ανάμεσα στην εκκένωση για την ασφάλειά τους ή να παλέψουν με τις φωτιές για τις περιουσίες τους και τον τόπο τους.

Η διαχρονική έλλειψη έργων προστασίας είναι ένα διαρκές έγκλημα, που μεγαλώνει όσο τα φαινόμενα εντείνονται και η αδράνεια κυριαρχεί. Καταστρέφει περιουσίες και πλήττει, ίσως και ανεπανόρθωτα, ανθρώπινες ζωές. Συνήθως είναι και ταξικο ζήτημα, καθώς είναι πιο πιθανό μία καταστροφή να πλήξει περισσότερο τις πιο υποβαθισμένες περιοχές. Δεν βούλιαξε σχολείο της Εκάλης, αλλά μονάδες σε Ν.Φιλαδέλφεια, Καισαριανή και αλλού. Η κυβέρνηση επικαλείται πλέον την «κλιματική αλλαγή», κανοντας συνεχώς λόγο εδώ και δύο χρόνια για «πρωτοφανή» φαίνομενα. Αν δεν φταίει ο Θεός, θα φταίει απλά ο καιρός, μολονότι η κλιματική κρίση είναι τεκμηριωμένη εδώ και χρόνια πια. Το κακό είναι ότι βρίσκει ευήκοα ώτα σε ανθρώπους που πλήττονται, αλλά κυριαρχεί μέσα τους η άποψη ότι «πάντα έτσι ήταν» και «δεν γίνεται τίποτα». Εκεί πατάνε, στην εσωτερίκευση της αδικίας και της μοιρολατρίας.

Σε έναν κόσμο όπου προσπαθούν να πείσουν πως ό,τι συμβαίνει είναι φυσιολογικό, θα πρέπει δυστυχώς να ξεκινάμε με το αυτονόητο πως όχι, δεν είναι αναπόφευκτο να βουλιάζει ένα λεωφορείο στην Ποσειδώνος και να εγκλωβίζονται παιδιά στις τάξεις τους με μισή μέρα προβλέψιμης κακοκαιρίας. Δεν είναι πανάκεια το να σου στέλνει μήνυμα το 112 ότι «βρέχει», το «Μείνετε σπίτι», μετά «βγείτε από το σπίτι», μετά «ξαναμπείτε σπίτι». Εκτός αν πρόκειται για ομολογία πώς πρέπει να τα κάνουμε όλα μόνοι μας και οι αρμόδιοι είναι άχρηστοι.

Τα ευρωπαϊκά βουλεβάρτα θέλουν και επιδέξιους υπευθύνους. Μαζί με πολίτες που θα ζητούν έργα ουσίας και όχι βιτρίνας, για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, πριν έρθει το επόμενο πρωτοφανές φαινόμενο μετά το προηγούμενο πρωτοφανές φαινόμενο. Κι ας κόβουν μετά οι αρμόδιοι μια κόκκινη κορδέλα για κάθε καθαρό φρεάτιο και κάθε κλαδεμένο δέντρο. Αυτό θα το αντέξουμε.



Πηγή

Μουσική Παρασκευή - Δυνάμεις του Αιγαίου ~ Η μπαλάντα της βροχής


Με αφορμή τα πλημμυρικά φαινόμενα που βιώνουμε αυτές τις ημέρες είπα να δημοσιεύσω το τραγούδι που θα δείτε σε λίγο...


Λίγα λόγια για τον Νίκο Γράψα


Ο Νίκος Γράψας γεννήθηκε στη Λευκάδα το 1957. Στο οικογενειακό περιβάλλον έμαθε τα πρώτα δημοτικά τραγούδια. Η εσωτερική μετανάστευση φέρνει την οικογένεια του στο νομό Αττικής. Οι σπουδές τον φέρνουν αργότερα στην Αθήνα σ’ ένα αστικό περιβάλλον. Από τα μαθητικά χρόνια εμφανίζεται μπροστά σε κοινό παίζοντας ροκ μπαλάντες και δικά του τραγούδια. Πρώτο όργανο η κιθάρα, διαδεδομένο και αγαπητό στη νεολαία της δεκαετίας του '70 στην Αθήνα. Μετά το Λύκειο έρχεται σε επαφή με το ρεμπέτικο τραγούδι. Καταπιάνεται με το τρίχορδο μπουζούκι.

Τα κοινά στοιχεία του μπλουζ και του ρεμπέτικου, όπως ο αυτοσχεδιασμός, η ρυθμική αλλά μελαγχολική τους διάθεση και η "ομάδα" που απαιτείται για την ερμηνεία τους, ενθουσιάζουν και επηρεάζουν το Νίκο Γράψα. Αρχίζει σπουδές στο Εθνικό Ωδείο, όμως το ενδιαφέρον του είναι αλλού: στις λαϊκές μουσικές, στη χαρά του αυτοσχεδιασμού και της πολυρυθμίας, της Βαλκανικής και Ανατολικής μουσικής. Ψάχνει στο παρελθόν.

Ταξιδεύει στη Μ.Ασία, στη Σμύρνη, στην Καππαδοκία, στη Μ.Ανατολή, στα Βαλκάνια. Ανακαλύπτει τον ταμπουρά, όχι μόνο στις παλιές γκραβούρες αλλά και στα εργαστήρια της Ανατολής. Ασχολείται με τους τρίχορδους ταμπουράδες, το λαούτο και το ούτι. Μελετά τη μουσική των λαών της Ανατ. Μεσογείου, συλλέγει τραγούδια από τα ελληνικά νησιά, μελετάει τις παλιές μουσικές καταγραφές της Ακαδημίας Αθηνών, ακούει με προσοχή τα διάφορα ιδιώματα των ελληνικών επαρχιών. Ως μουσικός συνεργάστηκε με πολλές ορχήστρες και συνθέτες (Μ. Χατζιδάκης, Γ. Μαρκόπουλος, Δ. Σαββόπουλος, Χρ. Χαλαρής κ.α.).

Δημιουργούν με τον Χρ. Τσιαμούλη το συγκρότημα "Δυνάμεις του Αιγαίου", όπου για πρώτη φορά ακούγονται στην ελληνική δισκογραφία όργανα όπως ο ταμπουρά, το νέι αλλά και το λαούτο, το ούτι, το κανονάκι σ’έναν καινούριο ρόλο έξω από τα τοπικά ιδιώματα. Τελειώνει τις σπουδές της φούγκας και της ενορχήστρωσης με τον Δ. Δραγατάκη. Αρχίζει μαθήματα βυζαντινής μουσικής και μελετάει το μουσικό σύστημα των Τούρκων και των Αράβων. Γράφει τραγούδια.

Οι "Δυνάμεις του Αιγαίου" κυκλοφορούν τρεις συλλογές τραγουδιών: 1. Δυνάμεις του Αιγαίου (LYRA) 2. Ήχος Β' (ΕΜΙ) 3. Ανατολικό παράθυρο (ΣΕΙΡΙΟΣ) Επόμενο συγκρότημα το "ΑΒΑΤΟΝ", σύμπραξη ανατολικής και δυτικής μουσικής σε ποίηση Σαπφούς. Κυκλοφορούν ένα δίσκο στο ΣΕΙΡΙΟ του Μ. Χατζιδάκη. Συνεχίζει δημιουργώντας τη μουσική ομάδα "ΠΑΡΑΛΟΣ" με την οποία κυκλοφορεί δύο συλλογές τραγουδιών: 1."Στα βουνά της Αρκαδίας" με τραγούδια που συλλέγει επί τόπου και ηχογραφούνται σε συναυλία που δίνει στην Αθήνα (Μουσείο Ελληνικών λαϊκών οργάνων) 2."Οι γυναίκες της πίκρας" με προσωπικές συνθέσεις στο ύφος της Ανατολικής μουσικής. Στη συνέχεια συγκεντρώνει και ηχογραφεί σε δύο διπλά CD τραγούδια και σκοπούς της Άσπρης Θάλασσας, του Αιγαίου με ερμηνείες που ξεφεύγουν από το μουσειακό στυλ και το φολκ λορ.

Συνεργάζεται στην παραγωγή μιας μουσικής συναυλίας και στην ηχογράφηση της με ανέκδοτα αρβανίτικα τραγούδια της Αττικής και της Καλαβρίας, έχοντας τη μουσική επιμέλεια. Τίτλος του έργου: "Το τριαντάφυλλο του βράχου (τραγούδι: Δόμνα Σαμίου, Θ. Μωραϊτης, Α. Μάνου). Κάνει την ενορχήστρωση και τη μουσική παραγωγή του έργου του κρητικού συγκροτήματος "Νεάρχου Παράπλους", "Τραγούδια που έφερε ο Νοτιάς" (LYRA). Με τον βιολιστή Γιάννη Ζευγόλη ηχογραφούν για λογαριασμό των Ναξιακών συλλόγων, τραγούδια και σκοπούς της Νάξου. Το 1997 κυκλοφορεί το έργο του "Μικροί έρωτες στη Λυπημένη πόλη" (LYRA) με προσωπικά τραγούδια σε ένα συγκερασμό ανατολικών και δυτικών μουσικών στοιχείων.

Προσωπική Δισκογραφία

- "Στις Θάλασσες Της Ιωνίας" -Lyra 1995 
- "Μια Κόρη Από Την Αμοργό" -Lyra 1995 
- "Μικροί Έρωτες Στη Λυπημένη Πόλη" -Lyra 1997 
- "Στα Βουνά Της Αρκαδίας" -Lyra 1998 
- "Εόν" -Filocalia Romana 2002

Δυνάμεις του Αιγαίου
Ήχος Β'

δυνάμεις του Αιγαίου

Περιεχόμενα CD


1. Μισό φεγγάρι πρόβαλε
2. Η μπαλάντα της βροχής
3. Ανοίγω ραδιόφωνο
4. Σε μεγάλη απόσταση
5. Το κορίτσι της Ανατολής
6. Ανάθεμα τον αίτιο
7.Ένας πλανήτης για ρεζέρβα
8. Οδοιπορικό
9. Το παιδί που περιμένει
10.Το κόκκινο άλογο
11. Φονιάς θα γίνω

Δυνάμεις του Αιγαίου
Όλες οι μέρες
που έλειπα

Δυνάμεις του Αιγαίου


Περιεχόμενα CD


1. Σα δαχτυλίδια τα φιλιά
2. Ταίρι της ψυχής
3. Του έρωτα μου μονοπάτια
4. Κοντά σου μεγαλώνω
5. Τα μαλλάκια σου να λύνεις
6. Διώξε με μάννα
7. Ούτε ζω ούτε πεθαίνω
8. Βήμα - βήμα
9. Το σκοτεινό τρυγόνι
10. Του φεγγαριού ταμένη
11. Βάρκα μου μπογιατισμένη
12.Πόσο ακόμα να σ' αγαπώ
13. Όταν έρθεις να με βρεις
14. Γυναίκα του ανέμου
15. Ο μπι ο μπι μπι!

Μικροί έρωτες
στη λυπημένη πόλη

Μικροί έρωτες στη λυπημένη πόλη

Περιεχόμενα CD

1. Μικρός νυχτερινός πόθος
2.Θνητός άγγελος
3. Το τέλος ενός
καλοκαιρινού έρωτα
4. Το μυστικό των λιβανιών
5. Δίκοπη αγάπη
6.Uzzal Yuruk Semai
(Συμμετέχει η Lamia Bedioui)
7.Ψέμμα σαν αλήθεια
8. Παραίσθηση
9. Τριαντάφυλλα
στην άκρη της πόλης
10. Τα βράδια που μ' αφήνεις
11.Αυτοσχεδιασμός
12.Εξομολογήσεις στο φεγγάρι
13. Preludio

Γυναίκες της πίκρας

γυναίκες της πίκρας


Περιεχόμενα CD

1. Ωδή στην Αιγύπτια ιέρεια
Ουμ Καλσούμ
2.Της αλησμόνητης
3. Η μάγισσα
4. Οια
5. Νοτιάς φυσάει
6.Η λεμονα

ΕΟΝ

Εόν


Ακολουθεί «Η μπαλάντα της βροχής»...




Απόψε μύρισε βροχή
του δρόμου άσκοπε διαβάτη
κι είν’ η καρδιά σου μοναχή
κι η ευτυχία σου φευγάτη.
κι είν’ η καρδιά σου μοναχή
κι η ευτυχία σου φευγάτη.

Χειμώνας έφτασε νωρίς
χωρίς ζεστή να βρεις αγκάλη
κάπου θε να `βρεξε νωρίς
στην Κηφισιά ή στην Εκάλη.                             
κάπου θε να `βρεξε νωρίς                        στην Κηφισιά ή στην Εκάλη.

Χειμώνας έφτασε χωρίς
να βρει το στόμα σου άλλο στόμα
σαν κάθε χρόνο κι απορείς
δεν το συνήθισες ακόμα.                                    
σαν κάθε χρόνο κι απορείς                          
δεν το συνήθισες ακόμα.




Καλό Σαββατοκύριακο! Φέτος ο «χειμώνας έφτασε νωρίς»!


Περιεχόμενα CD

1. Σπουδή πρωινής ανάσας
2.Χορός αιρετικός
3.Αρμυρίκια σε άνυδρη ακτή
4. Περιμένοντας στο φως
5.Ο κήπος της επιθυμίας
6. Ο πύργος των εξάψεων
7. Το δώρο και η συγχώρεση
8. Το μυστικό της ανεμώνας
9. Ο τσιγγάνος
με το κίτρινο καπέλο
10. Ο Μέγας Ηδονικός
11. Κόρη Καυκασία
12. Όστρια













«Πρέπει να πηγαίνουμε σε κολέγιο για να δοθεί η πρέπουσα σημασία κα Κεραμέως;» διερωτάται μαθητής της Ν. Φιλαδέλφειας

Σε επιστολή την οποία έστειλε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο Παναγιώτης, μαθητής του σχολείου στη Νέα Φιλαδέλφεια τονίζει πως δεν υπήρξε καμία πρόληψη «για να αποτραπούν τέτοιες ντροπιαστικές καταστάσεις στο σχολείο, όπου δύο σχολικές αίθουσες στεγάζονται σε κοντέινερ εδώ και δύο ολόκληρες δεκαετίες, από τον σεισμό του 1999, όταν κατέρρευσαν οι πλαϊνές τάξεις  του κτηρίου».


Αιχμηρή και ρεαλιστική για σειρά ζητημάτων, όπως η στέγαση εκπαιδευτικών χρήσεων σε κοντέινερ και η αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, η επιστολή την οποία έστειλε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο Παναγιώτης, μαθητής του σχολείου στη Νέα Φιλαδέλφεια. Θυμίζουμε πως κατά την καταστροφική πλημμύρα που χτύπησε τη χώρα, μαθητές κι εκπαιδευτικοί στο εν λόγω σχολείο έφτιαξαν αυτοσχέδια γέφυρα ενώνοντας θρανία , με σκοπό να βγουν από την αίθουσα-κοντέινερ.

Όπως τονίζει ο ίδιος, δεν υπήρξε καμία πρόληψη για να αποτραπούν τέτοιες ντροπιαστικές καταστάσεις στο σχολείο, όπου δύο σχολικές αίθουσες στεγάζονται σε κοντέινερ εδώ και δύο ολόκληρες δεκαετίες,  από τον σεισμό του 1999, όταν κατέρρευσαν οι πλαϊνές τάξεις  του κτηρίου.

«Πρέπει να πηγαίνουμε σε κάποιο κολέγιο για να δωθεί η πρέπουσα σημασία κυρία Κεραμέως; Πρέπει να βαθμολογηθεί ως “καλό” για να πάρουμε χορηγίες ένα αντικειμενικά “κακό” σχολείο από άποψη δομών που εσείς κάνατε έτσι κυρία Κεραμέως, συνεχίζοντας το έργο προηγούμενων κυβερνήσεων;» καταλήγει χαρακτηριστικά η επιστολή.




Πηγή

«Όλα για τα παιδιά ή όλα για των σχολαρχών τα λεφτά;» – Καταγγελία ΟΙΕΛΕ

 «Η Υπουργός που διαρρηγνύει τα ιμάτιά της στη Βουλή ότι όλα τα κάνει για τα …παιδιά, καθαγιάζει ένα εκπαιδευτήριο και τη νόμιμη εκπρόσωπό του», καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ, αναφορικά με την κάλυψη στη νόμιμη εκπρόσωπο των εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα, που έχει παραπεμφθεί για βαρύτατα πειθαρχικά αδικήματα.


Σε σοβαρή καταγγελία για την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, ότι εξυπηρετεί ακραία εργοδοτικά συμφέροντα και καλύπτει την νόμιμη εκπρόσωπο των εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα, που έχει παραπεμφθεί για βαρύτατα πειθαρχικά αδικήματα, προχώρησε η ΟΙΕΛΕ. Παράλληλα, η Ομοσπονδία ζητά την παραίτηση της υπουργού.

«Η Υπουργός που διαρρηγνύει τα ιμάτιά της στη Βουλή ότι όλα τα κάνει για τα …παιδιά, καθαγιάζει ένα εκπαιδευτήριο και τη νόμιμη εκπρόσωπό του που ο έλεγχος των αρμόδιων διοικητικών κρατικών υπηρεσιών διαπίστωσε ότι απασχολούσαν ανθρώπους χωρίς τυπικά προσόντα, πρωταγωνιστούσαν στην αδήλωτη εργασία και είχαν εγκαταστάσεις παράνομες…», αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:

«Πρωτοφανές σκάνδαλο στη Βουλή.

Η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως σε χθεσινή παρατήρηση Βουλευτή για τον ορισμό από την ίδια ως μέλος στο ΔΣ του ΙΕΠ της νόμιμης εκπροσώπου των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα που έχει παραπεμφθεί για βαρύτατα πειθαρχικά αδικήματα, δήλωσε ότι όλα αυτά είναι αμφισβητούμενα, διότι «οι διαδικασίες έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ»!

«Αθώωσε» δηλαδή την εν λόγω, αν και έχει σαφείς ευθύνες, ως νόμιμη εκπρόσωπος, για σοβαρότατα αδικήματα τα οποία διακρίβωσε με έλεγχό της η Επιθεώρηση Εργασίας το  2015 και επιβεβαίωσε η Διεύθυνση ΠΕ Ανατ. Αττικής μετά από ΕΔΕ (διδάσκοντες χωρίς πτυχίο, αδήλωτοι εκπαιδευτικοί που παρουσιάζονταν ως «υπάλληλοι γραφείου», αδήλωτα τμήματα και ώρες διδασκαλίας και απλήρωτες υπερωρίες).

Η νόμιμη εκπρόσωπος συνέχιζε ακάθεκτη να παρανομεί. Ας αναφερθούμε στα πραγματικά γεγονότα: Για όλες τις προαναφερθείσες παρανομίες παραπέμφθηκαν σε πειθαρχική δίωξη η κ. Ζωή Γείτονα, η Διευθύντρια του Δημοτικού που ήδη έχει τιμωρηθεί πειθαρχικά σε 2 έτη δυνητικής αργίας και εκκρεμεί η οριστική της ποινή, η Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου της οποίας η δίωξη δεν συνεχίστηκε γιατί βγήκε σε σύνταξη και δύο άτομα που συνελήφθηκαν να διδάσκουν παράνομα Αγγλικά στην Στ’ Δημοτικού χωρίς πτυχίο.

Όμως κάποιοι δεν πήραν το μάθημά τους. Η νόμιμη εκπρόσωπος συνέχιζε ακάθεκτη να παρανομεί. Έτσι, νέα καταγγελία μερικούς μήνες μετά, στις αρχές του 2016, οδήγησε σε ΕΔΕ για πειθαρχικό παράπτωμα την εν λόγω καθώς και τη νέα Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου και η πειθαρχική εξέταση της υπόθεσης βρίσκεται σε εξέλιξη.

Επειδή τα γεγονότα αυτά δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, διότι οι παρανομούντες πιάστηκαν επ’ αυτοφώρω και υπάρχει σειρά εγγράφων που πιστοποιούν όσα περιγράφονται και η ΟΙΕΛΕ τα αποστέλλει στη Βουλή, είναι ξεκάθαρο ότι η κ. Κεραμέως σε ένα κρεσέντο πολιτικού αμοραλισμού και αλλοίωσης της πραγματικότητας δεν επιχειρεί απλώς να καλύψει την κ. Ζ. Γείτονα και να αθωώσει τις τραγικές επιλογές της στο χώρο της εκπαίδευσης, αλλά κάνει κάτι πολύ βαρύτερο. Παραπλανά την Εθνική Αντιπροσωπεία, τους πολίτες, ενώ αμφισβητεί τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Παιδείας που προέβησαν σε ελέγχους βάσει αδιαμφισβήτητων στοιχείων. Ταυτόχρονα, αμφισβητεί ευθέως τους δικαστικούς και τους εισηγητές του ΝΣΚ που εισηγούνται ποινές στο πειθαρχικό συμβούλιο.

Όλα για τα …παιδιά, ή όλα για των …σχολαρχών τα λεφτά;

Το πιο σημαντικό όλων: η κ.Κεραμέως γνωρίζει πολύ καλά ότι το εν λόγω εκπαιδευτήριο της συνεργάτιδάς της λειτουργούσε επί χρόνια δύο παράνομες πισίνες, ενώ ένα μέρος των αιθουσών δεν είχαν καν πολεοδομική άδεια! Μετά από έλεγχο του ΕΟΠΠΕΠ επιβλήθηκε πρόστιμο δεκάδων χιλιάδων ευρώ (τα πρώτα πρόστιμα ανέρχονταν γύρω στις 200.000) από την Πολεοδομία για τις επί πολλά έτη αδήλωτες πισίνες και κτίσματα. Είναι κι αυτές οι διαδικασίες αμφισβητούμενες, Κυρία Υπουργέ; Είναι όλες αυτές οι υπηρεσίες και οι θεσμοί (ΣΕΠΕ, Πολεοδομία, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ΕΟΠΠΕΠ, ΝΣΚ, δικαστές) στην υπηρεσία του …ΣΥΡΙΖΑ

Να το κάνουμε σαφές. Η Υπουργός που διαρρηγνύει τα ιμάτιά της στη Βουλή ότι όλα τα κάνει για τα …παιδιά, καθαγιάζει ένα εκπαιδευτήριο και τη νόμιμη εκπρόσωπό του που ο έλεγχος των αρμόδιων διοικητικών κρατικών υπηρεσιών διαπίστωσε ότι απασχολούσαν ανθρώπους χωρίς τυπικά προσόντα, πρωταγωνιστούσαν στην αδήλωτη εργασία και είχαν εγκαταστάσεις παράνομες που δυνητικά θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών! Είναι επικίνδυνη για το χώρο της Παιδείας, εξυπηρετεί ακραία εργοδοτικά συμφέροντα και, αν της έχει μείνει ίχνος αξιοπρέπειας, θα πρέπει να παραιτηθεί άμεσα.

«Όραμα Κεραμέως» για την ιδιωτική εκπαίδευση. Πλέον, όλοι καταλαβαίνουν το «όραμα Κεραμέως» για την ιδιωτική εκπαίδευση. Όλοι αντιλαμβάνονται για ποιο λόγο φέρνει τον εκτρωματικό αυτό νόμο στη Βουλή.

Μόνο της μέλημα οι επιτήδειοι σχολάρχες να ξεκινήσουν και πάλι το πάρτι της ανομίας και της ασυδοσίας και να εγκαθιδρύσουν στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια μια εργασιακή κόλαση, ακόμη κι αν αυτό είναι εις βάρος των μαθητών, της ποιότητας του σχολείου, των κρατικών ταμείων και του δημόσιου συμφέροντος».




Πηγή

Προσπερνά τον περιοριστικό όρο αποχής από την τηλεόραση κι επανακυκλοφορεί εφημερίδα ο Φουρθιώτης

 Εφημερίδα που θα «κρίνει την εξουσία» κυκλοφορεί ο Φουρθιώτης, αφού του έκοψαν την τηλεόραση. Ο προσφάτως αποφυλακισμένος παρουσιαστής θα επανακυκλοφορήσει την εβδομαδιαία κυριακάτικη «πολιτική» του εφημερίδα.


Ασταμάτητος ο Μένιος Φουρθιώτης μετά την αποφυλάκισή του, που παρά το βαρύ κατηγορητήριο κράτησε μόνο 5 μήνες σε συνθήκες όπου απαιτούσε γάλα αμυγδάλου μεταξύ άλλων, προσπερνά τον περιοριστικό όρο της αποχής από τις τηλεοπτικές εμφανίσεις και καταφεύγει στη λύση της έντυπης «δημοσιογραφίας».

Έτσι, η εταιρεία του ανακοίνωσε την επιστροφή της εφημερίδας «Αποκαλυπτικά». Όπως ανακοίνωσε ο ίδιος θα επανακυκλοφορήσει την εβδομαδιαία κυριακάτικη πολιτική του εφημερίδα στην οποία «κρίνουν την εξουσία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Η εταιρεία Αποκαλυπτικά news ιδιοκτήτρια της ανεξάρτητης εβδομαδιαίας κυριακάτικης πολιτικής εφημερίδας “Αποκαλυπτικά”, ανακοινώνει την επανακυκλοφορία της ποπ την Κυριακή 7 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή στα περίπτερα όλης της χώρας!

Η εφημερίδα που έσπασε ρεκόρ πωλήσεων από τα πρώτα της κιόλας φύλλα συνεχίζει την πορεία της με πλούσια αποκαλυπτικά ρεπορτάζ με αποδείξεις.

Αποκαλυπτικά γιατί κρίνουμε την εξουσία οποία και αν είναι και στο apokaliptikanews.gr. Ρεπορτάζ για την πολιτική , την οικονομία , παραπολιτικά , δικαστικό και αστυνομικό με αποδείξεις με μια μεγάλη ομάδα έμπειρων δημοσιογράφων που θα αναδεικνύουν την αλήθεια με στοιχεία και αποδείξεις  .

Με την υπογραφή του εκδότη της Mενιου Φουρθιώτη. Αποκαλυπτικά γιατί κάποιους θα είναι όνειρο και για κάποιους εφιάλτης Με μια λέξη απλά αποκαλυπτικά γιατί όλοι γνωριζόμαστε καλά .Από την Κυριακή 7 Νοεμβρίου και Κάθε Κυριακή στα περίπτερα όλης της χώρας !!!!»



Πηγή

Και στον διεθνή Τύπο η εικόνα ντροπής με το βουλιαγμένο λεωφορείο στην Αττική

Στα διεθνή ΜΜΕ το λεωφορείο που βούλιαξε στην Ποσειδώνος. Το Associated Press και η Washington Post είναι ενδεικτικά μερικά από τα ΜΜΕ στα οποία η χώρα διαφημίστηκε σε διεθνές κοινό για τους λάθος λόγους.


Τον γύρο του κόσμου κάνουν οι εικόνες από τις καταστροφές που προκάλεσε στην χώρα μας η κακοκαιρία Μπάλλος και συγκεκριμένα το λεωφορείο που βούλιαξε στην λεωφόρο Ποσειδώνος στην Αττική.

Οι επιβάτες απέφυγαν τον κίνδυνο βγαίνοντας από το όχημα περπατώντας μέσα σε λιμνάζοντα νερά, με το νερό να φτάνει σχεδόν μέχρι τα γόνατά τους, σε μία εικόνα ντροπής. Το Associated Press και η Washington Post, είναι ενδεικτικά μερικά από τα ΜΜΕ, που φιλοξένησαν την εν λόγω εικόνα ντροπής.

Λεωφορείο μέσα στο νερό στην Ποσειδώνος





Πηγή