Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Μουσική Παρασκευή - Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη ~ Η μέρα εκείνη δε θ' αργήσει

Στιγμιότυπο από τις κοινές συναυλίες της Χαρούλας Αλεξίου και της Δήμητρας Γαλάνη τον χειμώνα του 2012 στο Θέατρο Παλλάς.


 Haris Alexiou 2080202.JPGDimitra Galani performing in Athens in Greece 1991 photographed by Ithaka Darin Pappas.jpg

   Η Χάρις Αλεξίου (αριστερά) και η Δήμητρα Γαλάνη (δεξιά)

Λίγα λόγια για τις τραγουδίστριες

Η Χάρις Αλεξίου

Η Χάρις Αλεξίου (πραγματικό όνομα: Χαρίκλεια Ρουπάκα) (Θήβα27 Δεκεμβρίου 1950) είναι Ελληνίδα τραγουδίστρια, μία από τις σημαντικότερες του ελληνικού τραγουδιού. Η πρώτη γυναίκα τραγουδίστρια σε πωλήσεις δίσκων στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού.

Είναι μία από τις δημοφιλέστερες Ελληνίδες τραγουδίστριες και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ελληνικού τραγουδιού από τη δεκαετία του 1970. Έχει συνεργαστεί με όλους σχεδόν τους μεγάλους τραγουδιστές, μουσικοσυνθέτες και στιχουργούς, παλαιότερους και νεότερους, είτε δισκογραφικά είτε σε μουσικές σκηνές, πίστες και συναυλίες: Μάνο ΛοΐζοΒασίλη ΠαπακωνσταντίνουΑντώνη ΒαρδήΓιάννη ΠάριοΔήμητρα ΓαλάνηΓιώργο ΝταλάραΆννα ΒίσσηΒίκυ ΜοσχολιούΓιάννη ΣπανόΆλκηστη ΠρωτοψάλτηΕλευθερία ΑρβανιτάκηΜίκη ΘεοδωράκηΜάνο ΧατζιδάκιΝικόλα ΆσιμοΑντώνη ΜιτζέλοΓιώργο ΖαμπέταΘάνο ΜικρούτσικοΛευτέρη ΠαπαδόπουλοΜάνο ΕλευθερίουΛίνα ΝικολακοπούλουΚώστα ΧατζήΜανώλη ΡασούληΣωκράτη ΜάλαμαΑλκίνοο ΙωαννίδηΓιάννη ΣπάθαΝίκο ΠορτοκάλογλουΑφροδίτη ΜάνουΑθηναϊκή ΚομπανίαΛαυρέντη ΜαχαιρίτσαΓιάννη Κότσιρα, Χρήστο Νικολόπουλο, Νίκο Αντύπα, Νίκο Μωραΐτη, Στάθη Δρογώση και πολλούς άλλους. Έχει εμφανιστεί στις κορυφαίες αίθουσες του κόσμου και έχει τιμηθεί με σημαντικές διακρίσεις.

Έχει ηχογραφήσει πάνω από 30 προσωπικούς δίσκους. Παρότι η ίδια δε συνηθίζει να αναφέρεται στις πωλήσεις των δίσκων της, σύμφωνα με την έρευνα του Πέτρου Δραγουμάνου (2009),[1] η Χάρις Αλεξίου είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των τραγουδιστριών και συνολικά στην τρίτη πίσω από τους Γιώργο Νταλάρα και Γιάννη Πάριο στην κατάταξη με τις περισσότερες πωλήσεις προσωπικών δίσκων που έχουν γίνει χρυσοί ή πλατινένιοι από το 1970 έως το 2009. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οκτώ από τους προσωπικούς της δίσκους έχουν ξεπεράσει τις 11.000.000 πωλήσεις, ούσα η μόνη γυναίκα τραγουδίστρια που το έχει καταφέρει στην ελληνική δισκογραφία. Το γεγονός ότι οι προαναφερόμενοι προσωπικοί δίσκοι χαρακτηρίζονται από διαφορετικά μουσικά στυλ (δημοτικά, ρεμπέτικα, παλιά, σύγχρονα και έντεχνα λαϊκά, μπαλάντες), εμπεριέχουν τραγούδια διαφόρων συνθετών και έχουν εκδοθεί μεταξύ σχεδόν σταθερών χρονικών διαστημάτων από το 1977 έως το 2003 αποδεικνύει αφενός την αδιαμφισβήτητη προσφορά της Αλεξίου στα μουσικά πράγματα του τόπου και αφετέρου τη συνεπή και αδιάλειπτη επαφή της με τον κόσμο όλα αυτά τα χρόνια. Καθολική είναι και η αποδοχή της από τους συναδέλφους της στο χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Ο Στέλιος Καζαντζίδης στη συνέντευξή του στον Θανάση Λάλα στην εκπομπή "Φάρμα των Ανθρώπων" στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ το 1993 είχε χαρακτηρίσει τη φωνή της Αλεξίου ως μεγάλη φωνή, ό,τι καλύτερο έχει βγάλει αυτός ο τόποςη Χαρουλα κάνει τα τραγούδια ιστορία προσωπική του καθενός, την φωνή της Χάρουλας την λάτρευω. Για μένα είναι η καλύτερη φωνή που έχουμε στο τραγούδι σήμερα, την ακούς να τραγουδάει και νιώθεις το τραγούδι να έχει γραφτεί για σένα προσωπικά. Αυτός είναι μέγαλος ερμηνευτής, κάνει με την φωνή του το γενικό προσωπικό, σε κάνει να ταυτίζεσαι,να σε αφορά αυτό που ακούς. Ο Μάνος Χατζιδάκις θα δηλώσει για εκείνη «Η Αλεξίου είναι πολύ μεγάλη καλλιτέχνις και οπωσδήποτε είχε τη θέση της σ’ αυτό το χώρο. Μου θυμίζει την Μπάρμπαρα Στρέιζαντ, δεν είναι ντόπια υπόθεση», η Ελένη Βιτάλη θα δηλώσει στον Τάσο Τρύφωνος στην εκπομπή Τετ α τετ "είναι μεγάλη καλλιτέχνις , δώρο θεού" , ο Θάνος Μικρούτσικος έχει δηλώσει "έγινε η συνισταμένη της συνείδησης του νεοέλληνα". Ο Γρηγόρης Μπιθικωτσης όταν πρώτοακουει την Αλεξίου θα πει στον Μάκη Ματσα "αυτή η φωνή έχει στασιδι στην εκκλησία"


Περισσότερα εδώ



Η Δήμητρα Γαλάνη

Η Δήμητρα Γαλάνη (14 Νοεμβρίου 1952) είναι Ελληνίδα τραγουδίστρια και συνθέτρια. 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Από την παιδική της ηλικία ξεκίνησε σπουδές κιθάρας και θεωρίας της μουσικής. Ξεκίνησε την καριέρα της στο τέλος της δεκαετίας του 1960 σε ηλικία 16 ετών. Εμφανίστηκε πρώτη φορά στο τραγούδι το 1969 ερμηνεύοντας δύο τραγούδια στο «Ένα Χαμόγελο» των Δήμου Μούτση και Νίκου Γκάτσου.

Δήμητρα Γαλάνη: "Ένα Χαμόγελο" και η γνωριμία μου με τον Δήμο Μούτση. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πίστεψε στη φωνή μου. Παράλληλη ήταν και η γνωριμία μου με τον Νίκο Γκάτσο. Ο Δήμος γνώρισε μια κοπέλα, που με την κιθαρούλα της τραγουδούσε στις μπουάτ, στο στιλ της δεκαετίας του 1960. Νέο κύμα. Τότε το ρεπερτόριό μου αυτό ήταν. Συν κάτι από Θεοδωράκη, Ντίλαν και Μπαέζ. Και κατάφερε να μου αποσπάσει μια φωνή που την έκρυβα. Τραγουδούσα ως τότε χαμηλά, απαλά. Και έβγαλε από μέσα μου μια φωνή πιο δυνατή, πιο δυναμική. Η επαφή μου με τον Δήμο Μούτση και τον Νίκο Γκάτσο ήταν το θεμέλιο[2].

Από την δεκαετία του 1970 μέχρι και την δεκαετία του 1980 οι μεγάλοι συνθέτες της εποχής, αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα και τη μουσικότητα της φωνής της, άρχισαν να γράφουν τραγούδια για εκείνη. Ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένοι από τους μεγάλους Έλληνες συνθέτες με τους οποίους συνεργάστηκε η Δήμητρα Γαλάνη: Δήμος Μούτσης, Σταύρος ΞαρχάκοςΜάνος ΧατζιδάκιςΕλένη ΚαραΐνδρουΓιάννης ΣπανόςΒασίλης ΤσιτσάνηςΜίκης ΘεοδωράκηςΜάνος ΛοΐζοςΧριστόδουλος ΧάλαρηςΓιώργος ΧατζηνάσιοςΘάνος Μικρούτσικος κ.ά.

Η Δήμητρα Γαλάνη έχει τραγουδήσει τραγούδια των μεγαλύτερων Ελλήνων ποιητών, όπως ο Νίκος Γκάτσος, ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Κωνσταντίνος Καβάφης, αλλά και σπουδαίων στιχουργών όπως ο Μάνος Ελευθερίου, ο Κώστας Βίρβος, ο Κώστας Τριπολίτης, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, η Λίνα Νικολακοπούλου, ο Παρασκευάς Καρασούλος κ.ά.

Το 1976, πραγματοποίησε το πρώτο της ταξίδι στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και στον Καναδά, όπου ήρθε σε επαφή με τον απόδημο ελληνισμό στη Νέα ΥόρκηΣικάγοΦιλαδέλφειαΤορόντοΒοστώνη και Μόντρεαλ. Στη συνέχεια έδωσε συναυλίες στην Αυστρία (Βιέννη). Το 1978, πραγματοποίησε τη δεύτερη περιοδεία της σε Η.Π.Α. και Καναδά δίνοντας συναυλίες σε μεγάλα θέατρα.

Το 1980, ερμήνευσε τους Χαιρετισμούς του Μίκη Θεοδωράκη στην πρώτη ζωντανή παρουσίαση του έργου, υπό τη διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη, στο φεστιβάλ πολιτικού τραγουδιού στο ανατολικό Βερολίνο. Την ίδια χρονιά, εμφανίστηκε μαζί με τον Χριστόδουλο Χάλαρη στο διεθνές φεστιβάλ της Αβινιόν, όπου ερμήνευσε βυζαντινούς ύμνους σε παραγωγή της France Culture. Επίσης, απέσπασε το α' βραβείο (από κοινού με τον Ιταλό τραγουδιστή Ρικάρντο Κοτσάντε) στο φεστιβάλ γαλλικού τραγουδιού “Rose d'Or” που διοργανώθηκε εκείνη τη χρονιά στην Ελλάδα.

Το 1981, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, όπου παρέμεινε μέχρι το 1983. Το διάστημα αυτό έδωσε συναυλίες σε όλη την Ευρώπη, την Αμερική και την Αυστραλία, είτε μόνη της, είτε με άλλους σημαντικούς τραγουδιστές και δημιουργούς.

Το 1985, πραγματοποίησε περιοδεία με τον Γιώργο Νταλάρα στην Αυστραλία (ΣίδνεϊΜελβούρνηΠερθ κ.α.). Το 1988 έδωσε συναυλίες με τον Μάνο Χατζιδάκι στις Βρυξέλλες και στο Ελσίνκι. Το 1989 τραγούδησε σε ρεσιτάλ τραγουδιού για πιάνο και φωνή στις Βρυξέλλες με τον Θάνο Μικρούτσικο, στα πλαίσια ενός τετραήμερου αφιερώματος στην ελληνική μουσική.

Το 1990 εκπροσώπησε την Ελλάδα στο 7ο φεστιβάλ μεσογειακού τραγουδιού στη Μαγιόρκα. Τη δεκαετία του 1990, η Δήμητρα Γαλάνη συστήθηκε για πρώτη φορά και η ίδια ως δημιουργός τραγουδιών αλλά και ως συνθέτης μουσικής για την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Το 1993, περιόδευσε για δεύτερη φορά σε Αμερική και Καναδά με τον Γιώργο Νταλάρα. Το 1996 παρακολούθησε ένα τρίμηνο σεμινάριο μουσικής στο Μουσικό Κολέγιο Μπέρκλι Berklee College of Music στη Βοστώνη. Το 1998 ήταν μία χρονιά με σημαντικές εμφανίσεις σε διαφορετικές πόλεις της Ευρώπης: Παρίσι, Βερολίνο, ΜόναχοΦραγκφούρτηΝτίσελντορφΛυώνΜασσαλία και Βρυξέλλες.

Στην μακρόχρονη καριέρα της, η Δήμητρα Γαλάνη έχει αναδείξει ως παραγωγός σημαντικούς νέους τραγουδοποιούς, έχει δώσει συνθέσεις της σε άλλους ερμηνευτές, έχει γράψει μουσική για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το θέατρο και έχει βραβευτεί επανειλημμένα για το έργο της σε μουσικούς διαγωνισμούς και ετήσια φεστιβάλ για το θέατρο και τον κινηματογράφο.


Περισσότερα εδώ


Περιγραφή του τραγουδιού ''Η μέρα εκείνη δε θ' αργήσει''

 

Μουσική: Μάνος Λοΐζος Στίχοι: Φώντας Λάδης Πρώτη εκτέλεση: Μάνος Λοΐζος & Δήμητρα Γαλάνη ( Ντουέτο )

Παίζουν οι μουσικοί: ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΔΟΥΚΑΣ - πιάνο, keyboards ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ - πιάνο, keyboards, harmonica ΘΑΝΟΣ ΓΚΙΟΥΛΕΤΖΗΣ - βιολί ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΔΡΕΟΥ - τρομπόνι, ευφώνιο, τρομπέτα ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΣΙΚΗΣ- μπουζούκι, κιθάρα ακουστική, λαούτο ισπανικό ΛΑΜΠΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ - ηλεκτρική κιθάρα ΚΟΣΜΑΣ ΚΟΚΟΛΗΣ - μπουζούκι, κιθάρα ακουστική ΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ - μπάσο ηλεκτρικό/ ακουστικό ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - τύμπανα

Ακολουθεί το τραγούδι «Η μέρα εκείνη δε θ' αργήσει».




Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει που μπρος μου θα σε ξαναδώ το φως του ήλιου θα ραγίσει και συ θα τρέχεις προς τα δω (x2) θε να σκορπά το μέτωπό σου χρυσή βροχή στον ουρανό και θα 'ν' τ' ωραίο πρόσωπό σου κι απ' το φεγγάρι πιο χλωμό (x2) Κι όταν θα σμίξουν οι καρδιές μας όλα θα λάμψουνε αλλιώς και θα χαθεί μες τις σκιές μας όλος ο κόσμος ο παλιός (x2) Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει κυνηγημένο μου πουλί σε πήρε κάποτε η δύση σε ξαναφέρνει η ανατολή (x2)




Ολόκληρη η συνέντευξή τους στη ΝΕΤ (25/6/2012). Παρατηρήστε τι λέει η κυρία Γαλάνη στο 23:27.





Καλή Συνέχεια σε όλες και όλους!!!


Εισαγγελική έρευνα για το 9μηνο που διαφεύγει ο Χρ. Παππάς

 Προκαταρκτική έρευνα προκειμένου να ερευνηθεί εάν υπήρξαν και άλλα πρόσωπα, εκτός της 52χρονης στο σπίτι της οποίας στου Ζωγράφου βρέθηκε, τα οποία τον βοήθησαν να αποφεύγει τη σύλληψη επί εννέα μήνες ξεκινάει η Εισαγγελία Πρωτοδικών για τον ναζιστή Χρήστο Παππά, έπειτα από τη σύλληψή του το βράδυ της Πέμπτης. Την Παρασκευή, το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο αποφάσισε την καταδίκη της γυναίκας σε ποινή φυλάκισης 30 μηνών με αναστολή.


Ποινική έρευνα ξεκινά η Εισαγγελία Πρωτοδικών για τυχόν εμπλοκή και άλλων προσώπων, πλην της 52χρονης γυναίκας που καταδικάστηκε ήδη σε φυλάκιση 30 μηνών, στην υπόθαλψη του φυγόποινου, από τον περασμένο Οκτώβριο, υπαρχηγού της Χρυσής Αυγής, Χρήστου Παππά. Η Εισαγγελία διεξάγει προκαταρκτική εξέταση ώστε να ερευνηθεί αν η επί σειρά μηνών «εξαφάνιση» του καταδικασμένου σε κάθειρξη 13 ετών και 3 μηνών, Χρήστου Παππά, είχε συνδρομή από πρόσωπα που εξασφάλισαν στον «νούμερο 2» του ναζιστικού μορφώματος, δυνατότητα να ξεφεύγει από τις Αρχές.

Όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, που επικαλείται «πληροφορίες», αφορμή για την έρευνα αποτέλεσαν κάποιες καταθέσεις μαρτύρων που δόθηκαν σε παρελθόντα χρόνο, στις οποίες φαίνεται να κατονομάζονται πρόσωπα που πιθανότατα βοήθησαν τον καταδικασμένο για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης να καλύπτει τα ίχνη και να διαφεύγει την σύλληψη.

Παράλληλα, την Παρασκευή πέρασε από το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο η 52χρονη γυναίκα στο σπίτι της οποίας στου Ζωγράφου συνελήφθη χθες το βράδυ ο καταζητούμενος, η οποία καταδικάστηκε σε φυλάκιση 30 μηνών για την υπόθαλψη του φυγόποινου.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το δικαστήριο δεν αναγνώρισε ελαφρυντικό, έδωσε ωστόσο αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση της κατηγορουμένης για υπόθαλψη εγκληματία, ορίζοντας ότι οι 3 μήνες από την ποινή που της επιβλήθηκε θα είναι εκτιτέοι. Έτσι η γυναίκα αφέθηκε ελεύθερη μετά την ολοκλήρωση της δίκης.

Η γυναίκα φέρεται να είπε στο δικαστήριο πως ο Χρήστος Παππάς δεν έμενε στο σπίτι της και πως χθες ήταν η πρώτη φορά που την επισκέφθηκε από όταν καταδικάστηκε και ότι δεν σκέφθηκε να ειδοποιήσει τις Αρχές. Όπως ανέφερε απολογούμενη: «Ήρθε σπίτι, χτύπησε το κουδούνι, φορούσε μάσκα και καπέλο. Άνοιξα πρώτα και μετά είδα ποιος είναι».

Σύμφωνα με την κατηγορουμένη, κατά τις ίδιες πληροφορίες: «Γνώριζα ότι αναζητείται, έχω κοινωνική-φιλική σχέση μαζί του, γνωριζόμαστε από το 2017 μέσω του κινήματος. Πήγαινα στις ομιλίες του, ήμουν οπαδός του ως προς τις ομιλίες. Έχει έρθει κάποιες φορές, ήξερε πού ήταν το σπίτι. Από τη στιγμή που καταδικάστηκε ήταν η πρώτη φορά που με επισκεπτόταν. Ξαφνιάστηκα που τον είδα. Ήθελε να φάμε και μετά να φύγει. Δεν ρώτησα ούτε σκέφτηκα να ειδοποιήσω τις Αρχές. Δεν περίμενα την επίσκεψη. Προφανώς κάποιος είδε τον άνθρωπο και ειδοποίησε τις Αρχές. Ήθελε να τακτοποιήσει κάποια πράγματα που είχε σε μια βαλίτσα μαζί του».

Ακόμα, όπως αναφέρεται, η γυναίκα φέρεται να απάντησε στην ερώτηση για ποιον λόγο δεν ενημέρωσε τις αρχές, πως «Το τηλέφωνο ήταν πάνω στο τραπέζι, δεν ήθελα να με δει να καλώ την αστυνομία. Είμαι μοναχοπαίδι, έχω μόνο τη μάνα μου, δεν θα μας έβαζα σε περιπέτεια. Ήταν έτοιμος να φάει και να φύγει. Ζήτησε να κάνει κάτι στον υπολογιστή, εγώ μαγείρεψα. Δεν μιλούσαμε στο μεσοδιάστημα».

Στο σπίτι της 52χρονης φέρονται να εντοπίστηκαν και κάποια σημειώματα, για τα οποία η κατηγορουμένη δήλωσε πως δεν γνωρίζει τίποτα, τα οποία έγραφαν: «ΔΧΠ σ’ αγαπάω», «Σ’ αγαπάω, αδέκαστος», «Σ’ αγαπάω, πατήρ» και «Δάσκαλος».

Κατά τα όσα αναφέρουν δημοσιεύματα, στο ίδιο μήκος κύματος με την απόφαση του Δικαστηρίου κινήθηκε και ο εισαγγελέας, ο οποίος φέρεται να σημείωσε πως «τελέσθηκε η υπόθαλψη. Ακόμα και εάν επρόκειτο για μικρό διάστημα. Η εισαγγελική έδρα δεν πείθεται από τον ισχυρισμό της εθιμοτυπικής επίσκεψης. Το αδίκημα τελέσθηκε, η κατηγορούμενη ήξερε ότι του έχει επιβληθεί ποινή και του άνοιξε την πόρτα. Να κηρυχθεί ένοχη».

Αξίζει να σημειωθεί πως αρκετά δημοσιεύματα αναπαράγουν την πληροφορία πως το βράδυ της Πέμπτης υπήρξε ανώνυμο τηλεφώνημα που ενημέρωση την αστυνομία πως ο Χρ. Παππάς βρίσκεται στο συγκεκριμένο διαμέρισμα στην περιοχή του Ζωγράφου, ενώ άλλα δημοσιεύματα στον αντίποδα, αναφέρουν πως ο εντοπισμός του ναζιστή είναι προϊόν αστυνομικής έρευνας.



Πηγή

Ανοδική τάση κρουσμάτων και θετικότητας – για τρίτη φορά με αστερίσκους ο αριθμός των θανάτων

 Σε διψήφιο ανήλθε ξανά ο αριθμός των ημερησίων απωλειών από κορονοϊό στη χώρα, με τον ΕΟΔΥ να προχωρά για τρίτη φορά σε αργοπορημένη ένταξη θανάτων στο εθνικό μητρώο. Την ίδια ώρα, η μείωση του αριθμού των διασωληνωμένων παραμένει σταθερή, ενώ ο αριθμός των τεστ που διενεργήθηκαν παραμένει συστηματικά υψηλός και τα επιβεβαιωμένα κρούσματα κατά τα τελευταία δύο 24ωρα υπερβαίνουν τα 700. Οι εμβολιασμοί της Πέμπτης ανήλθαν συνολικά σε 84.288, με την εμβολιαστική επάρκεια να μην φτάνει ακόμη το 40%.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΕΟΔΥ το απόγευμα της Παρασκευής, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 771, σε σύνολο 40.140 τεστ (PCR: 12.584, RAPID: 27.556) ενώ η θετικότητα των μοριακών τεστ ανήλθε στο 5,19%. Τέσσερα από τα ανακοινωθέντα κρούσματα εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων από την αρχή της πανδημίας ανέρχεται σε 424.165 (ημερήσια μεταβολή +0.2%), εκ των οποίων το 51.2% είναι άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 97 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 787 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι τα 43 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Την ίδια ώρα, 10 ακόμη άτομα έχασαν τη ζωή τους το τελευταίο 24ωρο, με τον συνολικό αριθμό των νεκρών να ανέρχεται σε 12.722. Το 95,2% των θανόντων είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω και η διάμεση ηλικία τους είναι τα 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη). Σημειώνεται ότι αν και ο συνολικός αριθμός των θανάτων της Πέμπτης (2/7) ανερχόταν σε 12.710, εντούτοις ο αντίστοιχος αριθμός που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Παρασκευή αντιστοιχεί σε 12.722 θανάτους, με τον ΕΟΔΥ να περιορίζεται για τρίτη φορά σε μια απλή υποσημείωση για τη διαφορά των 6 θανάτων (αντί των 4 που ανακοίνωσε επίσημα την Πέμπτη) δηλώνοντας ότι «πραγματοποιήθηκε ενσωμάτωση θανάτων που καταγράφηκαν με καθυστέρηση στο Εθνικό Μητρώο COVID19».

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 186. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 έτη. To 84,4% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.689 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 33 (ημερήσια μεταβολή -13,16%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 38 ασθενείς.

Στο πεδίο του εμβολιασμού, ο συνολικός αριθμός των δόσεων που χορηγήθηκαν την Πέμπτη (2/7) ανήλθε σε 84.288, με 4.884.042 άτομα να έχουν λάβει την πρώτη δόση και 3.831.147 άτομα να έχουν εμβολιαστεί πλήρως. Το ποσοστό εμβολιαστικής επάρκειας στη χώρα αντιστοιχεί σε 36,8%.



Πηγή

Πρώτη θέση «τσίμπησαν» οι νέοι στην ανεργία εντός ΕΕ τον Μάιο

 Μία θλιβερή πρωτιά για τους νέους και τις νέες της χώρας επιφυλάσσουν τα στοιχεία της Κομισιόν για την ανεργία του μήνα Μαΐου, καθώς η χώρα μας έρχεται πρώτη σε ποσοστό ανεργίας των νέων ηλικιών, με ποσοστό 38,2%, με την Ισπανία να έρχεται δεύτερη με 36,9% και την Ιταλία τρίτη με 31,7% και όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες με ποσοστά κάτω του 25%, και με μέσο όρο μόλις στο 17,3%


Υπερδιπλάσια προκύπτει η ανεργία των νέων στην Ελλάδα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο για τον μήνα Μάιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Κομισιόν την Παρασκευή, καθώς το ελληνικό ποσοστό εκτιμάται στο 38,2%, ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης φτάνει μόλις το 17,3%, δηλαδή περί τις 21 μονάδες χαμηλότερο.

Τη δεύτερη και την τρίτη θέση μοιράζονται η Ισπανία και η Ιταλία, με 36,9% και 31,7% αντίστοιχα, ενώ μόλις πέντε ακόμα χώρες κινούνται πάνω από το όριο του 20%, και συγκεκριμένα η Σουηδία, η Πορτογαλία, η Σλοβενία, η Ρουμανία και η Κροατία.

Στις χαμηλότερες θέσεις βρίσκονται οι Πολωνία με 7,4%, η Γερμανία και η Τσεχία με 7,5%, και η Ολλανδία με 8,7%.

«Διακίνηση ναρκωτικών» στο τραπέζι των Γλυκών Νερών από τον βρετανικό Τύπο

 Το ενδιαφέρον του βρετανικού Τύπου συνεχίζει να συγκεντρώνει η υπόθεση της γυναικοκτονίας της Καρολάιν Κράουτς από τον σύζυγό της, Μπάμπη Αναγνωστόπουλο στα Γλυκά Νερά, καθώς λίγες ημέρες μετά τις αναφορές σε έτερο ημερολόγιο της νεαρής κοπέλας, σειρά δημοσιευμάτων αναφέρονται σε πληροφορίες για εμπλοκή του δολοφόνου πιλότου με υποθέσεις διακίνησης ναρκωτικών.


«Ο πιλότος σκότωσε την Καρολάιν επειδή ανακάλυψε ότι διακινούσε ναρκωτικά» αναφέρεται σε δημοσίευμα της tabloid βρετανικής εφημερίδας «Mirror», βάζοντας στο κάδρο της υπόθεσης της γυναικοκτονίας στα Γλυκά Νερά μία διάσταση που εάν επιβεβαιωθεί δίνει διαφορετικό πλαίσιο στα κίνητρα του δράστη Αναγνωστόπουλο.

«Η ελληνική αστυνομία φοβάται ότι ο σύζυγος της βρετανίδας Καρολάιν Κράουτς τη σκότωσε αφού ανακάλυψε ότι χρησιμοποιούσε το ελικόπτερό του για διακίνηση ναρκωτικών πανίσχυρων καρτέλ» αναφέρεται ακόμα στο ίδιο δημοσίευμα, το οποίο κάνει ειδική αναφορά και στις πολυτελείς αγορές κατοικίας αλλά και διακοπών του ζεύγους, αφού για το σπίτι τους φέρονται να διέθεσαν περί τις 170.000 ευρώ, με την βρετανική εφημερίδα να συνδέει τα χρήματα αυτά με τις παραπάνω παράνομες δραστηριότητες.

Σε δημοσίευμα της άλλης βρετανικής εφημερίδας, αντίστοιχου ύφους, η «The Sun» κινείται στο ίδιο μήκος κύματος, αναφερόμενη σε λαθρεμπόριο ναρκωτικών, επικαλούμενη και δηλώσεις του πατέρα της Καρολάιν, ο οποίος φέρεται να πιστεύει πως τα παραπάνω σενάρια «έχουν βάση».

«Η Καρολάιν είχε ισχυρή αίσθηση τού σωστού και του λάθους» φέρεται να δηλώνει ο πατέρας της δολοφονημένης γυναίκας, δηλώσεις που εν πολλοίς αναπαράγονται και από τη «Mirror».

«Ο πατέρας της Κάρολαιν δήλωσε σχετικά με αυτό πως η κόρη του ήταν ηθική και πως θα απειλούσε ότι θα τον αφήσει αν ανακάλυπτε εμπλοκή με ναρκωτικά. Προσέθεσε πως φαίνεται να υπάρχει κάποια αλήθεια πίσω από όσα ακούγονται σχετικά με το θέμα» αναφέρει ακόμα στο δημοσίευμα ο πατέρας.

Ακόμα ένα δημοσίευμα που παραθέτει αντίστοιχες πληροφορίες, αυτό της επίσης βρετανικής «Daily Mail», αναφέρει μεταξύ άλλων πως «μπορεί να μετέφερε ναρκωτικά για καρτέλ και να σκότωσε τη Βρετανίδα σύζυγό του όταν εκείνη το ανακάλυψε». Ακόμα, το ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται στις «θεωρίες για πιθανή ανάμειξη (σ.σ. του Αναγνωστόπουλου) σε δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με ναρκωτικά πυροδότησε μια έρευνα στα οικονομικά του Χαράλαμπου Αναγνωστόπουλου, η οποία αποκάλυψε ότι ζούσε μια ζωή γεμάτη πολυτέλεια, παρότι εισέπραττε ένα απλό μισθό πιλότου».

«Οι αστυνομικοί ανακάλυψαν ότι το ζευγάρι είχε πρόσφατα αγοράσει ένα οικόπεδο αξίας σχεδόν 55.000 ευρώ, είχε “σχεδιάσει” ένα σπίτι 162.000 ευρώ και είχε απολαύσει μια ακριβή απόδραση στο Ντουμπάι» αναφέρει ακόμα το ίδιο δημοσίευμα, συμπληρώνοντας πως «τα ευρήματα αυτά, λέει η αστυνομία, υποδεικνύουν ότι ο 33χρονος Μπάμπης Αναγνωστόπουλος, μπορεί να είχε μια εναλλακτική πηγή εισοδήματος και να σκότωσε την 20χρονη Καρολάιν όταν εκείνη έμαθε από πού προέρχονταν τα χρήματα».



Πηγή

Σαθρές αιτιολογήσεις Μηταράκη για τον περιορισμό επιδομάτων προσφύγων, «διότι ουσιαστικά χρηματοδοτούσαμε διακινητές»

 Αίσθηση προκαλούν οι δηλώσεις του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου σχετικά με το πρόσφατο μέτρο περιορισμού των επιδομάτων προς τους πρόσφυγες. «Η Κυβέρνηση περιόρισε τα οικονομικά επιδόματα σε αιτούντες άσυλο, διότι ουσιαστικά χρηματοδοτούσαμε διακινητές» τόνισε ο υπουργός. «Το επόμενο στοίχημα», είπε «είναι οι απελάσεις», διευκρινίζοντας ότι «ήδη έχουμε περισσότερες απελάσεις από αφίξεις, μειώνουμε τις δομές στην ενδοχώρα και ελέγχουμε τις ΜΚΟ, διώκοντας όσες παρανομούν.


Στο Delphi Economic Forum μίλησε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, σηκώνοντας ψηλά στην ατζέντα την πολιτική αποτροπής που έχει θεμελιώσει η Ελλάδα υπό το πρόσχημα της ύπαρξης διακινητών στο Αιγαίο.

Σε συζήτηση με τίτλο: «Βάζοντας σε τάξη το σπίτι μας: Η Ευρωπαϊκή μάχη της Ελλάδας για μία αποτελεσματική και ανθρώπινη απάντηση στη μετανάστευση», ο Ν. Μηταράκης τόνισε ότι το μεταναστευτικό αποτέλεσε βασικό θέμα για την Ευρωπαϊκή ήπειρο τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο πρόκειται για ένα θέμα που αφορά όλον τον πλανήτη, αναφέροντας ανεπτυγμένες χώρες όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία. Εκτίμησε δε, ότι το μεταναστευτικό θα παραμείνει και πρόκειται για ένα πρόβλημα που θα συζητάμε και τις επόμενες δεκαετίες.

«Ο ξεκάθαρος στόχος της Κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι ο εξής: Δε θέλουμε να είμαστε η πύλη της Ευρώπης για τα κυκλώματα διακινητών» σημείωσε και στη συνέχει υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «εργάστηκε με στόχο τη μείωση ροών και τη μείωση των επιπτώσεων της κρίσης στις τοπικές κοινωνίες, πέτυχε την καλύτερη φύλαξη των συνόρων, χωρίς να έχουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών, ανέδειξε την επιτάχυνση της διαδικασίας ασύλου».

«Το επόμενο στοίχημα», είπε «είναι οι απελάσεις», διευκρινίζοντας ότι «ήδη έχουμε περισσότερες απελάσεις από αφίξεις, μειώνουμε τις δομές στην ενδοχώρα και ελέγχουμε τις ΜΚΟ, διώκοντας όσες παρανομούν.

Αίσθηση προκαλούν οι δηλώσεις του σχετικά με το πρόσφατο μέτρο περιορισμού των επιδομάτων προς τους πρόσφυγες. «Η Κυβέρνηση περιόρισε τα οικονομικά επιδόματα σε αιτούντες άσυλο, διότι ουσιαστικά χρηματοδοτούσαμε διακινητές» τόνισε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου.

Από το Δελτίο Τύπου του υπουργείου μεταφέρεται μάλιστα επαίσχυντη ερώτηση από τη δημοσιογράφο του Alpha, Μαρία Νικόλτσιου. Συγκεκριμένα, το δελτίο αναφέρει «ενώ σε ερώτηση για την κριτική που δέχεται η κυβέρνηση περί “αφρικανοποίησης των αστικών κέντρων”, ο υπουργός απάντησε ότι από το 2019 μέχρι σήμερα η Αθήνα είναι σταθερή και ότι δεν έχει υπάρξει περαιτέρω επιβάρυνση, ενώ ανέδειξε το γεγονός ότι πλέον έχουμε περισσότερες απελάσεις από αφίξεις».

«Πλέον θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν αφίξεις, οι οποίες δεν καταγράφονται» τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι δεν υπάρχει καμία άφιξη που να μην υφίσταται αστυνομικό έλεγχο με την αξιοποίηση και της διεθνούς βάσης δεδομένων.

Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου αναφέρθηκε και στη στάση της Τουρκίας λέγοντας ότι «αυτό που συνέβη πέρυσι στον Έβρο και τα νησιά αποτέλεσε απειλή για την ασφάλειά μας. Οι απειλές της Τουρκίας για 100.000 μετανάστες απετράπησαν. Πλέον, θεωρούμε την Τουρκία ‘ασφαλή χώρα’, υπάρχουν αιτήσεις για 1.450 επιστροφές, αλλά ακόμα δεν έχουμε απάντηση».
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι στην Ευρώπη έχουμε επιστρέψει στην προ 2015 εποχή, πριν τον ΣΥΡΙΖΑ, που η Ελλάδα δεν αποτελούσε πύλη εισόδου.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είπε ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε στην ενίσχυση της Frontex και σε ένα κοινό μηχανισμό επιστροφών στην Ευρώπη, όμως το δύσκολο σημείο είναι το θέμα του ασύλου, καθώς αν κάποιος πάρει άσυλο στην Ελλάδα, δεν μπορεί να πάει στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Ο Μηταράκης εκτίμησε ότι η Ευρώπη δε θα μπορούσε ξανά να αντιμετωπίσει ένα κύμα του ενός εκατομμυρίου προσφύγων, όπως έγινε στο παρελθόν και έκανε εκτενή αναφορά στη σημασία της έμπρακτης αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών – μελών της Ε.Ε.

Αναφερόμενος στις εκτιμήσεις περί αύξησης των μεταναστευτικών ροών στο μέλλον, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, εξήγησε ότι αν υπάρξει αστάθεια στο Αφγανιστάν, τότε θα έχουμε μεγάλη αύξηση ροών και στη χώρα μας. Αποδέχθηκε ότι η Ευρώπη έχει και θα συνεχίσει να έχει ανάγκη για εργατικό δυναμικό, κατέληξε ωστόσο τονίζοντας: «Αυτό που λέμε στην Ευρώπη είναι ότι δε θα επιτρέψουμε στους διακινητές να αποφασίζουν αυτοί ποιοι θα έρθουν στην Ευρώπη. Θα αποφασίζουμε εμείς».



Πηγή

Ένωσαν τις φωνές τους για να μην υπάρξει καμία λιγότερη

 Με το τραγούδι «Για δες περβόλι όμορφο» και περιτριγυρισμένες από φωτογραφίες γυναικών που δεν είναι πια εδώ, μέλη του αυτοργανωμένου συλλογικού καλλιτεχνικού εγχειρήματος «Τραγούδι Μήνυμα Αντίστασης» πήραν θέση απέναντι στις γυναικοκτονίες λέγοντας «καμία μόνη».


Με ένα ιδιαίτερο τραγούδι μέλη του αυτοργανωμένου συλλογικού καλλιτεχνικού εγχειρήματος «Τραγούδι Μήνυμα Αντίστασης» λένε «καμία μόνη» και «καμία λιγότερη». «Καμία άλλη γυναίκα, καμία άλλη θηλυκότητα δολοφονημένη, κακοποιημένη, τρομαγμένη» αναφέρουν στο μήνυμα τους,

Τραγουδούν: Κουρλιά Ελευθερία, Τσαλπαρά Χαρούλα, Γεωργουλοπούλου Ολίνα, Θεριουδάκη Ελένη, Πολίτη Έφη, Μπασακάρου Αντιγόνη, Μούρτη Χρυσάνθη, Μπαξεβάνη Σόνια, Μασμανίδη Αλεξάνδρα Εικονοληψία: Μασμανίδη Αλεξάνδρα Ηχοληψία: Μούρτη Χρυσάνθη, Ντεληθέος Άρης




Πηγή

Εκτός συνόρων η κυβερνητική κακομεταχείριση των έργων τέχνης

 Το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου συγκεντρώνει η μεταχείριση που επεφύλαξε η ελληνική Πολιτεία στους πίνακες του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν για την αυθεντικότητα των οποίων επίκειται έρευνα, με το περιστατικό της πτώσης του έργου του Πικάσο, να αναφέρεται σε πλήθος δημοσιευμάτων, συνοδευόμενο από επικριτικά σχόλια για την αδιαφορία που επέδειξε η κυβέρνηση και η αστυνομία για τις ενδεικνύμενες μεθόδους μεταχείρισης των έργων τέχνης.


Την μεταχείριση του πίνακα του Πάμπλο Πικάσο «Γυναικείο κεφάλι» από την ελληνική πολιτεία επικρίνει πλήθος Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης διεθνούς εμβέλειας, αναφερόμενα στο συμβάν της εξευτελιστικής «πτώσης» του πίνακα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την για την αρπαγή των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012, που χαρακτηρίστηκε μάλιστα ως η «κλοπή του αιώνα». Σημειώνεται ωστόσο ότι, λίγες μόλις ημέρες μετά τις ανακοινώσεις για την «επιτυχία της κυβέρνησης», πληροφορίες κάνουν λόγο για επικείμενη έρευνα προκειμένου να επιβεβαιωθεί η αυθεντικότητα των εν λόγω πινάκων.

«Το τελευταίο πράγμα που θα ήθελε να κάνει κανείς με έναν πίνακα του Πάμπλο Πικάσο είναι να τον ρίξει κάτω – ειδικά όταν μόλις έχει βρεθεί μετά από εννέα χρόνια» υπογραμμίζει σε σχετικό δημοσίευμά του το BBC. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα βίντεο που αναπαρήγαγε μαζικά ο διεθνής Τύπος, διακρίνεται ευκρινώς, τόσο πρίν όσο και μετά την πτώση του πινακα, η έλλειψη σεβασμού και γνώσης των εμπλεκομένων στην παρουσίαση, οι οποίοι, μεταξύ άλλων διακρίνονται να πιάνουν τους πίνακες με γυμνά χέρια, ενώ την ίδια ώρα αυτοί εκτίθεται σε διαδοχικά φλας των παρευρισκομένων.

«Ο πίνακας είναι πλέον σε ασφαλή χέρια» αναφέρει, μεταξύ άλλων, το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, με το σχόλιο να συνοδεύεται από το στιγμιότυπο της πτώσης του πίνακα, ενώ το CNBC επισημαίνει ότι «κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Tύπου ο πίνακας γλίστρησε στο πάτωμα και ένας αξιωματούχος έσπευσε να τον σηκώσει γρήγορα».

Για «ένα ακόμη ατύχημα» που υπέστη το έργο «που είχε κλαπεί πριν από εννέα χρόνια από την Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας και ανακτήθηκε από την αστυνομία» κάνει λόγο ο Guardian. Επισημαίνει μάλιστα ότι «το πολύτιμο έργο τέχνης γλίστρησε και έπεσε από το ράφι του» κατά τη διάρκεια «της παρουσίασης του ανακτημένου πίνακα μαζί με ένα έργο του Μοντριάν από το 1905» και πως «ο πίνακας επιστράφηκε βιαστικά στη θέση του από έναν αξιωματούχο που δεν φορούσε γάντια».

Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων αναγκάστηκε να υπενθυμίσει στην κυβέρνηση τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται τα έργα τέχνης, υπογραμμίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι τα συγκεκριμένα έργα αντιμετωπίστηκαν «κατά την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία», με αποκορύφωμα το «τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο… ράφι του έργου “Γυναικείο Κεφάλι”», ενώ «από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους».




Πηγή


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ