Η ποδοσφαιρική ομάδα Φενέρμπαχτσε ανακοίνωσε ότι τερματίζει το συμβόλαιο που είχε με τον 18χρονο Κούρδο παίχτη Χοζάν Σανζάκ που έπαιζε στη Γερμανία. Ο λόγος είναι ότι σε ανάρτηση τρίτου με την σημαία της αυτόνομης κυβέρνησης Κουρδιστάν, αυτός έγραψε απο κάτω την φράση “Ζήτω”.
Εν τω μεταξύ Τούρκοι επίσημη συναντιόνται κανονικά με τους επικεφαλής της αυτόνομης εκεί κυβέρνησης. Αλλά η κ@φρίλα σε αυτή την άρρωστη κοινωνία είναι σε τέτοιο βαθμό που δεν ανέχονται ούτε αυτό…
Γεννήθηκε στη Θήβα το 1948 και ήταν ο κατά 2 χρόνια μεγαλύτερος αδερφός της Χαρούλας Αλεξίου. Όταν ήταν πολύ μικρός η οικογένειά του εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Στο τραγούδι πρωτοεμφανίστηκε το 1973 όμως το τραγούδι το οποίο τον έκανε γνωστό, ήταν οι περίφημες Νταλίκες σε μουσική Χρήστου Νικολόπουλου και στίχους Μανώλη Ρασούλη το 1982. Ο συνθέτης Δήμος Μούτσης το 1976 χρέωσε σε αυτόν ύστερα από παρότρυνση της αδερφής του Χαρούλας Αλεξίου, τη μουσική τριών τραγουδιών τα οποία ερμήνευσε η πρώτη και συμπεριλήφθηκαν στο δεύτερο μεγάλο προσωπικό δίσκο της με τίτλο Χάρις Αλεξίου 2 ο οποίος κυκλοφόρησε εκείνο το έτος. Αυτό έγινε επειδή ο Μούτσης είχε αποκλειστικό συμβόλαιο με την εταιρεία Collumbia και δεν μπορούσαν να βάλουν το ονοματεπώνυμό του. Απεβίωσε στις 12 Οκτωβρίου 2017 στη Νέα Σμύρνη.
Λόγω της γειτνίασης Ελλάδας και Τουρκίας, δημιουργήθηκε ανησυχία για το αν υπάρχει κίνδυνος και για κάποιον σεισμό στη χώρα μας.
Όπως εξήγησε στην ΕΡΤ ο καθηγητής Γεωλογίας και σεισμολόγος Ευθύμης Λέκκας, δεν πρέπει να υπάρχει ανησυχία στην Ελλάδα, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως οι αρμόδιες ελληνικές αρχές παρακολουθούν «από πολύ κοντά» το φαινόμενο στη γειτονική χώρα.
«Το επίκεντρο τοποθετείται πάνω στο ρήγμα της Ανατολίας. Μιας περιοχής ιδιαίτερα ευαίσθητης, η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς με τον σεισμό το 1999», εξήγησε. Τόνισε πως για την Ελλάδα είναι σημαντικό «το πως θα εξελιχθεί η δραστηριότητα στον ελληνικό χώρο, αν θα διεγείρει άλλα ρήγματα. Το 1999 ο σεισμός 7,5 Ρίχτερ στη Νικομήδεια δρομολόγησε, μέσω του ρήγματος της Ανατολίας και τον σεισμό της Αθήνας, 20 μόλις μέρες μετά. Αλλά, στην προκειμένη περίπτωση, δεν φαίνεται να έχει τόσο μεγάλη δυναμική, έτσι ώστε να ανησυχήσει και τον ελληνικό χώρο» σημείωσε ο κ. Λέκκας.
Και πρόσθεσε: «Το ρήγμα της Ανατολίας όταν ενεργοποιείται, ενεργοποιείται και σε διαφορετικά τμήματα. Είναι ενδεχόμενο να ενεργοποιηθεί στο τμήμα της Νικομήδειας. Αλλά, σε παγκόσμιο επίπεδο, ανησυχία υπάρχει για την Κωνσταντινούπολη, όπου σύμφωνα με έρευνες που έχουν κάνει διαφορετικές ομάδες από όλο τον κόσμο, αναμένεται στην περιοχή ένας σεισμός της τάξης των 7 βαθμών Ρίχτερ, μέχρι το 2024».
Το ψηφιδωτό που αποκαλύφθηκε στην πλατεία Θεάτρου.
Οι εκσκαφικές εργασίες που ξεκίνησαν την 07η-10-2022 στο πλαίσιο έργου που εκτελεί ο Δήμος Αθηναίων για την ανάπλαση της περιοχής της Πλατείας Θεάτρου, έφεραν στο φως σημαντικές αρχαιότητες των ύστερων ρωμαϊκών χρόνων.
Οι αρχαιότητες, η ανασκαφική έρευνα των οποίων βρίσκεται σε εξέλιξη, αποκαλύφθηκαν στο νότιο τμήμα της πλατείας σε μέσο βάθος – 1,00μ.
Από τα έως σήμερα δεδομένα, διαπιστώνεται ότι πρόκειται για τα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα κτηριακού συγκροτήματος, αρκετά εκτεταμένου. Συγκροτείται από διαφορετικούς χώρους, οι οποίοι έχουν αποκαλυφθεί μερικώς και διατηρούνται σε χαμηλό ύψος. Ο μεσαίος χώρος, με μήκος πλευράς 7.40μ, οριοθετείται από μαρμάρινους λιθοπλίνθους εν είδει στυλοβάτου, με εντορμίες στην άνω επιφάνειά τους για την ένθεση κιγκλιδώματος ή θωρακίων. Τα δάπεδα των χώρων καλύπτονταν από μαρμαροθετήματα opus sectile και ψηφιδωτό με σχηματοποιημένο φυτικό και γεωμετρικό διάκοσμο, τμήματα των οποίων διασώθηκαν σε καλή κατάσταση και προφανώς μαρτυρούν τον πολυτελή χαρακτήρα του οικοδομήματος.
Από την ανασκαφική έρευνα στην πλατεία Θεάτρου.
Παλαιότερες ανασκαφές σε όμορα ακίνητα έχουν αποκαλύψει αρχιτεκτονικά στοιχεία (τοιχοδομές, ψηφιδωτά δάπεδα) που φαίνεται να ανήκουν στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα.
Η περαιτέρω διερεύνηση των καταλοίπων αναμένεται να αποδώσει στοιχεία για την ταύτιση, την ακριβή χρονολογική τεκμηρίωση και την ενδεχόμενη ανάδειξή του.
Κύριο μέλημα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, είναι να φωτίσει και να διασώσει άγνωστες πτυχές της ιστορικής και αρχαιολογικής εξέλιξης του κέντρου της Αθήνας. Παράλληλα καταβάλλεται προσπάθεια να αποφευχθούν κατά το δυνατόν καθυστερήσεις του σημαντικού έργου που υλοποιεί ο Δήμος Αθηναίων για την ανάπλαση της Πλατείας.
Με τις μουσικές του σπουδές να έχουν προηγηθεί στο Εθνικό Ωδείο της Λάρνακας, ο Μιχάλης Βιολάρης τελειώνει τη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από αγάπη προς την γενικότερη παιδεία. Στις μπουάτ ο Γιάννης Σπανός, ήταν ο πρώτος που πίστεψε στη φωνή του και του στάθηκε.
Μια συμμετοχή στα "Άσπρα καράβια", του έδωσε την ευκαιρία να συμμετάσχει αμέσως μετά, στην πρώτη Ανθολογία, και αργότερα στη δεύτερη. "Το λεγόμενο Νέο Κύμα στο ελληνικό τραγούδι αρχίζει σιγά-σιγά να γίνεται γνωστό. Ήταν ένα νέο άκουσμα με πολύ ωραίο στίχο, με μια μουσική επένδυση απλή, με ένα σημαντικό χαρακτηριστικό την αλήθεια του, από ανθρώπους που αγαπούσαν πολύ το καλό ελληνικό τραγούδι. Και μιλώ για όλους τους συντελεστές, ποιητές-στιχουργούς, και τραγουδιστές".
Από τα τραγούδια της εποχής αυτής ξεχωρίζουν αυτά στο δίσκο Θαλασσινό τριφύλλι του Οδυσσέα Ελύτη και Λίνου Κόκοτου, το Αν βουληθώ να σ' αρνηθώ του Μίμη Πλέσσα, Ταμάτια σου Κατερινιώ και Μια ξανθιά απ' τη Μιτυλήνη σε μουσική Γιώργου Κοντογιώργου και στίχους Γιάννη Κακουλίδη, και αρκετά τραγούδια του Γιώργου Κριμιζάκη (Τι Λωζάννη τι Κοζάνη, Ας πούμε αν θες, και άλλα).
Η τηλλυρκώτισσα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή κυπριακά τραγούδια. Τα βερεβε/βαραβα/βουρουβους υπήρχε λόγος που ήταν μεταξύ των στίχων. Τα ακαταλαβίστικα για πολλούς βερεβε/βαραβα/βουρουβους είναι τα λεγόμενα κορακίστικα, μια συνθηματική γλώσσα που με την παρεμβολή συλλαβών έκαναν ακαταλαβίστικη μια κατανοητή συνομιλία.
Τα κορακίστικα τα χρησιμοποιούσαν την περίοδο τουρκοκρατίας για να μην καταλαβαίνουν οι τούρκοι τι ελαλούσαν.
Τηλλυρκώτισσα εννοούμεν την γεναίκα κάτοικον της Τυλληρίας, που είναι ορεινή χερσόνησος στα βορειοδυτικά της Κύπρου.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρώτη εκτέλεση ανήκει στο Θεόδουλο Καλλίνικο, ο οποίος ήταν ο πρώτος που εμελέτησε και ασχολήθηκε με τα κυπριακά τραγούδια. Ωστόσο δεν έγινε ποτέ γνωστό αν ήταν αυτός που πρόσθεσε τις ακαταλαβίστικες λέξεις (βερεβε/βαραβα/βουρουβους ) στο τραγούδι.
Το πιο πιθανό η Τηλλυρκώτισσα να είναι ένα παράδειγμα ποιήματος/τραουθκιού που χρησιμοποιούσαν μεταξύ τους οι ερωτευμένοι για να μεν καταλάβουν οι γονιοί.
Ο Γεράσιμος Ανδρεάτος γεννήθηκε στις 2 Οκτωβρίου του 1962 στην Αθήνα. Ο πατέρας του ήταν από την Κεφαλονιά και η μητέρα του από την Ικαρία, ενώ ο ίδιος μεγάλωσε στη Γλυφάδα. Μία ελληνική ταινία με θέμα τη ζωή ενός μπουζουξή έμελλε να τον σημαδέψει και να μάθει να παίζει μπουζούκι. Το πρώτο του μπουζούκι του το αγόρασε ο πατέρας του όταν ο Γεράσιμος Ανδρεάτος πήγαινε στην έκτη δημοτικού. Από μικρή ηλικία, άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα μουσικής με τον Παναγιώτη Βεσμεδιώτη και τον Θέμη Παπαβασιλείου και φωνητικής με τον Φραγκίσκο Βουτσίνο, τον Τάσο Αποστόλου και τον Γιώργο Μισαηλίδη.
Ξεκίνησε να τραγουδάει επαγγελματικά από το 1985 και από τότε έχει συνεργαστεί με τους:
Η χρονιά που εκδόθηκε η πρώτη του δισκογραφική δουλειά ήταν το 1991, αλλά η συμμετοχή που τον έκανε ευρύτερα γνωστό ήταν αυτή στον δίσκο του Βαγγέλη Κορακάκη Λαύριο το 1993. Έχει συμμετάσχει επίσης στους δίσκους Μισμαγιά σε επιμέλεια του Πέτρου Ταμπούρη, Οι Βετεράνοι Του Ρεμπέτικου, Η Δήμητρα Γαλάνη Στο Χάραμα, Τα Πορφυρά Καμπάγια και Χάδια Και Καρφιά των Πέτρου Ταμπούρη και Θοδωρή Γκόνη όπου είναι ο βασικός ερμηνευτής, Πασπαρτού του Λάκη Παπαδόπουλου, Παντελώς Χειροποίητα του Παντελή Αραμπατζή και Αναγέννηση του Γιάννη Μαρκόπουλου.
Ο Γεράσιμος Ανδρεάτος θεωρείται από τους πιο χαρακτηριστικούς τραγουδιστές της εποχής του, μία γνήσια λαϊκή φωνή που ξεχωρίζει για τις εξαιρετικές ερμηνείες του και το ήθος του αλλά και για τις αυστηρές και συνεπείς καλλιτεχνικά επιλογές και αναζητήσεις του, με μια σημαντική καριέρα και μια μεγάλη προσωπική δισκογραφία στον χώρο της έντεχνης λαϊκής μουσικής. Είναι πατέρας τριών παιδιών.