Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι όμως δεν πίστεψα
Όρους αντέστρεψα
Είμαι ο Έλληνας που πολεμά
Είπαν πως χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Έμεινα μόνος μου κι όμως επέζησα
Έζησα στη φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στη φωτιά (Eurovision 1995)

Αναγνώστες

Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

Και επίγεια συνδρομητική TV από το 2023!

Σε επικοινωνία με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βρίσκεται η Digea για την κάλυψη των σοβαρών προβλημάτων κατά τη δεύτερη ψηφιακή μετάβαση. Το κόστος θα επιβαρύνει τους παρόχους που συνεργάζονται με την Digea. Ο χώρος που θα προκύψει από τη μία ψηφιακή συχνότητα που χρησιμοποιείται για τη μετάδοση σε standard definition θα απελευθερωθεί το 2023 για να δημιουργηθεί μια υπηρεσία επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, που θα ανταγωνίζεται την Cosmote TV, τη Nova αλλά και την υπηρεσία streaming ANT1+ που ετοιμάζει ο Όμιλος Κυριακού.


Πηγή

ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ από Β.Κορέα - Τα μέτρα που "ψήνονται" για τους ανeμβολίαστους

 



Υπό μερικό έλεγχο η πυρκαγιά στη Βραυρώνα Αττικής

 Πυρκαγιά ξέσπασε στη Βραυρώνα Αττικής νωρίτερα σήμερα, Κυριακή 27 Ιουνίου, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες από την πυροσβεστική η φωτιά που ξέσπασε σε δασική έκταση δεν απείλησε κατοικημένη περιοχή και πλέον έχει τεθεί υπό μερικό έλεγχο. 


Πυρκαγιά ξέσπασε στη Βραυρώνα Αττικής το απόγευμα της Κυριακής 27 Ιουνίου. Σύμφωνα με πληροφορίες από την πυροσβεστική, η φωτιά ξέσπασε σε δασική έκταση και δεν απείλησε κατοικημένη περιοχή, ενώ πλέον έχει τεθεί υπό μερικό έλεγχο.

Για την κατάσβεσή της κινητοποιήθηκαν άμεσα 21  πυροσβέστες, εθελοντές, 1 ομάδα πεζοπόρο τμήμα, 6 οχήματα, 2 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.

Συνεχίζονται και αυτή την εβδομάδα οι δράσεις από τη Rosa Nera

 Με μαθήματα χορού, θεατρικό παιχνίδι, workshop ραπτικής, ζωγραφική για παιδιά, διάλογο για τον σεξισμό, συζήτηση για το μεταναστευτικό και πολλές άλλες δραστηριότητες συνεχίζονται οι δράσεις και οι εκδηλώσεις της κατάληψης της Rosa Nesa στο λόφο Καστέλι στα Χανιά, από Δευτέρα 28 Ιουνίου μέχρι Κυριακή 4 Ιουλίου. Κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 7 το απόγευμα πραγματοποιούνται οι προγραμματιχμένες ανοιχτές συνελεύσεις αυτοδιαχείρισης στον λόφο Καστέλι.


Με μαθήματα χορού, θεατρικό παιχνίδι, workshop ραπτικής, ζωγραφική για παιδιά, διάλογο για τον σεξισμό, συζήτηση για το μεταναστευτικό και πολλές άλλες δραστηριότητες συνεχίζονται οι δράσεις και οι εκδηλώσεις της κατάληψης της Rosa Nesa στο λόφο Καστέλι στα Χανιά.

Από Δευτέρα 28 Ιουνίου μέχρι Κυριακή 4 Ιουλίου το πρόγραμμα, ενώ κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 7 το απόγευμα πραγματοποιούνται οι καθιερωμένες ανοιχτές συνελεύσεις αυτοδιαχείρισης στον λόφο Καστέλι.



Πηγή

Για «αυτονομία» και «αξιολόγηση» περηφανεύεται η Κεραμέως στο νομοσχέδιο για «αναβάθμιση του σχολείου»

 Το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο Κεραμέως για «αναβάθμιση του σχολείου» αναμένεται να παρουσιαστεί τη Δευτέρα και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μηχανισμούς αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών, πολλαπλό βιβλίο, ενώ ερωτηματικά υπάρχουν για την ύπαρξη «ενδοσχολικών μεντόρων» και τη διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ταυτόχρονη δρομολόγηση της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων.


Tη Δευτέρα, αναμένεται η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την αρμόδια υπουργό, Νίκη Κεραμέως. Το νομοσχέδιο που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από μαθητές και εκπαιδευτικούς αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στο εκπαιδευτικό σύστημα, με αμφιβολίες για το αν οι αλλαγές είναι τελικώς προς όφελος των παιδιών.

Το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μηχανισμούς αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών, οι υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ, η ευθύνη της σχολικής μονάδας να εξασφαλίζει την επιβίωσή της και η διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ταυτόχρονη δρομολόγηση της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων.

Οι  τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους κινείται το νομοσχέδιο, υπό τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, είναι οι εξής:

Ι. Μεγαλύτεροι βαθμοί αυτονομίας στο σχολείο

«Ένα πιο ελεύθερο σχολείο, που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια, είναι ένα καλύτερο σχολείο, που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών», εξηγεί η υπουργός.

ΙΙ. Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών – αξιολόγηση, βελτίωση

«Η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, άρρηκτα συνδεδεμένο με την επιμόρφωση και τη διαρκή βελτίωση. Στο πλαίσιο της αυξημένης ελευθερίας, ενισχύονται οι μηχανισμοί λογοδοσίας, διαφάνειας και αξιολόγησης, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», εκτιμά η υπουργός.

ΙΙΙ. Δομές εκπαίδευσης – αξιολόγηση στελεχών

«Ενισχύεται η ουσιαστική συμβολή των στελεχών στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών στα σχολεία, στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και στην επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», σημειώνει η Νίκη Κεραμέως.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση

«Το νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση τη δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση», επισημαίνει η υπουργός και προσθέτει: «Αναβαθμίζεται η ποιότητα του κλήρου μέσω της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και εξορθολογίζονται οι ανώτατες εκκλησιαστικές ακαδημίες».

Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο). «Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη».
  • Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης. «Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών»
  • Ενδυνάμωση των δομών συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή). «Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε».
  • Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο. «Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς– Αποκεντρώνουμε το σύστημα».
  • Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. «Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης».
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση. «Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς και ενισχύουμε το σχολείο».
  • Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης. «Αξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης με σκοπό τη συνεχή βελτίωση».
  • Αξιολόγηση σε τρία πεδία

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί, τονίζει η υπουργός και προσθέτει: «Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, διάχυση καλών πρακτικών και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης όπου αυτή απαιτείται». Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτούν οι ικανότητες, ο τρόπος που λειτουργούν, σημειώνει. Επίσης, προσθέτει η κα. Κεραμέως, «η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών – ένα μηχανισμό λογοδοσίας».

Η αξιολόγηση (σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο) αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με μόνες εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία, επισημαίνει η υπουργός Παιδείας. Προβλέπονται τρία πεδία αξιολόγησης: «Γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία», «Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία» και «Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία», αναφέρει.

Όπως αναφέρει η υπουργός Παιδείας, δίνεται η αυτονομία στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων. Υπάρχει η πρόβλεψη για μία υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης σε κάθε μάθημα, αλλά ο κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιλέξει τη μορφή της, δηλαδή αν αυτή η αξιολόγηση θα γίνεται με ωριαίο διαγώνισμα, με κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, με ομαδική εργασία, ή ακόμα και μέσω μεθόδων όπως η ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom), όπου ο ίδιος ο μαθητής καλείται να παρουσιάσει το μάθημα της ημέρας, συμπληρώνει.

Επίσης, σημειώνει ότι παρέχεται στον εκπαιδευτικό η ελευθερία να λαμβάνει αποφάσεις για τυχόν άλλες δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου, χωρίς να υπερρυθμίζονται μέσω νόμου λεπτομέρειες όπως η ακριβής διάρκεια των ολιγόλεπτων τεστ, όπως γίνεται σήμερα.

Με αυτόν τον τρόπο, όπως εξηγεί η ίδια, «δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών τους. Δίνουμε τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύσσουν και άλλες δεξιότητες πέραν αυτών που ενισχύονται μέσω των γραπτών διαγωνισμάτων, όπως η παρουσίαση και η επικοινωνία των αποτελεσμάτων μιας εργασίας, η σύνθεση και η κριτική ανάλυση πληροφοριών και επιχειρημάτων από διαφορετικές πηγές, αλλά και η συνεργατικότητα και η ομαδική δουλειά. Δίνουμε στους εκπαιδευτικούς την ελευθερία να εισάγουν διαφορετικές και καινοτόμες μεθόδους αξιολόγησης, κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους μαθητές».

«Παράδειγμα», αναφέρει, «η δοκιμασία της ανεστραμμένης τάξης, όπου ο μαθητής καλείται να επεξεργαστεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό και να παρουσιάσει ένα κομμάτι του μαθήματος της ημέρας στην τάξη, καθιστά το μαθητή ενεργό συμμέτοχο στη διαδικασία μετάδοσης της γνώσης, αξιοποιεί με πρωτότυπο τρόπο το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούν οι μαθητές στην προετοιμασία τους για τη δοκιμασία, και δημιουργεί χρόνο στην τάξη για ομαδικές δραστηριότητες».



Πηγή

Παράνομη η απεργία της ΟΛΜΕ μετά την παρέμβαση Μητσοτάκη και την «ελπίδα του» για την απόφαση δικαστηρίου

 Παράνομη κρίθηκε από το Δικαστήριο η στάση εργασίας της ΟΛΜΕ, μετά την κατεπείγουσα αγωγή της αρμόδιας υπουργού, Νίκης Κεραμέως, κατά της απεργίας. Για «ξεπερασμένες συνδικαλιστικές αντιλήψεις» έκανε λόγο ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην απεργία που προκήρυξε η ΟΛΜΕ, ενώ εξέφρασε την «ελπίδα και την εκτίμησή του ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη και οι εξετάσεις θα διεξαχθούν κανονικά».


«Το Δικαστήριο έκρινε παράνομη τη στάση εργασίας της ΟΛΜΕ» αναφέρει σε ανάρτησή της στο Twitter η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, με αφορμή την απεργία που είχε προκηρύξει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης για τη Δευτέρα, ημέρα εξετάσεων για την εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία. «Πάνω από 8.000 παιδιά θα μπορέσουν να δώσουν απρόσκοπτα τη Δευτέρα εξετάσεις για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία» επισημαίνει η υπουργός Παιδείας.

 

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε κάνει λόγο για ξεπερασμένες συνδικαλιστικές αντιλήψεις, αναφερόμενος στην απεργία, ενώ είχε εκφράσει την ελπίδα και την εκτίμησή του ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη και οι εξετάσεις θα διεξαχθούν κανονικά.

Μιλώντας σε συζήτηση με θέμα «Νέοι που διαπρέπουν στην Ελλάδα και το Εξωτερικό» σε forum που διοργανώνει η ΟΝΝΕΔ, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε:  «Πληροφορηθήκαμε χθες δυστυχώς ότι η ΟΛΜΕ επέλεξε να προκηρύξει απεργία για να εμποδίσει εξετάσεις νέων παιδιών που θέλουν να διεκδικήσουν θέσεις σε ένα δημόσιο πρότυπο ή πειραματικό σχολείο. Για αυτό και προσφύγαμε άμεσα στη δικαιοσύνη και εκτιμώ και ελπίζω ότι η απεργία θα κηρυχθεί παράνομη έτσι ώστε οι εξετάσεις να διεξαχθούν κανονικά και να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι τέτοιων ξεπερασμένων συνδικαλιστικών αντιλήψεων».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ακόμη ότι «μια από τις θετικές επιπτώσεις του εργασιακού νομοσχεδίου που ψηφίσαμε είναι ότι αν η απεργία κηρυχθεί παράνομη δεν θα μπορεί να επιστρέψει από το παράθυρο σε κάποιο δευτεροβάθμιο φορέα».

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό Ακης Σκέρτσος. Μιλώντας στον ΣΚΑΙ, έκανε λόγο για αντικοινωνική στάση που υποκρύπτει σκοπιμότητες, οι οποίες θέτουν εμπόδια στην εξέλιξη της δημόσιας εκπαίδευσης. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να εκσυγχρονίσει το δημόσιο σχολείο και αυτές οι αντιδράσεις βρίσκονται απέναντι στην ανοιχτή δημόσια εκπαίδευση. Ο κ. Σκέρτσος τόνισε ότι αναμένει από την ΟΛΜΕ να πάρει πίσω την συγκεκριμένη απόφαση.

Απορία και οργή στο Υπουργείο

Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου μιλώντας στην «Κ» μετέφερε ένα κλίμα απορίας και οργής στο υπουργείο όταν έγινε γνωστό ότι χθες το απόγευμα η ΟΛΜΕ κήρυξε αιφνιδιαστικά απεργία για τη Δευτέρα. Ειδικότερα, εδώ και ένα μήνα έχει προγραμματιστεί από το υπουργείο Παιδείας τη Δευτέρα 28 Ιουνίου να διεξαχθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια και τα μη συνδεδεμένα Πρότυπα Λύκεια της χώρας.




Σύλληψη δύο ανδρών στη Μύκονο για τον βιασμό 19χρονης στα Πατήσια

 Σύλληψη δύο ανδρών 20 και 21 ετών πραγματοποιήθηκε στη Μύκονο, για τον βιασμό μίας 19χρονης στα Πατήσια. Σύμφωνα με την καταγγελία της κοπέλας, την κρατούσαν σε διαμέρισμα όπου την είχαν υπό τον έλεγχό τους με ναρκωτικές ουσίες που της έδιναν και τη βίαζαν για τρεις ημέρες, ώσπου την άφησαν ελεύθερη το Σάββατο το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά, για να πάνε με πλοίο της γραμμής στη Μύκονο. Η κοπέλα τους κατήγγειλε και πλέον πρόκειται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.


Στη σύλληψη δύο ανδρών στη Μύκονο με την κατηγορία του βιασμού προχώρησαν αστυνομικοί από τη Αστυνομική Υποδιεύθυνση του νησιού, σε συνεργασία με την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών. Οι δύο άνδρες ηλικιών 20 και 21 ετών, κατηγορούνται για βιασμό και παράνομη κατακράτηση 19χρονης.

Το μεσημέρι του Σαββάτου 26 Ιουνίου, η κοπέλα κατήγγειλε πως την περασμένη Τετάρτη, συναντήθηκε με τους δύο άνδρες σε ραντεβού που κανονίστηκε μέσω μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, όπως καταγγέλει η ίδια, της έριξαν στο ποτό της ουσία και την οδήγησαν σε διαμέρισμα στα Πατήσια όπου την κράτησαν κλεισμένη για 3 ημέρες. Εκεί συνεχίζοντας να της δίνουν ναρκωτικές ουσίες, έτσι ώστε να μην μπορεί να αντιδράσει, τη βίαζαν για τρεις ημέρες.

Ο εγκλεισμός της κοπέλας τελείωσε όταν την άφησαν ελεύθερη στο λιμάνι του Πειραιά για να επιβιβαστούν σε πλοίο της γραμμής με προορισμό τη Μύκονο. Η 19χρονη όμως, τους κατήγγειλε στις Αρχές με αποτέλεσμα τη σύλληψή τους μόλις αποβιβάστηκαν στη Μύκονο.

Οι δύο συλληφθέντες πρόκειται να οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.



Πηγή

Πολύχρωμη Ημέρα Υπερηφάνειας με Prides σε πολλές πόλεις του κόσμου

 Μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και αλληλέγγυοι πραγματοποίησαν και φέτος την «Πολύχρωμη πορεία Ελεύθερης Έκφρασης», όπου διαδηλωτές κρατώντας πλακάτ, φώναξαν συνθήματα κατά της ομοφοβίας, υπέρ του σεβασμού στη διαφορετικότητα αλλά και εναντίον της βίας στις γυναίκες. Χιλιάδες διαδηλωτές κατέβηκαν στους δρόμους -μεταξύ άλλων- της Ιταλίας, Γερμανίας, Νορβηγίας, Πολωνίας, ενώ στη Γαλλία κατήγγειλαν και την κατάσταση στην Ουγγαρία, που προωθεί αναχρονιστικά νομοθετήματα και για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.


 Ιταλία/EPA

Πορείες της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες χώρες ανάμεσα στις οποίες η Γαλλία, η Ιταλία, η Πολωνία. Οι πολύχρωμες πορείες έδωσαν μια νότα υπερηφάνειας, ενώ γέμισαν τους δρόμους με τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Ειδικά στο Παρίσι, χιλιάδες άνθρωποι ξεχύθηκαν στους δρόμους και μάλιστα κατήγγειλαν την κατάσταση στην Ουγγαρία.

Οι συγκεντρωμένοι, που φώναζαν συνθήματα όπως «τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων είναι ανθρώπινα δικαιώματα», έκαναν πορεία από το Παντέν, στα περίχωρα του Παρισιού, μέχρι την Πλας ντε λα Ρεπουμπλίκ. Όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση στην Ουγγαρία, όπου ένας νέο νόμος απαγορεύει στα σχολεία τη χρησιμοποιούν υλικό που «προωθεί» την ομοφυλοφιλία ή την αλλαγή φύλου, ένας διαδηλωτής την χαρακτήρισε απαράδεκτη. «Καμία χώρα στον κόσμο δεν θα έπρεπε να ποινικοποιεί την ομοφυλοφιλία. Η απεικόνισή της δεν θα έπρεπε να απαγορεύεται, είναι παράλογο», είπε ο 58χρονος Μαρκ Παλί.

Πέρσι ματαιώθηκαν περισσότερες από 200 Πορείες Υπερηφάνειας, λόγω της πανδημίας. Φέτος όμως, οι Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες έκαναν ξανά τις δικές τους πορείες υπερηφάνειας.

Πολωνία/EPA
Βόρεια Μακεδονία/EPA
Γερμανία/EPA
Γαλλία/EPA
Ιταλία/EPA

 

 

 

 

 

 

 

 

Νορβηγία/EPA

 

«Επαναδιεκδίκηση της υπερηφάνειας» το σύνθημα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης στο πλαίσιο του 5ου Αυτοοργανωμένου Thessaloniki PRIDE με εκατοντάδες μέλη της κοινότητας να δίνουν από νωρίς το παρών. Στην ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές έκαναν ειδική μνεία στις επιπτώσεις της καραντίνας, όπου «τα στατιστικά έδειξαν ότι γυναίκες και λοατκια+ άτομα δεν μπορούν να είναι ασφαλή ούτε μέσα στα σπίτια τους». Αναφερόμενοι στη Δήμητρα της Λέσβου μιλούν για «ένα πλάσμα, από το οποίο στέρησαν την ελευθερία να εκφράζεται όπως η ίδια επιθυμούσε».



Ελεύθερη η Βαλερί Μπακό, η γυναίκα που σκότωσε τον βασανιστή της μετά από δεκαετίες κακοποίησης

 Ελεύθερη αφέθηκε η Βαλερί Μπακό, η γυναίκα που σκότωσε τον βασανιστή σύζυγό της έπειτα από 25 χρόνια κακοποίησης. Ο 61χρονος Ντανιέλ Πολέτ βίαζε, κακοποιούσε και εξέδιδε τη Βαλερί σε πορνεία, μέχρι που η 40χρονη τον πυροβόλησε με όπλο για να προστατεύσει την κόρη της. Η δίκη συγκέντρωσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον και συγκλόνισε τη Γαλλία. Η Βαλερί αφέθηκε ελεύθερη μετά την ιστορική δίκη, καθώς της επιβλήθηκαν 4 χρόνια φυλάκιση, τα 3 με αναστολή και αφού είχε εκτίσει 1 χρόνο στη φυλακή, πλέον μπορεί να επιστρέψει στα παιδιά της, σε μία απόφαση που χαιρέτισαν πολλοί.


Συμβολική ποινή δόθηκε από το γαλλικό δικαστήριο στη Βαλερί Μπακό για τον φόνο του Ντανιέλ Πολέτ, πατριό της και μετέπειτα άντρα της. Η γυναίκα που για δεκαετίες υπέμενε βιασμούς, κακοποίηση, εγκλεισμό και έκδοση σε πορνεία από τον σύζυγό της, στις 13 Μαρτίου του 2016 τον σκότωσε και, με τη βοήθεια των δύο παιδιών της, τον έθαψε έξω από ένα γαλλικο χωριό.

Ο Ντανιέλ Πολέτ, ήταν ο σύζυγος της μητέρας της Βαλερί και ξεκίνησε να την κακοποιεί όταν εκείνη ήταν 12 ετών. Όπως αναφέρει στο βιβλίο της, «Tout le monde savait» («Όλος ο κόσμος το ήξερε») η μητέρα της μόλις το έμαθε είπε πως δεν την ενδιέφερε, εφόσον δε θα την άφηνε έγκυο. Μόλις συγγενείς της επισκέφθηκαν κοινωνική λειτουργό, ο άνδρας συνελλήφθη και έμεινε για δύο χρόνια στη φυλακή. Όταν βγήκε και η Βαλερί ήταν πια 14 ετών, επέστρεψε στο σπίτι και συνέχισε τους βιασμούς.

Κάποια στιγμή, όταν η κοπέλα ήταν 17, έμεινε έγκυος και η μητέρα της την έδιωξε από το σπίτι. Ο πατριός της την παντρεύτηκε και της απαγόρευσε να λαμβάνει μέτρα αντισσύληψης, με αποτέλεσμα να κάνουν μαζί άλλα 3 παιδιά. Η Βαλερί γράφει στο βιβλίο της πως συχνά την χτυπούσε, την κακοποιούσε ακόμα και όταν ήταν έγκυος και είχε προσπαθήσει να την σκοτώσει με διάφορους τρόπους.

Το 2002, όταν ο Ντανιέλ Πολέτ έχασε τη δουλειά του, την εξανάγκαζε σε πορνεία σε χώρο που είχε διαμορφώσει στο πίσω μέρος του βαν του, αλλά το σημείο καμπής έφτασε για την 40χρονη γυναίκα όταν η κόρη της Καρλίν, της είπε πως ο 61χρονος της έκανε σεξουαλικά υπονοούμενα. Με ένα όπλο που ήξερε πού βρίσκεται κρυμμένο, τον πυροβόλησε και τον έθαψε με τη βοήθεια των δύο παιδιών της, τα οποία έναν μήνα νωρίτερα είχαν επισκεφθεί το αστυνομικό τμήμα δύο φορές για να καταγγείλουν την ενδοοοικογενειακή βία, χωρίς αποτέλεσμα όμως.

Στο βιβλίο της, που προκάλεσε αίσθηση στη Γαλλία, δεν προσπαθεί να καλύψει τον φόνο, αλλά τον περιγράφει με λεπτομέρειες.

Η «καταδίκη» και η δικαίωση

Η υπόθεση της Βαλερί, που συγκλόνισε τη Γαλλία, καθώς περισσότεροι από 700 χιλιάδες άνθρωποι υπέγραψαν αίτημα ζητώντας την απελευθέρωσή της, μοιάζει με την ιστορία της Μελέκ Ιπέκ, αλλά και μίας άλλης Γαλλίδας, της Ζακλίν Σοβάζ, η οποία μετά από 47 χρόνια κακοποίησης σκότωσε τον σύζυγό της και αφού εξέτησε τα δύο από τα δέκα χρόνια της ποινής της αποφυλακίστηκε το 2016, με προεδρική χάρη. Η ίδια νομική ομάδα, σύμφωνα με το BBC, ασχολήθηκε και με την υπόθεση της Βαλερί.

Το δικαστήριο, σε μία δίκη που περιείχε έντονη συγκίνηση και παγκόσμιο ενδιαφέρον, αποφάσισε πως η καταδίκη της Βαλερί θα ήταν 4 χρόνια, τα 3 με αναστολή, και καθώς η γυναίκα είχε περάσει έναν χρόνο φυλακισμένη, αφέθηκε αμέσως ελεύθερη.

Οι δικηγόροι της υποστήριζαν πως δε θα έπρεπε απλώς να απελευθερωθεί, αλλά να απαλλαγεί από τις κατηγορίες εναντίον της. Ωστόσο ο εισαγγελέας είπε στο δικαστήριο στην ανατολική πόλη Chalon-sur-Saône, γιατί ήταν σημαντικό η Μπακό να καταδικαστεί, αλλά να της επιτραπεί να βγει από τη φυλακή ελεύθερη: «Ένα ποινικό δικαστήριο σημαίνει πολιτισμένες αξίες, πρωτίστως, μεταξύ των οποίων είναι η προστασία της ζωής. Εάν οι άνθρωποι πάρουν τη δικαιοσύνη στα χέρια τους, τότε όλοι πολεμούν με όλους τους άλλους» υποστήριξε, ενώ πρόσθεσε πως η φυλάκισή της δεν θα παρέχει σε κανέναν μεγαλύτερη προστασία και ο κίνδυνος να διαπράξει οποιοδήποτε έγκλημα ήταν ελάχιστος.

Πλέον η Βαλερί, η οποία κατέρρευσε στο δικαστήριο κατά την ανακοίνωση της απόφασης, δήλωσε πως δεν είναι ανακουφισμένη, αλλά εντελώς «διαλυμένη σωματικά και διανοητικά» αλλά είναι ελεύθερη να επιστρέψει στα 4 παιδιά της.


Εξετάσεις για το πανεπιστήμιο έδωσε η Μελέκ που είχε σκοτώσει τον βασανιστή της – «Αφήστε τις γυναίκες να διαβάσουν και να σταθούν στα πόδια τους»

 Με όνειρο να ασχοληθεί με τα Μαθηματικά, η γυναίκα που έμεινε στη φυλακή για 108 ημέρες όταν σκότωσε τον σύζυγο-βασανιστή της, δήλωσε πως είναι η τρίτη της προσπάθεια για να περάσει στη συγκεκριμένη σχολή, ενώ ανέφερε πως από το άγχος και τον ενθουσιασμό της δεν μπορούσε να κοιμηθεί τη νύχτα. «Ακόμα κι αν δεν περάσω φέτος, θα ξαναδώσω του χρόνου», δήλωσε, ενώ απευθυνόμενη σε όλες τις γυναίκες του κόσμου, υπογράμμισε: «Δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορούμε να καταφέρουμε σε αυτή τη ζωή. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Αφήστε τις γυναίκες να διαβάσουν και να σταθούν στα πόδια τους».


«Αφήστε τις γυναίκες να διαβάσουν και να σταθούν στα πόδια τους», δήλωσε μετά τις εξετάσεις που έδωσε για να περάσει στη σχολή των ονείρων της η 31χρονη Μελέκ Ιπέκ από την Τουρκία, μητέρα δύο παιδιών, που τον περασμένο Γενάρη πυροβόλησε και σκότωσε τον σύζυγό της επειδή την κακοποιούσε συστηματικά μπροστά στα μάτια των δύο κοριτσιών.

@GERCEKGUNDEM

Με όνειρο να ασχοληθεί με τα Μαθηματικά, η γυναίκα που έμεινε στη φυλακή για 108 ημέρες και έπειτα αφέθηκε ελεύθερη, δήλωσε στις κάμερες πως είναι η τρίτη της προσπάθεια για να περάσει στη συγκεκριμένη σχολή, ενώ ανέφερε πως από το άγχος και τον ενθουσιασμό της δεν μπορούσε να κοιμηθεί τη νύχτα. «Ακόμα κι αν δεν περάσω φέτος, θα ξαναδώσω του χρόνου. Ήρθα στις εξετάσεις με την μικρή μου κόρη. Με υποστηρίζει. Ελπίζω να την ξαναφέρω εδώ. Όνειρό μου είναι κάποτε να γίνω καθηγήτρια μαθηματικών», δήλωσε η Μελέκ.

Στη συνέχεια, απευθυνόμενη σε όλες τις γυναίκες του κόσμου, υπογράμμισε: «Δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορούμε να καταφέρουμε σε αυτή τη ζωή. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Αφήστε τις γυναίκες να διαβάσουν και να σταθούν στα πόδια τους».

Δικαίωση μετά από 108 μέρες για τη Μελέκ Ιπέκ

H ιστορία της Μελέκ έχει γραφτεί από πολλά διεθνή μέσα όλες αυτές τις μέρες που ήταν φυλακισμένη. Όπως ανέδειξαν, μεταξύ άλλων, και οι New York Times, η Μελέκ από την αρχή του γάμου της, γινόταν έρμαιο του βίαιου Ραμαζάν, ο οποίος την έδενε, τη βασάνιζε, τη βίαζε, την ξυλοκοπούσε και την υπέβαλλε σε σαδιστικές δοκιμασίες, συχνά μπροστά στα δύο ανήλικα παιδιά τους. Μετά από ένα ακόμη πολύωρο μαρτυρικό βασανιστήριο, έχοντας ικετέψει τον άντρα της μπροστά στα παιδιά τους να μη τη σκοτώσει, ενώ εκείνος τη σημάδευε με καραμπίνα, κι αφού αναγκάστηκε να μείνει για για ένα ολόκληρο βράδυ γυμνή και δεμένη στο πάτωμα ενός δωματίου, πήρε την απόφαση να σώσει τον εαυτό της, μα πρωτίστως τα δύο της παιδιά.

«Όταν η πόρτα του δωματίου άνοιξε απότομα, εγώ στεκόμουν στην άκρη, τρόμαξα και το όπλο εκπυρσοκρότησε», είχε περιγράψει η ίδια. Η 31χρονη είχε τηλεφωνήσει η ίδια στην αστυνομία για να ειδοποιήσει ότι μόλις είχε σκοτώσει τον άντρα της. Οι αρχές έσπευσαν στο σημείο, όπου τη βρήκαν χτυπημένη και με χέρια δεμένα.

Παρά το γεγονός ότι η Μελέκ Ιπέκ βρισκόταν σε αυτοάμυνα, έμεινε στη φυλακή για πάνω από 3 μήνες, με οργανώσεις για την ισότητα των φύλων, αλλά και απλών χρηστών των social media να ζητούν την άμεση αποφυλάκισή της, από τη στιγμή που η γυναίκα αναγκάστηκε να αμυνθεί σε ένα ακόμη περιστατικό κακοποίησης, καλώντας τους δικαστές να της αναγνωρίσουν το δικαίωμα στην αυτοάμυνα.

Σύμφωνα με δηλώσεις του δικηγόρου της σε τηλεοπτική εκπομπή, όταν την επισκέφθηκε στη φυλακή και τη ρώτησε πώς είναι, εκείνη του απάντησε: «Τουλάχιστον εδώ δεν θα με δείρει κάποιος απόψε». Επίσης, ο ίδιος ανέφερε ότι οι δύο κόρες της Μελέκ, ηλικίας 6 και 8 ετών, διαμένουν προσωρινά με τη γιαγιά τους, ενώ η μία φέρεται να είπε: «Ο πατέρας μου δεν θα έρθει ποτέ ξανά, σωστά; Δεν θα με κακοποιεί κανείς πια».

108 μέρες έμεινε στη φυλακή η κακοποιημένη επί χρόνια από τον σύζυγό της, Μελέκ Ιπέκ, η οποία αφέθηκε επιτέλους ελεύθερη, καθώς ο δικαστής απεφάνθη αυτοάμυνα σε μία ιστορική απόφαση για την ενδοοικογενειακή βία κατά των γυναικών στην Τουρκία.




Πηγή

156 αγνοούμενοι και 5 νεκροί μετά από κατάρρευση κτιρίου στη Φλόριντα – 21χρονος Έλληνας αγνοείται

 156 αγνοούμενοι, ανάμεσα τους κι ένας Έλληνας ομογενής φοιτητής, και 5 νεκροί είναι ο τραγικός απολογισμός της κατάρρευσης δωδεκαόροφης πολυκατοικίας στη Φλόριντα, ενώ οι έρευνες συνεχίζονται. Ασαφής παραμένει η αιτία της κατάρρευσης, αν και ειδικοί τεχνικοί κάνουν λόγο για «ένα μεγάλο σφάλμα» στον αρχικό σχεδιασμό των παραθαλάσσιων πύργων Champlain Towers.


Ο απολογισμός των θυμάτων της κατάρρευσης δωδεκαώροφης πολυκατοικίας στο Σέρφσαϊντ, στη Φλόριντα, αυξήθηκε στους πέντε νεκρούς, όπως ανακοίνωσε το Σάββατο αυτοδιοικητική αξιωματούχος, ενώ 156 άνθρωποι εξακολουθούν να θεωρούνται αγνοούμενοι, μεταξύ των οποίων και ένας Έλληνας 21 ετών.

Το κτίριο κατέρρευσε νωρίς το πρωί της Πέμπτης, πιάνοντας στον ύπνο πολλούς ενοίκους. Η επιχείρηση διάσωσης συνεχίζεται 24 ώρες το 24ωρο, αλλά όσο περνούν οι ώρες τόσο λιγοστεύουν οι ελπίδες. «Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης βρήκαν άλλο ένα πτώμα, ενώ οι έρευνές μας έφεραν επίσης στο φως ανθρώπινα υπολείμματα», είπε η δήμαρχος της κομητείας Μαϊάμι-Ντέιντ, η Ντανιέλα Λιβάιν Κάβα, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. «Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των αγνοουμένων μειώνεται σε 156 και ο αριθμός των επιβεβαιωμένων θανάτων αυξάνεται σε πέντε», διευκρίνισε.

Το όνομα ενός Έλληνα ομογενή βρίσκεται στη λίστα των αγνοουμένων. Πρόκειται για 21χρονο φοιτητή στο Πανεπιστήμιο Βάντερμπιλτ, το οποίο βρίσκεται στην πόλη Νάσβιλ στην πολιτεία του Τενεσί. Η οικογένεια του αγνοούμενου διαμένει μόνιμα στην πολιτεία του Τέξας. Όπως ανέφερε στην εφημερίδα Wall Street Journal ο πατέρας του 21χρόνου, ο νεαρός ομογενής είχε επισκεφτεί το Μαϊάμι και έμενε με έναν οικογενειακό φίλο, ο οποίος επίσης είναι αγνοούμενος.

Ο Ανδρέας Γιαννιτσόπουλος είναι φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt στο Νάσβιλ, με καταγωγή από  την Ξάνθη και τη Θεσσαλονίκη και είναι ανάμεσα στους αγνοούμενους. Ο παππούς του, Ανδρέας, με καταγωγή  από την  Μάνδρα της Ξάνθης μιλώντας στον ΑΝΤ1 επιβεβαίωσε ότι  ο εγγονός του είναι ανάμεσα στους αγνοουμένους. «Ο γιος μου, ο Κώστας, μου το έκρυβε μέχρι σήμερα επειδή επρόκειτο την Δευτέρα να κάνω μια εγχείρηση. Σήμερα μου είπε όμως την αλήθεια. Ο εγγονός μου πήγε στο Μαϊάμι για διακοπές. Ήταν καλεσμένος στο σπίτι ενός οικογενειακού φίλου του γιου μου. Είναι αριστούχος φοιτητής με υποτροφία και απίστευτος αθλητής, τέλειος χαρακτήρας».

Οι ομάδες διάσωσης χρησιμοποιούν μηχανές, drone και ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους στις προσπάθειές τους να βρουν επιζώντες. Οι προσπάθειες διάσωσης παρεμποδίστηκαν για λίγο το Σάββατο αφού ξέσπασε πυρκαγιά κάτω από τα ερείπια. Ανάμεσα στους αγνοούμενους περιλαμβάνονται άτομα από το Ισραήλ και τη Λατινική Αμερική, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Τοπικοί αξιωματούχοι έχουν παράσχει στις οικογένειες δωμάτια ξενοδοχείου και φαγητό καθώς περιμένουν νέα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Μέχρι στιγμής, η αιτία της κατάρρευσης παραμένει ασαφής. Ωστόσο, η έκθεση ενός μηχανικού από το 2018, που δημοσιοποιήθηκε το Σάββατο, επισήμανε «ένα μεγάλο σφάλμα» στον αρχικό σχεδιασμό των παραθαλάσσιων πύργων Champlain Towers. Ανέφερε ότι το σφάλμα απέτρεπε την αποχέτευση νερού από τη βάση του κτιρίου. Αν και η έκθεση δεν είχε προειδοποιήσει για επικείμενο κίνδυνο από τη ζημία – και δεν είναι σαφές εάν κάποια από τις ζημιές που παρατηρήθηκαν ήταν υπεύθυνες για την κατάρρευση – σημείωσε την ανάγκη για εκτεταμένες και δαπανηρές επισκευές, αφού είχε εντοπίσει «σοβαρές δομικές ζημιές» και αρκετές ρωγμές σε τσιμεντένιους κίονες, δοκάρια και τοίχους στο γκαράζ.

Επίσης, ο καθηγητής Shimon Wdowinski, από το Ινστιτούτο Περιβάλλοντος του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Φλόριντα, δήλωσε στο CNN, ότι το κτίριο έδειξε σημάδια βύθισης κατά τη δεκαετία του 1990. Όπως ανέφερε σε σχετική του μελέτη, το συγκρότημα είχε καθίζηση περίπου 2 χιλιοστά ετησίως από το 1993 έως το 1999. Αν και δήλωσε ότι αυτή η βύθιση από μόνη της δεν θα προκαλούσε την κατάρρευση του κτιρίου, εντούτοις είπε ότι θα μπορούσε να συμβάλει σε αυτό.

«Είναι μια πολύ, πολύ δύσκολη στιγμή. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που περιμένουν, είναι ζωντανοί; τι θα συμβεί; Έτσι είμαστε ολόψυχα μαζί τους», δήλωσε ο Τζο Μπάιντεν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στον Λευκό Οίκο. Σε ανάρτησή του στο Twitter αναφέρει πως «η καρδιά μου είναι στην κοινότητα του Σέρφσαϊντ και σε εκείνους που έχασαν αγαπημένους τους και σε όσους περιμένουν εναγωνίως καθώς οι έρευνες και οι προσπάθειες διάσωσης συνεχίζονται».

Για «αυτονομία» και «αξιολόγηση» περηφανεύεται η Κεραμέως στο νομοσχέδιο για «αναβάθμιση του σχολείου»

 Το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο Κεραμέως για «αναβάθμιση του σχολείου» αναμένεται να παρουσιαστεί τη Δευτέρα και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μηχανισμούς αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών, πολλαπλό βιβλίο, ενώ ερωτηματικά υπάρχουν για την ύπαρξη «ενδοσχολικών μεντόρων» και τη διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ταυτόχρονη δρομολόγηση της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων.


Tη Δευτέρα, αναμένεται η δημόσια παρουσίαση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την αρμόδια υπουργό, Νίκη Κεραμέως. Το νομοσχέδιο που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από μαθητές και εκπαιδευτικούς αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στο εκπαιδευτικό σύστημα, με αμφιβολίες για το αν οι αλλαγές είναι τελικώς προς όφελος των παιδιών.

Το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μηχανισμούς αποτίμησης της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος και των εκπαιδευτικών, οι υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ, η ευθύνη της σχολικής μονάδας να εξασφαλίζει την επιβίωσή της και η διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ταυτόχρονη δρομολόγηση της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων.

Οι  τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους κινείται το νομοσχέδιο, υπό τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, είναι οι εξής:

Ι. Μεγαλύτεροι βαθμοί αυτονομίας στο σχολείο

«Ένα πιο ελεύθερο σχολείο, που επιλέγει τα βιβλία από τα οποία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί του, δημιουργεί εκπαιδευτικούς ομίλους, έχει λόγο στα εκπαιδευτικά προγράμματα, λειτουργεί με διαφάνεια, είναι ένα καλύτερο σχολείο, που δίνει ελευθερίες και απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνάμεις μαθητών και εκπαιδευτικών», εξηγεί η υπουργός.

ΙΙ. Ενδυνάμωση εκπαιδευτικών – αξιολόγηση, βελτίωση

«Η αξιολόγηση αποτελεί έναν μηχανισμό ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, άρρηκτα συνδεδεμένο με την επιμόρφωση και τη διαρκή βελτίωση. Στο πλαίσιο της αυξημένης ελευθερίας, ενισχύονται οι μηχανισμοί λογοδοσίας, διαφάνειας και αξιολόγησης, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», εκτιμά η υπουργός.

ΙΙΙ. Δομές εκπαίδευσης – αξιολόγηση στελεχών

«Ενισχύεται η ουσιαστική συμβολή των στελεχών στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών στα σχολεία, στην ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και στην επιμόρφωση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», σημειώνει η Νίκη Κεραμέως.

Εκκλησιαστική εκπαίδευση

«Το νομοσχέδιο επιχειρεί να εκσυγχρονίσει και να οργανώσει εξ ολοκλήρου και σε νέα βάση τη δευτεροβάθμια, μεταδευτεροβάθμια και ανώτατη εκκλησιαστική εκπαίδευση», επισημαίνει η υπουργός και προσθέτει: «Αναβαθμίζεται η ποιότητα του κλήρου μέσω της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και εξορθολογίζονται οι ανώτατες εκκλησιαστικές ακαδημίες».

Οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • Ελεύθερη επιλογή βιβλίου στα σχολεία (πολλαπλό βιβλίο). «Περνάμε από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη».
  • Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης. «Απελευθερώνουμε τη δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών»
  • Ενδυνάμωση των δομών συντονισμού των σχολείων (ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες, υποδιευθυντές μετά από εισήγηση διευθυντή). «Επενδύουμε στους εκπαιδευτικούς μας και τους ενισχύουμε».
  • Εγκρίσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεργασιών από το ίδιο το σχολείο. «Εμπιστευόμαστε τους εκπαιδευτικούς– Αποκεντρώνουμε το σύστημα».
  • Ελληνική PISA: Αποτίμηση αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος σε μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου. «Δημιουργούμε ένα νέο, ανεξάρτητο εργαλείο για τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης».
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και επιμόρφωση. «Ενδυναμώνουμε τους εκπαιδευτικούς και ενισχύουμε το σχολείο».
  • Αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης. «Αξιολογούμε την ποιότητα της διοίκησης με σκοπό τη συνεχή βελτίωση».
  • Αξιολόγηση σε τρία πεδία

Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί εάν δεν αξιολογηθεί, τονίζει η υπουργός και προσθέτει: «Αξιολόγηση σημαίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, εντοπισμός των δυνατών και αδύναμων σημείων του έργου των εκπαιδευτικών, διάχυση καλών πρακτικών και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης όπου αυτή απαιτείται». Μέσα από την αξιολόγηση θα αναδειχτούν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και θα επιβραβευτούν οι ικανότητες, ο τρόπος που λειτουργούν, σημειώνει. Επίσης, προσθέτει η κα. Κεραμέως, «η μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία σε επίπεδο σχολικής μονάδας απαιτεί ένα σύστημα ελέγχων και ισορροπιών – ένα μηχανισμό λογοδοσίας».

Η αξιολόγηση (σε κεντρικό ή τοπικό επίπεδο) αποτελεί κοινή πρακτική στο 90% των ευρωπαϊκών χωρών, με μόνες εξαιρέσεις την Ελλάδα, την Τουρκία, την Ιρλανδία, τη Μάλτα και την Ισλανδία, επισημαίνει η υπουργός Παιδείας. Προβλέπονται τρία πεδία αξιολόγησης: «Γενική και ειδική διδακτική, ανά 4ετία», «Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, ανά 4ετία» και «Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού, ανά 2ετία», αναφέρει.

Όπως αναφέρει η υπουργός Παιδείας, δίνεται η αυτονομία στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων. Υπάρχει η πρόβλεψη για μία υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης σε κάθε μάθημα, αλλά ο κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιλέξει τη μορφή της, δηλαδή αν αυτή η αξιολόγηση θα γίνεται με ωριαίο διαγώνισμα, με κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, με ομαδική εργασία, ή ακόμα και μέσω μεθόδων όπως η ανεστραμμένη τάξη (flipped classroom), όπου ο ίδιος ο μαθητής καλείται να παρουσιάσει το μάθημα της ημέρας, συμπληρώνει.

Επίσης, σημειώνει ότι παρέχεται στον εκπαιδευτικό η ελευθερία να λαμβάνει αποφάσεις για τυχόν άλλες δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθητών κατά τη διάρκεια του τετραμήνου, χωρίς να υπερρυθμίζονται μέσω νόμου λεπτομέρειες όπως η ακριβής διάρκεια των ολιγόλεπτων τεστ, όπως γίνεται σήμερα.

Με αυτόν τον τρόπο, όπως εξηγεί η ίδια, «δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών τους. Δίνουμε τη δυνατότητα στους μαθητές να αναπτύσσουν και άλλες δεξιότητες πέραν αυτών που ενισχύονται μέσω των γραπτών διαγωνισμάτων, όπως η παρουσίαση και η επικοινωνία των αποτελεσμάτων μιας εργασίας, η σύνθεση και η κριτική ανάλυση πληροφοριών και επιχειρημάτων από διαφορετικές πηγές, αλλά και η συνεργατικότητα και η ομαδική δουλειά. Δίνουμε στους εκπαιδευτικούς την ελευθερία να εισάγουν διαφορετικές και καινοτόμες μεθόδους αξιολόγησης, κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τους μαθητές».

«Παράδειγμα», αναφέρει, «η δοκιμασία της ανεστραμμένης τάξης, όπου ο μαθητής καλείται να επεξεργαστεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό και να παρουσιάσει ένα κομμάτι του μαθήματος της ημέρας στην τάξη, καθιστά το μαθητή ενεργό συμμέτοχο στη διαδικασία μετάδοσης της γνώσης, αξιοποιεί με πρωτότυπο τρόπο το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούν οι μαθητές στην προετοιμασία τους για τη δοκιμασία, και δημιουργεί χρόνο στην τάξη για ομαδικές δραστηριότητες».



Πηγή

Η επόμενη μέρα στην ΕΡΤ

 

Νέα δεδομένα στο Ραδιομέγαρο, μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του Παναγιώτη Καλφαγιάννη, προέδρου της ΠΟΣΠΕΡΤ επί σειρά ετών, από την εταιρεία λόγω συνταξιοδότησης. Πρόκειται για ένα τέλος εποχής για την ΕΡΤ και την ΠΟΣΠΕΡΤ, η οποία υπό την προεδρία του Παναγιώτη Καλφαγιάννη κατέβηκε σε αγώνες και πίεσε για την επαναλειτουργία του φορέα το 2015, μετά το αιφνιδιαστικό λουκέτο το 2013. Νέος πρόεδρος στην ΠΟΣΠΕΡΤ εξελέγη ο Δημήτρης Κούνης.





Νέα έρευνα για τη Google

 

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε επίσημα την έρευνα κατά της πλατφόρμας της Google με στόχο να εξεταστεί αν παραβιάζονται οι κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της τεχνολογίας υποστήριξης διαδικτυακής διαφήμισης. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα ερευνηθεί αν η Google παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού στην αλυσίδα εφοδιασμού «adtech», σε βάρος των ανταγωνιστών της.




Ανησυχία για τη νέα μετάλλαξη με την κυβέρνηση να συνεχίζει την προώθηση του τουρισμού

 Σα να βρίσκεται σε ένα παράλληλο σύμπαν η κυβέρνηση εξακολουθεί να καλεί τουρίστες και να προωθεί το «ελληνικό καλοκαίρι», ενώ η νέα μετάλλαξη του ιού ανησυχεί τους ειδικούς που τονίζουν πως εντός του καλοκαιριού το συγκεκριμένο στέλεχος θα κυριαρχεί. Παράλληλα κυβερνητικά χείλη κάνουν σε τηλεοπτικά παράθυρα ανοιχτά λόγο για προνόμια σε εμβολιασμένους.


Σα να βρίσκεται σε ένα παράλληλο σύμπαν η κυβέρνηση εξακολουθεί να καλεί τουρίστες και να προωθεί το «ελληνικό καλοκαίρι», ενώ η νέα μετάλλαξη του ιού ανησυχεί τους ειδικούς που τονίζουν πως εντός του καλοκαιριού το συγκεκριμένο στέλεχος θα κυριαρχεί. Παράλληλα κυβερνητικά χείλη κάνουν σε τηλεοπτικά παράθυρα ανοιχτά λόγο για προνόμια σε εμβολιασμένους.

Τέλος η απαγόρευση κυκλοφορίας τα βράδια από Δευτέρα 28 Ιουνίου, με την κυβέρνηση να κάνει ανοιχτά λόγο για προνόμια στους εμβολιασμένους, ενώ τα καμπανάκια χτυπάνε για τη νέα μετάλλαξη Δέλτα. Σήμερα Κυριακή είναι η τελευταία μέρα με απαγόρευση κυκλοφορίας και επίσημα -για όσους την εφαρμόζουν-, οι μάσκες βγήκαν σε εξωτερικούς χώρους, ενώ τη Δευτέρα έρχονται ανακοινώσεις για τα προνόμια των εμβολιασμένων. Υπενθυμίζεται ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας για σήμερα Κυριακή αρχίζει 01:30 π.μ. και ολοκληρώνεται στις 05:00 π.μ.

Εκτός από την απελευθέρωση της κυκλοφορίας, από τις 05:00 το πρωί της Δευτέρας θα ισχύουν τα εξής μέτρα: εξαιρούνται από τα εβδομαδιαία self test οι εργαζόμενοι που έχουν εμβολιαστεί πλήρως, όπως και οι αθλούμενοι σε γυμναστήρια, μέχρι 10 άτομα ανά τραπέζι από 6 που ισχύει σήμερα, στα 300 άτομα ορίζεται το ανώτατο όριο ατόμων για δεξιώσεις και για παραλίες ορίζεται η αναλογία 120 άτομα ανά 1.000 τμ επιφάνειας με ελεγχόμενη είσοδο.

Έρχονται προνόμια για εμβολιασμένους

Η κεντρική ιδέα του μοντέλου που είναι στο τραπέζι της κυβέρνησης είναι να λειτουργούν οι χώροι υψηλής πυκνότητας – κυρίως οι ανοιχτοί – σε δύο ταχύτητες και να είναι στην ευχέρεια των ιδιοκτητών το πώς θα ενεργούν.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με κυβερνητικές διαρροές, υπεύθυνοι κινηματογράφων, θεάτρων, συναυλιών, φεστιβάλ, αθλητικών εκδηλώσεων θα μπορούν να επιλέγουν αν θα παρέχουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν αποκλειστικά σε εμβολιασμένους οπότε και θα μπορούν να λειτουργούν χωρίς υγειονομικά πρωτόκολλα. Ωστόσο εάν ο κάθε υπεύθυνος επιλέξει να απευθυνθεί σε όλο το φάσμα των πολιτών – εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους – τότε θα ισχύουν τα πρωτόκολλα που υπάρχουν αυτή την στιγμή.

Εξαίρεση σε αυτό το μοντέλο θα έχουν οι χώροι που είναι απαραίτητο να πάει ένας πολίτης όπως δημόσιες υπηρεσίες, νοσοκομεία, σουπερμάρκετ, καταστήματα, τράπεζες, ΜΜΜ, κλπ. Σε αυτά δεν υπάρχει διάκριση ανάμεσα σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, ενώ για την εστίαση στο τραπέζι έχει τεθεί το ενδεχόμενο οι ιδιοκτήτες να αποφασίζουν για το αν θα δέχονται ανεμβολίαστους.

Ανησυχία για τη νέα μετάλλαξη, ενώ η κυβέρνηση καλεί τουρίστες

Στην πιθανότητα ενός τέταρτου κύματος πανδημίας το φθινόπωρο εξαιτίας και της μετάλλαξης «Δέλτα» αναφέρθηκε ο Νίκος Καπραβέλος, διευθυντής ΜΕΘ στο νοσοκομείο «Παπανικολάου». Όπως εξήγησε μιλώντας στον ΣΚΑΙ, σε περίπτωση τέταρτου κύματος τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο με την ινδική μετάλλαξη να έχει επικρατήσει και με το 50% ανεμβολίαστους δεν θα μιλάμε για υγειονομική κρίση αλλά «θα έχουμε καταστροφή».Ο κ. Καπραβέλος πρόσθεσε ότι όσοι έχουν κάνει και τις δύο δόσεις του εμβολίου έχουν υψηλότατη προστασία έναντι σοβαρής νόσου και θνητότητας αλλά όχι νόσηση. «Νοσούν αλλά δεν σέρνονται στα νοσοκομεία» εξήγησε ο επιστήμονας και πρόσθεσε ότι με τις μεταλλάξεις ακόμη και οι εμβολιασμένοι μπορούν να διασπείρουν τον ιό. Προειδοποίησε δε ότι η μετάλλαξη Δέλτα προσβάλλει περισσότερο και τα παιδιά.

Ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του LSE Ηλίας Μόσιαλος  επανέλαβε, μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι η επικράτηση της εν λόγω μετάλλαξης και στην Ελλάδα είναι σίγουρη: «Το θέμα είναι πόσο μπορούμε να καθυστερήσουμε στην χώρα μας», ανέφερε. «Το έχει πει και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την πρόληψη των νοσημάτων ότι η μετάλλαξη Δέλτα θα επικρατήσει μέχρι τέλος Αυγούστου σε όλες τις χώρες της Ε.Ε και θα αποτελεί το 90% των νέων κρουσμάτων» πρόσθεσε. Τόνισε ότι το 4ο κύμα κορονοϊού θα πλήξει όσους δεν έχουν εμβολιαστεί, τα παιδιά που δεν έχουν εμβολιαστεί και τους ανοσοκατασταλμένους που δεν τους έχουν «πιάσει» οι δύο δόσεις.

Μάλιστα, σημείωσε, πως ίσως θα πρέπει να επισπευθεί η τρίτη δόση για τους ανοσοκατασταλμένους για να προστατευτούν, ενώ ανέφερε πως θα είναι μικρά τα προβλήματα για τους εμβολιασμένους. Υπογράμμισε πως πλέον στόχος στη χώρα μας είναι το 70% του πληθυσμού να έχει κάνει τουλάχιστον την πρώτη δόση του εμβολίου μέσα στον Ιούλιο και ότι αυτή την στιγμή περίπου το 40% των ατόμων 60 – 70 ετών δεν έχει εμβολιαστεί. «Πρέπει να ενταθούν οι εμβολιασμοί, η κυβέρνηση πρέπει να εστιάσει που είναι τα προβλήματα, σε ποιες ηλικιακές ομάδες και περιοχές έτσι ώστε με ειδικές παρεμβάσεις να πεισθούν οι πολίτες να εμβολιαστούν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Αυτή τη στιγμή τα μοντέλα δείχνουν ότι μέσα στον Αύγουστο η μετάλλαξη Δέλτα θα είναι το κυρίαρχο στέλεχος σε ολόκληρη την Ευρώπη, και προφανέστατα και πιθανότατα και στη χώρα μας… Λύση είναι τα εμβόλια. 1ον πρέπει όλοι να εμβολιαστούμε. 2ον τα εμβόλια είναι ασφαλή. Έχουν γίνει δισεκ. δόσεις σε όλο τον πλανήτη και εκατ. στη χώρα μας με απειροελάχιστες επιπλοκές. 3ον οι μη εμβολιασμένοι και οι περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη πολύ πιθανόν, για να μην πω σίγουρα, μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα» έχει τονίσει ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας.«Όπως είχαμε ξαναπεί πολύ πιθανόν να δούμε τοπικά λοκντάουν σε περιοχές με χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη, αυτό ισχύει και τώρα» σχολίασε ο ίδιος.

Την ίδια στιγμή, «μην πιστεύετε πάντα τις δημοσιογραφικές υπερβολές», απάντησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ερώτηση σχετική με το δημοσίευμα του πρακτoρείου Bloomberg ότι υπήρξε ενόχληση της Γερμανίας και της Γαλλίας για την απόφαση της Ελλάδας και κάποιων άλλων χωρών εξαρτημένων από τον τουρισμό να δέχονται τουρίστες που έχουν εμβολιαστεί με τα με λιγότερο αποτελεσματικά κινεζικά και ρωσικά εμβόλια. «Η μετάλλαξη Δέλτα δεν μας δημιουργεί φοβερή ανησυχία, διότι αντιμετωπίζεται με πλήρη εμβολιασμό», συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης αναφέροντας πως σύμφωνα με τα στοιχεία όσοι κινδύνεψαν από τον κορονοϊό δεν είχαν εμβολιαστεί.



Πηγή


Άγαλμα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου στην Πλατεία Μητροπόλεως, στην Αθήνα.

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ