Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Αυτοθαυμασμός Μητσοτάκη και φαντασιώσεις για «άλμα δεκαετίας μετά τον κάβο της πανδημίας»

 Μετά τον «τελευταίο κάβο της πανδημίας, η χώρα θα κάνει άλμα δεκαετίας στον τομέα της ανάπτυξης», υποστηρίζει σε συνέντευξή του ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, χωρίς κανένα στοιχείο να συνηγορεί υπέρ του για μία τέτοια υπόσχεση. Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός υποστηρίζει, παρά τη σειρά νομοσχεδίων που πέρασε με σύμμαχο την πανδημία, ότι «ο ίδιος επιδίωξε ήπιο πολιτικό κλίμα κάνοντας και αυτοκριτική», ενώ σχετικά με την επίταξη του ιδιωτικού τομέα, παρά τους δεκάδες διασωληνωμένους εκτός ΜΕΘ, αναφέρει ότι « τώρα που απαιτείται η συνεισφορά του, προχωράμε σε πρώτη φάση σε συνεργασία μαζί του».


Στη συνέντευξή του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υποστηρίζει επίσης ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της 4ετίας, καθώς στόχος του είναι «η κυβέρνηση να κριθεί για τη συνολική πολιτική της, και για τα συγκεκριμένα “παραδοτέα” που αφορούν την ανάταξη της χώρας». «Θέλω να παρουσιάσω μία αλλαγμένη χώρα στο τέλος της 4ετίας» τονίζει.

Κατηγορεί επίσης τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, με σλόγκαν το ότι « προτιμά το δρόμο από το νόμο» παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι οι μαζικές κινητοποιήσεις δεν καλούνται από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως και το ότι οι δημόσιες συναθροίσεις επιτρέπονται από τα σχετικά ΦΕΚ.

Ο πρωθυπουργός υπερασπίζεται τις πολιτικές επιλογές του στο θέμα της επίταξης του ιδιωτικού ιατρικού τομέα, υποστηρίζοντας ότι «εάν είχαμε σπεύσει να κάνουμε αυτό που ζητούσε η αντιπολίτευση από τον περασμένο Απρίλιο, θα είχαμε κάνει επιτάξεις χωρίς να τις χρειαζόμασταν τότε, ξοδεύοντας δεκάδες εκατομμύρια. Όμως τώρα που απαιτείται η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα, προχωράμε σε πρώτη φάση σε συνεργασία μαζί του». Σημειώνεται ότι το υποτιθέμενο «τελεσίγραφο» του υπουργού Υγείας, Βασίλη Κικίλια, προς τους ιδιώτες γιατρούς, έχει λήξει εδώ και μία μέρα, χωρίς η κυβέρνηση να κάνει πράξη την επίταξη.

Μάλιστα, παρά τη σωρεία νομοσχεδίων που πέρασε η κυβέρνηση εν μέσω της πανδημίας, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις (όπως ο νόμος για τα ΑΕΙ), ο Πρωθυπουργός υποστηρίζει ότι ο ίδιος επιδίωξε ήπιο πολιτικό κλίμα κάνοντας και αυτοκριτική, αλλά -όπως σημειώνει – “στη χώρα μας η πανδημία και ο κορονοιός εργαλειοποιήθηκαν, ταυτίστηκαν με την κυβέρνηση, αντί να είναι αυτό που όλοι αντιλαμβάνονται, μια πρωτοφανής υγειονομική κρίση που χτυπάει όλο τον κόσμο”.

Σε γραμμή Άδωνη Γεωργιάδη, κατηγορεί την αντιπολίτευση ότι «εντάσσει τον covid στην ατζέντα της κομματικής μάχης» και τον Αλ. Τσίπρα ότι ακολούθησε ένα «υγειονομικό και κοινωνικό σαμποτάζ».

Τόνιζει επίσης ότι η στρατηγική αντιμετώπισης της πανδημίας στηρίζεται σε δυο πυλώνες: Πρώτον, στην περαιτέρω ενίσχυση του Συστήματος Υγείας με την αντιμετώπισης της διασποράς και αυξημένα τεστ, και δεύτερον στη μερική αποσυμπίεση «με μέτρα που θα δίνουν στους πολίτες μια ανάσα ελευθερίας». Προαναγγέλλει επίσης ρυθμίσεις για σταδιακό άνοιγμα του λιανεμπορίου ως πρώτο βήμα απελευθέρωσης της οικονομικής δραστηριότητας.

Πηγή: thepressproject.gr

Ελιζέ Ρεκλύ: η δημιουργία ενός Κομμουνάριου

 Η εμπειρία της Παρισινής Κομμούνας είχε βαθύτατο αντίκτυπο στην σκέψη του Ελιζέ Ρεκλύ, καθόρισε το όραμά του και ενέπνευσε την φιλοσοφία του. Ένα άρθρο για τα 150 χρόνια της Κομμούνας του Παρισιού.





















































Του Τζων Π. Κλαρκ*

O Ελιζέ Ρεκλύ (Élisée Reclus, 1830-1905) είναι πιο γνωστός ως ο σημαντικότερος Γάλλος γεωγράφος της εποχής του αλλά και ως κεντρική προσωπικότητα στο παγκόσμιο αναρχικό κίνημα. Σήμερα όμως, ιδιαίτερα τώρα που γιορτάζουμε τα 150 χρόνια της Κομμούνας, οφείλουμε να τον αναγνωρίσουμε και ως αξιοσημείωτο μέλος της Κομμούνας του Παρισιού αλλά και ως μία από τις πιο σημαντικές ερμηνευτικές φωνές επί αυτού του παγκόσμιας εμβέλειας ιστορικού γεγονότος. 

Τις παραμονές της Κομμούνας, ο Ρεκλύ ήταν ήδη γνωστός διεθνώς τόσο ως γεωγράφος όσο και ως επαναστάτης. Έγινε, από τις πρώτες μέρες της, μέλος της Πρώτης Διεθνούς, και, προς τα τέλη της δεκαετίας του 1860, ήταν από τους πιο επιδραστικούς συμμετέχοντες. Την ίδια περίοδο, συμμετείχε και στο συνεργατικό κίνημα και εξέδωσε το περιοδικό Coopération, μαζί με τον αδελφό του Ελιέ. Το 1867 προσχώρησε στη ριζοσπαστική φατρία του Συνδέσμου για την Ειρήνη και την Ελευθερία, και τον επόμενο χρόνο ήταν από τα ιδρυτικά μέλη, μαζί με τον Μπακούνιν, της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Σοσιαλιστική Δημοκρατία.

Εκτός από το παρών στο φρενήρη αυτό πολιτικό ακτιβισμό, ο Ρεκλύ ήταν ένας χαλκέντερος ερευνητής και συγγραφέας. Μετά από παραγωγικά χρόνια συνεργασίας με περιοδικά γεωγραφίας, εξέδωσε το 1868 και το 1869 δύο τόμους του σημαντικού γεωγραφικού έργου, La Terre. Το δημοφιλές του «Ιστορία μιάς Ροής» κυκλοφόρησε επίσης το 1869 και ακολούθησε, το 1870, ο πρώτος τόμος των «Γήινων Φαινομένων», ενός ακόμη γεωγραφικού έργου. 

Τέλη του 1870, ο Ρεκλύ και πολλοί άλλοι παρισινοί ριζοσπάστες και επαναστάτες του Παρισιού κατατάχθηκαν στην Εθνική Φρουρά, ενώ τα Πρωσσικά στρατεύματα περικύκλωναν την πόλη, προετοιμαζόμενα για την Πολιορκία του Παρισιού και την επικείμενη νίκη τους επί των Γάλλων. Με την κατάρρευση της Αυτοκρατορίας και την εγκαθίδρυση της Κομμούνας, το Μάρτη του 1871, αυτοί, οι αντιφρονούντες, μετετράπησαν στους ένοπλους υπερασπιστές τόσο της πόλης όσο και της λαϊκής επανάστασης.

Στις 4 Απριλίου, το τάγμα του Ρεκλύ δέχθηκε επίθεση από κυβερνητικά στρατεύματα και ο ίδιος συνελήφθη. Εστάλη σε διάφορες φυλακές και εν τελει καταδικάστηκε και εστάλη στην πιο απομακρυσμένη φυλακή της Γαλλίας, στη Νέα Καληδονία του Νοτίου Ειρηνικού. Mετά από μιαν διεθνή έκκληση που υπέγραφαν σημαντικοί επιστήμονες, όπως ο Δαρβίνος και ο Ουάλλας, η ποινή του μετετράπη σε δέκα χρόνια εξορίας.

Η καθοριστική εμπειρία τόσο της Κομμούνας όσο και των συνεπειών της ήταν ένα κρίσιμο σημείο καμπής στη ζωή και τη σκέψη του Ρεκλύ. Καταγράφει πως το φάντασμα της ήττας και της εκδίκησης άρχισε πολύ σύντομα να πλανάται πάνω στους Κομμουνάριους, ειδικά όταν η εξέγερση απέτυχε να εξαπλωθεί επιτυχώς από άκρου εις άκρον στη Γαλλία. Υποστηρίζει ότι, σχεδόν από την πρώτη στιγμή, γνώριζαν πως διακινδύνευαν τη ζωή τους για χάρη της ελευθερίας. Γράφει στο «Ο άνθρωπος και η Γη» (L’Homme et la Terre) για την ατμόσφαιρα «γαλήνιας υπευθυνότητας» και το «μαγευτικό μεγαλείο» που έσκεπε το Παρίσι χάριν της «ευγενούς αφοσίωσης» και του «εύρους των ιδεών» των Κομμουνάριων.

Ο θρίαμβος της Κομμούνας

Αυτή η σπασμωδική ιστορία θριάμβου και τραγωδίας επηρέασε βαθιά τις πολιτικές απόψεις του Ρεκλύ. Κατά κάποιον τρόπο επιτάχυνε και ριζπσπαστικοποίησε την πολιτική του εξέλιξη. Ειδικότερα, αύξησε σημαντικά την πίστη του στην ικανότητα των εργατών και των πολιτών να οργανώνονται ελεύθερα, συνεργατικά και δημοκρατικά.

Ήδη από τον Ιανουάριο του 1871, ο Ρεκλύ [καταγράφει πως] εξακολουθούσε να ντρέπεται που κατέβηκε υποψήφιος για την Εθνοσυνέλευση – μάλιστα, το όνομά του είχε εμφανιστεί σε δύο λίστες υποψηφίων στο Παρίσι. Έτσι, από την εμπειρία του στην Κομμούνα, ήρθε σε πλήρη αντίθεση με την παραδοσιακή κοινοβουλευτική πολιτική άποψη. Αντ’ αυτού, έγινε υποστηρικτής της εξελικτικής και επαναστατικής οργάνωσης, μέσα από την εθελοντική αλληλοβοήθεια και της ριζοσπαστικής άμεσης δημοκρατίας, στη βάση, όπως και της ελεύθερης συνομοσπονδίας σε κάθε άλλο επίπεδο.

Οι ελπίδες του Ρεκλύ για την ανθρωπότητα και για την επανάσταση ενισχύθηκαν από το μεταδοτικό επαναστατικό πνεύμα της Κομμούνας. Αναφέρει στο «L’Evolution,  La Révolution et L’Idéal Anarchique» (Εξέλιξη, Επανάσταση και Αναρχικό Ιδεώδες) τις χιλιάδες στρατιωτών της κυβέρνησης που είχαν εγκλωβιστεί στο Παρίσι και «αφοπλίστηκαν από τον λαό και πολύ εύκολα αλλαξοπίστησαν, στηρίζοντας στην υπόθεσή του». Στην πραγματικότητα, η Κομμούνα έγινε η χαρισματική κοινότητα που μπορούσε να εγείρει ένα είδος επαναστατικής πίστης, ικανής να νικήσει την παλιά αντιδραστική υποταγή στην εκκλησία, το κράτος ή οποιονδήποτε άλλο αυταρχικό θεσμό.

Ο Ρεκλύ κατέληξε ότι η Κομμούνα διέθετε «ένα ιδανικό που ήταν πολύ ανώτερο από εκείνο όλων των προηγούμενων επαναστάσεων». Λέει ό,τι επανανοηματοδότησε τη λέξη «Κομμούνα», ώστε να σημαίνει όχι μόνο μιαν απελευθερωμένη κοινότητα, αλλά «μια νέα ανθρωπότητα που αποτελείται από ελεύθερους και ίσους συντρόφους, που δεν ασχολούνται με τα παλιά όρια, αλλά βοηθούν ο ένας τον άλλον ειρηνικά», όπως έγραψε σε ένα δοκίμιο στο τέλος του αιώνα. Η Κομμούνα αντιπροσωπεύει γι ‘αυτόν το παγκόσμιο όλον, την ταυτόχρονη πραγμάτωση τόσο της μοναδικότητας του προσώπου όσο και της καθολικότητας, ενσωματωμένων σε ένα ιστορικό κίνημα.

Ο Ρεκλύ λέει ότι η καταστροφή της Στήλης Βαντόμ (Vendôme Column), συμβόλου της ισχύος της Γαλλικής Αυτοκρατορίας, έδειξε ότι η ιδέα της παγκόσμιας αλληλεγγύης της Διεθνούς (L’ Internationale) ήταν η ζώσα πραγματικότητα των Κομμουνάριων. Αυτή τους ακριβώς η πράξη ήταν, κατά την άποψή του, έκφραση «της αδελφικής συμπαράστασής τους προς τα αδέρφια τους που είχαν στραφεί εναντίον τους, και τα συναισθήματά του μίσους για τους αφέντες και τους βασιλιάδες που, κι από τις δύο πλευρές, είχαν οδηγήσει τους υπηκόους τους στη σφαγή», έγραψε στο L’Evolution, La Révolution et L’Idéal Anarchique.

Είδε στην Κομμούνα τη σπορά ενός ακόμη πιο επαναστατικού μέλλοντος. Επισημαίνει τις ενέργειες της Κομμούνας για την κατάργηση της επίταξης, τη διακοπή σχέσεων με την Εκκλησία, την επιστροφή ενεχυριασμένων περιουσιών και την ακύρωση προστίμων, τελών και ενοικίων. Είδε σε όλες αυτές τις κινήσεις «τις αρχές της κομμουνιστικής κοινωνίας». Επιπλέον, είδε τις ιδέες της Κομμούνας να εξαπλώνονται σε όλο τον κόσμο.

Ως απόδειξη της δύναμης του Παραδείγματος της Κομμούνας, ο Ρεκλύ σημειώνει την επιρροή της στην Ισπανία, μόλις ένα χρόνο αργότερα. Εξηγεί ότι για μια ορισμένη περίοδο, «το γενικότερο κίνημα που αναπτύχθηκε στις περισσότερες επαρχίες και δήμους» έλαβε «έναν ουσιαστικά κομμουνιστικό χαρακτήρα», όπως έγραψε στο L’Homme et la Terre. Επιπλέον, «η αρχή της Συνομοσπονδίας», την οποία έκρινε ως «γραμμένη στο ίδιο το χώμα της Ισπανίας, όπου κάθε φυσική διαίρεση της χώρας διατηρεί την τέλεια γεωγραφική της ατομικότητα», φάνηκε να «πρόκειται να θριαμβεύσει σύντομα».

Η Τραγωδία της Κομμούνας

Ένα άλλο αποτέλεσμα της εμπειρίας αυτής του Ρεκλύ, στην Κομμούνα, ήταν η αυστηρότερη κριτική του επί της κυριαρχίας και η ενίσχυση της πεποίθησής του στη σημασία ενός βαθέως, πολυεπίπεδου κοινωνικού μετασχηματισμού ως προϋπόθεση για την επιτυχία της επανάστασης. Αυτό τον οδήγησε να αμφισβήτήσει, ακόμη και να επικρίνει έντονα, ορισμένες πλευρές της Κομμούνας, παρά το βαθύ θαυμασμό του για τα επιτεύγματά της.

Παραδείγματος χάριν, υποστηρίζει στο L’Evolution, La Révolution, ότι ακριβώς όπως η Επανάσταση του 1848 ήταν καταδικασμένη σε αποτυχία λόγω της απουσίας τόσο της απαραίτητης επαναστατικής δέσμευσης στο στόχο όσο και της επαναστατικής οργάνωσης, και το επαναστατικό σχέδιο της Κομμούνας «προφανώς δεν θα μπορούσε να επικρατήσει». Εξηγεί ότι παρόλο που «ήταν απολύτως δικαιολογημένο, και όντως υπαγορευμένο από τις περιστάσεις», υλοποιήθηκε μόνο στο μισό Παρίσι και είχε την υποστήριξη μόνο των βιομηχανικών πόλεων στην υπόλοιπη Γαλλία. Δύσκολα να αμφισβητήσει κανείς αυτή τη θέση του, πως δηλαδή η επανάσταση δεν θα μπορούσε να πετύχει χωρίς την ενεργή υποστήριξη μεγάλου μέρους του γαλλικού πληθυσμού.

Ο Ρεκλύ εφαρμόζει στην Κομμούνα τις ιδέες που ανέπτυξε με τα χρόνια στα γραπτά του για την εξέλιξη και την επανάσταση. Πιστεύει ότι, ακόμη, πολλοί από τους επαναστάτες παραήταν υπό την επήρεια της παραδοσιακής συγκεντρωτικής, αυταρχικής πολιτικής για να μπορούν να γεννήσουν μια νέα, ριζικά ελευθεριακή τάξη πραγμάτων. Καταλήγει ότι το Παρίσι παρέμεινε πολύ επικεντρωμένο στον εαυτό του ως η μεγάλη μητρόπολη, παρά ως «απλά η Κομμούνα του Παρισιού, που ζητούσε μια ελεύθερη σύνδεση με άλλες κομμούνες, πόλεις και αγροτικές περιοχές», όπως γράφει στο L’Homme et la Terre.

Ο Ρεκλύ υποστηρίζει ότι οι Κομμουνάριοι, αντιμέτωποι με ένα ολοένα και πιο πιθανό μέλλον «ανελέητης καταστολής», θα έπρεπε να είχαν χρησιμοποιήσει τη σύντομη περίοδο σχετικής ηρεμίας πριν από την καταιγίδα για να δημιουργήσουν μια κληρονομιά «μεγάλων και πρωτοφανών παραδειγμάτων» που θα έδειχναν την πραγματική φύση μιας μελλοντικής κοινωνίας «απελευθερωμένης από την πείνα και τη μάστιγα των χρημάτων». 

Πιστεύει ότι αυτή η προσέγγιση ήταν αδύνατη κυρίως λόγω της ιδεολογικής ποικιλομορφίας των Κομμουνάριων. Κάποιοι, λέει, ήταν απόλυτα ταγμένοι στον «γιακωβίνικο Ρομαντισμό», άλλοι είχαν «έντιμα επαναστατικά ένστικτα», αλλά μόνο μια μειονότητα συνειδητοποίησε «την ανάγκη να προχωρήσουμε μεθοδικά στην καταστροφή όλων των θεσμών του κράτους και την κατάργηση όλων των εμποδίων της αυθόρμητης ένωσης των πολιτών ».

Για την Ρεκλύ, ο δημιουργικός αυθορμητισμός των ανθρώπων, που εκδηλώνεται στην επανάσταση, μπορεί να αναδειχθεί μόνο ως αποτέλεσμα εξαιρετικά προσεκτικής ευρείας κλίμακας δουλειάς, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις της. Για να επιτύχει η επανάσταση, χρειαζόταν οι μετέχοντες να έχουν αναπτύξει μια «κοινή βούληση για κοινωνική ανανέωση» την οποία και θα «επέβαλλαν στους εκπροσώπους τους». Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «το κύριο λάθος της Κομμούνας… ήταν ακριβώς αυτό, ότι όντας κυβέρνηση αντικατέστησε τον λαό με τον εαυτό της, λόγω των συνθηκών». Κατά την άποψή του, θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στη δημιουργική δύναμη των ανθρώπων, στις γειτονιές  τους και τους χώρους εργασίας τους, και λιγότερη στις πρωτοβουλίες του Συμβουλίου, όσο επαναστατικές κι αν ήταν πότε πότε.

Εξέλιξη, Επανάσταση και το Κοινοτικό Ιδεώδες

Στην αναπτυγμένη πολιτική φιλοσοφία του, ο Ρεκλύ είδε τέσσερα επίπεδα κοινότητας και ένωσης ως ζωτικής σημασίας για τον κοινωνικό μετασχηματισμό και για τον απελευθερωμένο κόσμο του μέλλοντος. Η εμπειρία του στην Κομμούνα διαμόρφωσε καθοριστικά τα περιγράμματα του οράματός του.

Το πρώτο επίπεδο είναι η κοινωνικά πρωτογενής κοινότητα την οποία μπορούμε να ταυτίσουμε με τη μικρο-κοινότητα της απελευθέρωσης. Ήταν κάτι που ο ίδιος ο Ρεκλύ ανακάλυψε νωρίς στη ζωή του, στη μεγάλη και ασυνήθιστη οικογένειά του, επηρεασμένος από έναν πατέρα που «ήταν πρόδρομος του αναρχισμού» και ενέπνευσε την οικογένεια να «εφαρμόσει τον κομμουνισμό στην πράξη» στην καθημερινή του ζωή, σύμφωνα με τον ανιψιό και βιογράφο του Ρεκλύ, Πωλ Ρεκλύ. Ήδη από το 1859 ο Ρεκλύ αναφέρθηκε, σε μια επιστολή προς την αδερφή του, στις «μικρές δημοκρατίες μέσα μας και γύρω μας» που θα «συναντηθούν» και «θα δημιουργήσουν τη μεγάλη Δημοκρατία». Και, πολύ αργότερα, στην αλληλογραφία του με την Κλάρα Κότλιτζ, τόνισε την ανάγκη «οι φίλοι που ζουν και ενεργούν με τον ίδιο τρόπο» να σχηματίσουν «μικρές αγαπητικές ενώσεις» οι οποίες «θα συσχηματίσουν τη μεγάλη αδελφική κοινωνία».

Ειδικά κατά τη διάρκεια της Κομμούνας, ο Ρεκλύ συνειδητοποίησε ότι το επόμενο, και πολιτικά πιο κρίσιμο επίπεδο κοινωνικής οργάνωσης, πρέπει να είναι η αυτόνομη κοινότητα (κομμούνα). Για αυτόν, η δύναμη της ιδέας της κοινότητας, της κομμούνας, δύσκολα μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Σε επιστολή του προς τον Άλφρεντ Ντουμενσίλ, το Μάρτη του 1871, έφτασε να γράφει πως «η 18η Μαρτίου [η ίδρυση της Κομμούνας] είναι η σημαντικότερη ημερομηνία στη γαλλική ιστορία από την 10η Αυγούστου [σημείο αναφοράς της Γαλλικής Επανάστασης]. Είναι ταυτόχρονα ο θρίαμβος της Δημοκρατίας των Εργατών και η έναρξη της Κοινοτικής Συνομοσπονδίας».

Από τότε αφοσιώθηκε στην ιδέα πως η ριζοσπαστική εκδοχή της κοινότητας/ κομμούνας όφειλε να είναι η κύρια μορφή πολιτικής οργάνωσης. Αυτή η κοινότητα θα εξασκούσε ριζοσπαστικά την άμεση δημοκρατία στην οποία η λαϊκή εξουσία θα μπορούσε [επί ενός θέματος] να εκχωρηθεί, αλλά ποτέ να εκπροσωπηθεί ή να αποξενωθεί. Για ευρύτερα θέματα, θα δρούσε αλληλέγγυα με όλες τις άλλες κομμούνες, μέσω της ελεύθερης ομοσπονδίας.

Το τρίτο βασικό επίπεδο της κοινωνικής οργάνωσης για το Ρεκλύ είναι αυτό της Διεθνούς των Εργατών, που ενεργεί μέσω των τοπικών της τμημάτων. Αν και το πολιτικό όραμά του επικεντρώνεται στον πολιτικό σχηματισμό της κομμούνας, σε καμία περίπτωση δεν αγνοεί τη σημαντική, παγκόσμιας ιστορικής σημασίας ενότητα και αλληλεγγύη όλης της ανθρωπότητας ως εργατών. 

Θεώρησε σαφή καρπό των εκπαιδευτικών και οργανωτικών προσπαθειών της Διεθνούς πολλές από τις επαναστατικές προόδους των Κομμουνάριων. Στο L’Evolution, La Révolution φτάνει να ισχυριστεί ότι «από την ανακάλυψη της Αμερικής και τον περί τη γη διάπλου, κανένα επίτευγμα δεν ήταν πιο σημαντικό στην ιστορία του ανθρώπου» από τη Διεθνή, στην οποία όλοι οι εργάτες μπορούσαν να «ενταχθούν και να σχηματίσουν ένα ενιαίο έθνος,  αγνοώντας όλες τους τις κυβερνήσεις». Ο Ρεκλύ πίστευε ότι για να πετύχει η επανάσταση όφειλε να περιλάβει τόσο το κοινοτικό επίπεδο όσο και το επίπεδο της συντριπτικής πλειοψηφίας της ανθρωπότητας, ενωμένης και κινητοποιημένης. Και για να γίνει αυτό δυνατό, ήταν αναγκαία η Διεθνής.

Τέλος, ο στόχος μιας τέτοιας τοπικής και παγκόσμιας επανάστασης είναι να καταστήσει δυνατό ένα τέταρτο επίπεδο σύνδεσης, την Παγκόσμια Δημοκρατία, την πιο εκτεταμένη έκφραση της ανθρώπινης κοινότητας, κοινωνικότητας και αλληλεγγύης. Η Δημοκρατία αυτή θα βασίζεται στην ελεύθερη συνομοσπονδία αυτόνομων κοινοτήτων σε κάθε επίπεδο, από την περιφερειακή έως την παγκόσμια. Η έννοια της Παγκόσμιας Δημοκρατίας ήταν σημαντική για την Κομμούνα. Για παράδειγμα, το μανιφέστο της Συνομοσπονδίας Καλλιτεχνών του Παρισιού κατέληξε με την ελπίδα αυτή «να συμβάλει στην αναγέννηση μας, στα εγκαίνια της κοινοτικής πολυτέλειας και των θαυμάτων του μέλλοντος, και στην Παγκόσμια Δημοκρατία». Η Επιτροπή Εκλογών, όταν αποφάσισε ότι και οι ξένοι μπορούσαν να εκλεγούν μέλη του Συμβουλίου, ανέφερε ότι η σημαία της Κομμούνας είναι εκείνη της Οικουμενικής Δημοκρατίας. Η κουβέντα αυτή των Κομμουνάριοων είναι βέβαιο ότι ενίσχυε την ιδέα του Ρεκλύ, πως η μορφή του επαναστατικού μέλλοντος θα ήταν ένας κόσμος αυτόνομων κοινοτήτων, ενωμένων δια της συνομοσπονδίας σε μια Παγκόσμια Δημοκρατία.

Να προσθέσουμε εδώ ό,τι εκτός από και τα τέσσερα επίπεδα της ανθρώπινης κοινότητας προστίθεται εδώ και το τελικά καθολικότερο επίπεδο, που περιλαμβάνει όλη τη γήινη κοινότητα. Για το Ρεκλύ, το ζήτημα της κοινωνικής εξέλιξης και της επανάστασης τταυτοποιείται όλο και περισσότερο με το ζήτημα της παγκόσμιας κοινωνικής και οικολογικής αναγέννησης.

Η (ρεκλύσια) κληρονομιά της Κομμούνας

Ο Ρεκλύ συνέχισε να αναπτύσσει την εκτεταμένη φιλοσοφία του, της ελευθερίας, σημαδεμένη και εμπνευσμένη με τόσους τρόπους από την εμπειρία της Κομμούνας. Εξαπέλυσε μιαν από τις πιο εκτεταμένες κριτικές κατά της κυριαρχίας, αναλύοντας το ρόλο του κράτους, του καπιταλισμού, της πατριαρχίας, του ρατσισμού, της αυταρχικής θρησκείας και της τεχνολογίας, πέραν της ανθρώπινης κυριαρχίας στη φύση. Παρουσίασε το όραμα μιας ελεύθερης, κοινοτικής αναρχικής κοινωνίας, βασισμένο στην αλληλοβοήθεια και αλληλεγγύη, στην οποία το επίκεντρο της καθημερινότητας ήταν οι αξίες της αγάπης, της ομορφιάς και της φαντασίας. Επιπλέον, η ανάλυσή του στη διαλεκτική της εξέλιξης και της επανάστασης συνέβαλε στην κατανόηση του πώς θα μπορούσαμε τελικά να κάνουμε το δύσκολο πέρασμα από το βασίλειο της κυριαρχίας στο βασίλειο της ελευθερίας.

Οι προβληματισμοί του Ρεκλύ για τη διαρκή σημασία της Κομμούνας αποτελούν ένα ισχυρό μήνυμα για με τους θεμελιώδεις τρόπους με τους οποίους περιπλανηθήκαμε στο δρόμο μας προς την απελευθέρωση.

Έτσι υπάρχει ακόμη ο φαντασιακός χώρος τον οποίο κάποτε καταλάμβαναν οι ιδέες της Κομμούνας, της Διεθνούς και της Παγκόσμιας Δημοκρατίας. Η Κομμούνα μας κληροδοτεί το σχέδιο πλήρωσης αυτού του φαντασιακού χώρου. Κάτι που θα επιτευχθεί, πρώτον, μέσω της αναγέννησης αυτού που ο Ρεκλύ αποκαλούσε «το πνεύμα της πλήρους συνεργασίας» του l’entre’aide, ενός πνεύματος που κάποτε ήταν πανταχού παρόν στις παραδοσιακές και αυτόχθονες κοινότητες, και δεύτερον, μέσω της υπομονετικής εξελικτικής εργασίας της κοινωνικής δημιουργικότητας που απαιτείται στο επίπεδο του προσώπου, της κοινότητας και ολόκληρης της Γης, της οποίας είμαστε μια έκφραση.

Ο Ρεκλύ πίστευε ότι αυτό το έργο θα ήταν αναγεννητικό και θα μας έδινε τη συλλογική δύναμη και έμπνευση που είναι απαραίτητες για να αναλάβουμε το βασανιστικό αλλά απαραίτητο έργο της κοινωνικής και οικολογικής επανάστασης. Το πρόβλημά μας είναι, εν τελει, το πρόβλημα του πραγματικού. Περιλαμβάνει τις προκλήσεις της αντιπαράθεσης με το του πραγματικού. Η πιο σοβαρή δουλειά που έχουμε να κάνουμε, σύμφωνα με τον Ρεκλύ, είναι η δημιουργία, σε κάθε επίπεδο, μιας ισχυρής επαναστατικής πραγματικότητας που διαρκώς αντιστέκεται στην κυριαρχία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ζήσουμε μια πλούσια και γεμάτη ζωή, πέρα ​​από την αντίσταση στην κυριαρχία.

Αυτό το εξελικτικό-επαναστατικό όραμα υπήρξε κυρίως προϊόν όσων αποκάύψε στο Ρεκλύ η τραγική και μεταμορφωτική του εμπειρία στην Κομμούνα.

* ο Τζεν Κλαρκ είναι οίκο-κοινοτιστής αναρχικός συγγραφέας, ακτιβιστής και δάσκαλος, με έδρα τη Νέα Ορλεάνης. Διευθύνει το Ινστιτούτο La Terre για τον Κοινοτισμό και την Οικολογία. 

Το άρθρο απέδωσε από τα αγγλικά η Λαμπρινή Θωμά. Το πρωτότυπο δημοσιεύτηκε στο Roar και μπορείτε να βρείτε εδώ 

Πηγή: thepressproject.gr


Χιλιάδες στους δρόμους της Βρετανίας

 Διαμαρτυρίες για τα μέτρα κατά του κορονοϊού αλλά και για το νέο νομοσχέδιο που ποινικοποιεί τις διαδηλώσεις. Επεισόδια στο Λονδίνο και το Μπρίστολ και δεκάδες συλλήψεις.


«Ελευθερία στη Διαμαρτυρία», «Σκοτώστε το νόμο κι όχι εμάς» και «Αν δεν ενοχλεί δεν λέγεται διαμαρτυρία, λέγεται βόλτα», «Όχι στην αστυνομοκρατία» ήταν τα κεντρικά συνθήματα των διαδηλώσεων κατά του νομοσχεδίου «περί Αστυνομίας και Εγκλήματος» που κατέθεσε η κυβέρνηση Τζόνσον, που έγιναν σε πολλές πόλεις της Βρετανίας ολόκληρη την εβδομάδα, με κορύφωση αυτό το Σαββατοκύριακο. Σύμφωνα με τη Σκότλαντ Γυαρντ, η προσέλευση στις διαδηλώσεις και συγκεντρώσεις «ξεπερνά τα προβλεπόμενα».

Το νομοσχέδιο είναι ανάλογο του νόμου για τις διαδηλώσεις που πέρασε στην Ελλάδα. Προβλέπει ώρα έναρξης και ώρα λήξης των συγκεντρώσεων, συγκεκριμένη και οριοθετημένη τοποθεσία, θεωρεί ότι ακόμη και ένας πολίτης μόνος του, που κρατά πλακάτ αποτελεί διαδήλωση και υπάγεται στο συγκεκριμένο νόμο και ουσιαστικά μετατρέπει σε μόνιμα ορισμένα από τα μέτρα που ελήφθησαν για την πανδημία: υποχρεώνει τους οργανωτές να παίρνουν άδειες, βάζει πρόστιμα ύψους 2.500 λιρών σε όποιον πάει σε απαγορευμένη διαδήλωση, και δίνει υπερεξουσίες στην αστυνομία και το υπουργείο Εσωτερικών. Επιτρέπει στην αστυνομία να επεμβαίνει «όταν το κρίνει απαραίτητο» και να κάνει συλλήψεις ακόμη και σε μη βίαιες συγκεντρώσεις και διαδηλώσεις. Επίσης, προβλέπει αυστηροποίηση των ποινών για μια σειρά αδικημάτων και δυσκολότερη την αναστολή ποινής. 

Μέχρι σήμερα οι αρχές έπρεπε να αποδείξουν ότι μια διαμαρτυρία ή πορεία θα καταλήξει σε καταστροφή περιουσιών ή σοβαρή διατάραξη της κοινοτικής ζωής, για να θέσουν οποιουσδήποτε περιορισμούς.  

Σήμερα Κυριακή, στο Μπρίστολ, πολίτες συγκρούστηκαν με την αστυνομία, υπερασπίζοντας το δικαίωμα τους στις διαδηλώσεις. Αντίστοιχες συνθήκες επικράτησαν και στην χθεσινή πορεία του Μπράιτον. 

Διαμαρτυρίες σε πολλές πόλεις οργανώθηκαν και εναντίον του συνεχιζόμενου λοκντάουν, με 33 συλλήψεις μόνον στο Λονδίνο, αλλά και με συγκεντρώσεις κατά της βίας εναντίον των γυναικών. 

Τις τελευταίες ημέρες η βρετανική αστυνομία επεμβαίνει και ζητεί από τους πολίτες «να κάνουν βίρτσουαλ διαμαρτυρίες», ώστε να αντιμετωπίζεται η πανδημία. Οι δημόσιες συναθροίσεις έχουν απαγορευτεί βάσει των εκτάκτων νομοθετικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, και τα πρόστιμα είναι υψηλά για όποιον δεν συμμορφώνεται, αλλά οι Βρετανοί πολίτες, αντιμέτωποι με ακραία κατασταλτικά μέτρα, συνεχίζουν τις διαμαρτυρίες τους. Παράλληλα, καθημερινά αυξάνεται ο αριθμός των Βρετανών βουλευτών που ζητούν να καταργηθούν όσα έκτακτα μέτρα απαγορεύουν τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. 

Πηγή: thepressproject.gr

Αυτοκτόνησε 41χρονος γιατρός που νοσηλευόταν στο Θριάσιο

 Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλη Γιαννάκο, «ο 41χρονος γιατρός δεν εργαζόταν στο Θριάσιο. Νοσηλευόταν στο νοσοκομείο από την προηγούμενη εφημερία με σοβαρά παθολογικά νοσήματα». Σύμφωνα με τον ίδιο, «έπεσε από το μπαλκόνι. Το περιστατικό έγινε αντιληπτό από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που πήγε σήμερα (21/3) το πρωί να πιάσει δουλειά, αλλά και από τους εργαζόμενους στο μαγειρείο, καθώς ο άνδρας έπεσε πάνω σε μπάρα».


Μια απίστευτη τραγωδία εκτυλίχθηκε στο Θριάσιο νοσοκομείο, καθώς ένας γιατρός που νοσηλευόταν εκεί με πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας, αυτοκτόνησε. Όπως μεταδίδει το ethnos, ο γιατρός που νοσηλευόταν στη Β’ Παθολογική Κλινική του νοσοκομείου με διαβήτη, αυτοκτόνησε πέφτοντας από όροφο του νοσοκομείου.

Αφού έπεσε στο κενό, έγινε αντιληπτός από εργαζόμενους της κλινικής, οι οποίοι κάλεσαν την αστυνομία.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλη Γιαννάκο, «ο 41χρονος γιατρός δεν εργαζόταν στο Θριάσιο. Νοσηλευόταν στο νοσοκομείο από την προηγούμενη εφημερία με σοβαρά παθολογικά νοσήματα». Σύμφωνα με τον ίδιο, «έπεσε από το μπαλκόνι. Το περιστατικό έγινε αντιληπτό από το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που πήγε σήμερα (21/3) το πρωί να πιάσει δουλειά, αλλά και από τους εργαζόμενους στο μαγειρείο, καθώς ο άνδρας έπεσε πάνω σε μπάρα».

Πηγή: thepressproject.gr

«Οι καρέκλες είναι για να τις αφήνουμε»: Οι σπουδάστριες/στές των Δραματικών Σχολών της χώρας ζητούν παραίτηση Μενδώνη

 Με κοινή τους επιστολή, σπουδάστριες και σπουδαστές 19 Δραματικών Σχολών από όλη τη χώρα ζητούν την παραίτηση της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, καταγγέλλοντας την αναλγησία και αδράνεια του Υπουργείου επί έναν χρόνο απέναντί τους, αλλά και τις πολιτικές ευθύνες στην υπόθεση Λιγνάδη. Παράλληλα, την Πέμπτη, έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού, στήθηκαν καρέκλες τις οποίες οι σπουδαστές και σπουδάστριες άφηναν, εν μέσω χειροκροτημάτων, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα στην Υπουργό: «Είτε αρχίστε να πράττετε είτε αφήστε την καρέκλα σας για κάποια/-ον πιο ικανή/-ο από εσάς. Αν επιλέξετε το δεύτερο, εμείς θα είμαστε εκεί για να σας χειροκροτήσουμε».

Την Πέμπτη 18 Μαρτίου στις 11.00, σπουδάστριες και σπουδαστές δραματικών σχολών άρχισαν να εμφανίζονται έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού στην οδό Μπουμπουλίνας, στα Εξάρχεια, κουβαλώντας καρέκλες. Την ίδια στιγμή, στο Ηράκλειο Κρήτης συνέβαινε το ίδιο έξω από το Δημαρχείο. Οι καρέκλες στήθηκαν αμφιθεατρικά μπροστά από την είσοδο του ΥΠΠΟΑ και κόσμος άρχισε να κάθεται.

 

«Η άνεση της καρέκλας, σε συνδυασμό με τον Ήλιο που έλουζε τους καθήμενους και τα βλέμματα των όρθιων που τους κάρφωναν από πίσω τους, εξύψωνε σε, τουλάχιστον, σημαντική πράξη το να αφήσει κάποια/-ος την καρέκλα της/του» αναφέρεται στην ανακοίνωση των Σπουδαστριών/στών Δραματικών Σχολών της Ελλάδας, που εξηγούν στη συνέχεια:

«Το φαινόμενο της «καρεκλολατρείας» δεν είναι άγνωστο στην Ελλάδα. Ειδικά στην περίοδο που διανύουμε, το φαινόμενο αυτό έχει μετασχηματιστεί σε έναν κυνικό αγώνα επιβίωσης και διατήρησης των κεκτημένων από Υπουργούς και Υφυπουργούς της χώρας μας. Η πολιτική ευθιξία και η παραδοχή του λάθους, με όποια συνέπεια αυτό επιφέρει, μοιάζουν με έννοιες βγαλμένες από τα βιβλία ιστορίας. Διαφημίζουμε με κάθε ευκαιρία τους αρχαίους ημών προγόνους, αλλά, στην πράξη, απέχουμε αιώνες από τα δικά τους ιδεώδη περί Δημοκρατίας.

Το χειροκρότημα που προκαλούνταν κάθε φορά που κάποια/-ος από τις/τους καθήμενες/-ους επέλεγε να αφήσει την καρέκλα του για να καθίσει κάποια/-ος άλλη/-ος αποτέλεσε για εμάς την ελάχιστη υπενθύμιση στο ΥΠΠΟΑ -και σε κάθε άλλο Υπουργείο της χώρας- πως οι καρέκλες είναι για να τις αφήνουμε. Το πολιτικό σθένος φαίνεται μέσω των πολιτικών πράξεων και όχι μέσω της απουσίας, των διαβεβαιώσεων και των ξύλινων υποσχέσεων.

Απαιτούμε να μας απαντήσετε, επιτέλους, με πράξεις και όχι με άλλα μισόλογα.»

Οι σπουδάστριες και σπουδαστές τονίζουν επίσης ότι «τέχνη δίχως νέες/-ους καλλιτέχνες είναι Τέχνη με ημερομηνία λήξης. Εμείς, οι σπουδάστριες και οι σπουδαστές των Δραματικών Σχολών της Ελλάδας δε θα επιτρέψουμε στην Τέχνη μας να λήξει. Είμαστε εδώ και είμαστε παρούσες και παρόντες για να σας φέρουμε προ των ευθυνών σας. Το δίλημμα είναι απλό: Είτε αρχίστε να πράττετε είτε αφήστε την καρέκλα σας για κάποια/-ον πιο ικανή/-ο από εσάς. Αν επιλέξετε το δεύτερο, εμείς θα είμαστε εκεί για να σας χειροκροτήσουμε!»

«Έχει αποτύχει παταγωδώς, απαιτούμε την άμεση παραίτησή της ή την αποπομπή της»

Σε επόμενη κοινή τους επιστολή, που υπογράφεται από 19 Δραματικές Σχολές της χώρας, οι σπουδάστριες και σπουδαστές εξηγούν ότι «μετράμε ήδη τέσσερις μήνες παύσης των δια ζώσης μαθημάτων. Παρά τις παραστάσεις διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και τη σωρεία επιστολών προς την ηγεσία του, δεν έχουμε λάβει ακόμη επαρκή επίσημη απάντηση, ούτε ένα σαφή σχεδιασμό αναφορικά με την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολών μας. Οι ιθύνουσες/-οντες επιλέγουν συνειδητά να τηρούν σιγή ιχθύος αγνοώντας παντελώς τις εκκλήσεις μας. Δε χωρά αμφιβολία ότι οι σπουδές μας βρίσκονται σε πραγματικό κίνδυνο. Δραματικές Σχολές και Σχολές Χορού συμπορευόμαστε και μέσα από συλλογικές διαδικασίες απαιτούμε άμεσες και ξεκάθαρες απαντήσεις στα αιτήματα που έχουμε θέσει και κοινοποιήσει επανειλημμένα στην ηγεσία του Υπουργείου».

«Εδώ και ένα χρόνο, από την αρχή της πανδημίας, η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ έχει επιδείξει χαρακτηριστική αναλγησία» καταγέλλουν και εξηγούν ότι το Υπουργείο:

«Δεν απαντά στα αιτήματά μας, δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της για τη διαφύλαξη της ποιότητας των σπουδών μας αποδεικνύοντας πως μας περιφρονεί. Συσπουδάστριες/-στές μας οδηγούνται σε παύση σπουδών. Οι τριτοετείς ανησυχούν για τη διεξαγωγή των εξετάσεών τους. Η τηλεκπαίδευση έχει πλέον κανονικοποιηθεί ως μοναδικό μέσο διδασκαλίας της τέχνης μας ενώ το ακαδημαϊκό έτος κινδυνεύει να ολοκληρωθεί για αρκετές/-ούς από εμάς, χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί ούτε ένα δια ζώσης μάθημα. Το ΥΠΠΟΑ δεν απαντά ξεκάθαρα και δε δεσμεύεται -στάση την οποία άλλωστε υιοθετεί απέναντι σε ολόκληρο τον καλλιτεχνικό κλάδο. Η χρόνια απαξίωση των κυβερνήσεων προς τον πολιτισμό και τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτόν, σε συνδυασμό με την κατάφωρη αδιαφορία και ανεπάρκεια του ΥΠΠΟΑ να ασχοληθεί με την οργάνωση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, δε θα μπορούσε παρά να αντανακλάται και στην πολιτική της υπουργού Λίνας Μενδώνη.»

Καταγγέλλουν στη συνέχεια στη συνολική στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στον Πολιτισμό της χώρας, αλλά και τις άκρως προκλητικές δηλώσεις της υπουργού απέναντι στους ανθρώπους της Τέχνης:

«Η πολιτική της στάση απέναντι στα γεγονότα που έχουν προηγηθεί τον τελευταίο χρόνο, όπως η αναστολή λειτουργίας των θεάτρων, η αδιαφορία σε θέματα στήριξης του κλάδου, η δήλωσή της ότι «οι καλλιτέχνες τα παίρνουν μαύρα» και πλήθος άλλων λεκτικών παραπτωμάτων, συνιστούν δείγματα κακής διαχείρισης και υβριστικών δηλώσεων μιας υπουργού η οποία όχι μόνο δεν έχει καμία αντίληψη και ενσυναίσθηση για τις ανάγκες του σύγχρονου πολιτισμού, αλλά στέκεται ιδεολογικά ενάντια στην προαγωγή του. Τέλος, γεγονότα όπως η τσιμεντοποίηση του ιερού βράχου της Ακρόπολης, η βίαιη απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στις εργασίες του μετρό στη Θεσσαλονίκη, το blackout στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η πυρκαγιά στις Μυκήνες, η απροθυμία της να στηρίξει τους καλλιτέχνες, τους δημιουργούς και το χώρο του πολιτισμού εν γένει απέναντι στο νομοσχέδιο «Λιβάνιου» (πρώην νομοσχέδιο «Πέτσα») για τα ΜΜΕ που επεδίωκε τη λογοκρισία στην τέχνη είναι ορισμένα από τα τρανταχτά παραδείγματα της ανικανότητας της υπουργού και του επιτελείου της.»

Ειδική αναφορά κάνουν και για την υπόθεση Λιγνάδη, τόνιζοντας ότι αναγνωρίζουν ευθύνη της Υπουργού στα ακόλουθα:

«Ενώ επρόκειτο για απευθείας προσωπική της ανάθεση, εξαρχής αποποιήθηκε της ευθύνης της χωρίς να λάβει θέση, γεγονός που θεωρούμε αντιφατικό. Επιπλέον, με τη  δήλωσή της «με εξαπάτησε με βαθιά υποκριτική τέχνη» κρίνουμε πως χρησιμοποιεί ένα μέρος του πολιτισμού που είναι η υποκριτική τέχνη ως ύστατη προσπάθεια αποποίησης κάθε πολιτικής της ευθύνης, χωρίς ίχνος ευθιξίας και υπευθυνότητας. Αντίστοιχη περίπτωση αποτελεί και η απευθείας ανάθεση των καθηκόντων του αναπληρωτή καλλιτεχνικού διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στο Νίκο Νικολάου το Νοέμβριο του 2019, για τον οποίο εκκρεμούν καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση».

Καταλήγουν ξεκαθαρίζοντας ότι «λοιπόν, όχι, δεν είμαστε καρικατούρες, δεν είμαστε οι άνθρωποι που «εξαπατούν» πολιτικούς και θεάτριες/-τές για την εξασφάλιση της επιβίωσής τους. Είμαστε σπουδάστριες/-στές που επιθυμούμε να γίνουμε καλλιτέχνες. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, η οποία εκπροσωπείται από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, έχει αποτύχει παταγωδώς. Συνυπεύθυνος είναι και ο υφυπουργός σύγχρονου πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης, ο οποίος επικυρώνει με τη σειρά του τις αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.

Ως ελάχιστη ένδειξη ανάληψης πολιτικής ευθύνης απαιτούμε την άμεση παραίτηση της κας Μενδώνη καθώς και του κου Γιατρομανωλάκη. Ειδάλλως, θεωρούμε ότι η κυβέρνηση έχει ξεκάθαρη υποχρέωση να προβεί στην αποπομπή τους.»

Υπογράφουν σπουδάστριες/-στές των Σχολών:

Ανώτερη Δραματική Σχολή «Αθηναϊκή Σκηνή» Κάλβου – Καλαμπόκη

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Ανδρέας Βουτσινάς»

Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Άννα Πέτροβα – Μάρω Μαρμαρινού»

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «ΑΡΧΗ» – Νέλλης Καρρά

Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης «ΒΕΑΚΗ»

Ανώτερη Δραματική Σχολή Θεάτρου «δήλος» – Δήμητρας Χατούπη

Σωματείο Σπουδαστριών/-στών Δραματικής Σχολής ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας

Σύλλογος Σπουδαστών/ Σπουδαστριών Δραματικής Σχολής Εθνικού Θεάτρου

Ανώτερη Δραματική Σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης»

Ανώτερη Δραματική Σχολή Βασίλης Διαμαντόπουλος «ΙΑΣΜΟΣ» (Θεσσαλονίκη)

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Ανώτερη Δραματική σχολή του Νέου Ελληνικού Θεάτρου – Γιώργου Αρμένη

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «ΝΟΤΟΣ»

Ανώτερη Δραματική Σχολή Πειραϊκού Συνδέσμου

Ανώτερη Δραματική Σχολή «Πράξη Επτά»

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Θεάτρου Τέχνης – Καρόλου Κουν

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Τεχνών Εκατό»

Ανώτερη Δραματική Σχολή Τράγκα

Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Ωδείου Αθηνών

Πηγή: thepressproject.gr

Ακροδεξιοί «φύλακες» των έργων του Εύρυτου ξυλοκόπησαν παιδιά στην Αργυρούπολη

 Σύμφωνα με περιστατικό που είδε το φως της δημοσιότητας από το site Notia.gr, την Κυριακή, δύο άνδρες με αυτοκίνητο βρέθηκαν στο σημείο των εν λόγω γκράφιτι και σταμάτησαν για «έλεγχο» δύο ανήλικα αγόρια, ηλικίας 15 και 17 ετών, λέγοντας πως είναι αστυνομικοί. Υπενθυμίζεται ότι σε αγαστή συνεργασία με τον Δήμαρχο Ελληνικού-Αργυρούπολης (υποστηριζόμενο από τη ΝΔ), έναν παπά αλλά και την αστυνομία, ο ακροδεξιός αυτοαποκαλούμενος καλλιτέχνης «Εύρυτος» κλήθηκε πριν εβδομάδες να φιλοτεχνήσει τοίχους του δήμου με τα πρόσωπα ηρώων της ελληνικής επανάστασης.


Ακροδεξιοί τραμπούκοι σύμφωνα με το notia.gr, παριστάνουν τους αστυνομικούς και «περιπολούν» τα γκράφιτι του ακροδεξιού Εύρυτου στην Αργυρούπολη.

Σύμφωνα με περιστατικό που είδε το φως της δημοσιότητας από το site Notia.gr, την Κυριακή, δύο άνδρες με αυτοκίνητο βρέθηκαν στο σημείο των εν λόγω γκράφιτι και σταμάτησαν για «έλεγχο» δύο ανήλικα αγόρια, ηλικίας 15 και 17 ετών, λέγοντας πως είναι αστυνομικοί.

«Εσείς μουτζουρώσατε το γκράφιτι;», φαίνεται πως ρώτησαν οι δύο άνδρες τα αδέλφια, που μόλις είχαν κατέβει από λεωφορείο. Τα αγόρια αναρωτήθηκαν σχετικά με την ταυτότητα των δύο δραστών. Εκείνοι απάντησαν ότι είναι αστυνομικοί και όταν τα αγόρια ζήτησαν να δουν τις σχετικές ταυτότητες, ο ένας εκ των δύο γρονθοκόπησε το ένα παιδί.

Στη συνέχεια τράπηκαν σε φυγή, όμως οι ανήλικοι συγκράτησαν τις πινακίδες του οχήματος και μαζί με τον πατέρα τους μετέβησαν στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα, καταθέτοντας μήνυση.

Ο ένας από τους δύο δράστες, ηλικίας 50 ετών, συνελήφθη. Ο άλλος δράστης, αυτός που φέρεται να γρονθοκόπησε το ένα παιδί, δεν έχει εντοπιστεί σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ.

Υπενθυμίζεται ότι σε αγαστή συνεργασία με τον Δήμαρχο Ελληνικού-Αργυρούπολης (υποστηριζόμενο από τη ΝΔ), έναν παπά αλλά και την αστυνομία, ο ακροδεξιός αυτοαποκαλούμενος καλλιτέχνης «Εύρυτος» κλήθηκε πριν εβδομάδες να φιλοτεχνήσει τοίχους του δήμου με τα πρόσωπα ηρώων της ελληνικής επανάστασης.

Ο νεαρός με τα καλυμμένα χαρακτηριστικά έχει υπογράψει πολλά φασιστικά έργα, με ναζιστικό, ισλαμοφοβικό, αντικομμουνιστικό και συνωμοσιολογικό περιεχόμενο, ενώ υπάρχουν και έργα του που προτρέπουν σε βία κατά μειονοτήτων. Σε συνέντευξη του, τότε, ο ίδιος ανέφερε ότι έχει δεχθεί προσκλήσεις και από άλλους δήμους, όπως αυτοί της Πεύκης, της Παιανίας, των Σερρών, ενώ ειδική αναφορά έκανε στον Δήμο Καραϊσκάκη στην Άρτα.

Ακροδεξιός γκραφιτάς με φασιστικά σύμβολα, «στολίζει» τα 200 χρόνια επανάστασης του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης


Πηγή: thepressproject.gr


Κικίλιας: Δεν μπορώ να φανταστώ γιατρό που να μην θέλει να έρθει να βοηθήσει το ΕΣΥ

 «Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν συνάδελφό μου γιατρό που έχει δώσει τον όρκο του Ιπποκράτη, να μην θέλει να έρθει να βοηθήσει», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, αναφερόμενος εμμέσως πλην σαφώς στους λίγους ιδιώτες γρατρούς που απάντησαν στο κάλεσμα για να ενισχύσουν το ΕΣΥ. Η συναισθηματική του αναφορά έρχεται μετά τη λήξη του τελεσιγράφου που είχε δώσει για την ένταξη των γιατρών, αλλά και τις συνεχείς προσπάθειες του ΙΣΑ με ελαφρύνσεις προς τους εν λόγω γιατρούς, ώστε να ενταχθούν. Την ίδια ώρα, στο πλάνο δεν φαίνεται ότι υπάρχει κάποιο σενάριο για επίταξη ιδιωτικών νοσοκομείων για την μάχη κατά του κορονοϊού.


«Δεν μπορώ να φανταστώ κανέναν συνάδελφό μου γιατρό που έχει δώσει τον όρκο του Ιπποκράτη, να μην θέλει να έρθει να βοηθήσει», δήλωσε χαρακτηριστικά ο  υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, μετά την επίσκεψη του, το Σάββατο, στο νοσοκομείο «Γεννηματάς» και έπειτα από την λήξη του τελεσιγράφου για το κάλεσμα ιδιωτών να στηρίξουν το ΕΣΥ.

«Σήμερα εφημερεύει το Νοσοκομείο «Γεννηματάς» και όπως βλέπετε είναι όλοι εδώ: Διευθυντές Ιατρικής Υπηρεσίας, Διοικητές, νοσηλευτές και γιατροί δίνουν μια τεράστια μάχη. Χθες, στην Αττική έγιναν 172 εισαγωγές περιστατικών COVID. Θα δούμε πώς θα βγει η σημερινή εφημερία», ανέφερε ο υπουργός Υγείας, για να τονίσει στη συνέχεια: «Θέλω να ευχαριστήσω όλους για τις συγκλονιστικές προσπάθειες τις οποίες κάνουν και να πω ότι στη μάχη αυτή δεν περισσεύει κανείς. Τους ευχαριστώ όλους: τους ιατρούς και νοσηλευτές του Ε.Σ.Υ., των στρατιωτικών νοσοκομείων και των ιδιωτικών θεραπευτηρίων που είναι όλοι σε αυτή τη μάχη. Είναι πλέον ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που τους περιλαμβάνει όλους».

«Η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι πάνω από όλα και απ’ όλους. Αυτή τη μάχη θα τη δίνουμε καθημερινά, θα είμαστε δίπλα σε αυτούς τους ανθρώπους, στις εφημερίες. Θέλω να την κερδίσουν γιατί το αξίζουν οι συμπολίτες μας που έχουν προσπαθήσει πολύ για περισσότερο από έναν χρόνο», υπογράμμισε επίσης ο υπουργός στη δήλωση του.

Υπενθυμίζεται ότι ελάχιστοι είναι οι ιδιώτες γιατροί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του υπουργείου Υγείας και του ΙΣΑ για να «πέσουν» στη μάχη κατά του κορονοϊού, παρά τις μαζικές ανακοινώσεις και εξαγγελίες των προηγούμενων εβδομάδων από την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, ανταποκρίθηκαν περίπου 50 γιατροί, με το τελεσίγραφο Κικίλια να έχει λήξει, και τον ΙΣΑ να ξεκαθαρίζει σε αλλεπάλληλες ανακοινώσεις του ότι οι εν λόγω γιατροί απαλλάσσονται από την ετήσια συνδρομή τους στον Σύλλογο και ότι δεν έχουν αστικές ευθύνες, αλλά αυτές τις έχει το Δημόσιο Νοσοκομείο στο οποίο θα δουλέψουν.

Ελάχιστοι ιδιώτες γιατροί «στη μάχη» του ΕΣΥ – Το τελεσίγραφο Κικίλια τελειώνει και ο ΙΣΑ τάζει στο «παρά πέντε»

Πηγή:  thepressproject.gr

DBRS: Επιβεβαίωσε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒ

 Σύνταξη: Ρούλα Κρικώνη

O οίκος αξιολόγησης DBRS επιβεβαίωσε το αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα ΒΒ (low) με σταθερή προοπτική.

Στην επιβεβαίωση της βαθμίδας BB (low) όσον αφορά στην πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας προχώρησε την Παρασκευή 19/3 το βράδυ, ο καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRS Morningstar, διατηρώντας σταθερές και τις προοπτικές (trend).

Όπως αναφέρει ο καναδικός οίκος σε ανακοίνωσή του, το σταθερό trend αντανακλά την άποψή του ότι η Ελλάδα εισήλθε στην τρέχουσα κρίση μετά από σειρά ετών με δημοσιονομική υπεραπόδοση, η οποία σε συνδυασμό με τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα παρέχει στη χώρα κάποια δημοσιονομική δυνατότητα για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο της κρίσης.

Η επιβεβαίωση του αξιόχρεου υποστηρίζεται από τη συμμετοχή της Ελλάδας στο ευρωσύστημα. «Μετά τις εκλογές του Ιουλίου 2019, η ελληνική κυβέρνηση έχει δείξει ισχυρή δέσμευση στην εφαρμογή της μεταρρυθμιστικής της ατζέντας σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Χάρη στις διαρθρωτικές δημοσιονομικές μεταρρυθμίσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων προσαρμογής, η Ελλάδα διατήρησε μία συνετή δημοσιονομική στάση έως την κρίση, που αποτυπώθηκε σε πρωτογενή πλεονάσματα για μία πενταετία, υπερκαλύπτοντας τους δημοσιονομικούς στόχους της και οδηγώντας σε πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους», σημειώνει ο DBRS. «Eπιπλέον», αναφέρει, «η ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο έκτακτο πρόγραμμα αγορών ομολόγων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας λόγω της πανδημίας (PEPP) διασφαλίζει την πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές με ιστορικά χαμηλό κόστος χρηματοδότησης». Πιο σημαντικό είναι, προσθέτει ο οίκος ότι η Ελλάδα αναμένεται να λάβει ένα σημαντικό ποσό επιχορηγήσεων από το χρηματοδοτικό μέσο «Επόμενη Γενιά ΕΕ» που ανέρχεται στο 9% του ΑΕΠ του 2019 και θα στηρίξει πιθανότατα την ανάκαμψη, βελτιώνοντας τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.

Ο οίκος αναφέρει ότι η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στο πρώτο τρίμηνο φέτος και τα περιοριστικά μέτρα θα καθυστερήσουν πιθανόν την ανάκαμψη. «Ωστόσο», προσθέτει, «έχει γίνει σημαντική πρόοδος στην ενίσχυση των προοπτικών ανάπτυξης με τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος και τη μείωση της γραφειοκρατίας που είχε περιορίσει στο παρελθόν τις ιδιωτικές επενδύσεις». Επιπλέον, η Ελλάδα θα ωφεληθεί σημαντικά από το χρηματοδοτικό μέσο «Επόμενη Γενιά ΕΕ», καθώς θα λάβει περίπου 32 δισ. ευρώ (17% του ΑΕΠ του 2019) σε επιχορηγήσεις και δάνεια έως το 2026. Ο DBRS σημειώνει ότι κατά την άποψή του «η ικανότητα της Ελλάδας να βελτιώσει την ικανότητα απορρόφησής της (σ.σ.: των κοινοτικών πόρων), διατηρώντας παράλληλα τη μεταρρυθμιστική δυναμική της θα είναι οι βασικοί καθοριστικοί παράγοντες των προοπτικών ανάπτυξής της».

Ενθαρρυντική η συνεχής δέσμευση για πολιτικές ενίσχυσης των επενδύσεων

Από τις εκλογές του Ιουλίου 2019, σημειώνει ο οίκος, η ελληνική κυβέρνηση έχει κάνει σημαντική πρόοδο στο να ξεμπλοκάρει μεγάλα επενδυτικά σχέδια, να μειώσει τη γραφειοκρατία και να βελτιώσει το επιχειρηματικό περιβάλλον. «Το 2019, η Ελλάδα είχε υψηλή επίδοση στον δείκτη «Εκκινώντας μία Επιχείρηση» της Παγκόσμιας Τράπεζας, κατατασσόμενη 11η μεταξύ 190 χωρών», αναφέρει, προσθέτοντας: «Οι πρόσφατες προσπάθειες για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης με την ψηφιοποίηση των κυβερνητικών υπηρεσιών της είναι θετικές, ωστόσο η ψηφιακή επίδοση της Ελλάδας, όπως μετράται από τον δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας είναι ακόμη χαμηλότερη από τον μέσο όρο της ΕΕ». Ο DBRS θεωρεί ότι η βελτίωση στο πολιτικό περιβάλλον και η κυβερνητική δέσμευση για την αντιμετώπιση μακροχρόνιων προκλήσεων «δικαιολογεί μία θετική ποιοτική αξιολόγηση για το κεφάλαιο που αφορά στο πολιτικό περιβάλλον.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: ertnews.gr

Τηλεργασία: Οι προτάσεις που έστειλε η ΟΤΟΕ στο υπουργείο Εργασίας

 Σύνταξη: Νάσος Μπράτσος

Σειρά προτάσεων για το πλαίσιο ρύθμισης της τηλεργασίας, απέστειλε η ΟΤΟΕ στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Χατζηδάκη, ανταποκρινόμενη σε σχετική πρόσκληση του υπουργού και ενόψει της κατάθεσης σχετικού νομοσχεδίου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά της Ομοσπονδίας Τραπεζοϋπαλληλικών Οργανώσεων Ελλάδας ότι: “Yφίσταται ήδη στη χώρα μας θεσμικό πλαίσιο για την τηλεργασία (ΕΓΣΣΕ 2006-2007), με γενική και πλήρη κανονιστική ισχύ, η οποία επικυρώνει τη συμφωνία των Ευρωπαίων εταίρων του 2002 και ο ν. 3846/10 άρθρο 5), επομένως οι υπό συζήτηση νέες ρυθμίσεις δεν ξεκινούν από μηδενική βάση”.

Βασική κατεύθυνση στην οπτική της ΟΤΟΕ είναι η αποφυγή δυσμενών διακρίσεων σε βάρος των εργαζομένων με τηλεργασία, η οποία πρέπει να είναι εκούσια και η θεσμική προστασία των εργαζομένων.

Διαβάστε την πλήρη δέσμη των προτάσεων που απέστειλε. Περισσότερα εδώ: https://www.ertnews.gr/wp-content/uploads/2021/03/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%B7-%CE%B4%CE%AD%CF%83%CE%BC%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%AD%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BB%CE%B5..pdf

Πηγή: ertnews.gr

Συντάξεις, αποζημιώσεις, επιδόματα: Τι καταβάλλεται έως τις 26 Μαρτίου

 Σύνταξη: Συντακτική ομάδα ert.gr

Την καταβολή των συντάξεων Απριλίου για τους συνταξιούχους του e-ΕΦΚΑ, (που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τα ταμεία των τραπεζών και του ΟΤΕ), καθώς και την οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων που είναι ενταγμένοι στο Μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ο προγραμματισμός των καταβολών από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον e-ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ, για την εβδομάδα 22-26 Μαρτίου.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση:

1. Από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 22 Μαρτίου οι εξής καταβολές:

  • 17,9 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν για 33.351 πληρωμές αποζημίωσης ειδικού σκοπού σε επαγγελματίες της Τέχνης και του Πολιτισμού για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021.
  • 5,3 εκατ. ευρώ θα διοχετευθούν σε 19.457 πληρωμές για οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων που εντάχθηκαν στο Μηχανισμό «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2021.
  • 997.512 ευρώ θα καταβληθούν για 1.868 πληρωμές αποζημίωσης ειδικού σκοπού για το πρώτο δίμηνο του έτους σε εργαζόμενους που απασχολούνται στον κλάδο του τουρισμού.

2. Από τον e-ΕΦΚΑ θα γίνουν την περίοδο 22-26 Μαρτίου οι εξής καταβολές:

Τακτικές πληρωμές:

  • Την Τετάρτη 24 Μαρτίου, θα καταβληθεί ποσό 503,9 εκατ. ευρώ για τις κύριες και επικουρικές συντάξεις Απριλίου 1.063.829 δικαιούχων. Πρόκειται για συνταξιούχους του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τραπεζών και του ΟΤΕ, των οποίων ο ΑΜΚΑ τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, 9.
  • Την Παρασκευή 26 Μαρτίου, θα καταβληθεί ποσό 502,5 εκατ. ευρώ για τις κύριες και επικουρικές συντάξεις Απριλίου 1.064.528 συνταξιούχων του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τραπεζών και του ΟΤΕ, των οποίων ο ΑΜΚΑ τελειώνει σε 0, 2, 4, 6, 8. Σημειώνεται ότι η καταβολή των συντάξεων για τους συνταξιούχους των υπόλοιπων ταμείων που συγχωνεύτηκαν στον e-ΕΦΚΑ θα πραγματοποιηθεί τη μεθεπόμενη εβδομάδα (29-30 Μαρτίου).
  • Επιπροσθέτως, το χρονικό διάστημα 22-26 Μαρτίου, θα καταβληθούν 15,6 εκατ. ευρώ σε 750 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.
  • Τέλος, 5.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 10 δικαιούχους για κληρονομικές παροχές επικουρικής σύνταξης.

Έκτακτες πληρωμές:

  • 15.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 170 ασφαλισμένους για πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών υγείας.

3. Από τον ΟΑΕΔ θα γίνουν κατά την περίοδο 22-26 Μαρτίου οι εξής καταβολές:

  • 42 εκατ. ευρώ σε 38.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
  • 25 εκατ. ευρώ σε 56.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
  • 500.000 ευρώ σε 950 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, για την εν λόγω περίοδο, δεν υπάρχουν προγραμματισμένες πληρωμές από τον ΟΠΕΚΑ.

Πηγή: ertnews.gr


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ