Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ! Οι αντιδράσεις κατά του Κιάμου για το 1ο κoβιvτ-free μαγαζί

 



Συνελήφθη μετά από 9 μήνες ο Χρήστος Παππάς, στην Αθήνα

 Μετά από 9 μήνες και ενώ οι διαρροές υποστήριζαν ότι είχε διαφύγει στο εξωτερικό, με τον δικηγόρο του μάλιστα να υποστηρίζει ότι διαπραγματεύεται με «κρατικό παράγοντα», συνελήφθη ο υπαρχηγός της Χρυσής Αυγής, Χρήστος Παππάς, το βράδυ της Πέμπτης στην Αθήνα και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ζωγράφου.


Ο Χρήστος Παππάς είχει εξαφανιστεί, κάτω από τα μάτια των αρχών, στις αρχές Οκτωβρίου του 2020, πριν από την ανακοίνωση του δικαστηρίου για τη ναζιστική εγκληματική οργάνωση, που τον καταδίκασε σε 13 χρόνια κάθειρξη. Mπροστά σε αυτό το πρωτοφανές φιάσκο, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, είχει υποστηρίξει από την πρώτη στιγμή ότι η σύλληψή του «είναι θέμα ημερών», προσπαθώντας να δημιουργήσει πολλές φορές έκτοτε την εικόνα ότι οι αρχές βρίσκονται στα ίχνη του.

Από την ΕΛ.ΑΣ εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

Βραδινές ώρες σήμερα, Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021, συνελήφθη στην Αθήνα από την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία (Δ.Α.Ε.Ε.Β.) ο 59χρονος ημεδαπός διωκόμενος με καταδικαστική απόφαση, με την οποία είχε επιβληθεί ποινή κάθειρξης 11 ετών και 9 μηνών.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί ενώπιον του Εισαγγελέα Εφετών για την εκτέλεση της ποινής του, πρωινές ώρες αύριο.

Μαζί του συνελήφθη 52χρονη ημεδαπή η οποία τον υπέθαλπε στην οικία της και θα οδηγηθεί ενώπιον του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών για παράβαση άρθρου 169Α Π.Κ.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, συνελήφθη από την Αντιτρομοκρατική σε φιλικό σπίτι και οδηγήθηκε στη ΓΑΔΑ όπου και κρατείται. Αύριο Παρασκευή αναμένεται να οδηγηθεί στον εισαγγελέα και στη συνέχεια στη φυλακή.

Από τον Φεβρουάριο έχει εκδοθεί ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και «κόκκινο σήμα» στην Ιντερπόλ.

Yπενθυμίζεται επίσης ότι σε δήλωσή του στις αρχές Μαϊου στα «Νέα», ο νομικός εκπρόσωπος του Χρήστου Παππά έκανε λόγο για διαπραγματεύσεις του χρυσαυγίτη με «κρατικό παράγοντα». Συγκεκριμένα σημείωνε ότι «ο πελάτης μου έχει δημιουργήσει έναν ασφαλή τρόπο επικοινωνίας με ανθρώπους του στην Ελλάδα. Προ μερικών εβδομάδων προώθησαν μέσω αυτών των διαύλων αίτημα που μου διατυπώθηκε από κρατικό παράγοντα να εμφανιστεί στις Αρχές και αυτό να ληφθεί υπόψη στη μετέπειτα μεταχείρισή του. Όμως δεν υπήρξε καμία σχετική απόκρισή του, χωρίς να γνωρίζω τον λόγο. Εκτιμώ ότι θα επανεξετάσει τη στάση του όταν καθαρογραφεί η πρωτόδικη απόφαση για τη δράση της Χρυσής Αυγής και οριστεί το δευτεροβάθμιο δικαστήριο».

Tελευταία «εμφάνιση» του Παππά ήταν στα τέλη Μαϊου, όταν είχε στείλει επιστολή στο «Μακελειό», επικοινωνώντας με την εφημερίδα την ώρα που η ΕΛ.ΑΣ τον αναζητούσε.


Πηγή

“Beckett”, η πρώτη ταινία του Netflix που γυρίστηκε στην Ελλάδα

 

Η πρωτή ταινία παραγωγής Netflix που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, το “Beckett” θα είναι διαθέσιμη στην υπηρεσία streaming από τις 13 Αυγούστου. Η σκηνοθεσία είναι του Ferdinando Cito Filomarino και το σενάριο του  Kevin Rice. Είναι μια παραγωγή της Frenesy Film Company/Memo Films Production και του Rai Cinema, σε συνεργασία με την RT και τη Wise Features.Πρωταγωνιστούν : John David Washington (Beckett), Boyd Holbrook (Tynan), Vicky Krieps (Lena), Πάνος Κορώνης (Αξιωματικός Ξενάκης) και Alicia Vikander (April).



ΥΠΟΘΕΣΗ

Κατά τη διάρκεια των διακοπών του στην Ελλάδα, ένας Αμερικανός τουρίστας, ο Beckett (John David Washington), μετά από ένα ατύχημα με τραγικές συνέπειες, γίνεται στόχος ενός ανελέητου ανθρωποκυνηγητού.
Με τις τοπικές αρχές να τον καταδιώκουν και ενώ προσπαθεί να διασχίσει τη χώρα και να προσφύγει στην Αμερικανική Πρεσβεία για βοήθεια, η πολιτική ένταση κλιμακώνεται και ο Beckett βρίσκεται μπλεγμένος σε μια μυστηριώδη και βίαιη συνωμοσία.

 


Βενεζουέλα: «Οι εκλογές μας είναι αδιάβλητες, οι αποφάσεις τους πολιτικές»

 Πρύτανις του Πανεπιστημίου Πειραματικών Τεχνών, Διδάκτωρ κοινωνιολογίας, τσελίστρια με περγαμηνές, ιστορικό στέλεχος του Φεμινιστικού κινήματος της Βενεζουέλας και επί δεκαπέντε χρόνια πρόεδρος του Εκλογικού Συμβουλίου της Βενεζουέλας, η Τιμπισάι Λουσένα μιλάει για το εκλογικό σύστημα της Βενεζουέλας.


Συνέντευξη στη Λαμπρινή Θωμά

Φωτογραφίες, βίντεο: Αλέξανδρος Γαστεράτος, Νίκος Βεντούρας

Το θέμα των εκλογών στη Βενεζουέλα, του συστήματος με το οποίο γίνονται, του πόσο αδιάβλητες είναι, επανέρχεται συνεχώς στην επικαιρότητα και δεν θα έχανα την ευκαιρία, αν μου δινόταν, να μιλήσω με την σημερινή Πρύτανι του Πανεπιστημίου Πειραματικών Τεχνών και επί 15 συναπτά έτη πρόεδρο του Εκλογικού Συνεδρίου της Βενεζουέλας, Τιμπισάι Λουσένα. Κομμουνίστρια από την εφηβεία της, φεμινίστρια με μεγάλη πορεία στο βενεζουελάνικο κίνημα, δέχεται να μας μιλήσει και μιλάει για όλα – αν και εγώ επιμένω να επικεντρώνομαι στο θέμα των εκλογών.

Η Τιμπισάι Λουσένα δεν δίνει συνεντεύξεις. Είναι η δεύτερη σε πέντε χρόνια αυτή που έδωσε σε μας. Μπορείς να το πεις κι επιτυχία, αλλά δεν είναι – είναι απόδειξη του τρόπου που οι απλοί άνθρωποι γινόμαστε πρεσβευτές με τον δικό μας τρόπο κι οι μνήμες κάθε τόπου μπορούν να χαράξουν υπόγειες διαδρομές. Γνωρίζει την αγάπη μας ως λαού για το λαό της Βενεζουέλας και τους λαούς της Λατινικής Αμερικής. Έχει έρθει στην Ελλάδα και θυμάται με πολύ αγάπη τον τόπο μας. Είναι οι Έλληνες κι η Ελλάδα που γνώρισε που μας άνοιξαν την πόρτα. Ή μάλλον, την αυλή.

Η συνέντευξη έγινε στην αυλή του Πανεπιστημίου, που ίδρυσε ο ίδιος ο Ούγο Τσάβες, ώστε να διασώσει την παιδεία, την παράδοση και τον πολιτισμό όσων ήταν αόρατοι πριν την Μπολιβαριανή Επανάσταση – των αφροβενεζουελάνων, των ιθαγενών, των λαών που ως τότε δεν υπήρχαν, δεν προβλέπονταν. Μας μιλούσε με τις μαθήτριές της να ζουζουνίζουν γύρω της, να περιμένουν να μας δείξουν με περηφάνεια όσα χτίζουν σε αυτό τον χώρο, να μας φιλοξενούν και να περιτριγυρίζουν με σεβασμό και αγάπη τη δασκάλα τους, που σήμερα βρίσκεται υποκείμενη σε προσωπικές κυρώσεις από όλο τον ΝΑΤΟικό συρφετό, διότι δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις.

Η συνέντευξη, που περιλαμβάνεται ολόκληρη στο βίντεο παραπάνω, έδωσε όλες τις απαντήσεις, από δικής της πλευράς, για όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις στη Βενεζουέλα. Άλλωστε σε άλλους καιρούς, πάντα υπό την προεδρία της, το εκλογικό σύστημα της Βενεζουέλας χαρακτηριζόταν το πιο αδιάβλητο παγκοσμίως, και όχι από «συμμάχους», αλλά από το σοβαρό αμερικάνικο Ιδρυμα Κάρτερ.

Όσα λένε για τις εκλογές στη Βενεζουέλα, επιμένει «είναι θέμα πολιτικής. … Είναι πολιτικές απόψεις, είναι πολιτικές αποφάσεις, είναι σα να έχεις την λεγόμενη διπλή κυβέρνηση, με ένα πρόσωπο που κανείς δεν ψήφισε αλλά αυτοί αποφάσισαν ότι αυτό το πρόσωπο είναι ο Πρόεδρος [της Βενεζουέλας – ο Γουαϊδό]. … Ξέρουν πολύ καλά και ιδιωτικώς πάντα αναγνωρίζουν την ακεραιότητα του εκλογικού συστήματος της Βενεζουέλας. Οι εκλογές είναι ασφαλέστατες, γιατί όπως λέω πάντα, εδώ δεν πρόκειται για πίστη, πρόκειται για επιστήμη. Ελέγχουμε, δοκιμαζόμαστε από το κοινό, μας ελέγχουν τόσο το κοινό όσο και εθνικοί και διεθνείς ειδικοί [παρατηρητές]. Και είμαστε απολύτως σίγουροι ότι τα αποτελέσματα που παραδίδουμε, που ανακοινώνουμε, την νύχτα των εκλογών, τα οποία είναι, ας το πούμε, Επίσημα Αποτελέσματα. Είναι πολύ διαφορετικά από την υπόλοιπη ήπειρο. Δίνουμε μέσα σε ώρες το επίσημο αποτέλεσμα. Ελέγχουμε τα πάντα, κάθε βήμα κάθε διαδικασίας, τις μηχανές, το λογισμικό, την διαδικασία, με την παρουσία πολιτικών κομμάτων, ειδικών, ιδιωτικών εταιριών ελέγχου, διεθνών παρατηρητών και του Εκλογικού Συμβουλίου. Και παράλληλα έχουμε παρατηρητές από την κοινωνία των πολιτών, κοινωνικές οργανώσεις, διεθνείς ειδικούς.».

Της θυμίζω τους επαίνους του Ιδρύματος Κάρτερ για τις εκλογές της Βενεζουέλας και την ασφάλεια της διαδικασίας, επί Τσάβες – ήταν ένα από τα επιχειρήματά μου, προς προπαγανδιστές φιλελέδες, όταν πέθανε ο Τσάβες και δικτάτορα τον ανέβαζαν δικτάτορα τον κατέβαζαν. Λάμπει το πρόσωπό της.

«Ήταν οι πρώτες μου εκλογές [ως προέδρου του Εκλογικού Συμβουλίου]. Ήταν το 2006. Και είχε εντυπωσιαστεί γιατί ανοίξαμε όλο το σύστημα για εκείνους, γιατί είμασταν σίγουροι για το σύστημα ασφαλειας σε θέματα εκλογών που χτίζαμε. Ξεκινήσαμε να χτίζουμε το 2003, 2004 το σύστημα και την τεχνολογία πίσω από αυτό. Το 2006 είχαμε ήδη την αρχή του συστήματος. Είναι σοβαρό.… Λένε, μιλάει καλά, θέλει να πείσει. Όχι. Δεν θέλω να πείσω κανέναν. ‘Εχουμε αποδείξεις, την πραγματικότητα, που χτίζουν εμπιστοσύνη τόσο εντός των συνόρων όσο και στα πολιτικά κόμματα ως και στους διεθνείς παρατηρητές. Υπάρχει γενναία αναγνώριση, αλλά όπως σας είπα το θέμα είναι θέμα πολιτικών αποφάσεων».

«Λένε για τις εκλογές στη Βενεζουέλα πράγματα που δεν τολμούν να πούν για την Κολομβία, για τη Γαλλία, για τις ΗΠΑ, που έχουν ένα πολύ εύθραυστο εκλογικό σύστημα, και κανείς δε νοιάζεται. Κάνουν εκλογικό πραξικόπημα στη Βολιβία κατά του Έβο Μοράλες, και είναι όλα καλά, γιατί έτσι λένε και ας είναι απάτη. Και περνάει [η απάτη]. Κάνουν τα ίδια στην Κολομβία. Και αποφεύγουν να ανακηρύξουν πρόεδρο στο Περού τον Πέδρο Καστίγιο. Κι έχουμε δίκαιες ασφαλείς εκλογές και διαδηλώσεις [υπέρ του Καστίγιο]. Διασφαλίζουμε την ψήφο, και μας λένε ότι δεν είναι δίκαιες οι εκλογές. Γιατί; Και γιατί αυτός ο [οικονομικός] πόλεμος τώρα; Γιατί αυτή είναι η τιμή που πρέπει να πληρώσουμε επειδή θέλουμε να είμαστε ανεξάρτητοι.».



Πηγή

Προχωρούν σε μέτρα διαχωρισμού των πολιτών σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους για τις μετακινήσεις στα νησιά

 Πολίτες δύο ταχυτήτων ως προς τον εμβολιασμό δημιουργεί και επίσημα η κυβέρνηση, καθώς ανακοινώθηκε ότι μόνο με αρνητικό τεστ θα γίνονται οι μετακινήσεις των ανεμβολίαστων στα νησιά. Οι ανεμβολίαστοι πολίτες καλούνται να κάνουν είτε μοριακό, είτε rapid test, ωστόσο δεν μπορούν να χρησιμοποιίησουν την φθηνότερη επιλογή που έχει χρησιμοποιηθεί από την κυβέρνηση το προηγούμενο χρονικό διάστημα κυρίως για τα σχολεία, δηλαδή τα self-test.


Και επίσημα μετά από μια μέρα διαρροών και κυβερνητικών απειλών για όσους δεν έχουν εμβολιαστεί η κυβέρνηση δημιουργεί πολίτες δύο ταχυτήτων ως προς τον εμβολιασμό. «Αλλάζουν τα δεδομένα για τις μετακινήσεις προς τα νησιά από 5 Ιουλίου» ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας της λοίμωξης Covid-19.

Συγκεκριμένα, από τις 5 Ιουλίου, για τις μετακινήσεις προς τα νησιά θα απαιτούνται:

* Για τους ενήλικες:

α) πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης,

β) αρνητικό αποτέλεσμα PCR τις τελευταίες 72 ώρες,

γ) αρνητικό αποτέλεσμα rapid test τις τελευταίες 48 ώρες.

* Για ανήλικους 12 έως 17 ετών: οποιοδήποτε τεστ, περιλαμβανομένου του self test

* Οι ανήλικοι έως 12 ετών ταξιδεύουν ελεύθερα.

Στην επιστροφή από τα νησιά συνιστάται η διενέργεια self test για όλους όσοι είναι άνω των 12 ετών.

Από το μέτρο εξαιρούνται η Εύβοια, η Λευκάδα και η Σαλαμίνα, καθώς και όσοι μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών νησιωτικών Περιφερειακών Ενοτήτων για λόγους εργασίας σε καθημερινή βάση με διενέργεια εβδομαδιαίου αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) όπως ήδη ισχύει. Αντίστοιχα, εξαιρούνται και όσοι μετακινούνται μεταξύ νήσων που βρίσκονται σε πολύ κοντινές αποστάσεις, ή σε πορθμεία που συνδέουν την ηπειρωτική χώρα με νήσους κοντινής απόστασης, με διενέργεια εβδομαδιαίου αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) αν πρόκειται για εργαζόμενους.

Όσον αφορά τις χερσαίες μετακινήσεις ο κ. Χαρδαλιάς είπε ότι αξιολογούνται από την κυβέρνηση τα επιδημιολογικά δεδομένα της κάθε περιοχής και η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί τις επόμενες εβδομάδες.



Πηγή

Να δοθεί άμεσα τέλος στον εμπαιγμό των απολυμένων του παλαιού MEGA

 

Πηγή εικόνας

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ εκφράζει την ικανοποίησή του για την πρόσφατη θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Κατά συνέπεια οι τράπεζες, οι οποίες χωρίς νόμιμο έρεισμα παρακρατούν τα χρήματα που προορίζονται για μισθούς και αποζημιώσεις των εργαζομένων του υπό ειδική διαχείριση παλαιού ΜΕGA, οφείλουν και πρέπει να πράξουν το αυτονόητο. Να αποδώσουν τα χρήματα που προεισέπραξαν με βάση τον εκ του νόμου άκυρο πίνακα κατάταξης δανειστών στην ειδική διαχείριση ώστε, επιτέλους, οι απολυμένοι συνάδελφοί μας να λάβουν, έστω και με καθυστέρηση, τα οφειλόμενα. Δεν υπάρχει πλέον καμία πρόφαση και δικαιολογία.

Υπενθυμίζουμε προς όλους πως οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις, που αφορούν τις επιχειρήσεις υπό ειδική διαχείριση, ψηφίστηκαν από την Βουλή των Ελλήνων με ευρεία πλειοψηφία καθιστώντας σαφή την βούληση του νομοθέτη να μην πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα σπασμένα των τραπεζών.

Συνεπώς, απαιτούμε οι τράπεζες να επιστρέψουν άμεσα τα χρήματα που ανήκουν στους εκατοντάδες απολυμένους συναδέλφους μας και η ειδική διαχείριση να πράξει ό,τι οφείλει να πράξει για την ταχεία διευθέτηση του ζητήματος.

Δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση πως παρακολουθούμε στενά την υπόθεση και θα πράξουμε ότι χρειαστεί για να τερματιστεί ο εμπαιγμός των απολυμένων συναδέλφων μας.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Πηγή


Αντίδραση από το ΕΣΡ σχεδόν δύο μήνες μετά από το έγκλημα στα Γλυκά Νερά

 

Πηγή εικόνας


Ανακοίνωση σχετικά με την παρουσίαση εγκλήματος από τα Μ.Μ.Ε.

Ξανά μονοψήφιος αριθμός θανάτων με φόντο τη σταδιακή αύξηση των κρουσμάτων

 Σταδιακή αύξηση παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στον αριθμό των κρουσμάτων, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των διασωληνωμένων και νεκρών παρουσιάζει σταθερά καθοδική πορεία. Την ίδια ώρα, η θετικότητα των μοριακών τεστ υπερβαίνει το 4,5% και η εμβολιαστική κάλυψη στη χώρα ανέρχεται σε μόλις 36,4%.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΕΟΔΥ το απόγευμα της Πέμπτης, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 761, σε σύνολο 41.387 τεστ (PCR: 12.349, RAPID: 29.038), ενώ η θετικότητα των μοριακών τεστ ανήλθε στο 4,67%. Ένα από τα ανακοινωθέντα κρούσματα εντοπίστηκε κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων από την αρχή της πανδημίας ανέρχεται σε 423.185 (ημερήσια μεταβολή +0.2%), εκ των οποίων το 51.2% είναι άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 93 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 677 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι τα 43 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Σημαντικά μειωμένος ήταν ο αριθμός των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους το τελευταίο 24ωρο, με τον ΕΟΔΥ να ανακοινώνει 4 νέους θανάτους και τον συνολικό αριθμό των νεκρών να ανεβαίνει στους 12.710. Το 95,2% των θανόντων είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω και η διάμεση ηλικία τους είναι τα 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 189. Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 84,1% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.689 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 38 (ημερήσια μεταβολή +2,7%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 41 ασθενείς.

Στο πεδίο του εμβολιασμού, ο συνολικός αριθμός των δόσεων που χορηγήθηκαν την Τετάρτη (30/6) ανήλθε σε 92.362, με 4.839.234 άτομα να έχουν λάβει την πρώτη δόση και 3.788.906 άτομα να έχουν εμβολιαστεί πλήρως. Η εμβολιαστική επάρκεια ανέρχεται σε 36,4%.



Πηγή

Καταπέλτης των Συντηρητών Αρχαιοτήτων για την κυβερνητική μεταχείριση Πικάσο και Μοντριάν

 «Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους» υπογραμμίζει η η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, στηλιτεύοντας την κυβερνητική αδιαφορία για τις ενδεικνύμενες μεθόδους μεταχείρισης των έργων τέχνης, που αφήνει να διαφανεί ότι η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς τίθεται σε δεύτερη μοίρα. 


Να υπενθυμίσει στην κυβέρνηση τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται τα έργα τέχνης αναγκάστηκε η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, μετά τις πληροφορίες που ήρθαν στη δημοσιότητα για τη μεταχείριση των πινάκων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν.

Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους. Εδώ δεν αρκεί μόνο η εφαρμογή των νόμων ή η εξιχνιαστική δεινότητα της αστυνομίας. Όταν γίνεται κάποιο έγκλημα το προσωπικό της αστυνομίας συλλέγει τα πειστήρια με περισσή προσοχή και εξοπλισμό, λαμβάνοντας γενικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αλλοιωθούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα έργα των Πικάσο και Μοντριάν δεν είχαν καν αυτή την τύχη των προστατευτικών μέτρων.

Η Ένωση στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι τα συγκεκριμένα έργα αντιμετωπίστηκαν «κατά την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία», με αποκορύφωμα το «τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο… ράφι του έργου “Γυναικείο Κεφάλι”», ενώ «από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους».

«Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας» καταλήγει η ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι επί της ουσίας «προκαλούν την εντύπωση ότι στην περίπτωση των δύο σημαντικών αυτών έργων τέχνης για την Πολιτεία η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν ήταν η προτεραιότητα».

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Συντηρητών Αρχαιοτήτων:


Πηγή

ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ τον Κιάμο στα σχόλια για το 1ο κοβιντ-free νυχτερινό μαγαζί



 

Η Ελλάδα ταξιδεύει στις Κάννες με δυναμική παρουσία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ελλάδα  ταξιδεύει φέτος στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών με ενωμένες τις δυνάμεις της. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) και το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) συντονίζουν τη δράση τους στο Εθνικό Περίπτερο, που θα λειτουργήσει στο Φεστιβάλ από 6 έως 17 Ιουλίου 2021. Η κοινή τους παρουσία, απόδειξη της στρατηγικής συνεργασίας των δύο φορέων για δυναμική εθνική εκπροσώπηση σε σημαντικά διεθνή Φεστιβάλ και Αγορές, αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας αναφορικά με την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών.

Για την παρουσίαση και προώθηση της ελληνικής κινηματογραφίας, το ΕΚΚ, παραδοσιακά, όπως εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες, θα υποστηρίξει τις ταινίες και τα κινηματογραφικά σχέδια των Ελλήνων δημιουργών και παραγωγών που συμμετέχουν στα προγράμματα και στην Αγορά του Φεστιβάλ. Παράλληλα θα προβάλλει στους επισκέπτες του Εθνικού Περιπτέρου όλη την πρόσφατη ελληνική παραγωγή. Το ΕΚΚ επίσης θα παρουσιάσει το νέο πρόγραμμά του Location Scouting Support Program, που αποσκοπεί κυρίως στη διευκόλυνση αλλοδαπών παραγωγών που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν γυρίσματα στη χώρα μας.

Το ΕΚΟΜΕ, αξιοποιώντας τα δυναμικά κίνητρα προσέλκυσης οπτικοακουστικών παραγωγών, θα απευθυνθεί στους επαγγελματίες της Αγοράς για να προβάλλει τη λειτουργία τους. Το Cash Rebate 40% και το Tax Relief 30%  ήδη καταγράφουν θεαματικά αποτελέσματα καθώς έχουν προσελκύσει μεγάλες ξένες παραγωγές στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν στηρίξει την εγχώρια κινηματογραφική κοινότητα, που σημειώνει διαρκή άνθιση.

 

Η ελληνική ταινία στις Κάννες

Η ελληνική συμμετοχή στα προγράμματα της 74ης διοργάνωσης του Φεστιβάλ, αλλά και στην Αγορά του επιβεβαιώνει τρία πράγματα:

  • Τους σταθερούς δεσμούς που έχει δημιουργήσει η ελληνική ταινία μικρού μήκους με αυτό κατά τα τελευταία χρόνια (η ταινία «Brutalia, εργάσιμες μέρες» του Μανώλη Μαυρή θα προβληθεί στο διαγωνιστικό πρόγραμμα της Εβδομάδας Κριτικής).
  • Την αποδοχή των νέων Ελλήνων δημιουργών και τη συμμετοχή τους σε σημαντικές δράσεις της Αγοράς του φεστιβάλ (στο L’ Atelier της Cinefondation επιλέχτηκε για να παρουσιαστεί το «Cora», κινηματογραφικό σχέδιο της πρώτης μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας της Εύης Καλογηροπούλου, ενώ στη δράση «Thessaloniki Goes to Cannes» θα παρουσιαστούν έξι ελληνικά works in progress).
  • Την ενδυναμωμένη θέση των Ελλήνων παραγωγών σε διεθνείς συμπαραγωγές ταινιών που θα προβληθούν στο φεστιβάλ (στην ταινία «Bill Murray’s party: New Worlds, the cradle of a civilization» συμμετέχει η ελληνική εταιρεία Neda Film, ενώ στην ταινία «Feathers» η επίσης ελληνική Heretic).

 

Η Ελλάδα ως ιδανικός προορισμός διεθνών παραγωγών και η δυναμική της εξωστρέφειας

Η κοινή παρουσία του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ στο Εθνικό Περίπτερο, ενδυναμώνουν την εικόνα της Ελλάδας στους ξένους επαγγελματίες ως αξιόπιστου προορισμού για την πραγματοποίηση γυρισμάτων, προβάλλοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα του φιλικού περιβάλλοντος που προσφέρει. Συγκεκριμένα:

  • Τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα.
  • Την τεχνογνωσία και τις εξειδικευμένες υπηρεσίες τόσο στη φάση της αναζήτησης χώρων, όσο και στη φάση της διευκόλυνσης και υποστήριξης των παραγωγών.
  • Τις υπάρχουσες υποδομές και την προοπτική δημιουργίας νέων.
  • Την ποιότητα και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού της ελληνικής κινηματογραφίας.

Το Εθνικό Περίπτερο και η ενιαία παρουσία της Ελλάδος φέτος στις Κάννες αποτελούν ένα θετικό βήμα, σε μια κομβική στιγμή για την ανάπτυξη της κινηματογραφίας και ευρύτερα του οπτικοακουστικού τομέα στη χώρα μας: η ελληνική ταινία με τις διακρίσεις και την αποδοχή της στον διεθνή χώρο έχει εδραιωθεί ως σημαντικό εξαγώγιμο πολιτιστικό προϊόν, ενώ παράλληλα η δυναμική του κύματος των ξένων παραγωγών προς στην Ελλάδα ενισχύει καθημερινά τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.

  • Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας αναφερόμενος στο Εθνικό Περίπτερο και στον συντονισμό της δράσης των δύο φορέων δήλωσε: «Είναι σημαντικό ότι η Ελλάδα πλέον αναπτύσσει συντονισμένη στρατηγική για τη διεθνή παρουσία της στις μεγάλες φεστιβαλικές διοργανώσεις και Αγορές. Η πλούσια παράδοση και εμπειρία του ΕΚΚ στη διεθνή προβολή και προώθηση του ελληνικού κινηματογράφου και των δημιουργών του αξιοποιείται πλέον πιο αποτελεσματικά χάρη στη δυναμική που έχει αποκτήσει η χώρα στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη τα τελευταία χρόνια με τις συμπαραγωγές ελληνικών ταινιών, αλλά και μέσω της προσέλκυσης και εξυπηρέτησης ξένων οπτικοακουστικών παραγωγών».
  • Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΚΟΜΕ Πάνος Κουάνης, αναφερόμενος στην κοινή παρουσία του ΕΚΚ και του ΕΚΟΜΕ στο Διεθνές Φεστιβάλ των Καννών, δήλωσε: «Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την εθνική στρατηγική ανάπτυξης της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και την προώθηση της ελληνικής δημιουργικής κοινότητας στο διεθνές γίγνεσθαι. Η διοργάνωση του Φεστιβάλ φέτος, που επιτρέπει τη φυσική παρουσία, δίνει την ευκαιρία να προβάλλουμε δυναμικά το ελληνικό σινεμά στις ξένες αγορές και η κοινή μας παρουσία επιβεβαιώνει ότι η χώρα μας επάξια θεωρείται πολλά υποσχόμενη στον τομέα της οπτικοακουστικής δημιουργίας».


ΠΟΣΠΕΡΤ:Ιούνιος 2013 «μαύρο» στην ΕΡΤ – Ιούνιος 2021 «μαύρο» στην ΕΡΤopen ( ίδιο καθεστώς , ίδιες «συνήθειες»)

 


                                      

                                  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ          Αγία Παρασκευή  30/6/21

Ιούνιος  2013 «μαύρο» στην ΕΡΤ – Ιούνιος 2021 «μαύρο» στην  ΕΡΤopen ( ίδιο καθεστώς, ίδιες «συνήθειες»)

 Και πάλι   βγήκε στην επιφάνεια το DNA  της  εντολοδόχου διορισμένης διοίκησης  η οποία  σε ένα ακόμα κρεσέντο ρεβανσισμού, κακίας, ανασφάλειας και βλακείας, αποφάσισε  να  διακόψει  τη χρήση της  «άχρηστης» για  την ΕΡΤ ραδιοφωνικής συχνότητας  106,7 MHz στα FM από τον πομπό της   ΕΡΤopen.

Μιας συχνότητας που την κρατήσαμε με νύχια και με δόντια , μακριά  από τα κοράκια των ΜΜΕ, των πειρατών και της μαφίας των ερτζιανών γιατί το θεωρούσαμε εκτός από χρέος μας και περιουσία του ελληνικού λαού αφού ανήκει στη βουλή και είχε παραχωρηθεί στην ΕΡΤ.

Μια  ραδιοφωνική συχνότητα , που η  αδιαφορία  των πραξικοπηματιών  του μαύρου πέταξε στα σκουπίδια - στα αζήτητα ,για να χαθεί και να γίνει βορά του κάθε μιντιακού  νταβατζή. Αυτών  των ανθρώπων της νύχτας  που με αστοιχείωτες και θρασύτατες  «αιτήσεις»  στο ΕΣΡ, μόνιμες παρεμβολές μεγάλης ισχύος στην εκπομπή μας και την  ανοχή της ΕΕΤΤ, παρουσίαζαν  με θράσος  τη βουλιμική  καταπατητική τους διάθεση ως τάχα «δικαίωμα». Απέναντι σε όλες αυτές  τις μαφιόζικες μεθόδους και τακτικές , προτάξαμε τη θέληση και την αγωνιστική μας διάθεση να υπερασπιστούμε αυτό το δημόσιο  αγαθό, παρότι απειληθήκαμε, συλληφθήκαμε και  δικαστήκαμε γι’ αυτό (όλες οι δικαστικές  αποφάσεις ήταν  αθωωτικές και αναγνώριζαν τη σαθρότητα των χαλκευμένων κατηγοριών).

Η μόνη εξαίρεση ήταν η περίοδος διοίκησης του αείμνηστου Βασίλη Κωστόπουλου, ενεργού στυλοβάτη  της ΕΡΤopen και του αγώνα μας, που σαν Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ ενδιαφέρθηκε πραγματικά γι’ αυτή τη συχνότητα και τη κατοχύρωση της μέσω της χρήσης της  από τον σταθμό της  ΕΡΤopen.

 Ο ραδιοφωνικός σταθμός της  ΕΡΤopen δημιουργήθηκε όταν  η  ΠΟΣΠΕΡΤ και οι

εργαζόμενοι  στη δημόσια ραδιοτηλεόραση  αντιστάθηκαν  στην απόφαση της φαύλης  συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου  να κλείσει  την ΕΡΤ  με το γνωστό «πραξικόπημα του μαύρου»  στις 11 Ιουνίου του 2013. Μετά την εισβολή των ΜΑΤ στην ΕΡΤ στις 7 Νοέμβρη του 2013,   ο σταθμός  της  ΕΡΤopen  συνέχισε να λειτουργεί   στα γραφεία της ΠΟΣΠΕΡΤ  απέναντι  από το ραδιομέγαρο  συνεχίζοντας  φυσικά  στα πρότυπα της αυτοδιαχείρισης και τιμώντας  μέχρι  και σήμερα  τον τίτλο του  «ΕΡΤ- ανοιχτή»  στην κοινωνία.

Από το studio της  ΕΡΤopen έχουν περάσει και συνεχίζουν να περνούν , αρχηγοί και στελέχη όλων των κομμάτων, υπουργοί βουλευτές    (πλην της  εγκληματικής  νεοναζιστικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής ),  αρχηγοί  ευρωπαϊκών κομμάτων, ευρωβουλευτές, εκπρόσωποι  ελληνικών  και  ευρωπαϊκών συνδικάτων, επαγγελματικών ενώσεων  και  συλλογικοτήτων, προσωπικότητες  από το χώρο του Θεάτρου , του κινηματογράφου, της τηλεόρασης, μουσικοσυνθέτες, τραγουδιστές  , ποιητές, λογοτέχνες και εικαστικοί  αλλά και πλήθος  απλού λαού  που ένοιωθε  για πρώτη φορά  την ΕΡΤ σαν  το σπίτι του.

Η ΕΡΤopen μαζί με τους  περιφερειακούς σταθμούς  και την ΕΡΤ3  ήταν  το πρώτο και μοναδικό έως σήμερα, παράδειγμα  αυτοδιαχείρισης  ενός  δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα  που λειτούργησε  δημοκρατικά  και με μεγάλη  επιτυχία  από την εθελοντική δουλειά   των απολυμένων  εργαζόμενων και της αλληλέγγυας  σε αυτό το  σημαντικό εγχείρημα κοινωνίας.

Δίκαια λοιπόν νοιώθουμε περηφάνια  για την ΕΡΤopen και συνομολογούμε  με  χιλιάδες  συμπολίτες μας  ότι  επαιξε τον σημαντικότερο ρόλο   στο  άνοιγμα  της ΕΡΤ  τον Ιούνιο του 2015.Ακόμα  πιο δικαιολογημένα  αποφασίσαμε  εξ αρχής , ότι έχουμε  χρέος στην ιστορία  του αγώνα  , στους νεκρούς  συναδέλφους μας  αυτής της περιόδου αλλά και στην κοινωνία , να κρατήσουμε  ζωντανό αυτόν τον ραδιοφωνικό σταθμό  σύμβολο - έκφραση  της δίψας της κοινωνίας  για ανεξάρτητη   ενημέρωση,  ελευθεροφωνία  και ποιοτική  ψυχαγωγία , αυτόν τον ραδιοφωνικό σταθμό που οι πόρτες του παρέμειναν ανοιχτές σε όλους  και μετά  το άνοιγμα της  ΕΡΤ, έναν σταθμό που δεν  βασίστηκε ποτέ  σε κρατικές  χρηματοδοτήσεις ,σε «ευγενικές»  χορηγίες  δημόσιων ή ιδιωτικών κέντρων εξουσίας ή σε …συμφέροντα.

 Το  «ραδιοφωνικό αγκάθι»  της ΕΡΤopen, ενοχλούσε και  ενοχλεί  το σύστημα της διαπλεκόμενης   εξουσίας   και  γι  αυτό  η ΠΟΣΠΕΡΤ  δεχόταν  ισχυρές πιέσεις , απειλές και διώξεις  προκειμένου να συναινέσει στο φίμωμα αυτής  της ραδιοφωνικής  όασης ελευθερίας και δημοκρατίας. Κάθε  απόπειρά τους έπεσε στο κενό, όλες οι δικαστικές αποφάσεις ήταν  αθωωτικές  για την ΠΟΣΠΕΡΤ και κάθε  πληρωμένη πένα έσπαγε πάνω στο βράχο της κοινής  γνώμης που εύκολα διέκρινε  τη σκοπιμότητα  που κρυβόταν  πίσω από ψευτοπροοδευτικές  φανφάρες.

Ο μόνος τρόπος  που  έμενε  να χρησιμοποιήσει   το καθεστώς για να  φιμώσει ραδιοφωνικά  την ΕΡΤopen, ήταν ο γνωστός  τους από τα «παλιά» τρόπος,   αυτός  που είχε χρησιμοποιήσει και τον Ιούνιο του 2013  όταν έριξε μαύρο στις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες  της ΕΡΤ.

Σε αυτό το νέο «πραξικόπημα του μαύρου»  στην ΕΡΤopen, συνέβαλλαν , η κρυφή εισήγηση στελέχους της ιεραρχίας  και η θετική  …ψήφος του «εκπροσώπου» (;;;) των εργαζόμενων στο Δ.Σ (με τα  ανάλογα «ανταλλάγματα»), που χρησιμοποίησε  η διοίκηση Γαμπρίτσου – Ζούλα στην απόφασή της να φιμώσει  τη ραδιοφωνική φωνή της ΕΡΤopen.

 Αυτό που δεν έχουν καταλάβει όλοι αυτοί οι συλλέκτες  «αργυρίων» - επιστάτες του καθεστώτος, είναι ότι η φωνή της κοινωνίας  δεν φιμώνεται όπως δεν  σβήνει  η δίψα της για δίκιο, ελευθερία και δημοκρατία με «πραξικοπήματα» και με τοξικά επικοινωνιακά  «αφεψήματα» που σερβίρουν  τα πετσοταϊσμένα  ΜΜΕ.

 Η ΠΟΣΠΕΡΤ οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ  και  η αλληλέγγυα  κοινωνία  θα συνεχίσουν  να προσφέρουν ζωή  στην  ελεύθερη  φωνή της ΕΡΤopen  η οποία θα  ακούγεται ακόμα πιο δυνατή   από το διαδίκτυο  μέχρι  να φύγει το μαύρο από τους 106,7 στα FM, που όπως φαίνεται το καθεστώς  συνηθίζει να το φέρνει στις συχνότητες   πάντα   τον Ιούνιο.

Όπως και τότε  έτσι και τώρα θα αντισταθούμε στα δόλια σχέδιά τους και  θα νικήσουμε  γιατί  το  σκοτάδι  του μαύρου είναι αδύναμο  στο φώς της αλήθειας και της δημοκρατίας.







Την «αναμονή διαρκείας» του Πολιτισμού καταγγέλει η ΠΟΘΑ και καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας

 Αντιμέτωποι με ματαιώσεις μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων, μειωμένες παραγωγές κατά περισσότερο από 70%, ανεπαρκή ενημέρωση για τους όρους πραγματοποίησης εκδηλώσεων μεγάλης κλίμακας και μέτρα που «ελάχιστη σχέση έχουν με την προστασία της δημόσιας υγείας» βρίσκονται κατ’ εξακολούθηση οι καλλιτέχνες, την ώρα που διαφημίζεται το μεγάλο τουριστικό «άνοιγμα» της χώρας και η εξομάλυνση της πανδημίας. «Την ύστατη αυτή στιγμή καλούμε εκ νέου την κυβέρνηση σε διάλογο» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΠΟΘΑ και καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Εργασίας το μεσημέρι της Τετάρτης 7 Ιουλίου.


Την έλλειψη ολοκληρωμένου κυβερνητικού σχεδιασμού για το ασφαλές και βιώσιμο άνοιγμα του Πολιτισμού καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ), επισημαίνοντας την αναστάτωση που αυτό έχει επιφέρει στον κλάδο. Όπως επισημαίνει, τα μέτρα που λαμβάνονται δεν φαίνεται να συνδέονται με κάποιο τρόπο με την πανδημία, καθώς την ώρα που δίνεται η άδεια για το άνοιγμα των κλειστών σινεμά, δεν υπάρχει καμία αντίστοιχη πρόβλεψη για τα κλειστά θέατρα, που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν ορισμένες από τις παραγωγές θεάτρου και χορού που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Την ίδια ώρα, οι οφειλόμενες αποζημιώσεις δεν έχουν καταβληθεί ακόμη στους καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν αναγκαστεί να συμβιβαστούν με αόριστες κυβερνητικές υποσχέσεις, ενώ η σημαντική καθυστέρηση στην ανακοίνωση των επιχορηγήσεων 2021-2022 σε συνδυασμό με τη γενικότερη αβεβαιότητα εντείνει το κλίμα επισφάλειας στο οποίο οι καλλιτέχνες καλούνται να ανταπεξέλθουν το τελευταίο χρονικό διάστημα.

«Την ύστατη αυτή στιγμή καλούμε εκ νέου την κυβέρνηση σε διάλογο. Οι εργαζόμενοι στον Πολιτισμό δεν πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους, βορά στους νόμους της “ελεύθερης” αγοράς με τις παραγωγές να είναι μειωμένες σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%. Ζητάμε ολοκληρωμένα μέτρα στήριξης για όσους δεν θα εργαστούν ή θα εργαστούν περιστασιακά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ζητάμε, επίσης, έναρξη διαλόγου για τους όρους λειτουργίας του Πολιτισμού και τις πολιτικές στήριξής του την χειμερινή περίοδο» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΠΟΘΑ και καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Εργασίας την Τετάρτη 7 Ιουλίου στις 12 το μεσημέρι, προκειμένου να ασκηθεί περαιτέρω πίεση, ώστε να εξασφαλιστούν οι συνθήκες που θα επιτρέψουν σε όλους να ανταπεξέλθουν αξιοπρεπώς στην δύσκολη περίοδο του καλοκαιριού που επίκειται.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση της ΠΟΘΑ: 

Βρισκόμαστε ήδη στον Ιούλιο και ο κλάδος του Πολιτισμού βρίσκεται σε κατάσταση «αναμονής». Η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου από την κυβέρνηση για το ασφαλές και βιώσιμο άνοιγμα αυτό το δύσκολο καλοκαίρι, έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση στον χώρο μας.

Ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος έχουμε εκφράσει επανειλημμένα τις ανησυχίες μας ότι το φετινό καλοκαίρι θα μοιάζει με το περσινό. Ήδη έχουμε ματαιώσεις μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων, ο προγραμματισμός των μεγάλων πολιτιστικών οργανισμών έχει συρρικνωθεί, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τους όρους λειτουργίας των πανηγυριών ή των άλλων μουσικών εκδηλώσεων μεγάλης κλίμακας, ενώ έχουν συρρικνωθεί οι μετακλήσεις σχημάτων από το εξωτερικό, που συνακόλουθα μειώνουν την απασχόληση καλλιτεχνών, τεχνικών και όλων των υποστηρικτικών του θεάματος ακροάματος ειδικοτήτων (ταξιθέτες, ταμίες, μεταφραστές, διευθυντές παραγωγής κλπ). Αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ότι τα μέτρα που λαμβάνονται ελάχιστη σχέση έχουν με την προστασία της δημόσιας υγείας, η κυβέρνηση επιτρέπει τη λειτουργία των κλειστών σινεμά, αλλά όχι των μικρών κλειστών θεάτρων, που θα μπορούσαν να απορροφήσουν ικανό αριθμό από τις εκκρεμείς παραγωγές θεάτρου και χορού των σαιζόν 2019-2020 και 2020-2021. Αυτό σε συνδυασμό με την χαρακτηριστική καθυστέρηση ανακοίνωσης των επιχορηγήσεων 2021-2022 (σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ θα δημοσιευόταν στις 12 Απριλίου) και την αβεβαιότητα, επιτείνει την ανεργία τους καλοκαιρινούς μήνες και την ανασφάλεια, λόγω αδυναμίας οποιουδήποτε προγραμματισμού.

Ταυτόχρονα έχουν δοθεί αποζημιώσεις μόνο μέχρι τον μήνα Απρίλιο, κι έχουμε μόνο μια αόριστη υπόσχεση για αποζημιώσεις Μαΐου, που η υπογραφή τους από τον υπουργό εκκρεμεί εδώ και εβδομάδες.

Την ύστατη αυτή στιγμή καλούμε εκ νέου την κυβέρνηση σε διάλογο. Οι εργαζόμενοι στον Πολιτισμό δεν πρέπει να αφεθούν στην τύχη τους, βορά στους νόμους της «ελεύθερης» αγοράς με τις παραγωγές να είναι μειωμένες σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%. Ζητάμε ολοκληρωμένα μέτρα στήριξης για όσους δεν θα εργαστούν ή θα εργαστούν περιστασιακά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ζητάμε, επίσης, έναρξη διαλόγου για τους όρους λειτουργίας του Πολιτισμού και τις πολιτικές στήριξής του την χειμερινή περίοδο.

Για τον λόγο αυτό πραγματοποιούμε παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη, 7 Ιουλίου, στις 12 το μεσημέρι στο Υπουργείο Εργασίας, με αιτήματα:

  • Παράταση στήριξης των εργαζομένων και μετά το άνοιγμα, δεδομένων των περιορισμών στην πληρότητα, που σίγουρα θα επηρεάσουν τον αριθμό των απασχολούμενων στις Τέχνες
  • Επίλυση της αδικίας για όσους έκαναν την εγγραφή τους στο Μητρώο μετά τις 10/1/2021 καθώς και των επαγγελματιών της τέχνης που έχουν αδίκως αποκλειστεί, κάτι που, παρά τις υποσχέσεις, δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί
  • Εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου για τους ερχόμενους μήνες στο Θέαμα – Ακρόαμα

Συνεχίζουμε την πίεση για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε μία αξιοπρεπή διαβίωση για όλους, την πολύ δύσκολη περίοδο που έρχεται.
Παράσταση Διαμαρτυρίας
Τετάρτη 7 Ιουλίου, ώρα 12:00, στο Υπουργείο Εργασίας




Πηγή 


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ