Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

«Επανασυγκρότηση» και αναζήτηση αποδοχής στα social media μετά το Ουαγκαντουγκού του Μητσοτάκη

 Αναρτήσεις για την συγκρότηση Επιτροπής για τη σύνταξη Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+, για τις «πράσινες» πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, για τον Εθνικό Ύμνο στη νοηματική, και εσχάτως δύο μπασκετμπολίστες να συνομιλούν για το εμβολιαστικό πρόγραμμα επιστρατεύτηκαν από το επικοινωνιακό επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη, στην προσπάθεια να ανακάμψει από την κοινωνική κατακραυγή και την απαξίωση που υπέστη από την αποκάλυψη των «αλλοδαπών likes» και του κύματος αποδοκιμασίας χιλιάδων πολιτών στους λογαριασμούς του στα κοινωνικά δίκτυα. Δημοσιεύματα για «επανασυγκρότηση» των social media του πρωθυπουργού, ενώ «γραμμή» φέρεται να δίνει και στους βουλευτές να αυξήσουν την παρουσία τους στα κοινωνικά δίκτυα.

Να μαζέψει τα πολλαπλά επικοινωνιακά πλήγματα που υπέστη από την κοινωνική κατακραυγή για τα «διεθνή like» και τις αναρτήσεις αποδοκιμασίας στους λογαριασμούς του Κυριάκου Μητσοτάκη στα κοινωνικά δίκτυα φέρεται να πασχίζει το επικοινωνιακό επιτελείο του πρωθυπουργού και της Νέας Δημοκρατίας, με τον συστημικό Τύπο να κάνει λόγο για «επανασυγκρότηση» της ψηφιακής ομάδας που έφτασε το κόμμα στις εκλογές του 2019.

Το φιάσκο των likes από το Ουαγκαντουγκού και το Ισλαμαμπάντ στις αναρτήσεις του πρωθυπουργού για τα γεγονότα της Νέας Σμύρνης και για τα μέτρα στήριξης επιχειρήσεων μπορεί να άφησε έντονο το αποτύπωμά του στην εικόνα του Κ. Μητσοτάκη στα κοινωνικά δίκτυα, αποτελώντας το πρώτο θέμα συζήτησης στο twitter και με δημοσιεύσεις σε πλήθος ιστοσελίδων, όμως δεν βρήκε τον χώρο του σε κανένα συστημικό μέσο ενημέρωσης, ούτε και στις τηλεοπτικές εκπομπές, με εξαίρεση την εκπομπή των Ράδιο Αρβύλα.

Αντί αυτού, την Παρασκευή δημοσιεύτηκε στα Παραπολιτικά άρθρο με τίτλο «Η ΝΔ οργανώνεται στα Social Media», με το δημοσίευμα να αναφέρεται στην ανάγκη επανασυγκρότησης της ψηφιακής ομάδας του Μεγάρου Μαξίμου, καθώς και της «στρατηγικής» της.

«Είναι αλήθεια ότι μετά τις εκλογές του ´19, υπήρξε μια χαλαρότητα σε σχέση με την παρουσία του κυβερνώντος κόμματος στα social media. Όχι μόνο έχασε την μέχρι τότε πρωτοκαθεδρία, αλλά εσχάτως «τρώει» το ένα μετά το άλλο τα γκολ στο γήπεδο του Διαδικτύου» γράφει ο διευθυντής της εφημερίδας, σημειώνοντας πως «η εξέλιξη αυτή ενεργοποίησε όπως πληροφορούμαι προσωπικά τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος και έδωσε εντολή προκειμένου να συγκροτηθεί μια ομάδα που θα ασχολείται μεθοδικά με τα social».

«Στο πλαίσιο αυτό κατά την διάρκεια της χθεσινής ημέρας υπήρξαν συσκέψεις υπό τον Γρηγόρη Δημητριάδη, που είχε και πριν από τις εκλογές του ‘19, πρωταγωνιστικό ρόλο στην συγκρότηση της ομάδας που ασχολούνταν με το διαδίκτυο» αναφέρει ακόμα το δημοσίευμα, συμπληρώνοντας πως «Αξίζει.: Η αλήθεια είναι ότι σε επικοινωνιακό επίπεδο η κυβέρνηση καταγράφει μια σχετική υστέρηση».

Το δημοσίευμα απλώς επιβεβαιώνει την μεγάλη επικοινωνιακή ζημιά που υπέστη το επικοινωνιακό προφίλ του πρωθυπουργού, καθώς την ώρα που δημοσκοπήσεις επί δημοσκοπήσεων τον φέρνουν να έχει τεράστια ποσοστά αποδοχής στην κοινωνία, στον λογαριασμό του στο facebook συνέρρεαν κατά δεκάδες χιλιάδες χρήστες για να εκφράσουν μαζικά τη δυσαρέσκειά τους για την πολιτική του, κυρίως για την πρωτοφανή κάλυψη της αστυνομικής βαρβαρότητας και το διχαστικό του τηλεοπτικό μήνυμα την ημέρα που τραυματίστηκε ο αστυνομικός στη Νέα Σμύρνη. Άλλωστε, η εικόνα στο προφίλ του πρωθυπουργού πριν λίγες ημέρες ήταν συντριπτικά αρνητική, με 8 στις 10 αντιδράσεις σε αναρτήσεις του να καταφέρονται εναντίον του.

Παράλληλα, το Σάββατο ήρθε ένα ακόμα δημοσίευμα, από το ethnos.gr αυτή τη φορά, που μεταφέρει την «γραμμή», ή καλύτερα το «ραβασάκι» όπως αναφέρεται που υπογράφει ο γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Μπούγας προς τους βουλευτές, με το οποίο τους καλεί να αυξήσουν τις δημόσιες παρεμβάσεις τους μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

«Αξιοποιώντας την πλήρη και άμεση ενημέρωση που μας παρέχεται για όλα τα θέματα της κυβερνητικής πολιτικής, σας ζητώ με παρεμβάσεις, συνεντεύξεις, άρθρα και σχόλιά σας σε εθνικής εμβέλειας, κυρίως όμως σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να προβάλουμε το κυβερνητικό έργο, τις θέσεις και απόψεις μας επι όλων των κρίσιμων θεμάτων…» μεταφέρει το περιεχόμενο του μηνύματος Μπούγα το δημοσίευμα, σημειώνοντας ακόμα πως ο ίδιος τονίζει πως απαιτείται «μεγαλύτερη μαχητικότητα και πάθος για να στηρίξουμε την εθνική προσπάθεια», καλώντας τους βουλευτές να αυξήσουν τις παρουσίες τους.

Πλέον, μένει να φανεί πως θα μεταφραστεί η λεγόμενη «επανασυγκρότηση» των κοινωνικών δικτύων του πρωθυπουργού, ωστόσο, κρίνοντας από τις τελευταίες ημέρες, επιχειρείται να αυξηθεί η παρουσία του σε αυτά με πλήθος προωθημένων, θετικών και «εύπεπτων» αναρτήσεων. Συγκεκριμένα, έπειτα από μία αμήχανη σιωπή πέντε ημερών που έσπασε με τη συνέντευξη στο CNN -στην οποία ανακοίνωσε… ανακοινώσεις για το άνοιγμα του τουρισμού εντός 48 ωρών, κάτι που δεν συνέβη- ακολούθησε ορυμαγδός αναρτήσεων.

Ξεκίνησε με την ανακοίνωση της σύστασης Επιτροπής για τη σύνταξη Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+, συνέχισε με ανακοινώσεις για την έκδοση 30ετούς ομολόγου, για τις «πράσινες» πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, για τον Εθνικό Ύμνο στη Νοηματική μία εβδομάδα από την κατακραυγή από την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος για τον αποκλεισμό τους από το τηλεοπτικό μήνυμα της 9ης Μαρτίου, για την ψηφιοποίηση του Δημοσίου, για να καταλήξει το πρωί του Σαββάτου στην ανάρτηση βίντεο με πρωταγωνιστές τους πρώην μπασκετμπολίστες Θοδωρή Παπαλουκά και Δημήτρη Διαμαντίδη να συνομιλούν για το εμβόλιο. Παρόλα αυτά, και πάλι οι αναρτήσεις του πρωθυπουργού έχουν στην πλειοψηφία τους αρνητικές αντιδράσεις, χωρίς αυτή τη φορά τη… συμμετοχή λογαριασμών από το Ουαγκαντούγκου.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως παράλληλα με το «σήμα επανασυγκρότησης» που επιχειρείται, παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες το φαινόμενο, πολίτες που σχολιάζουν επικριτικά σε αναρτήσεις του πρωθυπουργού να μπλοκάρονται από τη σελίδα του. Συγκεκριμένα, μπορούν να δουν τις αναρτήσεις του πρωθυπουργικού λογαριασμού, αλλά δεν μπορούν να αλληλοεπιδράσουν, υφιστάμενοι έναν πρωτοφανή αποκλεισμό. Μάλιστα, τελευταία έχουν φτιάξει και μία ομάδα στο facebook, στην οποία μοιράζονται εικόνες από τον αποκλεισμό τους.

Πηγή: thepressproject.gr

Στον κάλαθο των αχρήστων το τελεσίγραφο Κικίλια

 Μπορεί την περασμένη Τετάρτη ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας να έδωσε στους ιδιώτες γιατρούς τελεσίγραφο 48 ωρών για να προσέλθουν στο σύστημα υγείας για να αντιμετωπιστούν οι έκτακτες και ασφυκτικές ανάγκες, όμως πλέον βρισκόμαστε τρεις ημέρες από τότε, με την ανταπόκριση να είναι ισχνή, την κυβέρνηση να συνεχίζει τις απειλές περί επίταξης, και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο να επιμένει να αποφεύγει τις ευθύνες του.

Ελάχιστοι ήταν οι ιδιώτες γιατροί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του υπουργείου Υγείας και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών μέχρι το απόγευμα της Παρασκευής, για να «πέσουν» στη μάχη κατά του κορονοϊού, παρά τις μαζικές ανακοινώσεις και εξαγγελίες των προηγούμενων εβδομάδων από την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα, ανταποκρίθηκαν μόνο 50 γιατροί, με το τελεσίγραφο Κικίλια να λήγει σήμερα, και τον ΙΣΑ να ξεκαθαρίζει σε αλλεπάλληλες ανακοινώσεις του ότι οι εν λόγω γιατροί απαλλάσσονται από την ετήσια συνδρομή τους στον Σύλλογο και ότι δεν έχουν αστικές ευθύνες, αλλά αυτές τις έχει το Δημόσιο Νοσοκομείο στο οποίο θα δουλέψουν.

Οι εκκλήσεις των προηγούμενων εβδομάδων από τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλιας και τον περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη φαίνεται ότι δεν απέδωσαν ιδιαίτερους καρπούς, καθώς μόνο πενήντα ιδιώτες γιατροί, μέλη του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, ανταποκρίθηκαν μέχρι στιγμής στην έκκληση του υπουργείου Υγείας να συνδράμουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Παρά την εκπνοή του «τελεσίγραφου» Κικίλια, το απόγευμα της Παρασκευής η κυβέρνηση δεν προχώρησε στην οποιαδήποτε ανακοίνωση αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθε με τους ιδιώτες γιατρούς, ούτε φυσικά και για τις ιδιωτικές κλινικές, τις οποίες επιμένει να αποφεύγει να επιτάξει.

Το Σάββατο, μιλώντας στο ΣΚΑΪ, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, υποστήριξε πως η κυβέρνηση είναι έτοιμη να προχωρήσει στην επίταξη ιδιωτών γιατρών, υπό την αίρεση και πάλι της μη οικειοθελούς προσφοράς τους.

«Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας, έχουμε πει ότι θα χρησιμοποιούμε τους δημόσιους πόρους και όποτε χρειάζεται, θα συνεργαζόμαστε με τους ιδιωτικούς πόρους για να στηρίξουμε το σύστημα υγείας. Όταν φτάνουμε, όμως, σε κάποια όρια και δεν υπάρχει αυτή η εθελοντική συνεργασία, θα πρέπει η οργανωμένη πολιτεία -εν προκειμένω η κυβέρνηση- να παίρνει σκληρές αποφάσεις. Επομένως, εάν χρειάζεται να πάμε σε επιτάξεις ή επιστρατεύσεις ή οτιδήποτε άλλο χρειαστεί, θα το κάνουμε» δήλωσε ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμα πως «η πραγματικότητα είναι εκείνη που καθορίζει πόσο πιεστική είναι η ανάγκη να υπάρξει εθελοντική συνεισφορά γιατρών. Είναι ξεκάθαρη η θέση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού στο θέμα αυτό. Δεν είναι η πανδημία ευκαιρία να λύσουμε συντεχνιακά ζητήματα, ούτε ζητήματα που χρονίζουν. Είναι η στιγμή που πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες της πανδημίας. Για αυτό είτε θα υπάρξει αυτή η εθελοντική συνεισφορά που όλοι πιστεύουμε ότι θα υπάρξει, είτε ο πρωθυπουργός θα ασκήσει το προνόμιό του που είναι και η επίταξη υπηρεσιών. Γιατί ο χρόνος είναι κρίσιμο μέγεθος. Δεν μπορούμε να συζητάμε αέναα. Πρέπει να κάνουμε ό,τι χρειάζεται».

Την ίδια ώρα, με στάση που αποκαλύπτει την κατάσταση στις τάξεις των ιδιωτών γιατρών, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου επιχείρησε να ρίξει τον πήχη των προσδοκιών, καλώντας λίγο-πολύ την κυβέρνηση να ασχοληθεί με τους ελάχιστους που έχουν προσφερθεί, και να δει αργότερα τι θα κάνει.

«Τα τελεσίγραφα και οι διορίες δυσκολεύουν αυτή τη διαδικασία. Δεν την ευνοούν και δεν την προάγουν» δήλωσε ο πρόεδρος του ΠΙΣ, που είναι και μέλος της επιτροπής Λοιμωξιολόγων, παραπέμποντας σε άλλες «δεξαμενές γιατρών που μπορούν να εργαστούν», σημειώνοντας πως «είναι οι άνθρωποι που περιμένουν ειδικότητα, είναι αυτοί που απολύθηκαν και δικαιώθηκαν στα δικαστήρια και μπορούν να επιστρέψουν, είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται υπό κρίση και η κρίση πρέπει να προχωρήσει ταχύτερα».

Ακόμα χειρότερα, το βράδυ της Παρασκευής και μιλώντας στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, Γιώργος Ελευθερίου υποστήριξε πως «όταν αφαιρείς 200 γιατρούς από το σύστημα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που ο καθένας κατά μέσο όρο παρακολουθεί γύρω στους 1.500 ασθενείς, όχι μόνο κορωνοϊού, δημιουργείς μια τρύπα ασθενών γύρω στις 300.000, οι οποίοι θα πρέπει να αναζητήσουν κάπου ιατρική βοήθεια»

Ο ίδιος χαρακτήρισε «άκομψο» να μαθαίνουν οι γιατροί για την επίταξή τους από την τηλεόραση, προκαλώντας εύλογα ερωτηματικά για τις επαφές που έχει κάνει μαζί τους μέχρι σήμερα το υπουργείο, ενώ αποκάλυψε πως οι ιδιώτες γιατροί που έχουν πάει στην 4η ΥΠΕ για το κύμα της Θεσσαλονίκης, «δουλεύουν 4 μήνες και ακόμα δεν έχουν πληρωθεί. Έχουμε ζητήσει να πάμε εθελοντικά και δεν υπάρχει σύμβαση εθελοντικής εργασίας».

«Χρειάζεται σχεδιασμός. Ο τομέας της υγείας δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με μέτρα τελευταίας στιγμής και πανικού και δεν μπορεί να είναι τομέας τελεσιγράφων. Είναι τομέας σύνθεσης, ανταλλαγής απόψεων και σχεδιασμού. Είμαστε εδώ να βοηθήσουμε» πρόσθεσε ο ίδιος.

Σημειώνεται πως τις τελευταίες ημέρες, σε επαναλαμβανόμενες ανακοινώσεις του, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, καλεί τα μέλη του να ανταποκριθούν στις εκκλήσεις, ενώ ζητάει από το υπουργείο Υγείας «στον σχεδιασμό του να λάβει υπόψη του την ανάγκη να παραμείνει ισχυρή η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, για να μείνουν ανοιχτά τα ιατρεία της γειτονιάς και να συνεχίσει η απρόσκοπτη παρακολούθηση των χρονίως πασχόντων και να μη προβεί σε ενέργειες που μπορεί να αποβούν εις βάρος της δημόσιας υγείας».

Στην ανακοίνωση (18 Μαρτίου) αναφέρεται ότι μετά από εισήγηση του Πατούλη, ο ΙΣΑ τονίζει πρόκειται να απαλλάξει από την ετήσια συνδρομή τους για τα επόμενα πέντε χρόνια όσους ιδιώτες ιατρούς μέλη του, με ειδικότητα παθολογίας, γενικής ιατρικής, πνευμονολογίας και αναισθησιολογίας, ανταποκριθούν στην έκκληση του Υπουργείου Υγείας και απασχοληθούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας δίνοντας έμπρακτο παράδειγμα κοινωνικής προσφοράς στον αγώνα κατά του νέου κορονοϊού.

Στις 19 Μαρτίου ο ΙΣΑ βγάζει νέα ανακοίνωση που ευχαριστεί του 50 γιατρούς και καλεί εκ νέου τα μέλη του να ανταποκριθούν.

Πηγή: thepressproject.gr

«Έκπληκτοι» και χωρίς καμία ενημέρωση οι φαρμακοποιοί για τα δωρεάν τεστ της κυβέρνησης

 Ούτε 24 ώρες δεν κράτησε ο ενθουσιασμός από τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης και του υφυπουργού Άκη Σκέρτσου που επιστρατεύτηκε στην ενημέρωση της Παρασκευής για την παροχή ενός δωρεάν τεστ ανά εβδομάδα σε κάθε πολίτη, καθώς διά στόματος του προέδρου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής αποκαλύπτεται αφενός πως οι φαρμακοποιοί δεν την παραμικρή ενημέρωση για τη διάθεση rapid tests από τα φαρμακεία, και αφετέρου, πως οι διακηρύξεις για «δωρεάν παροχή» σημαίνουν 15 ευρώ έκαστος και υπό προϋποθέσεις.

«Δεν έχω καμία απολύτως ενημέρωση για τη διάθεση των rapid test από τα φαρμακεία» δήλωσε ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κωνσταντίνος Λουράντος μιλώντας στο ραδιόφωνο του πρώτου θέματος το Σάββατο, εκθέτοντας τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργό Άκη Σκέρτσο, το υπουργείο Υγείας και την ίδια την κυβέρνηση για τις χθεσινές ανακοινώσεις περί παροχής δωρεάν rapid tests στους πολίτες, ένα κάθε εβδομάδα με βάση τον ΑΜΚΑ τους.

Όπως δήλωσε ο Κ. Λουράντος, η περίπτωση αυτή είχε συζητηθεί στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο και υπήρχε μία απόφαση, «η οποία έλεγε ότι μπορούμε να τα πάρουμε τα τεστ, αλλά να τα κάνουμε στο φαρμακείο με ειδικούς όρους και ειδικές προϋποθέσεις». Ωστόσο, όπως τονίζει, «το να βγαίνει η κυβέρνηση ξαφνικά χθες και να λέει δωρεάν τα τεστ από τα φαρμακεία, δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να γίνει αυτό. Υπάρχουν κάποιοι παράγοντες στη διακίνηση του φαρμάκου και των ιατροτεχνολογικών προϊόντων που ή δεν τα έχουν λάβει υπ’ όψιν τους ή τα αγνοούν ή δεν ενδιαφέρονται».

Ο επικεφαλής των φαρμακοποιών υπογραμμίζει μάλιστα και συγκεκριμένα ερωτήματα, όπως «το ποιος θα τα διαθέσει στα φαρμακεία, πώς θα δοθούν, με ποιες προϋποθέσεις και κριτήρια, αν τα φαρμακεία θα τα παίρνουν δωρεάν ή θα τα αγοράζουν».

Μάλιστα, ο Κ. Λουράντος κάνει ειδική αναφορά και σε μία εύλογη απορία πλήθους πολιτών έπειτα από τις χθεσινές ανακοινώσεις, αναφορικά με την επιδημιολογική επιτήρηση την οποία θα είναι σε θέση να πραγματοποιεί η πολιτεία.

«Έχω μείνει έκπληκτος. Το ζητούμενο είναι να μάθω εγώ αν είμαι άρρωστος; Το ζητούμενο είναι να μάθει η πολιτεία πόσοι νοσούν και τι μέτρα πρέπει να λάβει. Όλη αυτή η κατάσταση δεν νομίζω ότι συμβάλλει στη σωστή αντιμετώπιση της κατάστασης. Δεν γίνονται οργανωμένα, γίνονται στο πόδι δυστυχώς. Το παν είναι το αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι καλό αν δεν υπάρχει οργάνωση στη λήψη αποφάσεων» ανέφερε ακόμα.

Σημειώνεται πως νωρίτερα, ο επικεφαλής των φαρμακοποιών των Αθηνών αναφέρθηκε σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα στις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου για την παροχή τεστ, υπό τις προϋποθέσεις της αγοράς και πώλησης του τεστ από τα φαρμακεία, όπως τα υπόλοιπα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, με το αντίστοιχο ποσοστό κέρδους, της διενέργειας του τεστ στα φαρμακεία, εφόσον οι προϋποθέσεις είναι υλοποιήσιμες από όλα τα φαρμακεία και ασφαλείς για τους φαρμακοποιούς, και τέλος, να υπάρχει επιπλέον αμοιβή για την υπηρεσία αυτή (πλέον δηλαδή του κέρδους που προκύπτει από την πώληση).

Στην ίδια ανάρτηση, ο Κ. Λουράντος απηύθυνε και συγκεκριμένα ερωτήματα προς την κυβέρνηση, τα οποία προς το παρόν παραμένουν αναπάντητα. Συγκεκριμένα:

  • Πώς θα προμηθεύονται τα τεστ τα φαρμακεία; Δωρεάν ή με χονδρική τιμή;
  • Ποιος θα προμηθεύει τα φαρμακεία, το χονδρεμπόριο ή η Κυβέρνηση;
  • Υπάρχει κάποια συμφωνία που δεν γνωρίζουμε μεταξύ χονδρεμπορίου και Κυβέρνησης;
  • Πώς θα αποζημιώνονται τα φαρμακεία και από πού;
  • Με ποια κριτήρια θα δίνεται στα φαρμακεία οι απαραίτητες ποσότητες των τεστ; Ανάλογα με τον τζίρο τους στο χονδρεμπόριο ή με την τοποθεσία του φαρμακείου;
  • Πώς η Κυβέρνηση θα ελέγχει τα θετικά αποτελέσματα των τεστ όταν αυτά διενεργούνται ατομικά από τους πολίτες;
  • Θα είναι τεστ σιέλου ή επιχρίσματος; Και ποιος θα υποδεικνύει τον τρόπο χρησιμοποίησης τους;
  • Θα απογράφονται οι “αγορές” και οι “πωλήσεις” και σε ποια πλατφόρμα;
Πηγή: thepressproject.gr

Κυβερνητικό ρεσιτάλ προχειρότητας αποκαλύπτουν οι Φαρμακοποιοί για τα rapid tests

 Απολύτως εκτεθειμένη για την παντελή έλλειψη σχεδίου και την προχειρότητα που επέδειξε για μία ακόμα φορά προκύπτει η κυβέρνηση την επόμενη των ανακοινώσεων για την παροχή δωρεάν rapid tests στους πολίτες, καθώς ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής κατακεραυνώνει κυβέρνηση και υπουργείο Υγείας, καταγγέλλοντας επί της ουσίας τις ανακοινώσεις ως επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες, και απευθύνοντας σοβαρά ερωτήματα για τους «σχεδιασμούς» της. «Δεν έχω καμία απολύτως ενημέρωση για τη διάθεση των rapid test από τα φαρμακεία» δήλωσε ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κωνσταντίνος Λουράντος, ενώ σημειώνεται πως μόλις στα τέλη Οκτωβρίου, η κυβέρνηση είχε απαγορεύσει με ΦΕΚ την διάθεση αντίστοιχων τεστ στα φαρμακεία, με τους φαρμακοποιούς να προειδοποιούν τότε για την «αδιανόητη» απόφαση.

«Εξαιρετικής προχειρότητας είναι τα μέτρα που εξήγγειλε χθες η κυβέρνηση χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά συνεννόηση με τους εκπροσώπους των φαρμακοποιών» σχολιάζει τις ανακοινώσεις διά στόματος Σκέρτσου, του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και στενού συνεργάτη του Κυριάκου Μητσοτάκη για την παροχή δωρεάν rapid tests στους πολίτες. Μάλιστα, όπως αποδεικνύεται, κενού περιεχομένου ήταν και η δήλωση του υφυπουργού πως από την προσεχή Δευτέρα οι πολίτες θα μπορούν να τα προμηθευθούν από τα φαρμακεία.

«Η Ελλάδα, λοιπόν, με βάση τα νέα μέτρα τα οποία θα εισηγηθούμε, γίνεται η πρώτη χώρα που προχωρά από το τέλος Μαρτίου σε δωρεάν παροχή ατομικών rapid test σε όλο τον πληθυσμό της χώρας. Επαναλαμβάνω, δωρεάν παροχή ατομικών rapid test σε όλο τον πληθυσμό της χώρας. Έτσι, θεωρούμε ότι θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε τον Απρίλιο σε ελεγχόμενα ανοίγματα περισσότερων δραστηριοτήτων» δήλωσε συγκεκριμένα ο Άκης Σκέρτσος, με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής να απαντά λίγες ώρες αργότερα πως «δεν έχω καμία απολύτως ενημέρωση για τη διάθεση των rapid test από τα φαρμακεία»

«Έχω μείνει έκπληκτος. Το ζητούμενο είναι να μάθω εγώ αν είμαι άρρωστος; Το ζητούμενο είναι να μάθει η πολιτεία πόσοι νοσούν και τι μέτρα πρέπει να λάβει. Όλη αυτή η κατάσταση δεν νομίζω ότι συμβάλλει στη σωστή αντιμετώπιση της κατάστασης. Δεν γίνονται οργανωμένα, γίνονται στο πόδι δυστυχώς. Το παν είναι το αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα δεν μπορεί να είναι καλό αν δεν υπάρχει οργάνωση στη λήψη αποφάσεων» ανέφερε ακόμα.

«Έκπληκτοι» και χωρίς καμία ενημέρωση οι φαρμακοποιοί για τα δωρεάν τεστ της κυβέρνησης

«Δημιουργούνται πάρα πολλά ερωτήματα σε σχέση με όλες αυτές τις εξαγγελίες, όπως το πως θα γίνει η διαδικασία προμήθειας και χορήγησης μέσω των φαρμακείων των rapid τεστ» αναφέρεται στο δελτίο Τύπου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής το Σάββατο, το οποίο και απευθύνει μερικά σοβαρά ερωτήματα:

«Από που θα τα προμηθεύονται τα φαρμακεία; μέσω φαρμακαποθηκών; μέσω του ΙΦΕΤ; Θα συνταγογραφούνται από γιατρούς; Θα αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ; Θα δίνονται με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας; Θα χορηγούνται με επίκληση ΑΜΚΑ;» αναφέρεται ακόμα.

«Ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας και με την κατάσταση των νοσοκομείων να βρίσκεται στο κόκκινο, θα περίμενε κανείς ότι τέτοια μέτρα όπως η ίδια διενέργεια δωρεάν μαζικών τεστ, που ως μέτρο καταρχάς είναι σωστό, θα έπρεπε να γίνεται με μια στοιχειώδη πρόβλεψη και οργάνωση και όχι να εξαγγέλλονται ως πυροτεχνήματα» τονίζεται ακόμη, ενώ σημειώνονται και μερικά ακόμη κρίσιμα ερωτήματα, όπως για το πως θα ελέγχονται τα αποτελέσματα των τεστ που θα γίνονται στα σπίτια, καθώς και πως θα κοινοποιούνται στην πολιτεία ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή την εικόνα της πανδημίας;

«Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη δυστυχώς» σημειώνεται, ενώ υπογραμμίζεται πως «οι φαρμακοποιοί της Αττικής Είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί σε τέτοιου είδους επικοινωνιακού τύπου εξαγγελίες».

Τον Οκτώβριο τα απαγόρευσαν!

Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί πως οι προτάσεις των Φαρμακοποιών για την διάθεση rapid tests στα φαρμακεία έχουν κατατεθεί και στο πρόσφατο παρελθόν, με την κυβέρνηση όχι μόνο να αρνείται να χαράξει αντίστοιχη πολιτική σε πιο «ήρεμο» επιδημιολογικά χρόνο, αλλά να προχωρά λίγες εβδομάδες πριν το ξέσπασμα του δεύτερου κύματος τον περασμένο Νοέμβριο σε απαγόρευση με την έκδοση σχετικού Φύλλου Εφημερίδας της Κυβέρνησης.

Ήταν 22 Οκτωβρίου του περσινού έτους και ο νόμος 4737 (ΦEK A’ 204/22.10.2020 που περιελάμβανε διάταξη που απαγορεύει τη διάθεση ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid tests) για την COVID-19 από τα φαρμακεία. Ο Κ. Λουράντος χαρακτήριζε τότε την απόφαση ως «αδιανόητη», σημειώνοντας πως κινείται στο αντίθετο ρεύμα της υποτιθέμενης πρόθεσης της κυβέρνησης για την αποσυμφόρηση των νοσοκομείων και την όσο το δυνατόν ταχύτερη πρόσβαση στη διάγνωση και τον έλεγχο της νόσου. https://www.e-nomothesia.gr/kat-ygeia/nomos-4737-2020-phek-204a-22-10-2020.html

«Το φαρμακείο δεν είναι περίπτερο πώλησης υλικών, αλλά σοβαρός χώρος πρωτοβάθμιας περίθαλψης και ως εκ τούτου όλοι όσοι ασχολούνται με θέματα δημόσιας υγείας θα πρέπει να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους ότι ο χώρος αυτός λειτουργεί πανελλαδικά 24 ώρες το 24ωρο προσφέροντας ανεκτίμητες υπηρεσίες για την ταχεία και ασφαλή αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν, ειδικά τη σημερινή δύσκολη εποχή που ζούμε» δήλωνε τότε ο πρόεδρος των Φαρμακοποιών Αττικής.

θα πρέπει πάντως να σημειωθεί πως σύμφωνα με πληροφορίες του TPP, υπήρχαν φαρμακεία που με έμμεσους τρόπους, όπως με την διάθεση μέσω e-shop, επέμειναν το προηγούμενο διάστημα να διαθέτουν στο κοινό rapid tests, ωστόσο σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των φαρμακείων βρίσκεται σε αδιέξοδο, καθώς τα προβλήματα από την πρόχειρη και χωρίς σχέδιο κυβερνητική απόφαση είναι πολλά.

Πηγή: thepressproject.gr

Γ. Αυγερόπουλος στο TPP: Το ελάχιστο κράτος το οποίο προσπαθούσαν να διώξουν από πάνω τους, ξαφνικά έγινε αυτό που ρύθμιζε τις ζωές μας

 Ο εξαιρετικός δημιουργός ντοκιμαντέρ και δημοσιογράφος, Γιώργος Αυγερόπουλος, μίλησε στο ραδιόφωνο του TPP και τους δημοσιογράφους Λ. Θωμά και Δ. Κούλαλη για τους «Παρόντες» και όχι μόνο. Για τον κόσμο πριν από τον κορονοϊό και τον κόσμο που φαίνεται να δημιουργείται «μετά» από αυτόν. «Φάνηκε ξεκάθαρα, κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας, ότι το δόγμα που κυριάρχησε στις κοινωνίες μας τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, η παντοδύναμη αγορά, το ελάχιστο κράτος, αυτό ακριβώς φάνηκε ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός» σημειώνει και χαρακτηρίζει ήρωες τους υγειονομικούς. «Πρέπει να το καταλάβουν όλοι, ότι αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι θα θρηνούσαμε πολύ περισσότερα θύματα, από ότι σήμερα. Δουλεύουν με αυτοθυσία, και σε πάρα πολύ κακές συνθήκες, για ελάχιστα χρήματα, κατά τη γνώμη μου, γι’ αυτό που κάνουν, και αυτή τη στιγμή προσφέρουν στην κοινωνία» δήλωσε, μεταξύ άλλων.


Στο ραδιόφωνο του TPP μίλησε ο Γιώργος Αυγερόπουλος με αφορμή τη νέα του ταινία για την πανδημία «Παρόντες».  Μιλώντας για το πώς ξεκίνησε να οραματίζεται το νέο του δημιούργημα είπε: «Νομίζω πως είναι προφανές πως υπάρχει ένας κόσμος πριν από τον κορονοϊό, κι ένας κόσμος μετά από αυτόν. Νομίζω πως είναι από εκείνες τις πολύ σημαντικές ιστορικά στιγμές, που θα πρέπει να μείνουν, θα πρέπει να καταγραφούν. Έτσι λοιπόν, όταν άρχισε η πανδημία, αφενός το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν, δε σας κρύβω, να επικαιροποιήσω το «Αγορά ΙΙ Δεσμώτες», το οποίο μόλις είχε κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους, θα το θυμόσαστε, είχαμε μιλήσει και τότε, κι έτσι σιγά σιγά άρχισα να έρχομαι σε επαφή με το θέμα και με το τι γινόταν ειδικά στα νοσοκομεία, και με όλη την προβληματική που αρχίζει κι αναπτύσσεται, και την παγκόσμια συζήτηση, που αναπτύσσεται σχεδόν από την αρχή, η οποία δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι εδώ φάνηκε ξεκάθαρα, κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας, ότι το δόγμα που κυριάρχησε στις κοινωνίες μας τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, η παντοδύναμη αγορά, το ελάχιστο κράτος, αυτό ακριβώς φάνηκε ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός».

Ακόμη, αναφέρθηκε στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που τα προηγούμενα χρόνια εφαρμόστηκαν σε απόλυτο βαθμό δήλωσε: «Είναι κάτι που εμείς ειδικά οι Έλληνες το ζήσαμε στο πετσί μας, για δέκα ολόκληρα χρόνια. Αυτές οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές σκληρής λιτότητας, που εφαρμόστηκαν όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε διάφορα άλλα κράτη της Ευρώπης, αλλά κυρίως στην Ελλάδα, σε απόλυτο βαθμό, και είδαμε ξαφνικά τεράστια ποσά να εισρέουν στην οικονομία. Αυτή η θρησκεία, διότι περί θρησκείας επρόκειτο, δηλαδή, ήταν σαν να άνηκε πια στο μακρινό παρελθόν. Πολύ καθαρά, επομένως, φάνηκε ότι η αγορά δε μπορεί να δώσει λύσεις σε τόσο μεγάλες κρίσεις. Το αντίθετο, μάλιστα, φάνηκε ότι η αγορά γίνεται και πιο άγρια, κατά τη διάρκεια τέτοιου είδους κρίσεων, και θυμίζω την υπόθεση των εμβολίων και της ΕΕ, όπου η ΕΕ έκπληκτη ανακάλυψε τον άγριο καπιταλισμό του 21ου αιώνα, κατηγορώντας τις; εταιρίες ότι πουλούν σε άλλες χώρες που πληρώνουνε πιο πολύ» και πρόσθεσε «άρα λοιπόν βρισκόμαστε σε μία τέτοια εποχή, που νομίζω ότι δε θα μπορούσε να μην έχει κινηματογραφηθεί».

Αναφερόμενος στους «πρωταγωνιστές» του ντοκιμαντέρ είπε «ο καθένας από τους ανθρώπους μέσα στην ταινία, όλοι αυτοί οι ήρωες εξυπηρετούν την ταινία και την αφήγηση προκειμένου να γειώσουν την ταινία στο μικροεπίπεδο. Δηλαδή, υπάρχουν δύο επίπεδα, όπως έχετε αντιληφθεί, στην ταινία. Είναι, για να το πω απλά, η μεγάλη εικόνα και το focus στη γη, στο επίπεδο. Και υπάρχουν συγκεκριμένες, στοχευμένες περιπτώσεις ανθρώπων, και οι οποίες καλύπτουν πολλά πράγματα που ένας άνθρωπος μες στην πόλη, που είναι κλεισμένος στο διαμέρισμα του, ακόμα και σήμερα, και φοβάται, μπορεί να καταλάβει τι συνέβη στον διπλανό του, τι συνέβη στον αγρότη, που δεν τονίστηκε ποτέ, τι συνέβη στην πρωτογενή παραγωγή, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του 2020, και του καλοκαιριού του 2020».«Ο κοινός παρονομαστής όλων αυτών είναι μια τεράστια απογοήτευση κι ένα πρόβλημα, τεράστιο, επιβίωσης και μία αγωνία για το αύριο. Όπως είναι όλων μας. Στην ουσία, σε κάνει να φανταστείς τον εαυτό σου μέσα σε όλο αυτό. Αυτές οι ατελείωτες σεκάνς με τα μπαλκόνια, τα πυκνά μπαλκόνια των πολυκατοικιών, με τα κτίρια, είναι ακριβώς για να αφήσω το χρόνο στον καθέναν εκεί μέσα, σε αυτή τη διάρκεια να αιστανθεί τον εαυτό του. Να σκεφτεί που ήταν ο ίδιος, τι έκανε, που ήταν στο δωμάτιο του, πότε έβγαινε στο μπαλκόνι…» πρόσθεσε.

«Το έργο για μένα λειτούργησε ως μία συνέχεια της τελευταίας μου δουλειάς. Και αυτό νομίζω ότι γίνεται εμφανές. Και, αν κάποιος, πράγματι, δει τρεις ταινίες, μπορεί να καλύψει δώδεκα χρόνια μέσα σε τέσσερις ώρες. Αυτό νομίζω πως είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον για τους μεταγενέστερους, τους ανθρώπους που θα έρθουν μετά από μας, μαζί με όλα αυτά που έχουν γραφτεί να υπάρχει κι ένα οπτικοακουστικό τεκμήριο, για όλη αυτή την περίοδο η οποία ξεκίνησε από την ευμάρεια, πήγε στην οικονομική καταστροφή, στη συνέχεια στην ελπίδα, μετά στην απογοήτευση, μετά στη συντήρηση, κι ενώ όλοι μας λέγανε ότι δεν υπάρχει εναλλακτική, και δεν υπάρχει τίποτε και παιδιά πρέπει να προσαρμοστείτε, σφίξτε κι άλλο το ζωνάρι, κάντε το ένα κάντε το άλλο, ιδιωτικοποιείστε, κάντε, δείξτε, έρχεται ένας κορονοϊός ο οποίος ανατρέπει το σύμπαν. Ο οποίος όχι μόνον θέτει το θέμα της επιβίωσης αλλά ο οποίος αναδεικνύει και το θέμα του δημόσιου συστήματος υγείας, που ήθελαν να το καταστρέψουνε τα προηγούμενα χρόνια. Αναδεικνύει το ρόλο των δημοσίων υπηρεσιών, ας πούμε, αναδεικνύει τη δύναμη του κράτους, ότι το κράτος δεν είναι διαχειριστής, ότι αν το κράτος θέλει, μπορεί να κάνει παπάδες. Και, αναδεικνύει επίσης το γεγονός ότι εμείς ως ενεργοί πολίτες δε μπορούμε να δεχόμαστε ατάκες του τύπου “ε, τι να κάνουμε… αυτά μπορούμε να κάνουμε ως πολιτεία”…  Γιατί είδαμε ότι αν θέλουν μπορούν».

Όπως εξήγησε «εμείς δε θέλουμε ένα κράτος επιχειρηματία. Έτσι κι αλλοιώς. Σε καμμία περίπτωση. Εμείς θέλουμε ένα κοινωνικό κράτος. Ένα κράτος που να ενδιαφέρεται για τις δημόσιες υπηρεσίες που αφορούν άμεσα τη ζωή του ανθρώπου, όπως είναι η δημόσια υγεία, όπως είναι η παιδεία, και διάφοροι άλλοι τομείς, διάφορες άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Είναι κλασική ατάκα αυτή, περί του κράτους που δεν είναι καλός επιχειρηματίας. Θα είδατε ότι το λέει και η κυρία Μιράντα Ξαφά, που είναι νεοφιλελεύθερη, και το επαναλαμβάνει και ο κύριος Σκέρτσος. Είναι ακριβώς το ίδιο επιχείρημα. Αυτό το ίδιο επιχείρημα το έλεγαν και το 2013, θυμάμαι τον Αδώνι Γεωργιάδη, να μου το λέει, ότι «το κράτος δεν πρέπει να έχει, Γιώργο μου, ούτε περίπτερο!».. Αυτό είναι η κλασική νεοφιλελεύθερη ιδεολογία, αυτή ακριβώς που φάνηκε να αποτυγχάνει, που απέτυχε, που δεν μπόρεσε να προσφέρει καμμία απολύτως λύση. Ήταν το κράτος εκείνο που μπήκε μπροστά, το κράτος αγόραζε αναπνευστήρες, το κράτος οργάνωνε τα νοσοκομεία, όλα στηρίχθηκαν πάνω στο κράτος. Και, αυτό ακριβώς πιστεύω ότι είναι ένα από τα μαθήματα που μας έδωσε η πανδημία. Το ελάχιστο κράτος το οποίο πρέσβευαν τα προηγούμενα χρόνια και προσπαθούσαν να διώξουν από πάνω τους ακόμη και τα νοσοκομεία, ξαφνικά έγινε αυτός που ρύθμιζε τις ίδιες μας τις ζωές. Άρα, δεν μπορεί να υπάρχει μίνιμουμ κράτος, το ζήτημα είναι πως οργανώνεις το κράτος, έτσι ώστε να είναι αποτελεσματικό, διότι δε φαντάζομαι κανένας μας να θέλει ένα αναποτελεσματικό, τεράστιο γιγαντιαίο, χοντρό κράτος. Όχι.  Θέλουμε ένα ευέλικτο, ωραίο, σούπερ ντούπερ κράτος, που να έχει τις δομές εκείνες τις οποίες χρειαζόμαστε για να προχωρήσουμε μπροστά ως κοινωνία, ως μια δίκαιη κοινωνία».

Για τους υγειονομικούς που βρίσκονται εδώ και έναν χρόνο στην πρώτη γραμμή είπε ότι θα τους χαρακτήριζε ήρωες. «Πρέπει να το καταλάβουν όλοι, ότι αν δεν υπήρχαν αυτοί οι άνθρωποι θα θρηνούσαμε πολύ περισσότερα θύματα, από ότι σήμερα. Δουλεύουν με αυτοθυσία, και σε πάρα πολύ κακές συνθήκες, για ελάχιστα χρήματα, κατά τη γνώμη μου, γι’ αυτό που κάνουν, και αυτή τη στιγμή προσφέρουν στην κοινωνία». «Είναι ένα μάθημα ακόμη. Το αξιόμαχο σύστημα και το υψηλού επιπέδου σύστημα υγείας που έχεις ως χώρα, και γιατί το έχεις;, γιατί έχεις επενδύσει σε αυτό, δεν το έχεις απομειώσει και δεν είναι ότι έχεις πάρει υπέροχα μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας, γιατί τα ντουβάρια και τα μηχανήματα δε θεραπεύουν από μόνα τους, έχεις πάρει προσωπικό, έχεις πάρει νοσηλευτές, έχεις πάρει γιατρούς, τους οποίους τους θεωρείς επένδυση και όχι βάρος, και τους πληρώνεις σωστά, γιατί έχουν φάει τα χρόνια τους, για να σε σώσουν όταν θα χρειαστεί. Γιατί θα χρειαστεί. Και θα χρειαστεί και άλλες φορές. Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την ατάκα που ειπώθηκε χθες, από τον κο Σκέρτσο, ότι στο δημόσιο σύστημα υγείας έχουμε κάνει τα πάντα και δε μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο. Μου φάνηκε σα λευκή σημαία αυτό» κατέληξε.

Ολόκληρη η εκπομπή «Πότε Βούδας, Πότε Κούδας» στην οποία φιλοξενήθηκε ο Γ. Αυγερόπουλος:

 

Πηγή: thepressproject.gr


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 5


Από σήμερα το fosstoskotadi.blogspot.com έχει αδελφάκι! Το λένε naistaspor.blogspot.com και θα περιέχει αποκλειστικά αθλητικό περιεχόμενο. Μακάρι το εγχείρημα να πετύχει! Ας πάρουμε μία γεύση...

''

Σάββατο, 20 Μαρτίου 2021

Καλώς ήρθατε, όλοι!

 Κυρίες και κύριοι! Κορίτσια και αγόρια! Εν πάση περιπτώσει, όποιος άλλος ή όποια άλλη διαβάζει αυτή τη στιγμή το ιστολόγιο αυτό να ξέρει ότι καλώς ήρθε! Αυτή είναι η πρώτη ανάρτηση.Από σήμερα λειτουργεί το ιστολόγιο naistaspor.blogspot.com . Αποτελεί αδελφό ιστολόγιο του fosstoskotadi.blogspot.com . Θα περιέχει αποκλειστικά αθλητικό περιέχομενο. Ξεκινάμε με τον εθνικό ύμνο της Ελλάδος και της Κυπριακής Δημοκρατίας...



Ὕμνος εἰς τὴν Ἐλευθερίαν


                                                       Σὲ γνωρίζω ἀπὸ τὴν κόψι
                                                      τοῦ σπαθιοῦ τὴν τρομερή,
                                                      σὲ γνωρίζω ἀπὸ τὴν ὄψι,
                                                     ποὺ μὲ βία μετράει τὴν γῆ.

                                                   Ἀπ’ τὰ κόκκαλα βγαλμένη
                                                   τῶν Ἑλλήνων τὰ ἱερά,
                                                   καὶ σὰν πρῶτα ἀνδρειωμένη,
                                                   χαῖρε, ὢ χαῖρε, Ἐλευθεριά!

                         
Σας ευχαριστώ όλες και όλους, θερμά.

Σάββατο, 20 Μαρτίου 2021

Τι είναι ο αθλητισμός;

 

Ερμής (μυθολογία), προστάτης του αθλητισμού.


Ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια και δράση με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση, ως επίδοση σε αθλητικούς αγώνες, στο αθλητικό και κοινωνικό γίγνεσθαι [1] . Παράλληλα ο αθλητισμός είναι ένας κοινωνικός θεσμός ο οποίος αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της. Για παράδειγμα στην Αρχαία Ελλάδα, ο αθλητισμός στην Αθήνα θεωρούταν κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό και είχε παιδαγωγικό χαρακτήρα, ενώ αντίθετα στην Σπάρτη ο αθλητισμός χρησιμοποιούταν για την στρατιωτική εκπαίδευση. Ωστόσο σημαντική είναι η στρωματική διάσταση του αθλητισμού στο πέρασμα του χρόνου. Η γενική τάση ήταν ιδίως τον 18ο και 19ο αιώνα τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα να ασχολούνται με τα «λαικα παιχνίδια» όπως το ποδόσφαιρο, ενώ τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα με τα «ευγενή αθλήματα» όπως ήταν η ιππασία και η ξιφασκία.

Η έννοια του αθλητισμού δεν συνάδει απαραίτητα με την εργασία, όπως αυτή δηλώνεται υπό την στενή έννοια του όρου. Έτσι, υπάρχουν άτομα που ασχολούνται επαγγελματικά ή ημιεπαγγελματικά με τον αθλητισμό, ενώ κάποιοι άλλοι επιδιώκουν τη συμμετοχή τους σε αθλοπαιδιές, προκειμένου απλά να διατηρούνται σε καλή φυσική κατάσταση.

Οι επαγγελματίες αθλητές διακρίνονται, συνήθως, για την έντονη επιθυμία τους για διακρίσεις, δυναμισμό, αυστηρή πειθαρχία, αυτοκυριαρχία  και απόλυτη υπακοή στις υποδείξεις των προπονητών τους σε θέματα που αφορούν στην άσκηση και τη διατροφή τους. Η έντονη σωματική άσκηση και ο ιδιαίτερος τρόπος ζωής που ακολουθεί ένας αθλητής θα πρέπει να συνοδεύεται από αρκετή δόση υπομονής και επιμονής, ώστε να καταφέρει να φθάσει στα επιθυμητά για εκείνον αποτελέσματα. Τα σωματικά προσόντα που απαιτούνται για κάθε άθλημα ποικίλουν. Το ίδιο και οι αμοιβές. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, όσο μεγαλύτερη φήμη έχει ο αθλητής ή η ομάδα στην οποία ανήκει, τόσο μεγαλύτερη είναι η αμοιβή που απολαμβάνει (σταθερός μισθός,  bonus,  χορηγίες).

Ο πόθος του Πιερ ντε Κουμπερτέν ήταν να εντάξει τον Αθλητισμό σε μια σφαιρική, παιδαγωγική και ανθρωπιστική προοπτική. Ο αθλητισμός δεν ήταν, κατά την άποψη του, αυτοσκοπός, αλλά ένα μέσο στην υπηρεσία του πολίτη".

Ωστόσο, πρέπει να διαχωριστεί η έννοια της άθλησης από την έννοια της άσκησης. Η άσκηση γίνεται άθληση όταν αποκτά ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα ένας που τρέχει στο δρόμο ασκείται, ωστόσο άν έχει κάποιον αντίπαλο ώστε για το ποιος θα τερματίσει πρώτος ή ακόμη και αν ανταγωνίζεται τον ίδιο του τον εαυτό, με το χρονόμετρο, αθλείται. Επίσης πρέπει να προστεθεί και η έννοια, της κίνησης.

Ο αθλητισμός μπορεί να πάρει πέντε μορφές, είτε ως ερασιτεχνικός, είτε ως επαγγελματικός, είτε ως μαζικός αθλητισμός, είτε ως φυσικές δραστηριότητες, είτε με την μορφή των παιχνιδιών.

Υπάρχουν τρεις θεωρίες σχετικά με τη γένεση του αθλητισμού:

  • Όλες οι αθλητικές ασκήσεις έχουν λατρευτικές ρίζες (Carl Diem)
  • Οι σωματικές ασκήσεις είναι φυσική συνέπεια των διαδικασιών της εργασίας και της παραγωγής (Μαρξιστική άποψη, Wolfgang, Eichel, Gerhard Lukas)

Άσκηση και φυσική δραστηριότητα

Ορισμοί

Η φυσική δραστηριότητα είναι κούκλος όρος στον οποίο περιλαμβάνονται όλες οι μορφές της κίνησης του ανθρώπινου σώματος, κάθε σωματική άσκηση και σπορ, που ενεργοποιούν τους μυς του σώματος και απαιτούν αυξημένη κατανάλωση ενέργειας. Με τον όρο αθλητισμός εννοείται κάθε αυστηρά δομημένη φυσική δραστηριότητα, με αυστηρούς κανόνες, υψηλό ανταγωνισμό και εξειδίκευση, με βασικό σκοπό τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Αντίθετα, με το όρο άσκηση εννοούμε κάθε συστηματική κίνηση του σώματος ή συμμετοχή του ατόμου σε φυσικές δραστηριότητες, η οποία έχει κάποια χρονική διάρκεια, χαμηλότερα επίπεδα ανταγωνισμού, και στην οποία εμπλέκονται, κυρίως, μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος(Berger, Pargman, & Weinberg, 2007).[2].

Που να βρω χρόνο για να γυμναστώ;

Τα άτομα, συχνά, λένε ότι δεν βρίσκουν χρόνο, για να γυμναστούν. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι ο διαθέσιμος ελεύθερος χρόνος υπάρχει αλλά δύσκολα κανείς τον εντοπίζει, και κυρίως δεν ορίζει τις προτεραιότητές του. Ο άλλος είναι ότι πολλά άτομα δύσκολα μπορούν να αντιληφθούν εύκολα πόσες εναλλακτικές δραστηριότητες υπάρχουν. Με βάση τα στάνταρ σήμερα, τα άτομα πρέπει να βρουν από 3 έως 5 ώρες την εβδομάδα για να γυμνάζονται.[3][4] . Και αν οι 5 ώρες είναι πολλές, οι 3 σίγουρα δεν είναι. Το θέμα είναι να αποφασίσουν και να ιεραρχήσουν τις προτεραιότητές τους. Που θα βρεθούν αυτές οι 3 ώρες; Αν αφαιρέσουμε τις 8 ώρες του ύπνου θα δούμε ότι προφανώς κανένας και καμία δεν εργάζεται 16 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα. Άρα οι 3 ελεύθερες ώρες έστω και το Σαββατοκύριακο κάπου υπάρχουν. Για όλους επίσης κάπου περισσεύει ο χρόνος του καφέ, της τηλεόρασης, της άσκοπης βόλτας κλπ. Το θέμα είναι να κατανοήσουν τα άτομα ότι η άσκηση δεν κουράζει αλλά ξεκουράζει, ότι τα χαλαρώνει πραγματικά και ότι τα κάνει πιο παραγωγικά στην εργασία τους, είτε αυτή είναι σωματική είτε διανοητική και άρα αξίζει να βάζουν την άσκηση σε προτεραιότητα στη ζωή τους. Αν αποφασίσουν ότι το σωστό είναι να γυμνάζονται τακτικά, να ασχολούνται με τον αθλητισμό, να πηγαίνουν σε γυμναστήρια ή γενικά, να συμμετέχουν συχνά σε φυσικές δραστηριότητες, τότε το χρόνο θα τον βρουν. Επίσης τα άτομα πρέπει να κατανοήσουν ότι ο χρόνος της άσκησης, ή της φυσικής δραστηριότητας είναι το ίδιο αποτελεσματικός όταν αθροίζεται από επιμέρους δραστηριότητες. Άσκηση γίνεται και όταν κάποιος περπατάει, όταν χρησιμοποιεί τα σκαλιά και όχι το ασανσέρ είτε στο σπίτι είτε σε δημόσιους χώρους, όταν χρησιμοποιεί ποδήλατο αντί για αυτοκίνητο, όταν χρησιμοποιεί τα πόδια του αντί για αυτοκίνητο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε μεγάλες πόλεις. Σε πολλές περιπτώσεις για αποστάσεις π.χ. ενός ή δύο χιλιομέτρων στις πόλεις φτάνει κανείς γρηγορότερα με τα πόδια παρά με το αυτοκίνητο ή το λεωφορείο. Ακόμη και αν τα παραπάνω είναι δύσκολα, ευκαιρίες για κίνηση υπάρχουν πολλές και με λίγη φαντασία ο χρόνος είναι άφθονος. Για παράδειγμα, μια εργαζόμενη μητέρα που έχει το δύσκολο ωράριο της εργασίας και ταυτόχρονα τη φροντίδα των παιδιών της τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, θα μπορούσε να εξασφαλίσει χρόνο για 5 χιλιόμετρα περπάτημα την εβδομάδα, απλά σταθμεύοντας το αυτοκίνητό της 500 μέτρα μακριά από την εργασία της. Απλά, φροντίζοντας να ξεκινήσει 5 λεπτά νωρίτερα από το σπίτι για το χώρο της εργασίας. Φαντασθείτε τι χρόνο για άσκηση κερδίζει κανείς, όταν πηγαίνει στην αγορά ή στο σούπερ-μάρκετ της γειτονιάς με τα πόδια! Δυστυχώς, στις σημερινές εποχές έχουμε ξεχάσει τα αυτονόητα, άλλων προηγούμενων εποχών και το πληρώνουμε ακριβά. Το κέρδος για την υγεία, ψυχική και σωματική είναι πολλαπλάσιο, ιδιαίτερα σε πόλεις με κυκλοφοριακά προβλήματα (Θεοδωράκης, 2010).[5]

Άσκηση και ρύθμιση του στρες

Όταν εμφανίζεται ξαφνικά ένα πρόβλημα ή μια ενοχλητική σκέψη και ειδικότερα όταν νιώθει κανείς ότι απειλείται, τότε το σώμα τίθεται σε κατάσταση συναγερμού και ετοιμάζεται να αντιδράσει σε αυτή την απειλή. Μια σειρά από συμπτώματα εμφανίζονται τότε, γρήγοροι χτύποι της καρδιάς, σφίξιμο των μυών, γρήγορη αναπνοή, ιδρώτας. Η ενέργεια που δαπανάται από το σώμα για αυτά τα συμπτώματα δρα σε βάρος της ενέργειας που χρειάζεται να καταναλώσει, για να αντιδράσει σωστά. Το έντονο στρες προσθέτει πίεση στην καθημερινή ζωή, αποσυντονίζει τις σκέψεις και μερικές φορές δημιουργεί καταστάσεις πανικού. Όταν το στρες συνεχίζει για μεγάλο διάστημα ή εμφανίζεται συχνά, μπορεί να συνδεθεί με αρνητικές επιδράσεις στην ποιότητα της ζωής και με προβλήματα στην υγεία των ατόμων. Υπολογίζεται ότι το 70 με 80% όλων των ασθενειών σχετίζονται με το στρες.[6] Οι επιστημονικές έρευνες έδειξαν ότι τα άτομα που γυμνάζονται έχουν καλύτερη διάθεση και ενεργητικότητα για αρκετές ώρες ύστερα από την άσκηση. Αισθάνονται το σώμα τους ελκυστικό, νιώθουν σιγουριά για τις φυσικές τους ικανότητες, αισθάνονται δύναμη, αυτοπεποίθηση και αυξημένη αυτοεκτίμηση σε σχέση με τους μη ασκούμενους. Η άσκηση συμβάλλει σε ένα νεανικό τρόπο ζωής που χαρακτηρίζεται από υψηλή ενεργητικότητα, σθεναρότητα και ικανοποίηση από τη συμμετοχή σε ευχάριστες δραστηριότητες. Η κατάλληλη άσκηση ελαττώνει την ένταση, το θυμό και την επιθετικότητα.[7].

Τα άτομα που γυμνάζονται αισθάνονται φυσιολογικά και ψυχολογικά πιο ισχυρά και έχουν περισσότερη ενέργεια να αντιμετωπίσουν στρεσογόνους παράγοντες. Η αυξημένη φυσική δύναμη και αντοχή τους καθιστά ικανούς να εκτελούν πολλές δραστηριότητες χωρίς να δυσφορούν ή να κουράζονται, και να ρυθμίζουν καλύτερα τη μυϊκή ένταση, τον καρδιακό παλμό, το σφυγμό της ηρεμίας και την πίεση του αίματος, σε σχέση με άτομα που κάνουν καθιστική ζωή. Τα άτομα που έχουν καλή φυσική κατάσταση, αντιδρούν καλύτερα και έχουν γρηγορότερη αποκατάσταση της καρδιακής συχνότητας μετά από στρεσογόνα γεγονότα. Επιπλέον η άσκηση λειτουργεί ως μηχανισμός απόσπασης της προσοχής από δυσάρεστες σκέψεις της καθημερινής ζωής. Έτσι η ώρα της άσκησης, είναι η ώρα που το άτομο θα διακόψει τη ροή της σκέψης του, όταν αυτή στροβιλίζεται στα ατελείωτα, καθημερινά προβλήματα που δεν βρίσκουν εύκολα λύσεις.[8]

Η άσκηση και η καλή φυσική κατάσταση προστατεύει και ελαττώνει την πιθανότητα ασθενειών που σχετίζονται με υψηλά επίπεδα καθημερινού στρες. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στην ελάττωση του χαρακτηριστικού άγχους σε ένα μεγάλο φάσμα κλινικών και μη κλινικών πληθυσμών. Σήμερα οι έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση θεωρείται το ίδιο αποτελεσματική με ψυχοθεραπευτικές ή φαρμακευτικές μεθόδους θεραπείας του άγχους και μερικές φορές έχει καλύτερα αποτελέσματα.[9]

Πότε η άσκηση βοηθάει καλύτερα Τα άτομα όταν συμμετέχουν σε φυσικές δραστηριότητες, νιώθουν ευχάριστα, ιδιαίτερα όταν δεν κουράζονται πολύ, όταν η δραστηριότητα τους αρέσει ή όταν γίνεται σε κατάλληλες συνθήκες. Η καλή ψυχική διάθεση και η ευφορία που νιώθουν ύστερα από ένα πρόγραμμα άσκησης διαρκεί από 2 έως 4 ώρες. Γι αυτό σε ιδανικές καταστάσεις, η συχνότητα της άσκησης, καλό είναι να εκτελείται σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε η ευφορία να είναι διαρκής. Επίσης, για να υπάρξουν θετικές μεταβολές στην ψυχική διάθεση και μείωση του στρες, θα πρέπει να προσαρμόζεται η ένταση της άσκησης στο επίπεδο των ασκουμένων. Οι μορφές άσκησης που προκαλούν τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση στα άτομα είναι εκείνες που: Η άσκηση, για να προκαλεί ευχαρίστηση και να σχετίζεται με αλλαγές στη διάθεση, πρέπει να περιέχει τα εξής χαρακτηριστικά: - να παράγει ρυθμική διαφραγματική αναπνοή, - να περιλαμβάνει ελάχιστο ανταγωνισμό, - να είναι ελεγχόμενη και προβλεπόμενη δραστηριότητα και - να περιέχει ρυθμικές επαναλαμβανόμενες κινήσεις.[10].

Αντιθέτως, τα αθλήματα ρίσκου, η πολύωρη, εξαντλητική, υπερβολική, καθημερινή και έντονη άσκηση πέρα από τις δυνατότητες του ατόμου και ο ανταγωνιστικός αθλητισμός δεν ενδείκνυνται για τις περισσότερες κατηγορίες του πληθυσμού για τον έλεγχο του στρες.. Και η αερόβια και η αναερόβια μορφή άσκησης είναι αποτελεσματικές στον περιορισμό του άγχους και το έλεγχο του στρες, όπως επίσης και η άσκηση με όργανα και αντιστάσεις . Προγράμματα άσκησης 3 με 4 φορές την εβδομάδα που διαρκούν 30 έως 60 λεπτά, έχουν θετικά αποτελέσματα, αν και προγράμματα 60 έως 90 λεπτών, έχουν ακόμη καλύτερα. Η σωστή αναπνοή επίσης, είναι ένας από τους απλούστερους τρόπους για να ελέγχει κανείς το στρες, την ένταση των μυών του και να επιτυγχάνει τη χαλάρωση. Η εξάσκηση της αναπνοής κατά τη διάρκεια εκτέλεσης ασκήσεων βοηθάει και στην καλή απόδοση και στον έλεγχο του στρες.[11].

Αναζητώντας την ισορροπία Το στρες προκαλείται από μια ανισορροπία στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται τα άτομα και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν διάφορες καταστάσεις. Αντιθέτως για την άσκηση αναγνωρίζεται ένας σοβαρός ρυθμιστικός ρόλος στην ένταση της καθημερινής ζωής, τα άγχη και τις στεναχώριες των ατόμων. Τα άτομα μέσα από τα σπορ και την άσκηση αποκτούν σταδιακά την εμπειρία να διαχειρίζεται πιο εύκολα στρεσογόνες καταστάσεις και πέρα από τα σπορ, στην καθημερινή τους ζωή δηλαδή.[8]

Ιστορική αναδρομή

Η λέξη αθλητισμός ως έννοια διαμορφώθηκε στους μετά-ομηρικούς χρόνους, καθώς η λέξη αυτή δεν συναντάται ούτε στην Οδύσσεια ούτε στην Ιλιάδα. Πιθανότατα, η έννοια διαμορφώθηκε με την καθιέρωση των ιερών αγώνων (Ολυμπιακοί αγώνες στην αρχαιότητα Ολύμπια εν Δίω, Πύθια, ΝέμεαΊσθμια κατά τον 8ο αιώνα π.Χ..[12] Ο αθλητισμός υπό αυτήν την μορφή είναι καθαρά αγωνιστικός κάτι βέβαια που αλλάζει με την πάροδο του χρόνου και την κατάργηση των Ολυμπιακών Αγώνων το 392/93 μ.Χ. από τον Θεοδόσιος Α'. Ο αθλητισμός θα επανεμφανιστεί αργότερα στις αρχές του 19ου αιώνα στη Μεγάλη Βρετανία ως σπορ (sport). Εντούτοις, η λέξη σπορ είναι γαλλική και χρονολογείται από την εποχή του Μεσαίωνα. Ήταν ταυτόσημη με το παιχνίδι και τη διασκέδαση.

Οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι καθιέρωσαν πρώτοι τους αγώνες δρόμου, βάδην και την πάλη, περίπου την 3η χιλιετία π.Χ. Η Ελλάδα όμως στάθηκε η αληθινή κοιτίδα του αθλητισμού, γιατί εκεί ο αθλητισμός πήρε τη μορφή του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ευγενούς άμμιλας. Στην Αρχαιότητα, ιεροί αγώνες θεωρούνταν μόνο οι στεφανίτες, οι αγώνες δηλαδή που είχαν ως έπαθλο τον κότινο. Χαρακτηριστική είναι η φράση του γιου του Πέρση πολέμαρχου ΑρτάβανουΤριταντέχμη που παρατήρησε ότι ακόμη και αν οι Έλληνες είχαν ηττηθεί από τους Πέρσες, δεν παρέλειπαν να μην διοργανώσουν τους Ζ' Ολυμπιακούς Αγώνες.

"Παπαί, Μαρδόνιε, κοίους επ’ άνδρας ήγαγες μαχησομένους ημέας, οι ου περί χρημάτων τον αγώνα ποιούνται, αλλά περί αρετής"

Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν το 776 π.Χ., για να κατευνάσουν οι Έλληνες την οργή των θεών και να τους ευχαριστήσουν για τις ευεργεσίες τους. Για τη λαϊκή αντίληψη, με τους αγώνες αυτούς θα κέρδιζαν την εύνοια των θεών. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ετελούντο κάθε τέσσερα χρόνια στον ιερό χώρο της Ολυμπίας. Ο αθλητής που κέρδιζε στους Ολυμπιακούς Αγώνες στεφανώνονταν με το στεφάνι της αγριελιάς, γύριζε θριαμβευτής στην πατρίδα του και οι συμπατριώτες του γκρέμιζαν σ' ένα σημείο τα τείχη της πόλης, για να περάσει από κει ο νικητής -ενέργεια καθαρά συμβολική, που σήμαινε πως η πόλη που αναδείκνυε Ολυμπιονίκες δεν είχε ανάγκη από τείχη για να προασπίσει την ασφάλειά της.

Από τον 4ο αιώνα π.Χ., και κατά την περίοδο της Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, οι αθλητικοί αγώνες εκφυλίστηκαν και μεταβλήθηκαν σε αιματηρούς αγώνες του Ρωμαϊκού Ιπποδρόμου. Οι αγώνες αυτοί ήταν αιματηρές συγκρούσεις μονομάχων, που τους έφερναν αντιμέτωπους μέσα σε τεράστια στάδια.

Ακολουθεί μία εποχή, μετά τον 8ο αι. μ.Χ., όπου ο αθλητισμός ήταν μόνο για τους ευγενείς. Το πιο σημαντικό άθλημα ήταν οι έφιπποι ιπποτικοί αγώνες μέχρι θανάτου. Οι αντίπαλοι, χωρισμένοι σε δύο ομάδες, ρίχνονταν καταπάνω ο ένας στον άλλον, χωρίς να τηρούν κανένα αγωνιστικό νόμο ή κανόνα.

Τον 12ο αιώνα, οι άνθρωποι άρχισαν να αγωνίζονται μεταξύ τους με πιο ειρηνικό τρόπο. Πετούσαν μεγάλες σφαίρες, όπως ρίχνουν σήμερα βάρη. Οι σφαίρες που πετούσαν ήταν από στουπί, τυλιγμένες με δέρμα προβάτου, και τις έριχναν πάνω στον τοίχο. Στην αρχή τις πετούσαν με γυμνό χέρι, σιγά-σιγά όμως η σφαίρα αυτή άλλαξε μορφή. Από τον 16ο αιώνα, όταν πρωτοεμφανίστηκαν οι ρακέτες, οι πρωτόγονες εκείνες σφαίρες αποτέλεσαν τις σύγχρονες μπάλες της αντισφαίρισης.

Από το 1896 με την θέσπιση των Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, ο αθλητισμός πήρε διαστάσεις οικονομικές, πολιτικές και πολιτιστικές. Δημιουργήθηκαν κανόνες και κανονισμοί για τα αθλήματα, οι φάσεις των αγωνισμάτων, καθώς και οι εξειδικεύσεις στον τομέα του αθλητισμού. Τα ΜΜΕ είναι σαφώς ο μοχλός για την παγκοσμιοποίηση του αθλητισμού, ενός προϊόντος μοναδικού καθώς μπορεί να ενώσει τους ανθρώπους ανεξαρτήτως διακρίσεων. Με την σύσφιξη των διεθνών σχέσεων, αυξάνεται ο αριθμός των αθλητών και των αθλουμένων, δημιουργούνται νέοι κυβερνητικοί και μη οργανισμοί, ενώ βελτιώνονται και οι αθλητικοί αγώνες. Οι αθλητικοί οργανισμοί μπορούν να διακριθούν στα Σωματεία, στις Αθλητικές Ανώνυμες Εταιρείες, στις ομοσπονδίες, στα τμήματα αμειβομένων αθλητών, στη Εθνική Ολυμπιακή Επιτροπή, η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, καθώς και στους συνδέσμους προπονητών, διαιτητών και κριτών.


Πηγή: Βικιπαίδεια''


Και να θυμάστε: ''Ναι στα Σπορ! Ναι στην Υγεία!''

Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ