Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022

Παίδων Πεντέλης – «Έχουν φέρει την αστυνομία να κλείσει το 1 από τα 3 Παιδιατρικά νοσοκομεία της Αττικής»

Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις έχουν κλείσει τη μία πύλη του νοσοκομείου που κανονικά σήμερα θα εφημέρευε αλλά με εντολή Πλεύρη - Γκάγκα κλείνει.

Οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου είχαν απευθύνει κάλεσμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12 το μεσημέρι στην πύλη σε μία προσπάθεια να κρατήσουν το νοσοκομείο ανοιχτό. Όπως κατήγγειλαν, αστυνομικές δυνάμεις έχουν κλείσει τη μία πύλη του νοσοκομείου. «Καλημέρα, με τα όργανα της τάξης να “προασπιζονται” τη δημοσια υγεία, έχοντας κλείσει την μία είσοδο του νοσοκομείου!» αναφέρουν.

Μάλιστα οι αστυνομικές δυνάμεις ενισχύθηκαν στη συνέχεια.

«Έχουν φέρει την αστυνομία να κλείσει το 1 από τα 3 Παιδιατρικά νοσοκομεία της Αττικής που σήμερα κανονικά εφημερεύει και που οι εργαζόμενοί του προσπαθούν να το κρατήσουν ανοιχτό για τα άρρωστα παιδάκια. Όλοι/ες στο κάλεσμα των υγειονομικών του Παίδων Πεντέλης 12 το μεσημέρι στην είσοδο του νοσοκομείου» τονίζει ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ) Παναγιώτης Παπανικολάου.



Μην ξεχνάμε την Αϊτή

Στις 15 Ιανουαρίου 1822, η Αϊτη γίνεται η πρώτη χώρα στον κόσμο που αναγνώρισε την Ελληνική Επανάσταση. Σήμερα, μας χρειάζεται στο πλευρό της, καθώς εισέρχεται στο νέο έτος με σοβαρές προκλήσεις.

Η πρώτη ανεξάρτητη αφροαμερικάνικη δημοκρατία και δεύτερο ανεξάρτητο κράτος στο δυτικό ημισφαίριο (είχε προηγηθεί η Αμερικάνικη Επανάσταση του 1775-1783), γεννήθηκε το 1804 από την Επανάσταση των Σκλάβων της Αϊτής και την τελική συντριβή της δουλείας και της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας, με ηγέτη τον Ζαν-Ζακ Ντεσαλίν. Η ανεξάρτητη Αϊτή υποστήριξε υλικά την αντι-αποικιοκρατική Επανάσταση του Σιμόν Μπολιβάρ στη Λατινική Αμερική, ενώ υπήρξε η πρώτη χώρα που αναγνώρισε την Ελληνική Επανάσταση στέλνοντας εθελοντές και υλική βοήθεια. Ωστόσο παρά τις ευχαριστίες μέσω Twitter της προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, δεν κλήθηκε στις εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την ίδρυση του ελληνικού κράτους, όταν ο ουρανός γέμισε με πολεμικά αεροπλάνα προς τιμήν των Ευρωπαίων και Αμερικάνων χασάπηδων των λαών.

Στη πρόσφατη «Σύνοδο Κορυφής για τη Δημοκρατία» στις 9–10 Δεκεμβρίου, η «υψηλή γη» (όπως σημαίνει το όνομά της), ήταν ανάμεσα στις 82 χώρες που δεν προσκλήθηκαν από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο Ινδός μαρξιστής και διευθυντής του Τριηπειρωτικού Ινστιτούτου Κοινωνικών Ερευνών ερμήνευσε την παραπάνω στάση, γράφοντας πως οι ιμπεριαλιστές δεν μπορούν να της συγχρωρήσουν «το θράσος να υπερασπιστεί την κυριαρχία της και η υπόσχεσή της να οικοδομήσει μια κοινωνία που δεν θα επικεντρώνεται στις ανάγκες των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Ο λαός της Αϊτής είπε όχι στη δουλεία όταν οι οικονομίες των ΗΠΑ και της Ευρώπης βασίστηκαν στην ελεύθερη εργασία των σκλαβωμένων λαών της Καραϊβικής. Αυτή η πράξη ελευθερίας του λαού της Αϊτής ήταν ασυγχώρητη, και γι’ αυτόν τον λόγο η Αϊτή έπρεπε να τιμωρηθεί, ,με το δημοκρατικό της πείραμά να ασφυκτιά. Αν πετύχαινε, οι maroons (εξεγερμένοι σκλάβοι) της Αϊτής θα έδιναν ιδέες σε άλλους καταπιεσμένους και έτσι αυτό το παράδειγμα έπρεπε να σβήσει».

Η φτωχότερη χώρα του δυτικού ημισφαιρίου κλήθηκε μετά την απελευθέρωση της να πληρώσει «αποζημιώσεις» για τις «φυτείες» ανθρώπων των Ευρωπαίων αποικιοκρατών. Συνολικά, οι υπολογισμοί του παγκόσμιου κόστους της δουλείας κυμαίνονται από 777 τρισεκατομμύρια δολάρια για το διατλαντικό εμπόριο σκλάβων μέχρι 45 τρισεκατομμύρια δολάρια για τη βρετανική αποικιοκρατία στην Ινδία. Για να πιεστεί η επαναστατική κυβέρνηση να πληρώσει, επιβλήθηκε στην χώρα ναυτικός αποκλεισμός και δασμοί, ενώ από το 1915 μέχρι το 1934 βρέθηκε κάτω από την στρατιωτική μπότα των ΗΠΑ. Ενώ το επαναστατικό σύνταγμα προέβλεπε πως η ιδιοκτησία γης δεν θα επιτρεπόταν σε ξένους για λόγους εθνικής κυριαρχία, αποτελώντας εμπόδιο στην ιμπεριαλιστική ληστεία, η επιβολή της αμερικανικής κατοχής εθεσε τα θεμέλια για τη μελλοντική μετατροπή της «φτωχής και πλούσιας Αϊτής» σε «μπανανία» της ντόπιας ολιγαρχίας και των πολυεθνικών επιχειρήσεων

O Ζαν-Μπέρτραντ Αριστίντ, ο πρώτος δημοκρατικά εκλεγμένος πρόεδρος της χώρας το 1990 και υποστηρικτής της θεολογίας της απελευθέρωσης, εκπόνησε προγράμματα για την προώθηση του αλφαβητισμού μέσω επενδύσεων στην εκπαίδευση, τη βελτίωση του συστήματος υγειονομικής περίθαλψης και την ανάδειξη των φτωχότερων στρωμάτων στην εθνική πολιτική, αρνούμενος τις νεοφιλελεύθερες συνταγές του ΔΝΤ. Η κυβέρνηση του ανατράπηκε από δύο διαφορετικά πραξικοπήματα που υποστηρίχθηκαν από τις ΗΠΑ. Τα αμερικανικά στρατεύματα εγκατέλειψαν την Αϊτή μόλις το 2020, αφήνοντας την χώρα στην εξουσία της διεφθαρμένης ηγεσίας του Ζοβενέλ Μοΐζ, ο οποίος εξαπέλυσε αστυνομική και παραστρατιωτική καταστολή στις λαϊκές κινητοποιήσεις, που προκλήθηκαν αφού ο ίδιος αρνήθηκε να παραδώσει το αξίωμά του μετά τη λήξη της θητείας του. Η ανικανότητά του καταστείλει την εξέγερση του Αϊτινού λαού οδήγησε στη δολοφονία του, στην οποία φαίνεται να εμπλέκονται τμήματα της ντόπιας ολιγαρχίας σε συνεργασία Κολομβιανούς παραστρατιωτικούς που είχαν στο παρελθόν εκπαιδευθεί από το στρατιωτικοβιομηχανικό σύμπλεγμα των Ηνωμένων Πολιτειών.

Η Αϊτή μπήκε στο 2022 παλεύοντας με την έλλειψη πόσιμου νερού και με το κόστος ζωής να αυξάνεται. Παράλληλα, η πολιτική κρίση στη φτωχή χώρα της Καραϊβικής, την οποία όξυνε ακόμη περισσότερο η δολοφονία του προέδρου Ζοβενέλ Μοΐζ πριν από έξι μήνες, επιτείνει το τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης ασφάλειας, με πρόσφατο παράδειγμα την δολοφονία 2 δημοσιογράφων από συμμορία που δρα σε ζώνη στην περιφέρεια της πρωτεύουσας της Αϊτής, του Πορτ-ο-Πρενς. Το λατινοαμερικάνικο δίκτυο Telesur συνόψισε τις 10 προκλήσεις της χώρας για το νέο έτος:

Διεξαγωγή εκλογών. Στους πέντε μήνες της θητείας του, ο νέοςπρωθυπουργός Άριελ Χένρυ απέτυχε να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή εκλογών στο τέλος του 2022. Ως συνέπεια της δολοφονίας του προέδρου Ζοβενέλ Μοΐζ, η Αϊτή δεν έχει κυβέρνηση εκλεγμένη απευθείας από τον λαό. Επιπλέον, το Κοινοβούλιο έχει κλείσει εδώ και δύο χρόνια και η χώρα δεν διαθέτει πλήρως λειτουργικό δικαστικό σώμα.

Να εξιχνιαστεί η δολοφονία. Οι έρευνες για την υπόθεση της δολοφονίας του Μοΐζ έμειναν στάσιμες επειδή η ευθύνη αποδόθηκε μόνο σε έναν μισθοφόρο κομάντο. Υπάρχουν 44 συλληφθέντες, μεταξύ των οποίων 12 αστυνομικοί, καθώς και 18 πρώην Κολομβιανοί στρατιώτες και 6 Αϊτινοί, μεταξύ των οποίων και ο Κριστιάν Σανόν, ο φερόμενος ως εγκέφαλος της επιχείρησης. Η χήρα του προέδρου, Μαρτίν Μαρί Ετιέν Τζόσεφ, λέει ότι οι υπεύθυνοι δεν έχουν ακόμη συλληφθεί.

Συνταγματικό δημοψήφισμα. Εκτός από τη διοργάνωση γενικών εκλογών, ο πρωθυπουργός Χένρυ πρέπει να δρομολογήσει σχέδια για την υιοθέτηση νέου Συντάγματος. Το σχέδιο προβλέπει την ενίσχυση του προεδρικού καθεστώτος, τη δημιουργία της θέσης του αντιπροέδρου και την κατάργηση της θέσης του πρωθυπουργού. Το προτεινόμενο νέο σύνταγμα διατηρεί τους ισχύοντες κανόνες για την επανεκλογή του προέδρου, οι οποίοι επιτρέπουν δύο μη διαδοχικές θητείες, διάρκειας πέντε ετών η καθεμία.

Έλεγχος της βίας στις πόλεις. Η Εθνική Αστυνομία δεν έχει την ικανότητα να καταστείλει τις ένοπλες εγκληματικές ομάδες που δρουν στη χώρα. Τα τελευταία χρόνια, οι συμμορίες αυτές έχουν οργανώσει αιματηρές συγκρούσεις για τον έλεγχο περιοχών του Πορτ-ο-Πρενς, όπου χιλιάδες άνθρωποι εκτοπίστηκαν από τα σπίτια τους τον Ιούνιο. Οι ομάδες αυτές αυτοχρηματοδοτούνται μέσω απαγωγών. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, το Κέντρο Έρευνας και Ανάλυσης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (CARDH) κατέγραψε 949 απαγωγές, 55 από τις οποίες αφορούσαν αλλοδαπούς από πέντε χώρες.

Βελτίωση συνθηκών των εσωτερικά εκτοπισμένων ατόμων. Χιλιάδες Αϊτινοί ζουν σε αυτοσχέδιους καταυλισμούς αφού εκτοπίστηκαν από τα σπίτια τους λόγω του σεισμού της 14ης Αυγούστου, των συγκρούσεων που σχετίζονται με συμμορίες στο Πορτ-ο-Πρενς και των πυρκαγιών του Ιουνίου στις γειτονιές Μαρτισάντ και Μπας Ντελμάς.

Καμία κυβέρνηση, που υπηρετεί το ιμπεριαλιστικό κεφάλαιο και τους ντόπιους ολιγάρχες, δεν πρόκειται να δώσει λύση στα παραπάνω προβλήματα. Η σοσιαλιστικής Κούβα, που επίσης βρέθηκε ανάμεσα στις χώρες που αποκλείστηκαν από τη «Σύνοδο για την Δημοκρατία», στέκεται σταθεράστο πλευρό του γείτονά της, γνωρίζοντας πως αποτελεί καθρέφτη του δικούς της αποκιοκρατούμενου παρελθόντος, αλλά και ενός δυστοπικού παράλληλου σύμπαντος στο οποίο η Κουβανική Επανάσταση θα είχε ηττηθεί. Για τον ελληνικό λαό, αυτή η μέρα είναι ευκαιρία να θυμόμαστε πως είναι η σειρά μας να φωτίσουμε τα βάσανα της Αϊτής και να σταθούμε στο πλευρό της.


Πηγή

Γιατροί βασανιστές: Η επιστήμη στην υπηρεσία των κρατικών και παρακρατικών μηχανισμών

Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Δημήτρης Κουφοντίνας στο ΤΡΡ και δημοσιεύσαμε την περασμένη εβδομάδα, υπήρχε μια φράση που ίσως πέρασε απαρατήρητη. Μιλώντας για την περσινή απεργία πείνας, ανέφερε κάπου «τα περάσματα των γιατρών με τις διαρκείς πιέσεις τους, τις μικρές και μεγαλύτερες προδοσίες της δεοντολογίας τους». Μπροστά σε όσα πέρασε ο Σάββας Ξηρός, είκοσι χρόνια πριν, στον Ευαγγελισμό, εκείνες τις εγκληματικές παραβιάσεις όχι απλά κάποιας δεοντολογίας αλλά των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι «μικρές και μεγαλύτερες προδοσίες της δεοντολογίας» κατά την απεργία πείνας του Δημήτρη Κουφοντίνα είναι πταίσματα. Όμως αρκούν για να ξαναβάλλουν στο χάρτη και στη συζήτηση τις πολλές, ποικίλες, διεθνείς, εγκληματικές τέτοιες «προδοσίες» - η λέξη σε εισαγωγικά και εδώ, γιατί είναι μικρή για να περιγράψει την παγκόσμια εικόνα, τη σημερινή εικόνα στον «πολιτισμένο» κόσμο.

Αντίστοιχες καταγγελίες ακούσαμε – και πέρασαν λιγότερο ή περισσότερο στα ψιλά – στη διαδικασία για την έκδοση του Τζούλιαν Ασάνζ, ο οποίος τη βδομάδα που μας πέρασε έκλεισε χίλιες μέρες στην φυλακή υψίστης ασφαλείας του Μπέλμαρς.  Οι συγκεκριμένες καταγγελίες αφορούσαν μάλιστα σε ψυχίατρο, δημόσιο υπάλληλο των φυλακών, που «κούραρε» τον Ασανζ. Πριν λίγες εβδομάδες είδαν το φως νέα στοιχεία για όσα εγκλήματα συντελέστηκαν και συντελούνται (;) στο κολαστήριο του Γκουαντάναμο, το οποίο, στην πιο πρόσφατή του μορφή, αυτή που του έδωσε ο «πόλεμος κατά της τρομοκρατίας». Κι αυτές είναι οι περιπτώσεις που θυμόμαστε, που είδαν, με τον ένα ή άλλο τρόπο το φως της δημοσιότητας. Η κορυφή του παγόβουνου. Γιατί, τα διεθνή στοιχεία, οι έρευνες λένε πως το «πρόβλημα» των επίορκων ιατρών και νοσηλευτών, που αποκτούν την ειδικότητα του βασανιστή, καταγράφεται σε πάνω από 100 χώρες.

Μία από τις πιο συγκλονιστικές περιπτώσεις που δεν βγήκαν ποτέ από τα όρια της Γουϊάνας, ήταν αυτή του 14χρονου Τουόν Τομάς, που συνελήφθη, προ δωδεκαετίας, από την αστυνομία ως ύποπτος για την δολοφονία του πολιτικού Ραμναούθ Μπισράμ. Ο ανήλικος έκανε θελήματα για τον Μπισράμ και γι’ αυτό είχε «θεαθεί» στο σπίτι του και το πρωί πριν τη δολοφονία. Όμως η παρουσία του εκεί και μόνο ήταν αρκετή για να συλληφθεί ως ύποπτος και να οδηγηθεί στα κρατητήρια του αστυνομικού τμήματος της Λεονόρα προς «ανάκριση». Ανάκριση: αφού τον έδειραν μέχρι λιποθυμίας, μετά του έκλεισαν το κεφάλι σε πλαστική σακκούλα, αφήνοντάς τον να αναπνεύσει μόνον όσο χρειαζόταν για να μη πεθάνει στα χέρια τους, κι όταν αυτό δεν έπιασε, του έριξαν οινόπνευμα στα γεννητικά οργανα και τους έβαλαν φωτιά. Το παιδί, με εγκαύματα δευτέρου και τρίτου βαθμού, και τη σακκούλα ακόμη στο κεφάλι, έχασε τις αισθήσεις του και δεν μπορούσαν να το συνεφέρουν. Δεν τον ήθελαν και νεκρό στα χέρια τους, όμως. Ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν και χρειάζονταν ένα γιατρό να καλύψει το έγκλημά τους. Οπότε κάλεσαν τον γιατρό των φυλακών, Δρ. Μαχέντρα Τσαντ, να τον συνεφέρει.

Ο γιατρός του έδωσε κάποιες πρώτες βοήθειες και έφυγε. Δεν ζήτησε να τον μεταφέρουν σε νοσοκομείο, δεν ειδοποίησε τις αρχές, δεν μίλησε με τους ανωτέρους του, δεν έκανε καμμία καταγγελία πουθενά. Κοίταξε μόνο να καλύψει το έγκλημα των αστυνομικών. Και θα τα είχε καταφέρει αν κάποιος από εκεί μέσα δεν αντιδρούσε, μπροστά στην βαρβαρότητα, και δεν διέρρεε στα μέσα ενημέρωσης μια φωτογραφία της περιοχής των γεννητικών οργάνων του αγοριού.

Φυσικά, τον αμέσως επόμενο λίγο καιρό, αντέδρασαν όλοι. Ιατρικός σύλλογος, εισαγγελία, υπουργείο δικαιοσύνης, σύλλογοι αστυνομικών… Ο γιατρός εκλήθη από το σύλλογό του σε απολογία για ατιδεοντολογική συμπεριφορά, συζητήθηκε ευρύτατα η ανάγκη να του στερήσουν την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος, κατηγορήθηκε από την εισαγγελία για συμμετοχή σε βασανισμό, παρεμπόδιση του έργου της δικαιοσύνης… Με κάθε τρόπο, εκείνη την εποχή, η κοινωνία και ο Τύπος ζητούσαν την απόλυσή του από το δημόσιο και την παραδειγματική του τιμωρία. Ο γιατρός μπήκε σε διαθεσιμότητα. Ένα χρόνο αργότερα, όταν η είδηση είχε περάσει από τα πρωτοσέλιδα στα μονόστηλα, κι αφού τον επέπληξε ο ιατρικός σύλλογος, επανήλθε στη θέση του. Δεν πέρασε ούτε μια μέρα στη φυλακή.

Η περίπτωση αναδείχθηκε από τον καθηγητή Ιατρικής Στήβεν Μάιλς, ειδικό στο θέμα και πρώην πρόεδρο του Αμερικανικού Συλλόγου Βιοηθικής και Ανθρωπισμού, στο βιβλίο του «Γιατροί Βασανιστές», ακριβώς για να δείξει την έκταση του φαινομένου, πέρα από τα γνωστά. Ο ίδιος σημειώνει: «Οι βασανιστές γιατροί εφευρίσκουν και επιβλέπουν τεχνικές ώστε να προκαλέσουν πόνο χωρίς να αφήσουν σημάδια. Η γνώση τους για το ανθρώπινο σώμα και τα ευάλωτα σημεία του και η εξουσία τους στην έκδοση πιστοποιητικών θανάτου και καταγραφής ιατρικού ιστορικού τους δίνουν εξουσία και τους επιτρέπουν να διαφεύγουν παρ’ ότι διαπράττουν το έγκλημα του βασανισμού». Είναι γιατροί εγκληματίες, για πάντα ατιμώρητοι, υπό την πλήρη κάλυψη του εκάστοτε κράτους και των ιατρικών συλλόγων. Και εδώ μιλάμε μόνο για όσους δρουν υπό την σκέπη της εξουσίας, δημοκρατικής ή μη, σε ανακρινόμενους, σε ανθρώπους που ήδη βρίσκονται στα χέρια του κράτους σε αδύναμη θέση. Τα βασανιστήρια που έχουν υποστεί νομίμως από γιατρούς άλλες πληθυσμιακές ομάδες – με πιο χαρακτηριστικό τις «διορθωτικές θεραπείες» τη φρίκη των οποίων ζούσαν οι ομοφυλόφιλοι μέχρι και τη δεκαετία του ’80 στο δυτικό κόσμο- δεν προσμετρώνται εδώ.

Ο Δρ Μάιλς, που βλέπει το ιατρικό επάγγελμα , σήμερα, ως έχον δύο πρόσωπα, όπως ο Ιανός, αναφέρεται στις τουλάχιστον εκατό χώρες που έχουν προσλάβει γιατρούς βασανιστές, «μεταξύ των οποίων βρίσκονται και δημοκρατίες και δικτατορίες».

«Είναι σοκαριστικό, όμως είναι η αλήθεια. Είναι πολύ περισσότεροι οι γιατροί που υποβάλλουν σε βασανιστήρια από αυτούς οπου περιθάλπουν τα θύματα βασανιστηρίων. Κάποιοι επιβλέπουν άμεσα τα βασανιστήρια. Κάποιοι υποδεικνύουν και εφευρίσκουν τεχνικές που αφήνουν λιγότερα σημάδια [πάνω στον βασανισθέντα]. Κάποιοι αποκρύπτουν τα βασανιστήρια που παρατηρούν ή διαγνώθουν, κατασκευάζοντας ψεύτικα ιστορικά ή ψεύτικα πιστοποιητικά θανάτου. Κάποιοι επιβλέπουν ώστε τα βασανιστήρια να μη σκοτώσουν κρατούμενους που δεν έχει τελειώσει η ανάκρισή τους…». Από όλους αυτούς τους γιατρούς, σε όλα αυτά τα κράτη «μόνον τέσσερις έχουν έρθει αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη. Ο κανόνας είναι η ατιμωρησία». Κι οι μάρτυρες αυτής της ατιμωρησίας είναι ο ΟΗΕ κι ο ειδικός του απεσταλμένος για τα βασανιστήρια, η Διεθνής Αμνηστία, οι οργανώσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα και, βεβαίως, εκείνη η μερίδα του Τύπου που δε σιωπά μπρος στα εγκλήματα.

Από την εποχή της δίκης της Νυρεμβέργης, κατά την οποία βρέθηκαν κατηγορούμενοι 20 ναζί γιατροί, η ατιμωρησία έγινε καθεστώς. Την ίδια ώρα που γινόταν η δίκη, ήταν σε εξέλιξη και η επιχείρηση συνδετήρας (Paperclip), και δεκάδες εγκληματίες ναζί γιατροί μεταφέρονταν στις ΗΠΑ για να εργαστούν επί των βιολογικών και χημικών όπλων. Ατιμώρητοι και καλοπληρωμένοι.

Ήταν η αρχή μιας φρικαλέας παράδοσης, αδιάκοπης μέχρι σήμερα. Στις δικτατορίες της Λατινικής Αμερικής, τη δεκαετία του ΄70 και ’80, δεκάδες γιατροί υπήρξαν πρόθυμοι συνεργάτες των καθεστώτος, επιβλέποντες βασανιστηρίων και εξαφανίσεων. Οι γιατροί βασανιστές που δούλεψαν για τη Γερμανία, την Ισπανία, το Ισραήλ, παρέμειναν, όλοι, ατιμώρητοι, όπως και οι γιατροί βασανιστές του Γκουαντάναμο, του Αμπού Γκραϊμπ, και του Ευαγγελισμού στα καθ΄ ημάς. Ατιμωρησία που συνεχίζεται και θα συνεχίζεται, γιατί έχει όχι απλά την ανοχή αλλά και την πλήρη υποστήριξη και κάλυψη του κράτους. Κι αν σε απολυταρχικά καθεστώτα αυτό είναι αναμενόμενο, στις δυτικές «δημοκρατίες» είναι το ίδιο δεδομένο, είναι ακόμη μια απόδειξη της υποκρισίας και βαρβαρότητας του δικού τους άλλου προσώπου.


Πηγή


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ