Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Αξιολόγηση: Δύο «νεοεπιθεωρητές» και διευθυντής στο «σχέδιο χειραγώγησης»

 Αξιολόγηση: Δύο «νεοεπιθεωρητές» και διευθυντής στο «σχέδιο χειραγώγησης»

Η διαπλοκή του κομματικού – κυβερνητικού μηχανισμού με την αξιολογική ιεραρχία, απειλεί να εγκαθιδρύσει μια ιδιόμορφη «δικτατορία των αξιολογητών» - Τι προβλέπει η διαδικασία αξιολόγησης

Την ώρα που οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν με συντριπτικά ποσοστά πάνω από 80% στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση και το ΥΠΑΙΘ βρίσκεται σε δύσκολη θέση στα μέσα «ενημέρωσης» παρουσιάζονται πληροφορίες για την ατομική «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα ότι:

  1. Θα ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά και θα αφορά δασκάλους, καθηγητές και διοικητικά στελέχη
     
  2. Στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προβλέπεται ετήσια καταγραφή επιδόσεων στο σχολείο και «φάκελος» στον οποίο θα καταγράφεται η πορεία τους. Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, ανάμεσα σε άλλα, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού / διοικητικού του έργου.
     
  3. Θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογουμένου και αξιολογητή.
     
  4. Κάθε εκπαιδευτικός θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ ενεργό ρόλο στα παραπάνω θα έχουν οι διευθυντές των σχολείων και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου (οι παλιοί σχολικοί σύμβουλοι που καταργήθηκαν αλλά επιστρέφουν με τον νέο νόμο του υπουργείου Παιδείας). Από την πλευρά τους, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και το να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.

Η Ν. Κεραμέως παίρνει τη σκυτάλη από τον Κ. Γαβρόγλου

Όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί Κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Αποτελούν εφαρμογές των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, της ΕΕ και του ΔΝΤ και είναι συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Δεν είναι υπερβολή, αλλά πραγματικότητα ότι η Ν. Κεραμέως παίρνει τη σκυτάλη από τον προηγούμενο υπουργό παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ Κ. Γαβρόγλου.  

«Για την αξιολόγηση των διευθυντών και τα ανώτερα στελέχη του υπουργείου παιδείας» ψήφισε τον νόμο 4547/18 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» Επίσης τους νόμους: 4485/17, 4521, 4559/18, 4512/18 «την υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία έως 30 ώρες την εβδομάδα»,  «τα κριτήρια και το χρονοδιάγραμμα για τη συγχώνευση των σχολικών μονάδων»

kerameos_gavroglou.jpg

Ο ν. 4547/18 για τις νέες εκπαιδευτικές δομές εμπεδώνει ακόμη περισσότερο την ιεραρχία, τον διοικητισμό και τον τεχνοκρατισμό, δημιουργώντας μια σειρά από ιεραρχικά διαμορφωμένα διοικητικά όργανα με στόχο την επιτήρηση και τον πειθαρχικό έλεγχο των συλλόγων διδασκόντων και κάθε μεμονωμένου εκπαιδευτικού. Ένα πανοπτικό μοντέλο που όλοι ελέγχουν όλους μέσα από άκρως ιεραρχικές και εξουσιαστικές σχέσεις.

Οι νέοι επιθεωρητές είναι εδώ!

Οι νέοι επιθεωρητές της κυβέρνησης της ΝΔ και του ΥΠΑΙΘ ανεξάρτητα αν θα ονομάζονται πια Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, ή οι Σχολικοί Σύμβουλοι είναι εδώ!

Για την εφαρμογής της αξιολόγησης ως μηχανισμού επιτήρησης – ελέγχου και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Mε άλλα λόγια, μέσα από τους μηχανισμούς και τις διαδικασίες ελέγχου των εκπαιδευτικών υλοποιείται μια συγκεκριμένη πολιτική επιλογή και μια αντίληψη για την ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, με την επιβολή μιας κρατικής διδακτικής.

Άλλωστε, μην ξεχνάμε, ότι σύμφωνα με τα νεότερα επιστημονικά πορίσματα γίνεται ευρύτερα αποδεκτή η αλήθεια: «Δεν υπάρχει κώδικας διδασκαλίας που να μπορεί να εφαρμοστεί παντού με τα ίδια αποτελέσματα, ούτε μπορεί να εξακριβωθεί επιστημονικά ποια διδασκαλία αποδίδει περισσότερο».

Αξιολόγηση σημαίνει χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση - ιδιωτικοποίηση

Η αξιολόγηση ως αυταρχική διαδικασία,  αλλάζει δραματικά το κλίμα στη σχολική τάξη και το σχολείο εντείνει τον ανταγωνισμό, εθίζει στη δουλοπρέπεια με αποτέλεσμα η ελεύθερη σκέψη και η όποια παιδαγωγική αυτονομία να αντικαθίστανται από την πλήρη υποταγή και τον ασφυκτικό έλεγχο. Επιπλέον προκαλεί ανταγωνισμούς και συγκρούσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών, κατατάσσοντάς τους σε κατηγορίες : «ελλιπείς», «επαρκείς», «πολύ καλοί», «εξαιρετικοί».

Οδηγεί σε θεατρινισμούς με τις επισκέψεις των Συντονιστών ή Σχολικών Συμβούλων στις τάξεις για τη σύνταξη των ατομικών αξιολογικών εκθέσεων και στην αυλοκολακεία για θετικές εκθέσεις από τους διευθυντές. Θέτει τα θεμέλια μιας ιστορικής διάσπασης του εκπαιδευτικού σώματος με την κατηγοριοποίηση σε «στελέχη – αξιολογητές» και «εκπαιδευτικούς – αξιολογούμενους». Ταυτόχρονα, η διαπλοκή του κομματικού – κυβερνητικού μηχανισμού με την αξιολογική ιεραρχία, απειλεί να εγκαθιδρύσει μια ιδιόμορφη «δικτατορία των αξιολογητών»!

Είναι βέβαιο ότι στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι η ατομική αξιολόγηση που θα αφορά τη «βαθμολόγηση» του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο, ενώ οι αυξημένες αρμοδιότητες σε αυτό θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου και ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου (ο πρώην σχολικός σύμβουλος, θεσμός όμως που επανέρχεται σύντομα στα σχολεία). Από την πλευρά τους οι συντονιστές ή σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και το να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις. Στην ουσία πρόκειται για νεκρανάσταση του επιθεωρητισμού.

Να θυμίσουμε ότι τα κριτήρια αξιολόγησης των εκπαιδευτικών σύμφωνα με το Π.Δ. 152, που υπερασπίζεται ο πρόεδρος του ΙΕΠ και οι επιτελείς της κυβέρνησης, κατηγοριοποιούνται σε πέντε κατηγορίες και σε κάθε κατηγορία περιλαμβάνονται μια σειρά κριτήρια με βάση τα οποία γίνεται η αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση – κατάταξη των εκπαιδευτικών:

Οι πέντε κατηγορίες περιλαμβάνουν μια σειρά από κριτήρια και αντιστοιχίζονται με βάση την τετράβαθμη βαθμολογική κλίμακα και την κλίμακα 0 -100 ως εξής (άρθρο5):

  1. «ελλιπής»: 0 έως 30 βαθμοί,
  2. «επαρκής»: 31 έως 60 βαθμοί
  3. «πολύ καλός»: 61 έως 80 βαθμοί και
  4. «εξαιρετικός»: 81 έως 100 βαθμοί.

Η πρώτη γενική παρατήρηση είναι ότι με αυτό τον τρόπο κατακερματίζεται τόσο η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, όσο και η εκπαιδευτική διαδικασία. Και ακόμα χειρότερα επιχειρείται η ποσοτικοποίηση και μέτρηση χαρακτηριστικών της ανθρώπινης προσωπικότητας και στοιχείων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επιδιώκεται να επικυρωθούν ως αντικειμενικά μετρήσιμα στοιχεία της προσωπικότητας και νοητικές λειτουργίες των υποκειμένων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η διδακτική ή μαθησιακή ικανότητα, η πνευματική και επιστημονική συγκρότηση, η ικανότητα επικοινωνίας και ο τρόπος συμπεριφοράς, οι διαπροσωπικές σχέσεις, οι ιδέες, η φαντασία, η πρωτοβουλία κ.ά.

Τα πάντα θα μπαίνουν σε «κουτάκια» και θα πολλαπλασιάζονται με συντελεστές, από το κλίμα στην τάξη μέχρι τη χρήση νέων τεχνολογιών ή την προετοιμασία για τη διδασκαλία.

Προβάλλει τον εκπαιδευτικό έργο ως προσωπική υπόθεση των εκπαιδευτικών. Επιδιώκει έτσι να τους ενοχοποιήσει στα μάτια των μαθητών τους και της κοινής γνώμης για την κρίση της εκπαίδευσης. Στο νέο πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί «χρεώνονται» την επιτυχία ή αποτυχία των μαθητών τους και η διοίκηση του σχολείου «χρεώνεται» με τη σειρά της την επιτυχία και την αποτυχία όλων.

autoaksiologis.png

Πέρα από τους μύθους της εξουσίας, η αλήθεια είναι ότι η επιστημονική συγκρότηση, η παιδαγωγική κατάρτιση και η διδακτική ικανότητα δεν είναι ποσοτικά μεγέθη που μπορούν να μετρηθούν. Γι' αυτό και δεν υπάρχουν μέθοδοι ή κριτήρια «αντικειμενικά» και «αξιοκρατικά». H εκπαιδευτική διαδικασία και ο εκπαιδευτικός δεν μπορούν να διασπαστούν σε επιμέρους αξιολογούμενα στοιχεία και να μετρηθούν μέσα από 2 - 3 επισκέψεις του Σχολικού Συμβούλου στην τάξη ή από τη συμμετοχή σε σεμινάρια κ.λπ. H εκπαιδευτική διαδικασία έχει χαρακτήρα δυναμικό και όχι στατικό, επηρεάζεται από πλείστους όσους κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες και άρα δεν μπορεί να διασπαστεί και να μετρηθεί.

Μαζί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται και η λεγόμενη αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολείων που θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση  και την υποβάθμισή τους και τελικά στο κλείσιμο αρκετών από αυτά.

Αναφορικά με την αξιολόγηση τις τελευταίες δεκαετίες τα αγγλοσαξωνικά μοντέλα αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που αμφισβητούνται εντονότατα και καταρρέουν στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες εμφανίζονται στην Ελλάδα με αγιογραφικές διακηρύξεις από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και όλους ανεξαιρέτως τους υπουργούς παιδείας ωα το μαγικό ραβδί για την «αναβάθμιση» της παιδείας και «δια πάσαν νόσον».

Όπως είναι γνωστό με το ν.4692/2020 έχει ήδη θεσμοθετηθεί η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και ετοιμάζεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το να αποτελέσουν οι βαθμολογίες των μαθητών βασικό «πυλώνα» του νέου «οικοδομήματος» αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, με δραστικό ρόλο των Σχολικών Συμβούλων (οι οποίοι στο νέο νόμο θα «βαφτιστούν» με άλλο όνομα) και της Τράπεζας Θεμάτων, προετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Κοντολογίς, η «απόδοση» των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα» (π.χ. βαθμολογίες, τεστ, συμμετοχή σε εργασίες και προγράμματα, αποτελέσματα εξετάσεων, ροή αποφοιτούντων) θα αποτελέσουν κριτήρια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (και θα επηρεάσει την κρατική χρηματοδότησή της στη λογική κόστος - όφελος) και των εκπαιδευτικών

Η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση της παραπάνω «αγκύλωσης» τα εξής: «Συνεχής αξιολόγηση με βάση κριτήρια όπως οι επιδόσεις των μαθητών, το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στα Πανεπιστήμια, οι ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου. Σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των αξιολογήσεων και σύγκριση μεταξύ των σχολείων με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών».

Οι εκπαιδευτικοί, με την απεργία-αποχή που έχουν προκηρύξει, στοχεύουν στο να ακυρώσουν την αξιολόγηση – χειραγώγηση – κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός μορφωτικού κοινωνικού κινήματος που θα διεκδικεί έναν «άλλο» ρόλο για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση. Το ζητούμενο δεν είναι μια πρόταση –εξωραϊσμού της αξιολόγησης, αλλά ο συλλογικός αγώνας με όραμα ένα άλλο σχολείο που να χωρά όλα τα παιδιά χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» και του «Εκπαιδευτικού Ομίλου»

Πηγή: alfavita.gr

Σχόλιο ιστολογίου: Συμπεραίνουμε ότι η κυβέρνηση μετατρέπει σε ''άμορφη μάζα'' τον εκπαιδευτικό κλάδο. Θέλει ρομπότ. Όχι ανθρώπους. Θα το αφήσουμε να συμβεί αυτό;

ΕΔΕ για τους αστυνομικούς που πιάστηκαν να σπάνε φανάρι παρκαρισμένου αυτοκινήτου στην Πανόρμου

 Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) διατάχθηκε μετά τα βίντεο - ντοκουμέντα από χθες το βράδυ στην Πανόρμου στα οποία καταγράφηκαν αστυνομικοί να αυθαιρετούν, ενώ ένας χτυπάει με το γκλοπ του και σπάει φανάρι παρκαρισμένου οχήματος. Μάλιστα, ο εν λόγω αστυνομικός αλλά και η υπόλοιπη ομάδα εμφανίζονται να αποχωρούν από το σημείο σαν να μην έχει συμβεί το παραμικρό.


Οι εικόνες με παρεμβατικές συμπεριφορές από αστυνομικούς χθες το βράδυ στην Πανόρμου αφού έκαναν τον γύρο των social media προκαλώντας κοινωνικές αντιδράσεις, προκάλεσαν και Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ).

Στο βίντεο εμφανίζονται μηχανάκια με άνδρες της ομάδας ΔΡΑΣΗ μετά την ένταση που είχε δημιουργηθεί στην Πανόρμου να κάνουν περιπολίες στα στενά της περιοχής και ένας από τους άνδρες που επέβαινε σε ένα από τα μηχανάκια, χτύπησε με το γκλοπ του, το φανάρι παρκαρισμένου οχήματος.

Μάλιστα, ο εν λόγω αστυνομικός αλλά και η υπόλοιπη ομάδα αποχωρούν από το σημείο σαν να μην έχει συμβεί το παραμικρό.

Πηγή: thepressproject.gr

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Νέα Σμύρνη ενάντια στην αστυνομοκρατία και την καταστολή

 Πολίτες, εκπαιδευτικοί, συλλογικότητες, σωματεία, δημοτικές παρατάξεις καλούν το απόγευμα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Νέα Σμύρνη ενάντια στο όργιο αστυνομικής αυθαιρεσίας με το οποίο ήρθαν αντιμέτωποι οι κάτοικοι στην περιοχή τους μέρα-μεσημέρι την Κυριακή.


Πολίτες, εκπαιδευτικοί, συλλογικότητες, σωματεία, δημοτικές παρατάξεις και κόμματα καλούν σήμερα, Τρίτη 9 Μαρτίου στις 6 το απόγευμα, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την αστυνομική καταστολή και τον εκφοβισμό των κατοίκων της περιοχής από την αστυνομία την Κυριακή. Στο κάλεσμά τους, σύσσωμοι οι φορείς καταδικάζουν την απρόκλητη αστυνομική βία που ασκήθηκε σε απλούς πολίτες και επισημαίνουν ότι η αστυνομία, χρησιμοποιώντας προσχηματικά την πανδημία, ασκεί καταχρηστικά και εξουσιαστικά τα καθήκοντά της.

Ο Σύλλογος μεταπτυχιακών φοιτητ(ρι)ών ΕΜΠ, μέλος του οποίου αποτελεί ένα από τα θύματα της αστυνομικής βαρβαρότητας της Κυριακής, επισημαίνει μεταξύ άλλων:

«Καταδικάζουμε σε όλους τους τόνους το όργιο βίας και καταστολής που έλαβε χώρα σήμερα, Κυριακή 7/3, στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, και το οποίο, με ευθύνη των αστυνομικών δυνάμεων οδήγησε σε ξυλοδαρμούς, αναίτιες συλλήψεις και προσαγωγές κατοίκων, μεταξύ των οποίων και ο συνάδελφος μας Α.Μ. […] Οι μάσκες έπεσαν! Η κυβέρνηση εδώ και έναν χρόνο πανδημίας, κλειστών Σχολών, βάζει σε κίνδυνο την υγεία μας, αρνείται να πάρει τα αναγκαία μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, της ουσιαστικής θωράκισης του συστήματος Υγείας, της επίταξης του ιδιωτικού τομέα που διεκδικούν οι υγειονομικοί. Προσπαθεί να φορτώσει σε εμάς και τις οικογενειές μας τις ευθύνες για τη δική της αδιαφορία, την εξέλιξη της πανδημίας και να εξασφαλίσει σιωπηλή ανοχή στην πολιτική της. Για αυτό αντι για μέτρα προστασίας η κυβερνητική απάντηση είναι αστυνομικές δυνάμεις να εκφοβίζουν περαστικούς, αθλούμενους και οικογένειες με μικρά παιδιά, καθημερινά περιστατικά αστυνομικής βίας και στρατιωτικού χαρακτήρα περιπολίες αστυνομικών σωμάτων σε γειτονιές και πλατείες. […] Η ένταση της καταστολής, η κρατική βία δε θα μας κλείσουν το στόμα! Η τρομοκρατία θα πάρει απάντηση! […] Όλοι και όλες την Τρίτη 9/3 στις 6:30μμ στην πλατεία της Νέας Σμύρνης κόντρα στην τρομοκρατία και την καταστολή!»

Αντίστοιχο κάλεσμα έχει απευθύνει η Δημοτική Κίνηση “Στροφή” Νέας Σμύρνης, καθώς και η Δημοτική Κίνηση “Μια πόλη ανάποδα”, η οποία στο κάλεσμά της υπογραμμίζει την ευθύνη της δημοτικής αρχής για τα τεκταινόμενα, καθώς και την πρακτική των ίσων αποστάσεων που ακολούθησε στη συνέχεια, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Οι ευθύνες της δημοτικής αρχής είναι τεράστιες και συμβαδίζουν με αυτές της κυβέρνησης και όποιας άλλης αρχής, που επιλέγει μια πολιτική διαχείριση με οδηγό την καταστολή. Ο δήμαρχος είναι υπόλογος για το γεγονός ότι αφήνει τους κατοίκους της πόλης έκθετους σε τέτοια βία και ασυδοσία και δεν παίρνει καν ξεκάθαρη θέση καταδίκης των γεγονότων».

«Εδώ και μέρες, οι αστυνομικές δυνάμεις, με το πρόσχημα των ελέγχων για μετακινήσεις και μάσκες, χρησιμοποιούν την εξουσία τους καταχρηστικά στους πολίτες. Τα χθεσινά γεγονότα προπηλακισμών και βιαιοπραγίας, πρωτοφανούς αγριότητας είναι καταδικαστέα και μη αποδεκτά στην πόλη μας. Η προστασία της δημόσιας Υγείας δε διασφαλίζεται με αστυνομική βία, αλλά με μέτρα ενίσχυσης στα Νοσοκομεία και τα σχολεία,στα ΜΜΜ, στους εργασιακούς χώρους.
Απέναντι στη στρατηγική εκφοβισμού και τρομοκράτησης των πολιτών, απαντάμε δυναμικά. Η βία και η καταστολή δε χωράνε στην πόλη μας! Η δημοκρατία δεν καταστέλλεται!» αναφέρει η Δημοτική Κίνηση Στροφή Νέας Σμύρνης.

Επιπλέον, το Συντονιστικό Αναπληρωτών των Αδιόριστων Εκπαιδευτικών καλεί επίσης στη σημερινή πορεία και γνωστοποιεί με ανακοίνωσή του ότι μεταξύ των 11 προσαχθέντων του κρεσέντο αστυνομικής βίας συμπεριλαμβάνεται μια αναπληρώτρια δασκάλα σε σχολείο της Νέας Σμύρνης στην οποία, όπως αναγράφεται στην ανακοίνωσή του «έχουν απαγγελθεί ψεύτικες κατηγορίες για βία κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων από κοινού, απλή σωματική βλάβη τετελεσμένη από κοινού, εξύβριση κατά συναυτουργία, παραβίαση των μέτρων για την πρόληψη ασθενειών και αντίσταση κατά της αρχής, ενώ copy paste τις ίδιες κατηγορίες αντιμετωπίζουν και οι 11 συλληφθέντες».

Τέλος, στη σημερινή πορεία διαμαρτυρίας καλούν με ανακοινώσεις τους ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Νέας Σμύρνης, καθώς και το ΚΚΕ(μ-λ), ζητώντας την παρουσία όλων, προκειμένου να καταστεί σαφές πως οι πολίτες αντιστέκονται σε κάθε προσπάθεια επιβολής της καταστολής και της τρομοκρατίας στις γειτονιές της χώρας.

Πηγή: thepressproject.gr


Ξέφραγο αμπέλι η λειτουργία των G.A.F.A.

 

Η απροκάλυπτη λογοκρισία στο Facebook επαναφέρει με δραματικό τρόπο, για τη δημοκρατία και την ελευθερία του Τύπου, τη συζήτηση για την ανεξέλεγκτη λειτουργία τους στη χώρα μας. Η κυβέρνηση, σε πλήρη αντίθεση με όσα συμβαίνουν σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δείχνει απροθυμία να συζητήσει και να επιβάλει κανόνες στη λειτουργία των διεθνών πλατφορμών, όπως το Facebook, η Google, η Yahoo και το YouTube, που διακινούν, εμπορεύονται και ελέγχουν το περιεχόμενο της πληροφόρησης.

Τα διαφημιστικά έσοδά τους από την πώληση πρωτότυπου περιεχομένου παγκοσμίως ανέρχονται σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια και σε όλες τις χώρες της Ευρώπης διεξάγονται διαπραγματεύσεις για την επιβολή «ψηφιακού φόρου». Στη χώρα μας οι πλατφόρμες είναι αμφίβολο αν πληρώνουν φόρο στο Δημόσιο ή αν αποδίδουν δικαιώματα στους παραγωγούς-δημιουργούς, σε αντίθεση με όλες τις άλλες εταιρείες οπτικοακουστικού περιεχομένου, ελεύθερης διανομής ή συνδρομητικές πλατφόρμες.

Η περίπτωση της Γαλλίας, όπου επιβλήθηκε ο ψηφιακός φόρος 5% στις πολυεθνικές πλατφόρμες, αλλά και το παράδειγμα της Αυστραλίας, όπου η κυβέρνηση υποχρέωσε με νόμο την Google και το Facebook να πληρώσουν πνευματικά δικαιώματα στους εκδότες περιεχομένου, στα Μέσα Ενημέρωσης, δηλαδή, που παρέχουν το περιεχόμενο που εμπορεύονται, δείχνουν πως όταν υπάρχει πολιτική βούληση, υπάρχουν και συμφωνίες. Στην Αυστραλία το Facebook εξαναγκάστηκε να επανέλθει στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση και τους εκδότες, όταν διαπίστωσε πως ο εκβιασμός της αφαίρεσης των links και περιεχομένου από εφημερίδες και media της Αυστραλίας δεν είχε αποτέλεσμα. Η Google είχε εξαρχής αποδεχθεί να πληρώσει τις εκδοτικές εταιρείες για δικαιώματα περιεχομένου.

Πηγή: typologies.gr

Έκρηξη στην Μπάτα: Πάνω από 90 νεκροί και εκατοντάδες τραυματίες

 Πάνω από 98 νεκροί και 600 τραυματίες είναι ο θλιβερός απολογισμός των τεσσάρων εκρήξεων που σημειώθηκαν σε στρατιωτική βάση στην Μπάτα.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Υπουργείο Υγείας της Ισημερινής Γουινέας, πάνω από 600 τραυματίες  και 98 νεκροί είναι ο θλιβερός απολογισμός των τεσσάρων εκρήξεων που σημειώθηκαν σε στρατιωτική βάση στην Μπάτα, ισοπεδώνοντας τις εγκαταστάσεις του στρατοπέδου και προκαλώντας μεγάλες καταστροφές σε γειτονικές συνοικίες.

Αρχικά, ο Πρόεδρος της χώρας, Τεόντορο Ομπιάνγκ, επιχείρησε να αποποιηθεί κάθε ευθύνη και κατηγόρησε για αμέλεια τη  Μονάδα που είναι υπεύθυνη για τη φροντίδα και την προστασία των εκρηκτικών υλών στη χώρα.

Η Υπουργός Εξωτερικών της Ισπανίας, Arancha Gonzalez Laya έγραψε στο Twitter ότι μετά τις καταστροφικές εκρήξεις στο Bata η Ισπανία σκοπεύει να συνδράμει στην άμεση αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας.

Σημειώνεται ότι η πετρελαϊκή βιομηχανία της Ισημερινής Γουινέας την έχει καταστήσει ως την πλουσιότερη χώρα με ακαθάριστο εθνικό εισόδημα στην υποσαχάρια Αφρική. Ωστόσο,  στο εσωτερικό της επικρατεί εξαιρετική οικονομική ανισότητα.

Πηγή: thepressproject.gr

''ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΗΘΑΡΓΟ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΛΑΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ'' ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΡ. ΓΕΡΟΤΖΙΑΦΑΣ

 


Πηγή εικόνας: alfavita.gr

Η ανάρτηση του καθηγητή Αιματολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης Γρηγόρη Γεροτζιάφα, ο οποίος καλεί σε «λαϊκές κινητοποιήσεις» κατά των μέτρων της κυβέρνησης.

Πιο συγκεκριμένα, ο καθηγητής της Σορβόννης έγραψε στο Facebook.

«Στην πλατεία της Νεας Σμυρνης εγινε δημοσιος βασανισμος ενος πολιτη

Τα συνταγματικα δικαιωματα παραβιαζονται συστηματικα

Τα ανθρωπινα δικαιωματα παραβιαζονται συστηματικα

Η μιση χωρα, ενα χρόνο μετα την εναρξη της πανδημιας κινδυνευει να γίνει Bergamo

Το υπουργειο υγειας εν μεσω πανδημίας ειναι βαρκα στο γυαλο

Ο παιδεραστής Γεωργιαδης συμβουλος του πρωθυπουργου προστατευθηκε κ ο Λιγναδης καλύφθηκε μεχρι το τελος.

Βλεπουμε εδω κ δεκα μηνες τον θανατο του εμπορακου και την υποβιβαση του εργατη στο επιπεδο του σκλαβου

Η εθνικη κυριαρχια ειναι κουρέλι

Η ακροδεξιά συμμορία πρεπει να πέσει με λαϊκες κινητοποιήσεις

Τα κόμματα και οι οργανώσεις της Αριστερας εχουν σημερα τεράστια ευθύνη. Δεν πρεπει να αφησουν την ακροδεξια συμμορια να μετατρεψει την χωρα σε συγχρονο μετεμφυλιακο κρατος.

Να βγουν απο τον λήθαργο και τον φοβο της πανδημιας κ να προκαλεσουν λαικες κινητοποιησεις τωρα».

Πηγή πληροφορίας: ertopen.com

Πορεία αλληλεγγύης στα Ιωάννινα για τους φοιτητές του ΑΠΘ

 Πορεία αλληλεγγύης στα Ιωάννινα για τους φοιτητές του ΑΠΘ

Πορεία αλληλεγγύης για τους φοιτητές του ΑΠΘ σήμερα, Τρίτη 9 Μαρτίου, στις 13:00, μπροστά από την Περιφέρεια Ηπείρου

Κάλεσμα σε πορεία αλληλεγγύης στους φοιτητές και τις φοιτήτριες του ΑΠΘ απευθύνει προς όλους η Συνέλευση Κατάληψης Πρυτανείας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Η πορεία αλληλεγγύης αναμένεται να πραγματοποιηθεί σήμερα, Τρίτη 9 Μαρτίου, στις 13:00, μπροστά από το κτίριο της Περιφέρειας Ηπείρου.

Το κάλεσμα της Συνέλευσης Κατάληψης

Αναλυτικά, το κάλεσμα της Συνέλευσης Κατάληψης Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων:

Η αστυνομία αποχώρησε από το ΑΠΘ χωρίς να προχωρήσει σε εκκένωση, τσακισμένη από την πίεση του κόσμου. Αμέσως μετά, πορεία αλληλεγγύης έσπασε την απαγόρευση και, παρά τα δακρυγόνα, έφτασε από την κατειλημμένη Σχολή Θεάτρου μέχρι την κατειλημμένη Πρυτανεία του ΑΠΘ και ενώθηκε με τους υπόλοιπους φοιτητές.

Αυτή τη μέρα η νίκη είναι δική μας, αυτή η  μέρα μας ανήκει!
Καλούμε την Τρίτη 9/3 στη 1μ.μ. μπροστά από την Περιφέρεια Ηπείρου σε πορεία αλληλεγγύης στους φοιτητές και τις φοιτήτριες του αγωνιζόμενου ΑΠΘ!
Ούτε βήμα πίσω! Ο αγώνας μας είναι δίκαιος! Θα νικήσουμε!

Συνέλευση Κατάληψης Πρυτανείας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

apth.jpg

Πηγή: alfavita.gr

Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ