Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022

Μουσική Παρασκευή - Μαρίζα Κωχ ~ Παναγιά Μου, Παναγιά Μου


Περισσότερα για τη Μαρίζα Κωχ εδώ

Το Παναγιά Μου, Παναγιά Μου

"Παναγιά Μου, Παναγιά Μου"
Συμμετοχή της Eurovision 1976
Χώρα
Καλλιτέχνης
Γλώσσα
Συνθέτης
Μαρίζα Κωχ
Στιχουργός
Μιχάλης Φωτιάδης
Μαέστρος
Μιχάλης Ροζάκης
Απόδοση σε τελικούς
Απ. τελικού
13η
Βαθ. τελικού
20
Χρονολογία εμφάνισης
◄ "Κρασί, Θάλασσα και τ' Αγόρι μου" (1974)   
"Μάθημα Σολφέζ" (1977) ►

Το τραγούδι "Παναγιά Μου, Παναγιά Μου" ήταν η Ελληνική συμμετοχή στη Eurovision 1976, ερμηνευμένο στα Ελληνικά από τη Μαρίζα Κωχ.

Το τραγούδι είναι από τη Κωχ, ενώ οι στίχοι είναι του Μιχάλη Φωτιάδη και ο Μιχάλης Ροζάκης διηύθυνε την ορχήστρα. Το "Παναγιά Μου, Παναγιά Μου" ήταν η δεύτερη συμμετοχή που εκπροσωπούσε την Ελλάδα στο διαγωνισμό, μετά το ντεμπούτο της στη Eurovision 1974. Η Ελλάδα δε συμμετείχε το 1975 ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο ντεμπούτο της Τουρκίας στον Διαγωνισμό το ίδιο έτος λόγω της εισβολής της στην Κύπρο τον Ιούλιο του 1974. Το τραγούδι ήταν κατακραυγή ενάντια στην τουρκική εξωτερική πολιτική.

Η Eurovision 1976 έλαβε χώρα στη Χάγη της Ολλανδίας στις 3 Απριλίου 1976. Το "Παναγιά Μου, Παναγιά Μου" ερμηνεύτηκε δέκατο σε σειρά εμφάνισης σε 18 συμμετοχές της βραδιάς μετά την Άν-Καρίν Στρόμ της Νορβηγίας με το "Mata Hari" και πριν τον Fredi & Ystävät της Φιλανδίας με το "Pump-Pump". Στο τέλος της ψηφοφορίας, η συμμετοχή έλαβε 20 βαθμούς, τερματίζοντας στη 13η θέση στα 18 τραγούδια. Η τουρκική τηλεόραση εξέπεμψε τον τελικό, αλλά όχι την ελληνική συμμετοχή, βάζοντας στη θέση της ελληνικής συμμετοχής ένα εθνικιστικό τραγούδι.

Μετά από το "Παναγιά Μου, Παναγιά Μου", ως ελληνική συμμετοχή το 1977 ακολούθησε το "Μάθημα Σολφέζ" των ΠασχάληΜπέσσυΡόμπερτ και Μαριάννα.


Ακολουθεί το τραγούδι.







Κάμπος γεμάτος πορτοκάλια όι όι μάνα μ' Που πέρα ως πέρα απλώνετ' η ελιά Γύρω χρυσίζουν τ' ακρογιάλια όι όι μάνα μ' Και σε θαμπώνει θαμπώνει η αντηλιά

Στον τόπο αυτό όταν θα πάτε όι όι μάνα μ' Σκηνές αν δείτε αν δείτε στη σειρα Δε θα 'ναι καμπινγκ για τουρίστες όι όι μάνα μ' Θα 'ναι μονάχα μονάχα προσφυγιά

Παναγιά μου Παναγιά μου παρηγόρα την καρδιά μου Παναγιά μου Παναγιά μου παρηγόρα την καρδιά μου

Κι αν δείτε ερείπια γκρεμισμένα όι όι μάνα μ' Δεν θα 'ναι απ' άλλες απ' άλλες εποχές Από ναπάλμ θα 'ναι καμένα όι όι μάνα μ' Θα 'ναι τα μύρια χαλάσματα του χτες

Κι αν δείτε γη φρεσκοσκαμμένη όι όι μάνα μ' Δεν θα 'ναι κάμπος 'ναι κάμπος καρπερός Σταυροί θα είναι φυτεμένοι όι όι μάνα μ' Που τους σαπίζει σαπίζει ο καιρός

Παναγιά μου Παναγιά μου παρηγόρα την καρδιά μου Παναγιά μου Παναγιά μου παρηγόρα την καρδιά μου





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ