Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Μετά το τσιμέντωμα δεν αφήνουν αρχαιολόγους να κάνουν αυτοψία: «Τι ακριβώς ανησυχείτε ότι θα δούμε στην Ακρόπολη;»

 Επιχείρηση αποκλεισμού από την πρόσβαση στην Ακρόπολη καταγγέλλει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ). Αν και ήδη από τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με του αρχαιολόγους, έχουν ζητήσει να πραγματοποιήσουν αυτοψία για τα όσα καταγγέλλονται με την τσιμεντοποίηση στον ιερό βράχο, εντούτοις με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού δεν έχει επιτραπεί.


Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων(ΣΕΑ) καταγγέλλει με ανοιχτή επιστολή του ότι παρά το γεγονός ότι έχει κάνει όλες τις διαδικασίες έτσι ώστε να αιτηθεί αυτοψία στην Ακρόπολη με παρέμβαση του υπουργείου δεν τους επιτρέπεται η πρόσβαση.

«Όπως γνωρίζετε, τα έργα προσβασιμότητας στην Ακρόπολη συνεχίζουν να προκαλούν αντιδράσεις. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας φωτογραφίες των εργασιών που παρουσιάζουν τη χρήση βαρέoς τύπου μηχανικών μέσων επί των μνημείων της Ακρόπολης κατά παράβαση κάθε δεοντολογίας επεμβάσεων σε μνημεία» εξηγούν.

Όπως αναφέρει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, από πολύ νωρίς, προκειμένου να διαμορφώσει άποψη τόσο για τις ίδιες τις εργασίες, όσο και για όσα επικριτικά λέγονται για αυτές στο δημόσιο διάλογο, ζήτησε να πραγματοποιήσει αυτοψία στην Ακρόπολη. Η αυτοψία, αν και είχε προγραμματιστεί για τις 13/12/2020, κατόπιν άδειας της Εφορείας Πόλης Αθηνών, ουδέποτε πραγματοποιήθηκε με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Έκτοτε, παρά τα συνεχή, προφορικά και γραπτά, αιτήματα, δεν έχει επιτραπεί στο διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΑ να επισκεφθεί την Ακρόπολη. Πρόκειται για ευθύ αποκλεισμό του ΣΕΑ από το μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς με υψηλό συμβολισμό για τη Δημοκρατία, αποκλεισμός, ο οποίος απευθύνεται στο σύνολο του κλάδου των υπηρετούντων αρχαιολόγων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Μάλιστα, όπως καταγγέλλει ο ΣΕΑ, η πολιτική παρέμβαση, δεν περιορίστηκε στην απαγόρευση πραγματοποίησης αυτοψίας, αλλά προχώρησε στην απαγόρευση διαλόγου μεταξύ του ΣΕΑ και της αρμόδιας περιφερειακής υπηρεσίας του υπουργείου. Η απάντηση που δέχθηκε ο ΣΕΑ από την προϊσταμένη της ΕΦΑΠΑ σε πρόσκληση που της απευθύνθηκε για προφορική ενημέρωση ήταν ότι για τον χώρο της Ακρόπολης και τα έργα σε αυτόν πρέπει ο σύλλογος να απευθυνθεί στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ.

Κατόπιν τούτων ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων ρωτά το υπουργείο τι ακριβώς το ανησυχεί ότι θα δουν στην Ακρόπολη.

Παράλληλα ερωτά:

α. Εάν έχει αλλάξει πρόσφατα ο Οργανισμός του ΥΠΠΟΑ και οι εξουσιοδοτικές διατάξεις. Από πότε την άδεια επίσκεψης σε οποιοδήποτε μνημείο δεν τη δίνει ο αρμόδιος προϊστάμενος, αλλά ο γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟΑ; Η διαχείριση των αρχαιολογικών χώρων έχει εκχωρηθεί από τις αρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου;

β. Για ποιο λόγο εσείς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, που δηλώνετε τόσο βέβαιοι για την ποιότητα του έργου που γίνεται στην Ακρόπολη και συγκεκριμένα εσείς με τις ενέργειές σας ως πρόεδρος του ΚΑΣ, δεν επιτρέπετε στα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων να δουν από κοντά τον χώρο, ενώ οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη;

«Θεωρούμε απαραίτητο να επιτραπεί όχι μόνο στο ΔΣ του ΣΕΑ, αλλά και σε άλλους ειδικούς επιστήμονες να επισκεφτούν τον χώρο της Ακρόπολης, η οποία δεν μπορεί να μείνει ανοιχτή μόνο για την ΕΣΜΑ που έσπευσε προχθές να εκδώσει πολυσέλιδη ανακοίνωση για να υπερασπιστεί τις εργασίες που έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις του επιστημονικού κόσμου. Η Ακρόπολη, ως μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, φέρει πανανθρώπινες αξίες οι οποίες δεν δύνανται να απολεσθούν. Ο αποκλεισμός μας από την Ακρόπολη συντείνει στην σκανδαλώδη εικόνα μίας υπόθεσης, για την προώθηση της οποίας έχουν χαθεί τα επιστημονικά και διοικητικά ερείσματα» καταλήγει.

Πηγή: thepressproject.gr

Δημοσιογράφοι σε ρόλο πλυντηρίου αναζητούν ευθύνες του νεκρού 23χρονου Ιάσονα στο δυστύχημα

 Τον γύρο του διαδικτύου κάνει από χθες το βράδυ το βίντεο-ντοκουμέντο που φαίνεται να προκύπτει από την αίθουσα που χειρίζεται τις κάμερες ασφαλείας, που υπάρχουν στην είσοδο της Βουλής, αποκαλύπτοντας τις ακριβείς συνθήκες του τροχαίου δυστυχήματος που προκλήθηκε από υπηρεσιακό όχημα της Ντόρας Μπακογιάννη. Κάποια μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι τους επέλεξαν να αναπαράγουν το βίντεο με μια δική τους οπτική: αυτή των ευθυνών του 23χρονου Ιάσονα.


Βίντεο το οποίο ήρθε στη δημοσιότητα αργά το βράδυ της Πέμπτης (19/3) και κυκλοφορεί στα social media αποκαλύπτει μέρος των συνθηκών του δυστυχήματος που συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα έξω από τη Βουλή, με ευθύνη του υπηρεσιακού οχήματος της Ντόρας Μπακογιάννη.

Στα πλάνα που έχουν έρθει στη δημοσιότητα φαινεται πως δεν υπάρχει κάποιος ορατός από τους διερχόμενους οδηγούς τροχονόμος, ο οποίος να μπορεί με κάποιο τρόπο να επηρεάσει την ροή της κυκλοφορίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο ήχος από το βίντεο, καθώς αμέσως μετά το δυστύχημα ακούγεται φωνή να ρωτά μέσω ασυρμάτου «είναι παράσυρση πεζού από υπηρεσιακό όχημα, ορθόν;». Όμως φαίνεται αδύνατο να δόθηκε τέτοια πληροφόρηση από οποιονδήποτε από τους παρόντες, καθώς είναι σαφές πως επρόκειτο για επιβαίνοντα σε μηχανή.

Όπως φαίνεται, το όχημα ασφαλείας της Ντόρας Μπακογιάννη κινείται στην αριστερή λωρίδα της καθόδου της Βασιλίσσης Σοφίας (προς το Σύνταγμα) και στο ύψος της Ακαδημίας ακινητοποιείται σχεδόν τελείως, προκειμένου να στρίψει αριστερά και να μπει στην είσοδο του προαύλιου χώρου της Βουλής. Παρότι η ροή της κίνησης και στις δύο λωρίδες συνεχίζεται κανονικά και ο σηματοδότης δεν έχει αλλάξει, ο οδηγός αφήνει το όχημα να κινείται αργά μέσα στην αριστερή λωρίδα της αντίθετης κατεύθυνσης, με σκοπό να διακόψει τη ροή της κυκλοφορίας για να την διασχίσει κάθετα.

Πολλά οχήματα στην άνοδο της Βασιλίσσης Σοφίας περνούν σε απόσταση αναπνοής από το όχημα ασφαλείας της βουλεύτριας, ωστόσο ο οδηγός εξακολουθεί να «κόβει» το αντίθετο ρεύμα. Μόλις ένα ταξί στην άνοδο της Βασιλίσσης Σοφίας σταματά, το παράνομα κινούμενο υπηρεσιακό όχημα κινείται προς την είσοδο της Βουλής. Αμέσως το ακινητοποιημένο ταξί ξεκινά, μαζί με τον 23χρονο που ωστόσο η θέα του εμποδίζεται από το ταξί μέχρι τη στιγμή που περνά ανάμεσα στο ταξί και το όχημα της Βουλής, και συγκρούεται με το πίσω δεξιά τμήμα του υπηρεσιακού, με τον οδηγό να εκτοξεύεται μέτρα μακριά.

Σε αναζήτηση ευθυνών

Παρά τα όλα παραπάνω, μια διαφορετική διάσταση αλλά και ευθύνες του 23χρονου Ιάσονα αναζήτησε μερίδα δημοσιογράφων βλέποντας το ίδιο βίντεο.

Η Τατιάνα Στεφανίδου στον Alpha σχολιάζοντας στιγμή προς στιγμή το βίντεο λέει:

«Είναι πραγματική η ταχύτητα του βίντεο; Γιατί το ρωτώ διότι βλέπουμε ότι το αυτοκίνητο το υπηρεσιακό πάει πολύ αργά, σταματάει – αρκετή ώρα. Περνάνε, περνάνε, περνάνε. Σταματάει πολύ ώρα. Στρίβει. Του έχει παραχωρήσει το ταξί, του έχει κάνει νόημα αλλά βλέπουμε στο βίντεο ότι χωρίς να σταματήσει καθόλου και με τρομερή ταχύτητα το παιδί και πέφτει πάνω. Και λέω, εγώ θέλω να κάνω και δεύτερες σκέψεις. Βρίσκεται στα χέρια ενός δημοσιογράφου στο διαδίκτυο ο οποίος λέει μας το έστειλε στη θυρίδα μας. Δε θέλω να αποδώσω δηλαδή σε κακή πρόθεση σε κανέναν. Μπορεί, ας πούμε, ένα βίντεο και εδώ πάνω στο μοντάζ να παίξει σε πιο γρήγορη ταχύτητα, σε πιο αργή. Εγώ θέλω να αφήσω και αυτό το ερώτημα. Να είμαστε καλυμμένοι από κάθε πλευρά γιατί τον βλέπουμε πολύ αργά στρίβει και το ταξί έχει σταματήσει ενώ ο οδηγός της μηχανής φαίνεται να πηγαίνει σφαίρα και να μην σταματάει καθόλου».

Μια σχεδόν αντίστοιχη απόδοση του βίντεο έκανε και ο Δημήτρης Οικονόμου στον ΣΚΑΙ ο οποίος στάθηκε στην ταχύτητα που εμφανίζεται να πηγαίνει ο 23χρονος, καταλήγοντας μάλιστα να λέει ξεκάθαρα ότι «αν πήγαινε με λιγότερη ταχύτητα θα προλάβαινε να το αποφύγει».

«Αν δείτε το παιδί έρχεται με την ταχύτητα που έχει αναπτύξει που σημαίνει δεν έχει δει καθόλου τον κίνδυνο. Έχει τελείως χαθεί η ορατότητα από μπροστά του φεύγει με την ταχύτητα που έχει ξεκινήσει και ανεβαίνει γιατί έχει αναπτύξει ταχύτητα, πράσινο φανάρι έχει και φεύγει να ανέβει(;) και πέφτει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Δηλαδή αν πήγαινε με λιγότερη ταχύτητα θα προλάβαινε να το αποφύγει» δήλωσε με την συμπαρουσιάστρια να σπεύδει να συμπληρώσει ότι «θα μπορούσε ανάμεσα να περάσει».

Ανοιξιάτικη Μουσική Παρασκευή στο fosstoskotadi.blogspot.com

 Ξεκινάμε με Φλορισιέντα...

Φλορισιέντα - Floricienta 1st season Greek Opening - YouTube

Στην Ελλάδα η σειρά ''Φλορισιέντα, μια Σύχρονη Σταχτοπούτα'' προβαλλόταν από την ΕΤ1, τον Οκτώβριο του 2005 και ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2007.





Και σε ποιότητα υψηλής ευκρίνειας:






Ακολουθούν οι στίχοι:
Todos juntos vamos ya
A bailar con ese compás
Para frente y para atrás
Hacia abajo y a volar
En la playa en la montaña
En el valle en la ciudad
Cuando Flori se descalza
Comienza la danza

Un, dos, tres
Arriba
Un, dos, tres
Hey! Derecha
Un, dos, un dos, tres
Menea
Un, dos, un dos, tres
Ban, ban
Un, dos, tres
Abajo
Un, dos, tres
Izquierda
Un, dos, un, dos, tres
Arriba
Un, dos, tres
Ban, ban.

Y ahora que sabes bailar
Anímate a conquistar
Todo el mundo es para vos
Es tu hora de soñar
En la calle, en la oficina
En un bar, en cada esquina
Cuando Flori se descalza
Comienza la danza

Un, dos, tres
Arriba
Un, dos, tres
Hey! Derecha
Un, dos, un dos, tres
Menea
Un, dos, un dos, tres
Ban, ban, ban.
Un, dos, tres
Abajo
Un, dos, tres
Izquierda
Un, dos, un, dos, tres
Arriba
Un, dos, tres
Ban, ban

Και στα ελληνικά:

Όλοι μαζί πηγαίνουμε τώρα
Να χορέψουμε με αυτό το ρυθμό
Για εμπρός και πίσω
Κάτω και πετάξτε
Στην παραλία στα βουνά
Στην κοιλάδα της πόλης
Όταν η Φλόρι βγάζει τα παπούτσια της
Ο χορός ξεκινά

Ενα δύο τρία
Πάνω από
Ενα δύο τρία
Γεια σωστά
Ένα, δύο, ένα, δύο, τρία
Κουνάει
Ένα, δύο, ένα δύο, τρία
Απαγόρευση, απαγόρευση
Ενα δύο τρία
Κάτω
Ενα δύο τρία
Αριστερά
Ένα, δύο, ένα, δύο, τρία
Πάνω από
Ενα δύο τρία
Απαγόρευση, απαγόρευση.

Και τώρα που ξέρεις να χορεύεις
Τολμήστε να κατακτήσετε
Όλος ο κόσμος είναι για σένα
Είναι η ώρα σας να ονειρευτείτε
Στο δρόμο, στο γραφείο
Σε ένα μπαρ, σε κάθε γωνία
Όταν η Φλόρι βγάζει τα παπούτσια της
Ο χορός ξεκινά

Ενα δύο τρία
Πάνω από
Ενα δύο τρία
Γεια σωστά
Ένα, δύο, ένα, δύο, τρία
Κουνάει
Ένα, δύο, ένα, δύο, τρία
Απαγόρευση, απαγόρευση, απαγόρευση.
Ενα δύο τρία
Κάτω
Ενα δύο τρία
Αριστερά
Ένα, δύο, ένα, δύο, τρία
Πάνω από
Ενα δύο τρία
Απαγόρευση, απαγόρευση

Και τώρα το αγαπημένο μου τραγούδι, ''Η Άνοιξη'':

Πρώτα οι στίχοι:

Αν έρθεις και τη νύχτα μου ντυθείς
αν έρθεις και στο σώμα μου κρυφτείς
αν έρθεις και στα δίχτυα μου μπλεχτείς
ένα να ξέρεις: δε θα προδοθείς
Αν έρθεις και τη νύχτα μου ντυθείς
αν έρθεις και στο σώμα μου κρυφτείς
αν έρθεις και στα δίχτυα μου μπλεχτείς
ένα να ξέρεις: δε θα προδοθείς
Θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
θα 'ναι ουρανού κατάνυξη
θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
στα ξαφνικά
Θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
θα 'ναι ουρανού κατάνυξη
θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
στα ξαφνικά
Αν στους ανέμους είμαστε ανοιχτοί
αν σ' ό, τι ζούμε είμαστε πιστοί
αν του έρωτά μας δένει η κλωστή
τα δυο κορμιά μας κήποι κρεμαστοί
Θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
θα 'ναι ουρανού κατάνυξη
θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
στα ξαφνικά
Θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
θα 'ναι ουρανού κατάνυξη
θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
στα ξαφνικά
Θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
θα 'ναι ουρανού κατάνυξη
θα 'ναι σαν να μπαίνει η Άνοιξη
στα ξαφνικάάάαα

Και σε βίντεο (το τραγούδι αρχίζει στο 0:30 και το πρώτο βίντεο είναι και το αγαπημένο μου):



Ένα ακόμη:


                                                                           



Χελιδόνι: Αγαπητός και χρήσιμος επισκέπτης! | iART

Πηγή εικόνας: iart.gr


Καλή Άνοιξη και Καλή Λευτεριά σε όλες και όλους!!!





The AfroGreeks Live: Την ισημερία η Αθήνα γίνεται σκηνή για την ποίηση και ενάντια στον ρατσισμό

 Σύνταξη: Τάσος Οικονόμου

H Αθήνα γιορτάζει την εαρινή ισημερία, την Κυριακή 21/3/21, μια μέρα αφιερωμένη στην ποίηση και στην εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων. Η άδεια πόλη γίνεται το σκηνικό για να στεγαστεί το συλλογικό έργο – σε εξέλιξη – “the AfroGreeks” που οργανώνει μια ολοήμερη δράση τιμώντας τα σημαντικά μηνύματα της μέρας και τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας για τον Covid-19.

 Πώς μπορεί να αποκατασταθεί η εγγύτητα σε μια στιγμή που είναι παραπάνω από αναγκαίο να τηρούνται οι αποστάσεις και οι περιορισμοί λόγω Covid-19; Πώς μπορεί κανείς να νιώσει αυτόπτης και παρών σε δράσεις όπου απαγορεύεται να υπάρχουν θεατές; Πώς μπορεί η Αθήνα να πρωταγωνιστήσει και να γίνει πυρήνας δράσεων με φωνές που διεκδικούν την ισότητα και αντιμάχονται τον ρατσισμό όταν απαγορεύονται οι μετακινήσεις και οι συγκεντρώσεις;

Η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση αποκαθιστά τη διαταραγμένη ισορροπία στα παραπάνω δημιουργώντας εναλλακτικές και διαδραστικές συνδέσεις που θα κάνουν τους έγκλειστους Αθηναίους (και όλους τους Έλληνες) να συμμετάσχουν στον μαζικό εορτασμό της μέρας σαν να μπορούν να περιφέρονται ελεύθεροι στην πόλη συμμετέχοντας σε μουσικά δρώμενα και συζητήσεις.

 Πρωταγωνιστές θα είναι οι ήρωες του έργου “the AfroGreeks” που θα κάνουν όλη μέρα δράσεις μικρής διάρκειας σε ανοιχτούς χώρους σε όλη την πόλη σηματοδοτώντας αιτήματα, ανάγκες, ελλείψεις, οράματα, συναντήσεις και νέες διασυνδέσεις. Οι δράσεις αυτές επιμένουν πως το τέλος των περιορισμών πρέπει να μας βρει περισσότερο ελεύθερους, απαλλαγμένους από στερεότυπα και προκαταλήψεις, έτοιμους να αφεθούμε στην ποίηση και στην αποδοχή της διαφορετικότητας και διαρκώς καλλιτέχνες που διεκδικούν πεισματικά όσα ονειρεύτηκαν: όσα ψάχνουν καθημερινά οι ήρωες του έργου “the AfroGreeks”.

Περιμένοντας να εκτεθεί το έργο ελεύθερα στο κοινό (ως βίντεο εγκατάσταση με ζωντανές εκδηλώσεις Αφροελλήνων καλλιτεχνών) οι ήρωές του εξασφαλίζουν την ορατότητα και την επικοινωνία μέσα από την τέχνη τους που πασχίζει να δώσει φωνή στην άδεια πόλη, αποκαθιστώντας την εγγύτητα μέσα από ζωντανές μεταδόσεις των δράσεων αυτών από το ertnews.gr. Η κάθε δράση θα ολοκληρώνεται με μια πανοραμική λήψη από drone: η κάμερα θα αποκαλύπτει διαφορετικές όψεις της Αθήνας ενοποιώντας την πόλη με τις δράσεις και το κοινό που θα παρακολουθούν από τα σπίτια τους, διεκδικώντας δυναμικά και δημιουργικά όσα πιστοποιούν πως ο εγκλεισμός θα τελειώσει σύντομα και τελειωτικά.

 Οι θεατές μπορούν να παρακολουθούν τις δράσεις ζωντανά την ώρα που θα συμβαίνουν στο ertnews.gr και στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης και να συμμετέχουν ενεργά, με ερωτήσεις, στη διαδικτυακή συζήτηση με τους καλλιτέχνες του έργου μετά το τέλος των δράσεων.

Η Κυριακή 21/3, από την ίδια της τη φύση, επιβεβαιώνει την ισότητα έμπρακτα καθώς η μέρα και η νύχτα διαρκούν το ίδιο. Η Κυριακή αυτή θα γίνει η αφετηρία ενός διαλόγου για τους τρόπους που μπορεί κανείς να διαχειριστεί τις δυσκολίες της πανδημίας: είτε ως καλλιτέχνης είτε ως θεατής. Στο τέλος της μέρας οι πρωταγωνιστές των δράσεων, την ώρα που αρχίζουν τα περιοριστικά μέτρα στην πόλη, θα δημιουργήσουν μια διαδικτυακή συζήτηση σε zoom με συμμετοχή των θεατών. Το θέμα αφορά στη ζωή των καλλιτεχνών μέσα στα περιοριστικά μέτρα την εποχή του Covid-19. Την ώρα της συζήτησης οι θεατές θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις δράσεις που έγιναν μέσα στη μέρα στο ertnews.gr

 Η δράση αυτή ακυρώνει τις αποστάσεις με τον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο και λειτουργεί ως ένα παράδειγμα που μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες πόλεις.

 Το έργο the AfroGreeks” ξεκίνησε το 2015, ως µέρος ενός δηµόσιου διαλόγου, στην Κυψέλη, για την Αφρικανική κοινότητα στην Αθήνα και συνεχίζεται µε την παρουσία του σε εκθέσεις τέχνης ως εγκατάσταση βίντεο και εργαστήριο που συνοδεύεται από ζωντανές εκδηλώσεις και συζητήσεις. Οι 140 Αφροέλληνες που πρωταγωνιστούν στα βίντεο της εγκατάστασης του έργου ζουν και δουλεύουν στην Αθήνα, διεκδικούν το δικαίωµα να είναι καλλιτέχνες και πασχίζουν µε κάθε τρόπο να εκφραστούν.

Η παρουσία τους σε ένα µουσείο/χώρο σύγχρονης τέχνης μέσα από μια εγκατάσταση με ζωντανές εκδηλώσεις (που θα γίνονται στη διάρκεια της έκθεσης) τούς δίνει τη δυνατότητα να βρουν ένα βήµα έκφρασης συνδέοντας -µέσω της τέχνης- το µουσείο µε την πόλη, κάνοντας ορατούς τους αόρατους και σχηματοποιώντας μια ηχηρή αντίδραση εναντίον κάθε ρατσισμού μέσα από ένα έργο τέχνης.

 ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ της 21/3/21 (2+1=3 /3 /2+1=3, η μέρα που αποτελείται από 3 τριάρια)

        9.30  Πεδίο Άρεως.

Θεατρικό παιχνίδι με ποιήματα και μουσικές από την Αφρική και την Θράκη από τον ηθοποιό Σαμουήλ Ακινόλα, την ηθοποιό & σκηνοθέτη Ελένη Μαυρίδου, τον μουσικό Γιώργο Μαυρίδη και 6 μικρούς Αφροέλληνες μαθητές των σχολείων της Κυψέλης.

       11.30  Δημαρχείο Αθήνας.

Θρησκευτικά τραγούδια gospels από τον τραγουδιστή Στήβεν Αντερίντο που παίζει πιάνο και τραγουδάει.

       13.00 Πλατεία Μοναστηρακίου.

Street dance από τους χορευτές Μικέλ Εργκάρ και Κόφι Γιαντόμ.

       15.00  Περιστύλιο Ζαππείου.

Προφορική ποίηση, body percussion και χορός afrobeats από ομάδα 4 κοριτσιών (Τζέσικα Ανοσίκε, Γκρέις Νουόκε, Ντεμέλζα Οκότζι, Μαρία Σακέι,) και την ανθρωπολόγο χορού Νατάσα Μάρτιν.   

       16.30  Ταράτσα βιβλιοπωλείου Literature House στην Κυψέλη.

Mουσικό δρώμενο με τραγούδια και ποίηση από τον συνθέτη McYinka.

       18.00  Αίθριο Μουσείου Μπενάκη.

Τραγούδια με τις Αφροελληνίδες Ελένη Νζάνγκα και Γκρέης Νουόκε και τον Στήβεν Αντερίντο στο πιάνο. «Εισβάλλει» αιφνιδιαστικά ο McYinka.

20.00 

       Διαδικτυακή συζήτηση με τους καλλιτέχνες του έργου και κοινό· θέμα η ζωή και οι δυσκολίες των καλλιτεχνών στην εποχή των περιορισμών του Covid19.

Η δράση γίνεται από τον σκηνοθέτη και κινηματογραφιστή Μενέλαο Καραμαγγιώλη και την ομάδα Døcumatism, σε συνεργασία με την ΕΡΤ, το ΥΠΠΟΑ, τον Δήμο Αθηναίων και την Humanrights360

Πηγή: ertnews.gr


 

Προφασίστηκαν τους τεχνικούς και σήκωσαν 11.000€ από λογαριασμούς Βολιωτών

 Σύνταξη: ΦΡΟΣΩ ΠΑΥΛΟΥ

Προσποιήθηκαν τους τεχνικούς της  Microsoft και κατάφεραν να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από δυο Βολιώτες, συνολικού ύψους 11.000€.

Τα δυο θύματα των απατεώνων από το εξωτερικό,  αποσπάσουν ποσά 8.000 και 3.000 € αντίστοιχα και η Εισαγγελία Βόλου ζήτησε προκαταρκτική δικογραφία από την Αστυνομία, ώστε να γίνει έρευνα για τον εντοπισμό των δραστών καθώς και της διαδρομής των χρημάτων.

Τα δυο θύματα κατήγγειλαν την εξαπάτησή τους στην Αστυνομία και περιέγραψαν το πώς οι δράστες τους έπεισαν με το επιχείρημα ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα προστασίας του υπολογιστή από κακόβουλα λογισμικά. Έτσι κατεβάζοντας το πρόγραμμα προστασίας στην ουσία έδωσαν πρόσβαση τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους, αφού οι δράστες αποκωδικοποίησαν τους κωδικούς πρόσβασης των e-banking των θυμάτων.

Οι τηλεφωνικές κλίσεις έγιναν από σταθερά τηλέφωνα του εξωτερικού, όπου έχει ξεκινήσει η αναζήτηση για τον εντοπισμό, καθώς και η διαδρομή κίνησης των χρημάτων. Το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών από άτομα που τηλεφωνούν από το εξωτερικό και παριστάνουν τους τεχνικούς της Microsoft, έχει λάβει διαστάσεις λαίλαπας εδώ και καιρό και καθημερινά γίνονται ίσως και χιλιάδες τηλεφωνήματα από χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Σλοβενία, η Εσθονία κλπ., ψάχνοντας θύματα που θα κατεβάσουν στον υπολογιστή κακόβουλα λογισμικά ή θα τους δώσουν απομακρυσμένη πρόσβαση, με στόχο να υποκλέψουν κωδικούς και να τους αποσπάσουν χρήματα.

Πηγή: ertnews.gr

Αγνοείται ρωσικό υποβρύχιο με 4 πυραύλους cruise στο Λίβανο εν μέσω έντασης Ρωσίας-ΗΠΑ;

 


Το ψάχνει εδώ και μία εβδομάδα το ΝΑΤΟ

(Ανανέωση - 12:41) Σύμφωνα με την τελευταία πληροφόρηση, την οποία επικαλείται το INTELSky, το ΝΑΤΟ ψάχνει εδώ και μία εβδομάδα το ρωσικό υποβρύχιο, το οποίο όμως επικοινωνεί κανονικά με τις ρωσικές αρχές. 

Κάτι που πιθανότατα επιβεβαιώνει το σενάριο που θέλει τους Ρώσους να κάνουν μία επίδειξη δύναμης, δείχνοντας πως τα υποβρύχια τους μπορούν να εξαφανιστούν από τα αμερικανικά ραντάρ. 

 

 

 


Εν μέσω διπλωματικής έντασης ανάμεσα σε Ρωσία και ΗΠΑ, μετά και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς του Τζο Μπάιντεν για τον Βλαντίμιρ Πούτιν, έρχεται μία ακόμα σημαντική εξέλιξη, η οποία όμως προς το παρόν δεν επιβεβαιώνεται από τη Μόσχα. 

Όπως αναφέρουν τα διεθνή ΜΜΕ αγνοείται ρωσικό υποβρύχιο με 4 πυραύλους cruise με βάρος κεφαλής έως 500 κιλά ανοικτά του Λιβάνου και προς τις ακτές του Ισραήλ.

Το στίγμα του χάθηκε στα ανοικτά των ακτών του νότιου Λιβάνου προς τις ακτές του Ισραήλ από την αμερικάνικη πλατφόρμα επιτήρησης, P-8A Poseidon.

Οι αναζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη από πολεμικά πλοία ΗΠΑ και Ισραήλ. H πληροφορία αναφέρεται από το INTELSky που είναι παρατηρητήριο εναέριου χώρου κινήσεων πολεμικών αεροσκαφών κλπ. 

Να σημειώσουμε πως δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένη πληροφόρηση από επίσημη ρωσική πηγή.

Φυσικά είναι άγνωστο εάν το συγκεκριμένο συμβάν συνδέεται με την όξυνση των σχέσεων ΗΠΑ-Ρωσίας, ή απλώς συνέπεσε χρονικά. 

Να υπενθυμίσουμε πως ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είχε χαρακτηρίσει «φονιά» τον Ρώσο ομόλογο του, με τον Πούτιν να του απαντάει χθες με ένα σαρκαστικό «καλή υγεία». 

Πιθανό είναι να πρόκειται και για τρικ των Ρώσων καθώς σήμερα γιορτάζουν την Ημέρα του Υποβρυχίου και μπορεί αν ήθελαν να το «γιορτάσουν» με το να «εξαφανίσουν» από τα αμερικανικά ραντάρ ένα υποβρύχιο. 

Πριν μερικές μέρες είχε επίσης κυκλοφορήσει η πληροφορία ότι σε αυτήν την περιοχή περίπου είχε γίνει ναυμαχία ρωσοαμερικάνικη με υποβρύχια τo 2019.

Η είδηση για την εξαφάνιση του υποβρυχίου επιβεβαιώνεται και από το λιβανέζικο μέσο το έγκυρο tayyar.

Τι αναφέρει το λιβανέζικο μέσο almayadeen: «Ο ισραηλινός ιστότοπος “rotter.net” ανέφερε στις 17/3/21, σύμφωνα με ξένη έκθεση, ότι το υποβρύχιο ROSTOV-NA-DONU, το οποίο πίεσε τους Βρετανούς πριν από ένα μήνα, και διέσχισε το Στενό του Γιβραλτάρ πριν από μια εβδομάδα, εξαφανίστηκε χθες, Τετάρτη, από την αμερικανική επιτήρηση στα ανοικτά των ακτών της κατεχόμενης Παλαιστίνης, προσθέτοντας, “Οι αναζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη. Με αμερικανικά και ισραηλινά πολεμικά πλοία.”»

Το υποβρύχιο συνόδευσε το πλοίο “Professor Morrow” και πέρασε τον τελευταίο μήνα στα ανοικτά της Αγγλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το υποβρύχιο KILO μεταφέρει 4 cruise πυραύλους με βάρος κεφαλής έως 500 κιλά και συμμετείχε στον βομβαρδισμό των δυνάμεων του ISIS το 2015.

Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας δήλωσε ότι δεν σχολιάζει δυτικές αναφορές σχετικά με την εξαφάνιση του υποβρυχίου “Ροστόφ” στη Μεσόγειο.

Με τη σειρά του, ο εμπειρογνώμονας στη θάλασσα Igor Kordin αποκάλυψε ότι το υποβρύχιο “Rostov” έχει υψηλές δυνατότητες μυστικότητας και ότι το ΝΑΤΟ πρέπει να το αναζητήσει όσο μπορεί.

Πάντως σύμφωνα με το ίδιο μέσο για πρώτη φορά η πληροφορία διακινήθηκε από ισραηλινή πηγή.

Ρώσικο μέσο στις 13/3/21 αναφέρει ότι «επί 24 ώρες αεροπλάνα ανθυποβρυχιακά αμερικάνικα P-8A Poseidon, που έχουν απογειωθεί από τη ΝΑΤΟικη βάση στη Sigonella,στην Ιταλία και πήγαν να παρακολουθήσουν περιοχή της Αν Μεσογείου ΝΑ της Κύπρου. Ρώσοι αναλυτές εκτιμούν ότι αυτή δραστηριότητά τους σχετίζεται με τον εντοπισμό υποβρυχίου στόλου της Μαύρης Θάλασσας που έφυγε από Ταρτούς της Συρίας για να παρακολουθήσει ηλεκτρονικά με τη σειρά του το αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ USS Dwight D. Eisenhower (CVN 69) κι τη συνοδεία του ή γενικότερα αυτή δράση των αεrοπλάνων να ελευθερώσουν τη θάλασσα από οποιοδήποτε υποβρύχιο. Η ρωσική πηγή καταλήγει ότι την αλήθεια δεν θα την μάθουμε ποτέ από τις 2 εμπλεκόμενες πλευρές».

Στις 14.3.21 ένα άλλο μέσο στρατιωτικό αγγλόφωνο αυτό ότι «στρατιωτική αμερικάνικη επιχείρηση πραγματοποιήθηκε για τον εντοπισμό του ρωσικού υποβρυχίου ” ROSTOV-NA-DONU ” που δεν κατόρθωσαν να εντοπίσουν οι Αμερικανοί όταν έφυγε από το λιμάνι της Ταρτούς. Αυτό ανησύχησε την αμερικάνικη στρατιωτική ηγεσία καθώς το σήμα εξαφανίστηκε σε μια κρίσιμη στιγμή όπου ένα άλλο αμερικάνικο αεροπλανοφόρο έμπαινε στα νερά της Μεσογείου. Αργότερα έγινε γνωστό πως παρόμοια τέτοια επιχείρηση δεν έγινε μόνο από τον αμερικάνικο στρατό αλλά κι από τις ΝΑΤΟικές αεροπορικές δυνάμεις που προσπαθούσαν να εντοπίσουν το ρώσικο υποβρύχιο...»

Πηγή: pronews.gr

Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ