Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021

Β.Ξανθοπούλου: Η δασκάλα της Θάσου με τα διεθνή βραβεία απέναντι στη δήθεν «αξιολόγηση» της Κεραμέως


O Bίκυ Ξανθοπούλου, νηπιαγωγός στην Ποταμιά της Θάσου, ένα χωρίο 1.500 κατοίκων, έχει περάσει από «άπειρες ώρες αξιολόγησης» στην επαγγελματική της πορεία. Επιστέγασμα όλων αυτών, ήταν μία σειρά από διεθνή βραβεία, όπως αυτό της ««Αριστείας στη διδασκαλία – δασκάλα της χρονιάς για το 2020 (Excellence in Teaching – Teacher of the Year Award)» από τον οργανισμό AKS, για την πρωτοποριακή της δράση «Παίζουμε Βιβλίο», που κλείνει 7 χρόνια ζωής. Στην «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας όμως, η κ.Ξανθοπούλου είναι αντίθετη, καταρρίπτοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την προπαγάνδα της κυβέρνησης και των φερεφώνων της πως «η εκπαιδευτικοί δεν θέλουν να αξιολογηθούν». συνέντευξη στους Θάνο Καμήλαλη και Κωνσταντίνο Πουλή Ξεκίνησε με το Freedom through Literacy Award (Βραβείο Ελευθερίας μέσω της Λογοτεχνίας). Συνέχισε με το βραβείο «Αριστεία στη διδασκαλία – δασκάλα της χρονιάς για το 2020 (Excellence in Teaching – Teacher of the Year Award)» από τον οργανισμό AKS, και στη συνέχεια ήρθε και το βραβείο «Δασκάλα της χρονιάς» από τον ίδιο οργανισμό, που κάθε χρόνο βραβεύει εκπαιδευτικούς από όλον τον κόσμο για την πρωτοποριακή τους δράση. Αν ίσχυε η προπαγανδιστική γραμμή της κυβέρνησης γύρω από την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, η Βίκυ Ξανθοπούλου δεν θα είχε κανένα πρόβλημα, σχετικά με «τεμπελιά» η «μειωμένη ικανότητα», να συμμετάσχει. Η γραμμή του Υπουργείου Παιδείας της Νίκης Κεραμέως, για μία ακόμη φορά, είναι βασισμένη σε ψέματα και κοινωνικό αυτοματισμό. «Το θέμα είναι ότι σε αυτήν την αξιολόγηση δεν θα κριθούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί αλλά οι σχολικές μονάδες» εξηγεί στη συνέντευξή της στο ραδιόφωνο του TPP. «Και προφανώς ο στόχος είναι το πώς θα αποδεσμευτεί το κράτος από τη χρηματοδότηση αυτών των σχολικών μονάδων. Προφανώς είναι ένα "βάρος"» συμπληρώνει και συνεχίζει: «Ξεκίνησε ήδη από πέρσι και απείχε το 95% των εκπαιδευτικών. Απείχαμε από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και συνεχίζουμε και φέτος. Είναι ένα θέμα που μας πονάει, ένα θέμα που μας καίει. Όχι φυσικά γιατί είμαστε τεμπέληδες, είναι κάτι που με θλίβει όταν το ακούω αυτό. Τόσο εγώ όσο και οι συνάδερφοί μου, εκπαιδευτικοί από όλες τις βαθμίδες, περνάμε απίστευτες, άπειρες ώρες σχεδιάζοντας τα προγράμματά μας. Δίνουμε απίστευτη ενέργεια, όλα μας τα ψυχικά αποθέματα μέσα στην τάξη για να μπορέσουμε να προσφέρουμε ποιοτική εκπαίδευση στα παιδιά μας. Παρά τις δύσκολες συνθήκες, χωρίς υλικοτεχνικές υποδομές, χωρίς κτιριακές υποδομές, χωρίς εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, κάνουμε μία τεράστια προσπάθεια για να λειτουργήσει η δημόσια εκπαίδευση. Γιατί πιστεύουμε στη δημόσια εκπαίδευση, πιστεύουμε ότι πρέπει να παρέχεται δωρεάν η δημόσια εκπαίδευση και ο λόγος που απεργήσαμε δεν αφορούσε τα δικά μας εργασιακά δικαιώματα, αλλά αφορούσε τη διασφάλιση του δημόσιο χαρακτήρα της Εκπαίδευσης. Αυτό τονίζουμε στις ενημερώσεις που κάνουμε στους γονείς, αυτό προσπαθούμε όλον αυτόν τον καιρό. Γιατί ο περισσότερος κόσμος νομίζει ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν θέλουμε να αξιολογηθούμε, μη τυχόν και βρεθούμε ακατάλληλοι για το εκπαιδευτικό έργο».

Θάνος Δημόπουλος στο “Π”: Self – rapid tests: Συνοδοιπόρος για την επιστροφή στην κανονικότητα

 Θάνος Δημόπουλος στο “Π”: Self – rapid tests: Συνοδοιπόρος για την επιστροφή στην κανονικότητα

Του
ΘΑΝΟΥ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ
Καθηγητή Ιατρικής, Πρύτανη ΕΚΠΑ


Παρόλο που ο εμβολιασμός έναντι του SARS-CoV-2 αποτελεί προς το παρόν τη μόνη λύση για την εξάλειψη της πανδημίας, ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού παραμένει ανεμβολίαστο. Υπό αυτές τις συνθήκες και με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού και την επάνοδο στην κανονικότητα, βρίσκονται πλέον σε ευρεία χρήση τα self – rapid tests, τα οποία ανιχνεύουν πρωτεΐνες (αντιγόνα) του ίδιου του ιού και σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος πιστοποιούν τη μόλυνση από τον SARS-CoV-2.

Τα self – rapid tests αγοράζονται χωρίς ιατρική συνταγή, πραγματοποιούνται στο σπίτι, δίνουν το αποτέλεσμα εντός μερικών λεπτών και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο από ασυμπτωματικούς όσο και από συμπτωματικούς φορείς του κορονοϊού SARS-CoV-2.

Τα self – rapid tests αποτελούν μια εύκολη, γρήγορη και οικονομικά προσιτή λύση για την άμεση ανίχνευση των φορέων του SARS-CoV-2. Παρ’ όλα αυτά, δεν παρουσιάζουν την αναμενόμενη ευαισθησία, γεγονός που συνήθως δεν οφείλεται στον τύπο του test, αλλά στον λανθασμένο τρόπο χρήσης του ή/και στο γεγονός ότι πολλά από τα συγκεκριμένα tests πραγματοποιούνται σε λανθασμένη χρονική στιγμή όσον αφορά την εξέλιξη της νόσου.

Αντίθετα, η διαγνωστική μέθοδος ανίχνευσης του γενετικού υλικού του ιού (μοριακός έλεγχος με PCR) έχει ιδιαίτερα υψηλή ευαισθησία, αλλά πραγματοποιείται μόνο από εξειδικευμένο προσωπικό, έχει αυξημένο κόστος και, επιπλέον, απαιτεί ημέρες για την έκδοση του αποτελέσματος, έτσι ώστε συχνά το θετικό αποτέλεσμα να ανακοινώνεται αφού ο φορέας έχει αναρρώσει και δεν μεταδίδει πλέον τον ιό. Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινιστεί ότι οι συμπτωματικοί φορείς παρουσιάζουν υψηλή μολυσματικότητα δύο ημέρες πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων και έως πέντε ημέρες αφού τα συμπτώματα υποχωρήσουν. Το αντίστοιχο χρονικό εύρος στους ασυμπτωματικούς φορείς είναι ιδιαίτερα περιορισμένο.

Μελέτες έχουν δείξει ότι στην περίπτωση που το ιικό φορτίο του φορέα είναι υψηλό, το self-rapid test και ο μοριακός έλεγχος με PCR συνήθως συμφωνούν. Η συμβατότητα των αποτελεσμάτων του αντιγονικού και του μοριακού test φαίνεται να επηρεάζεται και από τη χρονική στιγμή διεξαγωγής του test (χρόνος από την εμφάνιση των συμπτωμάτων ή την επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα), αλλά και τον τρόπο δειγματοληψίας (ποσότητα δείγματος), ενώ δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τις μεταλλάξεις του ιού που αφορούν την πρωτεΐνη spike, ανάμεσα στις οποίες και η μετάλλαξη Δέλτα. Βέβαια, στην περίπτωση αρνητικού self – rapid test, και συγκεκριμένα όπου υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις μόλυνσης από SARS-CoV-2 ή επαφής με επιβεβαιωμένο κρούσμα, προτείνεται περαιτέρω μοριακός έλεγχος.

Παρά τη χαμηλή τους ευαισθησία τα αυτοδιαγνωστικά test ανίχνευσης αντιγόνου αποτελούν μια ταχύτατη και οικονομική λύση για τους απαραίτητους εκτενείς ελέγχους στην εργασία, στο σχολείο και σε άλλους κλειστούς χώρους συναθροίσεων. Με την αύξηση δε του ιικού φορτίου η πιθανότητα ανίχνευσης του ιού αυξάνεται ανάλογα με τη συχνότητα διεξαγωγής των ελέγχων. Συγκεκριμένα, μια μελέτη που αφορά την αποδοτικότητα της χρήσης self – rapid tests στον χώρο εργασίας αναφέρει ότι ο συχνός έλεγχος του προσωπικού παρουσιάζει 78,9% ακρίβεια όταν τα τεστ πραγματοποιούνται τις ημέρες 0-12 από την έναρξη των συμπτωμάτων, αποτρέποντας έτσι τη μετάδοση του ιού στο συγκεκριμένο περιβάλλον.

Επιπλέον, σημαντική μελέτη με δεδομένα από 201 σχολεία που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό «The Lancet» έδειξε ότι ο καθημερινός έλεγχος με τεστ όσων έχουν έρθει σε επαφή με κρούσμα Covid-19 δεν είναι υποδεέστερος από την απομόνωση κατ’ οίκον για τον έλεγχο της μετάδοσης της λοίμωξης Covid-19. Και με τις δύο προσεγγίσεις παρατηρήθηκαν παρόμοια ποσοστά συμπτωματικών λοιμώξεων Covid-19. Συνεπώς, ο καθημερινός έλεγχος προτείνεται ως μια ασφαλής εναλλακτική για τις επαφές με θετικό κρούσμα για την πιο εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αντίστοιχα, μια άλλη ενδιαφέρουσα μελέτη στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό «JAMA» έδειξε ότι με βάση ένα μοντέλο προσομοίωσης της δυναμικής των νέων λοιμώξεων Covid-19 σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον όπου το 100% των φοιτητών είναι εμβολιασμένο, ακόμα και σε μειωμένη αποτελεσματικότητα του εμβολίου ο εβδομαδιαίος έλεγχος μείωσε τις λοιμώξεις, ενώ η δεκαήμερη καραντίνα δεν υπερτερούσε των συχνών tests.

Συμπερασματικά, καθώς τα αυτοδιαγνωστικά self – rapid tests ταχείας ανίχνευσης των αντιγόνων του νέου κορονοϊού μπορούν να ανιχνεύουν και τα μεταλλαγμένα ιικά στελέχη, αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια περιορισμού της πανδημίας και επιστροφής στην κανονικότητα.




Πηγή


«Γελάνε και τα πλακάκια» με το «41% υπέρ ΝΔ» της MARC - Κάποιος να τους «μαζέψει»!



 

Και νέοι αποκλεισμοί από τον ΕΔΟΕΑΠ για την επιστροφή του “2%”

Και νέα προσπάθεια αποκλεισμού από τον ΕΔΟΕΑΠ  των ΜΜΕ απο το σχετικό πρόγραμμα χρηματοδότησης που εξήγγειλε η κυβέρνηση για την εισφορά 2% υπέρ του φορέα.  Αποκλείει όσες εταιρείες έχουν δραστηριότητα σε περισσότερες κατηγορίες ΜΜΜΕ  και στο Internet από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα καθώς για τις 3 κατηγορίες ΜΜΕ ως καταληκτική ημερομηνία είχε την 7η Σεπτεμβρίου και για όσες είναι αποκλειστικά δραστηριοποιούμενες στο Intertnet, ως τις 15 Οκτωβρίου, μετά και τη νέα διορθωτική παρέμβαση της κυβέρνησης.

Στον ΕΔΟΕΑΠ μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί την εξέλιξη των ΜΜΕ και τη λειτουργία πολλών δραστηριοτήτων σε μία εταιρεία.

Γιατί κάνουν αυτό τον διαχωρισμό;  Γραφειοκρατικούς λόγους; Άλλους;

Και όλα αυτά και ενώ ζητάνε την ψήφο του κόσμου στις επερχόμενες εκλογές με 3πλή κάλπη!



Πηγή

«Παράνομοι» για την Παιδεία και το δημόσιο σχολείο: Εκπαιδευτικοί και μαθητές μιλούν στο TPP

 Με τη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε η τεράστια κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, εν μέσω ανελέητης προπαγάνδας από την κυβέρνηση για το ζήτημα της «αξιολόγησης σχολικών μονάδων», αλλά και δικαστικών αποφάσεων που έχουν κρίνει τη σημερινή απεργία ως «παράνομη». Καθηγητές, μαθητές και γονείς μιλούν στην κάμερα του TPP και τάσσονται κατά του νόμου Κεραμέως, κρίνοντας πως έχει ως αποκλειστικό στόχο την υποβάθμιση των δημοσίων σχολείων σε «σχολεία δύο ταχυτήτων», το κλείσιμο μονάδων, την περαιτέρω υποχρηματοδότηση, την είσοδο «χορηγών», ενώ απαντούν στην υπουργό Παιδείας πως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών γίνεται καθημερινά από γονείς και μαθητές. Τα χρόνια προβλήματα του συστήματος Παιδείας, μετά το φιάσκο της τηεκπαίδευσης, με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς που μένουν αδιόριστοι, σε δομές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό οδηγούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς στον δρόμο, διεκδικώντας ουσιαστική Παιδεία, σε σχολεία που θα καλλιεργούν ελεύθερους κι όχι υποταγμένους ανθρώπους.

Τα χρόνια προβλήματα του συστήματος Παιδείας, μετά το φιάσκο της τηεκπαίδευσης, με τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς που μένουν αδιόριστοι, σε δομές και υλικοτεχνικό εξοπλισμό οδηγούν χιλιάδες εκπαιδευτικούς στον δρόμο, διεκδικώντας ουσιαστική Παιδεία, σε σχολεία που θα καλλιεργούν ελεύθερους κι όχι υποταγμένους ανθρώπους.




Πηγή

Τελεσίγραφο Γιαννακόπουλο στον Μητσοτάκη! «Θα φύγεις με…» - «Ο νεκρός θα σε…»



Τεράστια πορεία χιλιάδων εκπαιδευτικών απέναντι στη δήθεν αξιολόγηση και την προπαγάνδα Κεραμέως

 Με τη συμμετοχή χιλιάδων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται μία τεράστια κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, εν μέσω ανελέητης προπαγάνδας από την κυβέρνηση για το ζήτημα της «αξιολόγησης σχολικών μονάδων», αλλά και δικαστικών αποφάσεων που έχουν κρίνει τη σημερινή απεργία, υποστηριζόμενη από το 95% του κλάδου, ως «παράνομη».

φωτογραφίες Nick Paleologos / SOOC

Αρχικά οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στο Εφεετείο, όπου εκδικάζεται η έφεση που άσκησε το υπουργείο Παιδείας επί της πρωτόδικης απόφασης, η οποία έκρινε την απεργία-αποχή τους από την αξιολόγηση παράνομη, ζητώντας να κριθεί και καταχρηστική.

Ενώ στη συνέχεια πραγματοποιούν πορεία στο κέντρο της Αθήνας, μέχρι τη Βουλή. « «Με δίκες και βία δεν γίνεται παιδεία» και «Όχι παιδεία για λίγους και εκλεκτούς» είναι μερικά από τα συνθήματά τους.

«Η αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών έχει ως αποκλειστικό στόχο να μεταφερθούν οι ευθύνες του κράτους στους εκπαιδευτικούς, να στοχοποιηθούν τα δημόσια σχολεία και οι εκπαιδευτικοί για τις διαχρονικές ελλείψεις και αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, που στην ουσία αποτελούν πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων οι οποίες αντί να επιλέγουν να χρηματοδοτούν τα σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών του ελληνικού λαού επιλέγουν να ρίχνουν εκατομμύρια στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Έχει ως στόχο να αποδεχθούμε ένα σχολείο που δεν αντιστοιχεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες, στις ανάγκες των μαθητών μας, το οποίο, αντίθετα, οργανώνεται και λειτουργεί στη λογική των επιχειρήσεων» εξηγεί μεταξύ άλλων η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος σε επιστολή της προς τους Γονείς, ζητώντας την κατανόηση και την στήριξή τους.

Προσθέτει πως «η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ. προωθούν μια βαθιά αντιεκπαιδευτική πολιτική, που αλλάζει συνολικά τη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ο αγώνας των εκπαιδευτικών τους δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες, γι’ αυτό επιλέγουν τον δρόμο του αυταρχισμού, της καταστολής και της συκοφαντίας.

Δεν δίστασαν ακόμα και να μας οδηγήσουν στα δικαστήρια για να βγάλουν παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες μας, αξιοποιώντας ψέματα στο δημόσιο λόγο, όπως ότι δεν έχουμε προτάσεις τη στιγμή που αρνούνται το δημόσιο διάλογο μαζί μας γιατί προφανώς δεν θα μπορούν να αντικρούσουν τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις μας και θα εκτεθούν ανεπανόρθωτα»

«Όμως αντί για την αναγκαία ενίσχυση και θωράκιση του δωρεάν δημόσιου σχολείου:

  • Σχεδόν ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων, υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών.
  • Χιλιάδες παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ανάγκες βρίσκονται αστήριχτα από ειδικό παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό, ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη και καλείστε πάλι εσείς οι γονείς, αν και όσοι μπορείτε, να βάλετε το χέρι στην τσέπη.
  • Τα παιδιά μας στοιβάζονται ανά 25 σε κοντέινερς ή σε κτίρια δεκαετιών, έρμαια στη φθορά του χρόνου, αντί για το ρεαλιστικό και παιδαγωγικά αναγκαίο αίτημα για 15 μαθητές/τριες ανά τάξη.
  • Οι μαθητές μας, σε πολλές περιπτώσεις, αλλάζουν εκπαιδευτικό/-κούς κάθε χρόνο ή πολλές φορές και μέσα στο χρόνο, εξαιτίας της επιλογής όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων να μη διορίζουν όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, που είναι προϋπόθεση για την παιδαγωγική σχέση και συνέχεια.
  • Οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, συναντούν τον «κόφτη» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε εκτός Α.Ε.Ι. 40.000 μαθητές και της Τράπεζας Θεμάτων και μετατρέπονται σε εμπόρευμα για τα ιδιωτικά κολλέγια, που εκδίδουν αμφίβολης ποιότητας πτυχία τα οποία, όμως, η κυβέρνηση της Ν.Δ., αναγνώρισε επαγγελματικά δικαιώματα εξισώνοντάς τα με αυτά των πανεπιστημιακών τίτλων σπουδών.
  • Μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, βιώνοντας το πιο παρατεταμένο κλείσιμο σχολείων σε όλη την Ευρώπη, αντί να υπάρξει μείωση της σχολικής ύλης και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων, δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο από την πλευρά της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Δεν μεριμνούν ούτε για την αντιμετώπιση των τεράστιων μορφωτικών κενών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της δικής τους διαχείρισης, ούτε για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με προσωπικό καθαριότητας, μείωση μαθητών στις τάξεις, μείωση μαθητών στα σχολικά μέσα μεταφοράς, δωρεάν τεστ με ευθύνη του Ε.Ο.Δ.Υ. για όλους.

Αυτά έπρεπε να είναι στο επίκεντρο της προσοχής όσων έχουν τη θεσμική ευθύνη και μάλιστα όταν από πέρυσι, ως εκπαιδευτική κοινότητα αναδεικνύουμε σχεδόν καθημερινά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο μέσα στις νέες συνθήκες της πανδημικής κρίσης» αναφέρει επίσης η Επιστολή.




Πηγή

Δεύτερος σταθμός από το Δεύτερο Πρόγραμμα με λαϊκά

Στη δημιουργία ιντερνετικών ραδιοφωνικών προγραμμάτων προχωράει η Ελληνική Ραδιοφωνία. Το επόμενο βήμα, μετά ή και παράλληλα με τον νέο σταθμό Zeppelin 106,7, θα είναι μέσα από το Δεύτερο Πρόγραμμα, με την ανάπτυξη θεματικών σταθμών για το λαϊκό τραγούδι ή το ρεμπέτικο.




Νέο στούντιο για το Πρώτο Πρόγραμμα

Μεγαλύτερη έμφαση στα γεγονότα και την άμεση μετάδοσή τους δίνει ο Άρης Τόλιος στην ΕΡΑ. Ο διευθυντής του Πρώτου Προγράμματος σχεδιάζει τη δημιουργία ραδιοφωνικών στούντιο δίπλα στη μεγάλη αίθουσα του ενιαίου newsroom στο Ραδιομέγαρο.



Ομόφωνο ψήφισμα της Ετήσιας Συνέλευσης της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων για τη λειτουργία της ελληνικής υπηρεσίας του Euronews

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στην Ετήσια Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΕΟΔ), η οποία πραγματοποιείται στο Ζάγκρεμπ, εγκρίθηκε ομόφωνα ψήφισμα που κατέθεσαν η ΕΣΗΕΑ, η ΕΣΗΕΜΘ, η ΕΣΠΗΤ, η ΠΟΕΣΥ και η Ένωση Συντακτών Κύπρου, σχετικά με τη λειτουργία της ελληνικής υπηρεσίας του EURONEWS. Το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος έχει ως εξής:

«Η Ετήσια Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων στο Ζάγκρεμπ επισημαίνει με ιδιαίτερη ανησυχία την απόφαση της διοίκησης του EURONEWS να διακόψει έως την 15 Δεκεμβρίου 2021 τη λειτουργία της Ελληνικής Υπηρεσίας (Τηλεόραση & Διαδίκτυο) του EURONEWS. Η πρόταση της διοίκησης του EURONEWS προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το επόμενο έτος δεν περιλαμβάνει χρηματοδότηση για την Ελληνική Υπηρεσία (Τηλεόραση & Διαδίκτυο) καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους δεν είναι βιώσιμη, εφόσον το λειτουργικό κόστος της Υπηρεσίας καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δεν αποφέρει κανένα κέρδος.

Στην περίπτωση που πραγματοποιηθεί η απόφαση της διοίκησης του EURONEWS η  Ελληνική  Υπηρεσία (Τηλεόραση & Διαδίκτυο) θα σταματήσει να λειτουργεί στις 15 Δεκεμβρίου και έτσι θα σιγήσει η αρχαιότερη γλώσσα της Ευρώπης, επηρεάζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων μας, οι οποίοι μετά την επιτυχημένη εργασία τους για σχεδόν 10 χρόνια, έχοντας επιδείξει επαγγελματικές δεξιότητες και αποτελεσματικότητα, θα οδηγηθούν  στην ανεργία εν μέσω της άνευ προηγουμένου οικονομικής κρίσης και της υγειονομικής κρίσης του Covid-19. Πρόσφατα οι δημοσιογράφοι ενημερώθηκαν ότι η διοίκηση του EURONEWS θα ξεκινήσει σταδιακές απολύσεις από τις 27 Οκτωβρίου. Θα απολυθούν πέντε (5) δημοσιογράφοι τη συγκεκριμένη ημερομηνία, θα ακολουθήσουν οι απολύσεις άλλων πέντε (5) στα τέλη Νοεμβρίου και των υπολοίπων στα τέλη Δεκεμβρίου 2021.

Ο λόγος που επικαλείται η διοίκηση του EURONEWS, δηλαδή η χαμηλή διάχυση της ελληνικής γλώσσας αγνοώντας εντελώς την πολιτιστική της αξία, καθώς μιλιόταν από τον αρχαιότερο πολιτισμό της ηπείρου και η Ευρώπη πήρε το όνομά της από την ελληνική γλώσσα. Αγνοεί επίσης τη σημασία που έχει η Υπηρεσία για την Ελλάδα, την Κύπρο και την ομογένεια σε όλο τον κόσμο. Καθώς οι Έλληνες και οι Κύπριοι αποτελούν ζωτικό μέρος του ευρωπαϊκού κοινού και όχι αμελητέα μειοψηφία, αυτή η απόφαση επηρεάζει την ελληνική γλώσσα και άμεσα την αρχή Multilingualism, μια αξία που ενστερνίζεται και προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η διακοπή λειτουργίας του EURONEWS σε μια επίσημη γλώσσα της Ε.Ε. είναι αντίθετη με την αρμονική συνύπαρξη των 24 επίσημων γλωσσών χωρών μελών της Ε.Ε. και θέτει σε αμφισβήτηση την πολυγλωσσία ως έκφραση της πολιτιστικής ταυτότητας των χωρών της Ε.Ε. και τη διαφύλαξη της Δημοκρατίας, της διαφάνειας και της απόδοσης ευθυνών.

Η Ετήσια Συνέλευση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων στο Ζάγκρεμπ αναθέτει στη Διευθύνουσα Επιτροπή της ΕΟΔ να παρέμβει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στη μητρική εταιρεία EURONEWS, προκειμένου να επανεξετάσουν την απόφασή τους και να διατηρήσουν τη λειτουργία της Ελληνικής Υπηρεσίας (Τηλεόραση & Διαδίκτυο) του EURONEWS συμβάλλοντας έτσι στην εδραίωση μιας ενιαίας κουλτούρας στην Ε.Ε.».

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Πηγή

Στενεύουν τα περιθώρια για το Euronews Greece

Συντονισμός σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και Κύπρου για τη συνέχιση της λειτουργίας του Euronews Greece, ώστε να πειστεί η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να αυξήσει τη χρηματοδότηση προς το κανάλι. Αν δεν υπάρξει ανταπόκριση, στις 26 Οκτωβρίου λήγει το συμβόλαιο με την ΕΕ, ενώ στις 27 λήγουν οι συμβάσεις αόριστου χρόνου με τους εργαζομένους έως και το τέλος Δεκεμβρίου. Υπάρχει πάντως ενδιαφέρον από ελληνικές και κυπριακές εταιρείες για το ενδεχόμενο χρηματοδότησης του τηλεοπτικού φορέα.





Χρήματα του ελληνικού δημοσίου στη Βουλγαρία για την ταινία «Αναλώσιμοι»

Από εταιρεία παραγωγής της Βουλγαρίας, με επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου, θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη η ταινία «Αναλώσιμοι» με τον Σιλβέστερ Σταλόνε και την πλειάδα των σταρ του Χόλιγουντ. Η διάταξη για το 50% της χρηματοδότησης εταιρειών του εξωτερικού με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου δημιουργεί σοβαρό ζήτημα στις ελληνικές εταιρείες παραγωγής, που έχουν την τεχνογνωσία για την κάλυψη τέτοιων παραγωγών.






Στο ΣτΕ για τη μή νόμιμη σύνθεση του ΕΣΡ

Προσφυγή στο ΣτΕ κατά του ΕΣΡ από την εταιρεία Hellas Media (Ελλάδα 94,3 FM) για τη λήψη σε βάρους του απόφασης σε διάσκεψη χωρίς να υπάρχει η κατά τον νόμο απαρτία. Ήταν μια από τις τελευταίες νομικές πράξεις που υπέγραψε ο Παναγιώτης Γιαννόπουλος  πριν φύγει αιφνιδιαστικά από τη ζωή  το πρωί του Σαββάτου.

Το ΕΣΡ αποτελείται από εννιά μέλη και κατά τη διάσκεψη παρέστησαν πέντε, ενώ η απαρτία επιβάλει την παρουσία έξι τουλάχιστον μελών. Επίσης, η προσφυγή στρέφεται κατά του ΕΣΡ και για το σκέλος της μη νόμιμης συγκρότησης και συγκεκριμένα για τον ορισμό των Καλλιόπης Διαμαντάκου, Βασίλη Καραποστόλη, Νίκου Κιάου, Ευαγγελία Μήτρου, Γιώργου Πλειού και Γιώργου Σαρειδάκη.

Το άρθρο 100 του ν. 4055/2012 ορίζει πως κατά την πρώτη συγκρότηση της Ανεξάρτητης Αρχής (που έγινε το 2016) προβλέπεται, πλην του προέδρου, κλήρωση για τα μέλη που θα εργάζονται στην Αρχή με τριετή θητεία. Αυτό δεν συνέβη και σύμφωνα με έγκριτους νομικούς οι αποφάσεις της Αρχής μετά το 2019 στερούνται νομιμότητας.



Πηγή

Η ΚΑΤΡΑΚΎΛΑ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΕΙ ΤΟ ΜΑΞΙΜΟΥ! Οι δύο μυστικές δημοσκοπήσεις και η…



 

ΤΟΥΣ ΠΟΝΕΣΕ ΠΟΛΥ! Το μεγάλο κόλπο Κουλή & Τσίπρα! Τα κανάλια τα….



 


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ