Διά τὴν Πόλῐν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς
Ὅρους ἀντέστρεψα
Εἶμαι ὁ Ἕλληνας ποὺ πολεμᾶ
Εἶπαν πὼς χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Ἔμεινα μόνος μου κι ὅμως ἐπέζησα
Ἔζησα στὴ φωτιά
Παρασκευή 9 Ιουλίου 2021
Μουσική Παρασκευή - Γιώργος Αλκαίος & Friends ~ ΩΠΑ!
Ο Γιώργος Αλκαίος (πραγματικό όνομα Γιώργος Βασιλείου),(23 Δεκεμβρίου 1971) είναι Έλληνας καλλιτέχνης και τραγουδιστής. Ξεκίνησε τη καριέρα του το 1989 μετά από εμφάνισή του σε ελληνικό reality show. Μετά από μια σύντομη πορεία υποκριτικής στην σκηνή, ο Αλκαίος αφοσιώθηκε στη μουσική. Το πρώτο του Single, "Τι Τι", τον έκανε δημοφιλή στην Ελλάδα. Το μουσικό στυλ που τον διακρίνει συνδυάζει ελληνικά και ανατολικά στοιχεία με τη σύγχρονη ποπ μουσική. Μέχρι σήμερα έχει διακριθεί με 5 πλατινένιους δίσκους και 9 χρυσά άλμπουμ. Ο Αλκαίος εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Διαγωνισμό Τραγουδιού Eurovision 2010 με το τραγούδι "ΩΠΑ!".
Παιδική Ζωή
Ο Γιώργος Αλκαίος γεννήθηκε στις 24 Δεκεμβρίου του 1971 στην Αθήνα. Είναι ο υιός του Γιάννη Βασιλείου, ενός επιτυχημένου ελαφρολαϊκού τραγουδιστή. Η μητέρα του ζει στη Δομινικανή Δημοκρατία. Αμέσως μετά τη γέννησή του μετακόμισε στη Βοστώνη της Μασσαχουσέτης των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, όπου έζησε για τρία χρόνια. Λίγο μετά οι γονείς του χώρισαν και επέστρεψε στην Ελλάδα με τον πατέρα του σε ηλικία τριών ετών. Ζούσε στο Χαλάνδρι μαζί με τη γιαγιά του και περνούσε τα καλοκαίρια του στη Σαλαμίνα με φίλους και συγγενείς κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας. Πήρε την πρώτη του δουλειά στην ηλικία των δώδεκα.
Από νεαρή ηλικία ο Αλκαίος έδειξε την αγάπη του για τη μουσική και τον αθλητισμό. Η πρώτη του εμπειρία με τη μουσική και το θέατρο ήρθε σε μια θερινή κατασκήνωση στην Βαρυμπόμπη, όπου και διετέλεσε υπεύθυνος για τέσσερα χρόνια. Στην ηλικία των δεκαέξι ο Αλκαίος παράτησε το σχολείο για να γίνει ένας ηλεκτρολόγος ακολουθώντας τη Σχολή Δέλτα, όπου απέκτησε πτυχίο.
Καριέρα
1989-1991: Αρχή
Η πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση του Αλκαίου ήρθε το Σεπτέμβριο του 1989 σε ηλικία δεκαεπτά ετών σε ένα από τα πρώτα reality show στην Ελλάδα, "Έλα στο Φως", στην ΕΤ2. Το σόου δέχθηκε 1.500 νέους ηθοποιούς, τραγουδιστές και χορευτές. Στη συνέχεια, έμειναν από αυτούς μόνο 20. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο Γιώργος Αλκαίος. Μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια του σόου, έμαθε χορό με τον Daniel Lomel, υποκριτική με την Νίκη Τριανταφυλλίδου και μουσική με τον Γιώργο Χατζηνάσιο.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του ιδίου έτους, έκανε οντισιόν και κέρδισε μια θέση στο θεατρικό έργο της Μινώα Βουανάκη "Σοφοκλή Αντιγόνη", όπου και πρωταγωνίστησε η Αλίκη Βουγιουκλάκη και με μουσική του Μίκη Θεοδωράκη. Οι πρόβες διήρκεσαν πάνω από δύο μήνες και η πρεμιέρα έγινε στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Εκείνη την εποχή ο Αλκαίος έγινε ο νεότερος ηθοποιός που συμμετείχε σε παράσταση ιστορικού περιεχομένου και σε ένα ιστορικό θέατρο.
Το ίδιο καλοκαίρι, ο Αλκαίος αποφάσισε να αλλάξει το ενδιαφέρον από το θέατρο στη μουσική. Τότε ο Χρήστος Δάντης τον παρουσίασε στον Βαγγέλη Γιαννόπουλο διευθυντή της BMG, καθώς έγραφε και τον πρώτο δίσκο του για την BMG "Αμάν". Ο Γιαννόπουλος τον πέρασε από οντισιόν (τότε λεγόταν, ακόμη, Γιώργος Βασιλείου) και αποφάσισαν να υπογραφεί συμβόλαιο μεταξύ τους. Έπειτα, βρήκαν το επίθετο "Αλκαίος" πιο ωραίο σαν στυλ και στην ακουστική. Το καλοκαίρι του 1991 ο Αλκαίος, μαζί με τον συνάδελφό του Χρήστο Δάντη, πήγαν περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς συμμετείχε στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το τραγούδι "Δεν με θέλεις τολμηρό", όπου πήγε επίσημα με το ονοματεπώνυμο "Γιώργος Αλκαίος". Ο Αλκαίος νίκησε το νέο ταλέντο Σάκη Ρουβά, κερδίζοντας το βραβείο της καλύτερης ερμηνείας.
Πριν από το ντεμπούτο του άλμπουμ του, ο Αλκαίος, άρχισε να γράφει μουσική και για άλλους τραγουδιστές, όπως την Αλέξια και τον Νότη Σφακιανάκη. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα τραγούδια που έγραψε ο Αλκαίος είναι το "Όπα Όπα", για το ομότιτλο άλμπουμ του Σφακιανάκη, το πρώτο άλμπουμ με τη Minos Music μετά την αποχώρηση από τη Sony Music Entertainment. Ένα τραγούδι που έχει γίνει μεγάλη επιτυχία και έχει καλυφθεί πολλές φορές, κυρίως από τους Antique και τη Δέσποινα Βανδή.
1992-2003: Ντεμπούτο και επιτυχία
Το 1992, ο Αλκαίος κυκλοφόρησε το πρώτο του άλμπουμ με το όνομα Με λίγο...τρακ. Η μουσική του άλμπουμ γράφτηκε από τον Αλκαίο, ενώ οι στίχοι γράφτηκαν από την Εύη Δρούτσα που ολοκλήρωσε την ηχογράφηση του άλμπουμ που είχε ξεκινήσει ο Βαγγέλης Γιαννόπουλος.Τότε έκαναν επιτυχία τα τραγούδια "Τι τι" και "Δυνατά". Τον Αύγουστο του 2003 υπέγραψε συμβόλαιο με την Alpha Records,[1] και δύο μήνες αργότερα η εταιρεία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά άλμπουμ του, με το όνομα Κομμάτια Ψυχής.[2][3]
Δισκογραφία
Album
- 1992: Με Λίγο ... Τρακ
- 1993: Αχ.. Κοίτα Με
- 1994: Δεν Πειράζει
- 1995: Εντός Εαυτού
- 1996: Άνευ Λόγου
- 1997: Εν Ψυχρώ
- 1998: Ήχοι Σιωπής
- 1999: Συρματόπλεγμα
- 2000: Προ Των Πυλών
- 2001: Οξυγόνο
- 2002: Karma (EP)
- 2003: Κομμάτια Ψυχής
- 2004: Αίθουσα Αναμονής
- 2005: Live Ture 2005
- 2006: Νύχτες Από Φως
- 2007: Ελεύθερος
- 2008: Το Δικό Μας Παραμύθι
Λίγα λόγια για το « ΩΠΑ! »Το "ΏΠΑ!" είναι ένα τραγούδι που ηχογραφήθηκε από τον Έλληνα τραγουδιστή Γιώργο Αλκαίο. Το τραγούδι γράφτηκε από τον ίδιο τον Γιώργο Αλκαίο, τον Γιάννη Αντωνίου, τον Δημήτρη Χορταριά, τον Μάνο Χορταριά, τον Διονύση Σχοινά, τον Τόλη Σχοινά, την Κασσιανή Καραγιουλέ και τον Σταύρο Αποστόλου. Το τραγούδι είναι πιο γνωστό ως η ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2010, που πραγματοποιήθηκε στο Όσλο.[1][2]
Το τραγούδι κυκλοφόρησε από τον τηλεοπτικό οργανισμό Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΕΡΤ) στις 26 Φεβρουαρίου 2010 μαζί με τα άλλα υποψήφια τραγούδια από τον εθνικό τελικό,[3] ενώ μια ψηφιακή λήψη κυκλοφόρησε στις 12 Μαρτίου 2010 σε συνεργασία με την Universal Music Greece.[4]
Το "ΏΠΑ!" είναι ένα τραγούδι που ηχογραφήθηκε από τον Έλληνα τραγουδιστή Γιώργο Αλκαίο. Το τραγούδι γράφτηκε από τον ίδιο τον Γιώργο Αλκαίο, τον Γιάννη Αντωνίου, τον Δημήτρη Χορταριά, τον Μάνο Χορταριά, τον Διονύση Σχοινά, τον Τόλη Σχοινά, την Κασσιανή Καραγιουλέ και τον Σταύρο Αποστόλου. Το τραγούδι είναι πιο γνωστό ως η ελληνική συμμετοχή στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision 2010, που πραγματοποιήθηκε στο Όσλο.[1][2]
Το τραγούδι κυκλοφόρησε από τον τηλεοπτικό οργανισμό Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΕΡΤ) στις 26 Φεβρουαρίου 2010 μαζί με τα άλλα υποψήφια τραγούδια από τον εθνικό τελικό,[3] ενώ μια ψηφιακή λήψη κυκλοφόρησε στις 12 Μαρτίου 2010 σε συνεργασία με την Universal Music Greece.[4]
Ιστορικό και σύνθεση
Ο Αλκαίος είχε αρχικά γράψει τη μουσική στο τραγούδι περίπου δύο χρόνια πριν, χωρίς την πρόθεσή του να το υποβάλει στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision εκείνη την εποχή.[5] Αφού ο στιχουργός Γιάννης Αντωνίου άκουσε τη μουσική ένα χρόνο αργότερα, ζήτησε από τον Αλκαίο να γράψει στίχους για αυτό.[5] Στη διαδικασία, άλλοι μουσικοί και υπάλληλοι από το Friends Music Factory, συμπεριλαμβανομένων των Διονύση Σχοινά, Κασσιανή Καραγκιουλέ, Δημήτρη Χορταριά, Σταύρο Αποστόλου, Τόλη Σχοινά και Μάνο Χορταριά, μεταξύ άλλων, έγραψαν και συνέβαλαν στους μισούς στίχους για το τραγούδι.[6] Με την ολοκλήρωση, ο καλός φίλος και μουσικός Διονύσης Σχοινάς μαζί με τον Γιάννη Αντωνίου προέτρεψαν τον Αλκαίο να υποβάλει το τραγούδι στον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ για να συμμετάσχει στον εθνικό τελικό.[7] Αρχικά σκοπεύοντας να είναι μόνο ο συνθέτης του τραγουδιού, ο Αλκαίος συμφώνησε να υποβάλει το τραγούδι και ο Σχοινάς το παρέδωσε στα γραφεία της ΕΡΤ.[5] Αργότερα, αποφασίστηκε ότι ο Αλκαίος θα ερμήνευσε το τραγούδι στη σκηνή μαζί με τους "φίλους", τους "Friends".[5]
Η συμμετοχή αυτή ήταν η πρώτη από το 1998 που τραγουδήθηκε εξ ολοκλήρου στα ελληνικά. Το "Ώπα" είναι μια ελληνική παρεμβολή που χρησιμοποιείται για να εκφράσει τη χαρά ή το υψηλό πνεύμα, ειδικά εν ώρα χορού.[8] Σύμφωνα με τον Αλκαίο, το "Ώπα" είναι μια ευτυχισμένη λέξη και ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι σε μια περίοδο ταλαιπωρίας. Το τραγούδι έχει να κάνει με το να αφήσουμε πίσω το παρελθόν και να αρχίσουμε ξανά.[5] Σε έναν κόσμο που συγκλονίζεται από τις οικονομικές συνθήκες του 2008, ο Αλκαίος πιστεύει ότι οι άνθρωποι έπρεπε απλώς να πουν "ΏΠΑ" και να προχωρήσουν.[9] Όσον αφορά τον δεσμό του "Ώπα" στο τραγούδι με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στον κόσμο, ο Αλκαίος δήλωσε:
« Νομίζω ότι οι Έλληνες θέλουν να πουν "ΏΠΑ" και να βγαίνουν και... ξέρετε, να σπάσουν ένα πιάτο, και ξέρετε, με πολύ... χορό, συναίσθημα και χαμόγελο. Ζήστε ή αφήστε το. Αυτή είναι η λέξη που τραγουδούμε.[9] »
Ο Αλκαίος είχε αρχικά γράψει τη μουσική στο τραγούδι περίπου δύο χρόνια πριν, χωρίς την πρόθεσή του να το υποβάλει στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision εκείνη την εποχή.[5] Αφού ο στιχουργός Γιάννης Αντωνίου άκουσε τη μουσική ένα χρόνο αργότερα, ζήτησε από τον Αλκαίο να γράψει στίχους για αυτό.[5] Στη διαδικασία, άλλοι μουσικοί και υπάλληλοι από το Friends Music Factory, συμπεριλαμβανομένων των Διονύση Σχοινά, Κασσιανή Καραγκιουλέ, Δημήτρη Χορταριά, Σταύρο Αποστόλου, Τόλη Σχοινά και Μάνο Χορταριά, μεταξύ άλλων, έγραψαν και συνέβαλαν στους μισούς στίχους για το τραγούδι.[6] Με την ολοκλήρωση, ο καλός φίλος και μουσικός Διονύσης Σχοινάς μαζί με τον Γιάννη Αντωνίου προέτρεψαν τον Αλκαίο να υποβάλει το τραγούδι στον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό ΕΡΤ για να συμμετάσχει στον εθνικό τελικό.[7] Αρχικά σκοπεύοντας να είναι μόνο ο συνθέτης του τραγουδιού, ο Αλκαίος συμφώνησε να υποβάλει το τραγούδι και ο Σχοινάς το παρέδωσε στα γραφεία της ΕΡΤ.[5] Αργότερα, αποφασίστηκε ότι ο Αλκαίος θα ερμήνευσε το τραγούδι στη σκηνή μαζί με τους "φίλους", τους "Friends".[5]
Η συμμετοχή αυτή ήταν η πρώτη από το 1998 που τραγουδήθηκε εξ ολοκλήρου στα ελληνικά. Το "Ώπα" είναι μια ελληνική παρεμβολή που χρησιμοποιείται για να εκφράσει τη χαρά ή το υψηλό πνεύμα, ειδικά εν ώρα χορού.[8] Σύμφωνα με τον Αλκαίο, το "Ώπα" είναι μια ευτυχισμένη λέξη και ακριβώς αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι σε μια περίοδο ταλαιπωρίας. Το τραγούδι έχει να κάνει με το να αφήσουμε πίσω το παρελθόν και να αρχίσουμε ξανά.[5] Σε έναν κόσμο που συγκλονίζεται από τις οικονομικές συνθήκες του 2008, ο Αλκαίος πιστεύει ότι οι άνθρωποι έπρεπε απλώς να πουν "ΏΠΑ" και να προχωρήσουν.[9] Όσον αφορά τον δεσμό του "Ώπα" στο τραγούδι με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στον κόσμο, ο Αλκαίος δήλωσε:
« | Νομίζω ότι οι Έλληνες θέλουν να πουν "ΏΠΑ" και να βγαίνουν και... ξέρετε, να σπάσουν ένα πιάτο, και ξέρετε, με πολύ... χορό, συναίσθημα και χαμόγελο. Ζήστε ή αφήστε το. Αυτή είναι η λέξη που τραγουδούμε.[9] | » |
Μουσικό βίντεο και προώθηση
Λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπιζε η εθνική ελληνική τηλεόραση (ΕΡΤ), ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός ήταν πρόθυμος να χρησιμοποιήσει την εθνική τελική παράσταση μόνο ως το επίσημο μουσικό βίντεο για το τραγούδι που κυκλοφόρησε στις 19 Μαρτίου 2010.[10][11] Παρόλο που η ΕΡΤ κυκλοφόρησε ένα μουσικό βίντεο για το τραγούδι από τη ζωντανή παράσταση, ο Αλκαίος χρηματοδότησε την παραγωγή ενός άλλου μουσικού βίντεο που σκηνοθετήθηκε από τον Sherif Francis.[10] Το μουσικό βίντεο γυρίστηκε στη Μήλο.[10]
Λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπιζε η εθνική ελληνική τηλεόραση (ΕΡΤ), ο ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός ήταν πρόθυμος να χρησιμοποιήσει την εθνική τελική παράσταση μόνο ως το επίσημο μουσικό βίντεο για το τραγούδι που κυκλοφόρησε στις 19 Μαρτίου 2010.[10][11] Παρόλο που η ΕΡΤ κυκλοφόρησε ένα μουσικό βίντεο για το τραγούδι από τη ζωντανή παράσταση, ο Αλκαίος χρηματοδότησε την παραγωγή ενός άλλου μουσικού βίντεο που σκηνοθετήθηκε από τον Sherif Francis.[10] Το μουσικό βίντεο γυρίστηκε στη Μήλο.[10]
Διαγωνισμός Τραγουδιού Eurovision
Κύριο λήμμα: Συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision 2010
Ελληνικός Τελικός 2010
Επτά τραγούδια συμμετείχαν στις 12 Μαρτίου 2010 στον Ελληνικό Τελικό.[12] Το τραγούδι εμφανίστηκε τέταρτο στον τελικό με τον Αλκαίο μαζί με τους "Friends", που αποτελούσαν οι μουσικοί Ιάκωβος Γκόγκουα, Ευγένιος Μπούλι, Πέτρος Ζλάτκος και Αναστάσιος Καναρίδης που ενήργησαν ως υποστηρικτές τραγουδιστές και υποστηρικτές χορευτές, μαζί με τον Λάζο Ιωαννίδη που παίζει τη λύρα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος του τραγουδιού.[13]
Στο τέλος της ψηφοφορίας, το "ΏΠΑ" αποκαλύφθηκε ως νικητήριο.[1]
Σειρά Καλλιτέχνης Τραγούδι Θέση[14] 1 Χρήστος Χατζηνάσιος "Illusion" - 2 Σάννυ Μπαλτζή & Second Skin "Game of Life" - 3 Μάνος Πυροβολάκης feat. Ελένη Φουρέιρα "Κιβωτός του Νώε" 2 4 Γιώργος Αλκαίος & Friends "ΏΠΑ!" 1 5 Γιώργος Καραδήμος "Πολεμάω" 3 6 Melisses "Ο Κινέζος" - 7 Émigré "Touch me Deep Inside" -
Επτά τραγούδια συμμετείχαν στις 12 Μαρτίου 2010 στον Ελληνικό Τελικό.[12] Το τραγούδι εμφανίστηκε τέταρτο στον τελικό με τον Αλκαίο μαζί με τους "Friends", που αποτελούσαν οι μουσικοί Ιάκωβος Γκόγκουα, Ευγένιος Μπούλι, Πέτρος Ζλάτκος και Αναστάσιος Καναρίδης που ενήργησαν ως υποστηρικτές τραγουδιστές και υποστηρικτές χορευτές, μαζί με τον Λάζο Ιωαννίδη που παίζει τη λύρα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος του τραγουδιού.[13]
Στο τέλος της ψηφοφορίας, το "ΏΠΑ" αποκαλύφθηκε ως νικητήριο.[1]
Σειρά | Καλλιτέχνης | Τραγούδι | Θέση[14] |
---|---|---|---|
1 | Χρήστος Χατζηνάσιος | "Illusion" | - |
2 | Σάννυ Μπαλτζή & Second Skin | "Game of Life" | - |
3 | Μάνος Πυροβολάκης feat. Ελένη Φουρέιρα | "Κιβωτός του Νώε" | 2 |
4 | Γιώργος Αλκαίος & Friends | "ΏΠΑ!" | 1 |
5 | Γιώργος Καραδήμος | "Πολεμάω" | 3 |
6 | Melisses | "Ο Κινέζος" | - |
7 | Émigré | "Touch me Deep Inside" | - |
Στο Όσλο
Η Ελλάδα εμφανίστηκε 13η στο δεύτερο μισό του πρώτου ημιτελικού του διαγωνισμού στις 25 Μαΐου στο Όσλο της Νορβηγίας.[15][16] Η απόδοση του διαγωνισμού διέφερε από αυτή του εθνικού τελικού.[17] Ο Αλκαίος προκρίθηκε από τον πρώτο ημιτελικό, αφού τερμάτισε στη 2η θέση, μόνο πίσω από το Βέλγιο,[18] και συνέχισε για τον τελικό στις 29 Μαΐου 2010. Στο τέλος, η Ελλάδα τερμάτισε 8η,[19] με 141 βαθμούς, ενώ για την περισσότερη ώρα της ψηφοφορίας, η Ελλάδα ήταν στην πρώτη τριάδα (και μάλιστα ήταν στην πρώτη θέση για λίγο). Ήταν το υψηλότερα πλασαρισμένο μη αγγλικό τραγούδι του διαγωνισμού. Το "ΏΠΑ" ήταν το πιο δημοφιλές τραγούδι για την κριτική επιτροπή του Ηνωμένου Βασιλείου, απονέμοντας του 12 βαθμούς. Μετά την Eurovision, το "ΏΠΑ" υιοθετήθηκε επίσημα από το Πανεπιστήμιο του Bournemouth στο Ηνωμένο Βασίλειο ως ύμνος επιτόπιων έργων στο πρόγραμμα ανασκαφής κατά τη διάρκεια του Ιουνίου και του Ιουλίου 2010.[20]
Η Ελλάδα εμφανίστηκε 13η στο δεύτερο μισό του πρώτου ημιτελικού του διαγωνισμού στις 25 Μαΐου στο Όσλο της Νορβηγίας.[15][16] Η απόδοση του διαγωνισμού διέφερε από αυτή του εθνικού τελικού.[17] Ο Αλκαίος προκρίθηκε από τον πρώτο ημιτελικό, αφού τερμάτισε στη 2η θέση, μόνο πίσω από το Βέλγιο,[18] και συνέχισε για τον τελικό στις 29 Μαΐου 2010. Στο τέλος, η Ελλάδα τερμάτισε 8η,[19] με 141 βαθμούς, ενώ για την περισσότερη ώρα της ψηφοφορίας, η Ελλάδα ήταν στην πρώτη τριάδα (και μάλιστα ήταν στην πρώτη θέση για λίγο). Ήταν το υψηλότερα πλασαρισμένο μη αγγλικό τραγούδι του διαγωνισμού. Το "ΏΠΑ" ήταν το πιο δημοφιλές τραγούδι για την κριτική επιτροπή του Ηνωμένου Βασιλείου, απονέμοντας του 12 βαθμούς. Μετά την Eurovision, το "ΏΠΑ" υιοθετήθηκε επίσημα από το Πανεπιστήμιο του Bournemouth στο Ηνωμένο Βασίλειο ως ύμνος επιτόπιων έργων στο πρόγραμμα ανασκαφής κατά τη διάρκεια του Ιουνίου και του Ιουλίου 2010.[20]
Λίστα κομματιών
- Ψηφιακή λήψη
- "ΏΠΑ" – 3:02
- Ψηφιακή λήψη
- "ΏΠΑ" – 3:02
Ιστορικό κυκλοφορίας
Περιοχή Ημερομηνία Δισκογραφική Μορφή Ελλάδα 26 Φεβρουαρίου 2010 Friends Music Factory Airplay Κύπρος Ελλάδα 12 Μαρτίου 2010 Universal Music, Friends Music Factory Ψηφιακή λήψη Κύπρος
Περιοχή | Ημερομηνία | Δισκογραφική | Μορφή |
---|---|---|---|
Ελλάδα | 26 Φεβρουαρίου 2010 | Friends Music Factory | Airplay |
Κύπρος | |||
Ελλάδα | 12 Μαρτίου 2010 | Universal Music, Friends Music Factory | Ψηφιακή λήψη |
Κύπρος |
Charts
Chart (2010) Peak
position Belgian (Flanders) Singles Chart[21] 37 Finnish Singles Chart[22] 20 Greek Digital Singles Chart[23][24] 4 UK Singles Chart[25] 110
Chart (2010) | Peak position |
---|---|
Belgian (Flanders) Singles Chart[21] | 37 |
Finnish Singles Chart[22] | 20 |
Greek Digital Singles Chart[23][24] | 4 |
UK Singles Chart[25] | 110 |
Διασκευές
Ο Ισραηλινός τραγουδιστής Mizrahi Omer Adam κυκλοφόρησε μια έκδοση αυτού του τραγουδιού στην εβραϊκή γλώσσα τον Οκτώβριο του 2010 με την ονομασία "Hopa".[26] Το τραγούδι είναι επίσης ένα κομμάτι από το ντεμπούτο άλμπουμ του, Names Mimeh.
Ακολουθεί το τραγούδι ''ΩΠΑ!''
ΏπαΏπαΏπαΈκαψα το χθεςΝύχτες μου παλιέςΘρύψαλα οι αναμνήσεις έγιναν κι αυτέςΜνήμες και φωνέςΆδικες ευχέςΚι άφησα σε μια γωνία ανοιχτές πληγέςΈκαψα το χθεςΝύχτες μου παλιέςΌνειρα και εφιάλτες ρίχνω στις φωτιέςΔάκρυα καυτάΨέματα πολλάΜοιάζουν σαν βουβή ταινία που δεν βλέπω πιαΏπα!Βάζω μια φωτιάΣ' όλα τα παλιάΌλα θα τ' αλλάξω (ώπα)Και θα το φωνάξω (ώπα)Περασμένα ξεχασμένα κι όλα απ' την αρχή ξανάΒάζω μια φωτιάΣ' όλα τα παλιάΌλα θα τ' αλλάξω (ώπα)Και θα το φωνάξω (ώπα)Περασμένα ξεχασμένα κι όλα απ' την αρχή ξανάΈκαψα το χθεςΝύχτες μου παλιέςΚι από το μηδέν αρχίζω όσο κι αν δε θεςΔάκρυα καυτάΨέματα πολλάΠλήρωσα όσο χρωστούσα και τα δανεικάΏπα!Βάζω μια φωτιάΣ' όλα τα παλιάΌλα θα τ' αλλάξωΚαι θα το φωνάξωΠερασμένα ξεχασμένα κι όλα απ' την αρχή ξανάEverybody say Ώπα!Βάζω μια φωτιάΣ' όλα τα παλιάΌλα θα τ' αλλάξω (ώπα)Και θα το φωνάξω (ώπα)Περασμένα ξεχασμένα κι όλα απ' την αρχή ξανάΒάζω μια φωτιάΣ' όλα τα παλιάΌλα θα τ' αλλάξω (ώπα)Και θα το φωνάξω (ώπα)Περασμένα ξεχασμένα κι όλα απ' την αρχή ξανά
Ο Ισραηλινός τραγουδιστής Mizrahi Omer Adam κυκλοφόρησε μια έκδοση αυτού του τραγουδιού στην εβραϊκή γλώσσα τον Οκτώβριο του 2010 με την ονομασία "Hopa".[26] Το τραγούδι είναι επίσης ένα κομμάτι από το ντεμπούτο άλμπουμ του, Names Mimeh.
Καλό Σαββατοκύριακο!
Ξανά μια ανάσα πριν τις 2.000 τα κρούσματα και αύξηση νεκρών
Σε διψήφιο ανήλθε ξανά ο αριθμός των ημερησίων απωλειών από κορονοϊό στη χώρα, ενώ τα κρούσματα απέχουν και πάλι ελάχιστα από τις 2.000. Την ίδια ώρα, οι εμβολιασμοί που διενεργούνται καθημερινά παραμένουν συστηματικά λιγότεροι από αυτούς που πραγματοποιούνταν το προηγούμενο διάστημα, με την εμβολιαστική κάλυψη του συνόλου του πληθυσμού να μην αγγίζει ακόμη το 40%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΕΟΔΥ το απόγευμα της Παρασκευής, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.997, σε σύνολο 68.722 τεστ (PCR: 13.456, RAPID: 55.266) ενώ η θετικότητα των τεστ (PCR & Rapid) ανήλθε στο 2,91% και η θετικότητα των μοριακών τεστ αγγίζει το 14,84%. Πέντε από τα ανακοινωθέντα κρούσματα εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.
Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων από την αρχή της πανδημίας ανέρχεται σε 435.018 (ημερήσια μεταβολή +0.5%), εκ των οποίων το 51.2% είναι άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 148 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.889 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι τα 43 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).
Την ίδια ώρα, ο αριθμός των ατόμων που έχασαν τη ζωή τους το τελευταίο 24ωρο ξεπέρασε ξανά τους δέκα, αυξάνοντας κατά 12 τον συνολικό αριθμό των νεκρών, που ανέρχεται πλέον σε 12.773. Το 95,2% των θανόντων είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω και η διάμεση ηλικία τους είναι τα 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).
Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 141. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 έτη. To 88,7% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.728 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 59 (ημερήσια μεταβολή -13,24%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 53 ασθενείς.
Στο πεδίο του εμβολιασμού, ο συνολικός αριθμός των δόσεων που χορηγήθηκαν την Πέμπτη (8/7) ανήλθε σε 84.743, με 5.162.930 άτομα να έχουν λάβει την πρώτη δόση και 4.151.907 άτομα να έχουν εμβολιαστεί πλήρως. Το ποσοστό εμβολιαστικής επάρκειας στη χώρα επί του συνόλου του πληθυσμού αντιστοιχεί σε 39,8%.
Ιδιαίτερα αισιόδοξος Μητσοτάκης στο συνέδριο του Economist
Παρά την ύφεση 8,2% για το 2020, αλλά και τον χαμηλό τζίρο από τον τουρισμό και το 2021 ο πρωθυπουργός δήλωσε «εξαιρετικά αισιόδοξος» για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας μάλιστα πως «ο πρώτος απολογισμός της πρώτης διετίας είναι θετικός».
Ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία της ελληνικής οικονομίας φάνηκε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στο Συνέδριο του «The Economist», το βράδυ της Πέμπτης.
Παρά την ύφεση 8,2% για το 2020, αλλά και τον χαμηλό τζίρο από τον τουρισμό και το 2021 ο πρωθυπουργός δήλωσε «εξαιρετικά αισιόδοξος» για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας μάλιστα πως «ο πρώτος απολογισμός της πρώτης διετίας είναι θετικός».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προέβλεψε ότι θα έχουμε ανάπτυξη 4,3% το 2021 η οποία όπως σημείωσε θα εκτοξευθεί στο 6% το 2022. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας επέλεξε να κρατήσει χαμηλά τον πήχη στο 3,6%.
Αντιμετωπίσαμε μεγάλες προκλήσεις στο μεταναστευτικό, την πανδημία και τις εθνικές προκλήσεις στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο ανέφερε και πρόσθεσε ότι καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε και στις προκλήσεις που προκάλεσε η πανδημία με ένα πρόγραμμα που έφτασε τα 41 δισ. ευρώ. Παράλληλα οι μεταρρυθμίσεις δεν σταμάτησαν ούτε λεπτό με την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του κράτους σημείωσε.
Ο πρωθυπουργός εξήγησε την αισιοδοξία του με τις επικείμενες αυξημένες καταθέσεις που θα επιστρέψουν στην αγορά, το ‘Σχέδιο Ελλάδα 2.0’ από το Ταμείο Ανάκαμψης, τα χαμηλά επιτόκια κρατικού δανεισμού, και τη μείωση των κόκκινων δανείων και τις μεταρρυθμίσεις.
Τρίτη δόση ετοιμάζει η Pfizer, χωρίς τις «ευλογίες» των ειδικών και των ρυθμιστικών φορέων
Τρίτη ενισχυτική δόση ετοιμάζει η Pfizer - BioNTech η οποία θα λειτουργεί ως υποστήριξη στους πλήρως εμβολιασμένους και θα στοχεύει ειδικά στη νέα μετάλλαξη «Δέλτα». Παρά τις αντιρρήσεις των FDA και CDC με το επιχείρημα πως κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο, τουλάχιστον προς το παρόν, η φαρμακευτική εταιρεία ετοιμάζεται να δημοσιεύσει δεδομένα σχετικά με την έξτρα δόση και να ζητήσει άδεια έκτακτης ανάγκης για τη χορήγησή της τον Αύγουστο.
Τρίτη, ενισχυτική, δόση κατά του COVID-19, ετοιμάζει η Pfizer για τους πλήρως εμβολιασμένους κατά του ιού. Το νέο εμβόλιο, που θα είναι στην ουσία μία αναβάθμιση του ήδη υπάρχοντος, θα αντιμετωπίζει την πιο μεταδοτική νέα παράλλαξη «Δέλτα» στοχεύοντας σε όλη την πρωτεΐνη-ακίδα του κορονοϊού και όχι μόνο σε ένα μέρος της όπως τώρα.
Όπως ισχυρίζεται η εταιρεία, που βασίζεται σε στοιχεία από το παράδειγμα του Ισραήλ, η αποτελεσματικότητα του υπάρχοντος εμβολίου «εμφανίζει μείωση έξι μήνες μετά τον εμβολιασμό, τόσο όσον αφορά την αποτροπή της λοίμωξης, όσο και της συμπτωματικής νόσου». Λαμβάνοντας υπόψη και την εξάπλωση της Δέλτα, εκτιμά ότι «μια τρίτη δόση μπορεί να χρειαστεί μέσα σε έξι έως 12 μήνες μετά τον πλήρη εμβολιασμό».
Ειδικοί, ωστόσο, κάνουν λόγο για οπορτουνισμό της φαρμακευτικής εταιρείας. «Η Pfizer εμφανίζει έναν οπορτουνισμό, βασίζοντας την ανακοίνωση της σε πολύ πρώιμα και “αχώνευτα” στοιχεία από το Ισραήλ. Το πότε θα έλθει η σωστή ώρα για ενισχυτικές δόσεις, είναι μια απόφαση που δεν θα την πάρει η εταιρεία», δήλωσε ο ιολόγος Τζον Μουρ της Ιατρικής Σχολής Weill Cornell της Νέας Υόρκης.
Η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) των ΗΠΑ συμφωνούν με την παραπάνω θέση. «Είμαστε προετοιμασμένοι για ενισχυτικές δόσεις, αν και όταν η επιστήμη δείξει ότι αυτές χρειάζονται», τόνισαν και ανέφεραν πως μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δε χρειάζεται η ενισχυτική δόση.
Σύμφωνα με το CNN όμως, η Pfizer – BioNTech ετοιμάζεται να δημοσιεύσει δεδομένα σχετικά με μια τρίτη δόση εμβολίου και να τα υποβάλει στην FDA και τον EMA. Διευκρίνησε επίσης πως θα ζητήσει άδεια έκτακτης ανάγκης για τη χορήγηση της δόσης τον Αύγουστο και πως ήδη συζητά με κάποιες ευρωπαϊκές για τη χορήγηση της τρίτης δόσης, ανεξάρτητα από την έγκριση ή μη της FDA. Επισημαίνει επιπλέον, πως η έξτρα τρίτη δόση είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους ηλικιωμένους.
Το βέβαιο είναι πως η κίνηση αυτή της γερμανοαμερικανικής εταιρείας αδιαμφισβήτητα αποτελεί απάντηση σε όσους εμφανίζονται βέβαιοι πως τα ήδη υπάρχοντα εμβόλια καλύπτουν τη νέα μετάλλαξη «Δέλτα».
Ένοχος για κατα συρροή ασέλγεια σε ανηλίκους 28χρονος μαέστρος στη Θεσσαλονίκη
Ποινή φυλάκισης δύο ετών και επτά μηνών με τριετή αναστολή επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης σε 28χρονο μαέστρο που βαρύνεται με την κατηγορία ασέλγειας και κατάχρησης ανηλίκων οι οποίοι συμμετείχαν στην ορχήστρα που ο ίδιος διηύθυνε κατά τη χρονική περίοδο 2014-2017. Σημειώνεται ότι η εισαγγελική έρευνα και στη συνέχεια η ποινική διαδικασία κινήθηκε κατόπιν ανώνυμης καταγγελίας, ενώ ο ίδιος διατείνεται ότι πρόκειται για σκευωρία.
Κατά το ίδιο δημοσίευμα, πρόκειται για μαέστρο ιδιωτικής ορχήστρας, την οποία το voria.gr συγκεκριμενοποιεί, κάνοντας λόγο για Συμφωνική Ορχήστρα Νέων με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ενώ σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης λάμβαναν χώρα από το 2014 έως τις αρχές του 2017 σε βάρος δύο ανηλίκων μελών της ορχήστρας, που ήταν τότε σε ηλικία 15 ετών. Μάλιστα, η υπόθεση πήρε τον δρόμο της δικαιοσύνης κατόπιν ανώνυμης καταγγελίας που έφτασε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, η οποία διέταξε τη διενέργεια έρευνας.
Σύννεφα νέας φορολογίας επάνω από την αναβολή της ψήφισης του ασφαλιστικού Πινοσέτ
Η είδηση της αναβολής κατάθεσης του ασφαλιστικού νομοσχεδίου ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης μπορεί να πυροδότησε ακόμα και σενάρια εκλογών, παράλληλα με τους πανηγυρισμούς και τα επικριτικά σχόλια της αντιπολίτευσης για την κυβέρνηση, όμως φαίνεται πως πριν καν γίνει πράξη η μετατροπή του συστήματος σε κεφαλαιοποιητικό στα πρότυπα του ασφαλιστικού συστήματος Πινοσέτ, ο ακριβός λογαριασμός απειλεί ήδη τους πολίτες, αναγκάζοντας την κυβέρνηση σε αναδιάταξη. Στις 15 Ιουλίου η επόμενη πράξη, στη διαπραγμάτευση με τους δανειστές, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για ανάγκη επιβολής νέας φορολογίας, ώστε να χρηματοδοτηθεί το κόστος μετάβασης στο νέο σύστημα, που αγγίζει τα 75 δισ. ευρώ.
«Μόνο στο μυαλό του ΣΥΡΙΖΑ η κυβέρνηση αλλάζει το σχεδιασμό της σχετικά με την κατάθεση του νομοσχεδίου “Ασφαλιστική μεταρρύθμιση για τη νέα γενιά”» ήταν η αντίδραση του υπουργείου Εργασίας την Πέμπτη στην ανακοίνωση της τομεάρχη Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, για την απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής να μην προωθηθεί άμεσα το νομοσχέδιο προς ψήφιση, όπως προβλεπόταν, αλλά να αναβληθεί για το τέλος του καλοκαιριού.
«Προφανώς υπαναχωρεί κάτω από τις μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις και την ανάδειξη από τον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία του τεράστιου κοινωνικού και οικονομικού κόστους της επιχειρούμενης από την κυβέρνηση ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης» ανέφερε η βουλεύτρια του ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας την κυβέρνηση για άτακτη υποχώρηση, υποστηρίζοντας παράλληλα πως η κυβέρνηση βρίσκεται σήμερα απομονωμένη και «εισπράττει την απόρριψη από τους εργαζόμενους και την κοινωνική πλειοψηφία για τον αντεργατικό νόμο Χατζηδάκη και τη συνολική πολιτική της».
«Η ηλεκτρονική διαβούλευση του νομοσχεδίου ολοκληρώνεται την επόμενη εβδομάδα, μαζί με τη διαβούλευση με τους φορείς η οποία προχωρεί παράλληλα. Αμέσως μετά θα προχωρήσει η επεξεργασία των σχετικών παρατηρήσεων και το νομοσχέδιο θα κατατεθεί για συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή πριν από το κλείσιμο της Βουλής τον Αύγουστο. Πρόθεση δε του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι, σε κάθε περίπτωση, το νομοσχέδιο να συζητηθεί και στην Ολομέλεια της Βουλής αμέσως μετά την επαναλειτουργία της» συμπλήρωνε στην ανακοίνωσή του το υπουργείο του Κωστή Χατζηδάκη.
Ωστόσο, κατά πως φαίνεται, το ζήτημα δεν είναι ούτε τεχνικό, ούτε μία απλή κίνηση πολιτικού ελιγμού, αφού όπως επιβεβαίωσε και ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας την Παρασκευή, το ίδιο το νομοσχέδιο και οι παράμετροί του τελούν υπό την έγκριση των δανειστών, με τους οποίους τα κυβερνητικά κλιμάκια αναμένεται να συζητήσουν την προσεχή εβδομάδα, στις 15 Ιουλίου. Όπως είπε ο υπουργός στον ΣΚΑΪ, στη διαπραγμάτευση θα τεθεί τόσο το ζήτημα της ρύθμισης των οφειλών όσων έχουν πληγεί από την πανδημία, όσο και οι παράμετροι του νέου ασφαλιστικού νομοσχεδίου, παρότι αυτό έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. «Ανακοινώσεις θα μπορούν να γίνουν για αυτά τα θέματα από τη μεθεπόμενη εβδομάδα» ομολόγησε ο ίδιος.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, οι ευρωπαϊκοί θεσμοί που έχουν ήδη μελετήσει το σχέδιο για μετατροπή του συστήματος επικουρικής ασφάλισης σε κεφαλαιοποιητικό από την πρώτη ημέρα του 2022 έχουν διαπιστώσει πως θα χρειαστεί μία υπέρογκη χρηματοδότηση που αναμένεται να φτάσει μέχρι τα 75-78 δισ. ευρώ, τονίζοντας πως αυτό το κόστος θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί με έναν νέο φόρο.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για διατήρηση των παλαιών συντάξεων στα σημερινά επίπεδα και δίχως μείωση, σε συνδυασμό με τις άλλες εγγυήσεις που υπόσχεται για μη αρνητικές αποδόσεις σις εισφορές που θα επενδυθούν στις αγορές, καθώς και αυτές για την επιστροφή εισφορών μετά από 15 χρόνια, έχουν ως αποτέλεσμα μία δαπάνη που φτάνει έως και τα 75 δισ. ευρώ, τα οποία για να χρηματοδοτηθούν θα πρέπει να πληρώσουν οι πολίτες μέσω της φορολογίας τους. Πιο συγκεκριμένα, κατά τους υπολογισμούς, μετά το 2030 θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός με 1 δισ. ευρώ ετησίως, το οποίο θα σκαρφαλώσει πάνω από τα 2,5 δισ. ευρώ μετά το 2040, επιβαρύνοντας έτσι την εξυπηρέτηση του χρέους κατά 40%, γεγονός που κατά βάση απασχολεί τους δανειστές.
Την Παρασκευή, πασχίζοντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, ο υπουργός Χατζηδάκης δήλωσε στον ΣΚΑΪ πως «δεν καταλαβαίνω από πού βγήκε το συμπέρασμα ότι πάμε σε αναβολή και βγήκε και ολόκληρο κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης και έκανε δήλωση. Ποιος είχε πει ότι θα έχει ψηφιστεί μέχρι τον Ιούλιο; Εγώ είχα πει στη συνέντευξη Τύπου ότι η διαβούλευση θα κρατήσει 15 ημέρες. Τελειώνει την άλλη εβδομάδα, θα γίνει η τεχνική επεξεργασία και θα κατατεθεί στην Βουλή αμέσως μετά, μέσα στον Ιούλιο. Η Βουλή στη συνέχεια θα κλείσει -αντιλαμβάνομαι ότι σε σχέση με τις αρχικές σκέψεις η Βουλή κλείνει μια εβδομάδα νωρίτερα- θα ανοίξει στις 23 Αυγούστου και θα προχωρήσουμε στην Ολομέλεια με αυτό το νομοσχέδιο».
Αναφορικά με τις πληροφορίες για αίτημα των δανειστών για την επιπλέον φορολογία, ο υπουργός αρκέστηκε να δηλώσει πως «έκανε συνάντηση μαζί τους ο κ. Τσακλόγλου, δεν ειπώθηκε κάτι τέτοιο. Δεν υφίσταται τίποτε απολύτως από αυτά που λέει το δημοσίευμα. Ούτε δηλώσεις δικές μου υπήρχαν ότι θα συζητηθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια μέσα στον Ιούλιο, ούτε αναβολή υπάρχει, ούτε οι θεσμοί ζητούν πρόσθετο φόρο».
Όπως εξηγεί σε ανάρτησή του ο εργατολόγος Διονύσης Τεμπονέρας, η κυβέρνηση, αφού εισήγαγε το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο στις λεγόμενες «διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χωρίς να συνοδεύεται από μακροοικονομικές και αναλογιστικές μελέτες, έλαβε την έγκριση της Κομισιόν, και ακολούθως παρουσίασε τρεις μελέτες για τη βιωσιμότητα του χρέους, καθώς και αναλογιστικές και μακροοικονομικές. Τότε ήταν που οι δανειστές διαπίστωσαν πως ο κυβερνητικός σχεδιασμός βασίζεται στο «σενάριο» ρυθμών ανάπτυξης του 3,5-4% για 35 χρόνια, ζητώντας άμεσα επιπλέον φορολογία, αφού σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να γίνει δραστική περικοπή συντάξεων.
«Ζήτησαν μάλιστα οριζόντια φορολογία (κοινωνικό πόρο) από όλους τους πολίτες για να εξασφαλιστούν οι σημερινές συντάξεις στο μέλλον, όταν η κυβέρνηση μας έλεγε ότι, αυτές είναι απολύτως εξασφαλισμένες» αναφέρει ακόμα ο Δ. Τεμπονέρας, συμπληρώνοντας πως έτσι η κυβέρνηση αναγκάστηκε σε υποχώρηση.
«Η κυβερνητική υποχώρηση στην κατάθεση του νομοσχεδίου επιβεβαίωσε εκ νέου το τεράστιο κόστος του, οικονομικό και κοινωνικό, για τους σημερινούς και μελλοντικούς εργαζόμενους και συνταξιούχους. Είναι σαφές ότι η ιδεοληπτική εμμονή της ΝΔ στην ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης δεν θέτει μόνο σε διακινδύνευση τις καταβαλλόμενες και μελλοντικές επικουρικές συντάξεις, τις ήδη καταβληθείσες εισφορές των εργαζόμενων, τις εισφορές των μελλοντικών εργαζόμενων που εκτίθενται στους κινδύνους των κεφαλαιαγορών, αλλά προκαλεί γενικευμένο πρόβλημα στα δημόσια οικονομικά το οποίο θα πληρώσει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Και όλα αυτά για την κερδοφορία ελάχιστων μεγάλων ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών» έγραψε από την πλευρά της η τομεάρχης Οικονομικών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Έφη Αχτσιόγλου, τονίζοντας πως μετά την αναβολή κατάθεσης του νομοσχεδίου, η «μόνη επιλογή» είναι η οριστική και αμετάκλητη ματαίωση «αυτού του κοινωνικά τιμωρητικού και οικονομικά επικίνδυνου σχεδίου».
-
Εν αρχή ην ο πόνος, τούτες τις τρομερές μέρες του φετινού Αυγούστου. Ναι, ο πόνος. Γιατί πριν από κάθε ανάλυση, ακόμα και την εμβριθέστερη...
-
Τίτλοι αρχής (το παρακάτω βίντεο ανέβηκε από το κανάλι bellllllochannel στο Youtube) Μοιάζει...
-
Πηγή εικόνας: i-diadromi.gr Καλήν εσπέραν άρχοντες, αν είναι ορισμός σας, Χριστού τη Θεία γέννηση, να πω στ’ αρχοντικό σας. Χριστός γεννάται...