Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι ὅμως δὲν πίστεψα
Ὅρους ἀντέστρεψα
Εἶμαι ὁ Ἕλληνας ποὺ πολεμᾶ
Εἶπαν πὼς χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Ἔμεινα μόνος μου κι ὅμως ἐπέζησα
Ἔζησα στὴ φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στὴ φωτιά (Eurovision 1995)

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

ΕΡΤ: Στηρίζει τις ταινίες μικρού μήκους

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με το συνολικό ποσό των 400.000 ευρώ ενισχύει η ΕΡΤ το πρόγραμμα «Microfilm 2022», στο πλαίσιο της εφαρμογής του νόμου για το 1,5%, βάσει του οποίου οι τηλεοπτικοί οργανισμοί υποχρεούνται να καταβάλουν το εν λόγω ποσοστό επί των κερδών τους προς αυτή την κατεύθυνση.

Λόγω του μεγάλου αριθμού αξιόλογων υποψηφιοτήτων, οι οποίες ανήλθαν συνολικά στις 350, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ αποφάσισε την αύξηση των εγκεκριμένων σεναρίων από 15 σε 20, καθώς και την αύξηση της χρηματοδότησής του από το αρχικώς εγκριθέν ποσό των 300.000 € στο ποσό των 400.000 €.

Η ΕΡΤ στηρίζει διαχρονικά τον ελληνικό κινηματογράφο και το μικροφίλμ δίνοντας βήμα, μεταξύ άλλων, και στους νέους σκηνοθέτες να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από ταινίες μικρού μήκους.

Οι είκοσι (20) ταινίες που εγκρίθηκαν και θα χρηματοδοτηθούν είναι οι ακόλουθες:

«Ηoneymoon», «Mammalia», «Λευκά Χριστούγεννα», «Γκέκας», «MJ», «Η ελληνική περιπλοκή», «Claw Machine», «Hotel Κένταυρος», «Μια πολυθρόνα στο πεζοδρόμιο», «Ο σκύλος», «Hopepunk», «Φυλάττω πίστη και υπακοή», «Numb», «Παλίρροια», «Παράδοξη αϋπνία», «Βoo!», «Το τεστ», «Το καλοκαίρι που παρατήρησα για πρώτη φορά τον ήλιο να δύει», «Ο κλέφτης», «2 Σεπτεμβρίου»


Πηγή

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Κάτι ΤΡΕΧΕΙ με τα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ και...

 


Σε περίπτωση που δεν εμφανίζεται το βίντεο: ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Κάτι ΤΡΕΧΕΙ με τα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ και... - YouTube

Κωδικός: Σώστε το ψηφιακό σήμα της TV!

 

  • Παράταση στην επιδότηση λήψης ελεύθερης TV μέχρι το 2028 – Οι Δήμοι αναλαμβάνουν το κόστος λειτουργίας αναμεταδοτών

 

Τον νόμο της καθολικής τηλεοπτικής κάλυψης των προβληματικών περιοχών της χώρας με ψηφιακό σήμα, νόμο που κατήγγειλε η ΝΔ ως αντιπολίτευση, χρησιμοποιεί η κυβέρνηση, ενώ επεκτείνει τη διάρκειά του και εντάσσει, επιπλέον, σε αυτόν την υποχρέωση των Δήμων να συντηρούν με δικό τους κόστος τα κέντρα αναμεταδοτών που θα εγκαταστήσει η Digea στις λεγόμενες «λευκές περιοχές» που θα ζητήσουν ένταξη στην επιδότηση. Ο νόμος της καθολικής κάλυψης του Νίκου Παππά, το 2017, αφορούσε σχεδόν 500.000 πολίτες σε όλη τη χώρα που δεν μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα κανάλια ελεύθερης λήψης, κυρίως τα ιδιωτικά, εξαιτίας του μικρού αριθμού ψηφιακών πομπών που εγκαταστάθηκαν για την ψηφιακή τηλεόραση.

Με την απόφαση 14177/2021, που υπογράφουν τέσσερις υπουργοί και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 19 Μαΐου, παρατείνεται το διάστημα επιδότησης των κατοίκων σε περιοχές εκτός τηλεοπτικής κάλυψης  μέχρι το 2028,  ενώ εντάσσονται στο καθεστώς επιδότησης κάτοικοι από συνολικά 936 περιοχές-οικισμούς σε όλη την Ελλάδα.

Σημαντική αλλαγή στον «νόμο Παππά» περί καθολικής κάλυψης είναι ότι στο πρόγραμμα επιδότησης μπορεί να ενταχθούν όλες οι εταιρείες παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών, οι πολίτες δηλαδή μπορούν να επιλέξουν εκτός από την Cosmote ή την Digea και όποια άλλη εταιρεία τηλεπικοινωνιών θέλουν. Η κάλυψη με επιδότηση επεκτείνεται στα οκτώ έτη, ενώ στο προηγούμενο καθεστώς η επιδότηση ήταν διάρκειας τριών ετών.

Με τη νέα ρύθμιση αντιμετωπίζεται το πρόβλημα εγκατάστασης νέων αναμεταδοτών σε «λευκές περιοχές» από την Digea ή την ΕΡΤ. Η Digea είχε θέσει ως προαπαιτούμενο για την κάλυψη προβληματικής περιοχής την υποβολή αίτησης από 140 νοικοκυριά και πάνω. Με τη νέα ρύθμιση δίνεται η επιδότηση στην Digea, αλλά υπάρχουν δύο βασικά κριτήρια. Πρώτον, να καλύπτει το κόστος της εγκατάστασης αναμεταδότη σε προβληματική περιοχή ο αριθμός των αιτήσεων από τα νοικοκυριά και, δεύτερον, ο δήμος να αναλάβει τη συμφωνία με την Digea αλλά και τη δαπάνη συντήρησης του αναμεταδότη που θα εγκατασταθεί στην περιοχή!

Το συνολικό κόστος χρηματοδότησης για την επιδότηση των νοικοκυριών στις 936 προβληματικές περιοχές της χώρας θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η καθολική κάλυψη της χώρας με ψηφιακό σήμα εντάχθηκε στις επιχορηγήσεις του ΕΔΥΤΕ με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης.


Πηγή

ΑΙΧΜΕΣ: Βλέποντας “Φιλαράκια”

**Μεγάλη ιστορία  τα “Φιλαράκια” και το επετειακό επεισόδιο της τηλεοπτικής επανένωσης , για τις ανάγκες της HBO MAX, είναι ένα τηλεοπτικό μάθημα υψηλού επιπέδου για το πως μπορεί να αποτυπωθεί μια ιστορία 10 σεζόν που επηρέασε τη νεολαία των χωρών του πλανήτη όπου προβλήθηκε η σειρά.

Ο πολιτικός φιλελευθερισμός της σειράς “Φιλαράκια” διαμόρφωσε χαρακτήρες ή έδωσε απαντήσεις σε νέους.

**Aκόμη και σήμερα η σειρά έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά που υμνούν τη φιλία, τη συνεργασία και τα ατομικά δικαιωμάτα. Το χιούμορ των σεναριογράφων, οι υποκριτικές ικανότητες των ηθοποιών χαρίζουν γέλιο και ευτυχία.

**Η Vodafone TV στην ελεύθερη μετάδοση της σειράς από το Star είχε τη δυνατότητα να προβάλει το περιεχόμενο της HBO που εκπροσωπεί. Φυσικά, αν θέλει να κάνει κάτι περισσότερο χρειάζεται επένδυση στο μηχανισμό προώθησης και προβολής και κονδύλια υποστήριξης.

**Στο Αμφιθέατρο του Αθήνα 984 έγινε η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στο Newsmbomb.gr στην πρεμιέρα της εκπομπής “Meeting Point” της Όλγας Τρέμη.

**Τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν νόημα, αν η συνέντευξη μεταδίδεται ζωντανά με τη συμμετοχή κοινού, αλλιώς δεν δημιουργεί γεγονός.

**Σε διαφορετική περίπτωση, οι σύντροφοι πρέπει να πάρουν τα σημαντικότερα στιγμιότυπα της συνέντευξης του Προέδρου της, να τα μετατρέψει σε βίντεο των 30 δευτερολέπτων και να τα διαχύσει στο Internet.

**Κούραση!Αυτή είναι δύσκολη δουλειά για ένα κόμμα που είτε πάει για τσίπουρα, είτε αντιπολιτεύεται τον Πρόεδρό του.

**Η τεράστια διαφορά ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση οφείλεται στην εξαφάνιση του ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο από τα ΜΜΕ, αλλά και την ίδια την κοινωνία.

**Στο πρώτο σκέλος οι εκπρόσωποί του συμπράττουν ανοικτά με τη ΝΔ, όπως συμβαίνει από το 2017  σε ΕΣΗΕΑ, ΕΔΟΕΑΠ, ΠΟΕΣΥ, ή ανέχονται την απραξία των θεσμών, όπως γίνεται με το ΕΣΡ.

**Θυμίζουμε πως η Ραδιοτηλειοπτική Αρχή εδώ και 20 μήνες έχει κηρύξει εμπάργκο στον Τύπο, αρνούμενη να ενημερώσει τους δημοσιογράφους και να δώσει εξηγήσεις, γιατί πχ δεν ασχολείται με την πολυφωνία.

**Πανεπιστημιακοί και δημοσιογράφοι έχουν αποδεχθεί την κατάσταση, την οποία τίμησε η ΕΣΗΕΑ, καλώντας τον Πρόεδρο της Αρχής (η οποία δεν δίνει άδειες) να μιλήσει στην ημερίδα της.

**Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος με τον τρόπο που γίνεται η 2η ψηφιακής μετάβαση. Αν δεν ληθφούν μέτρα τον Αύγουστο υπάρχει ο φόβος να χαθεί το τηλεοπτικό σήμα στο Λεκανοπέδιο. Και εδώ υπάρχουν οι ευθύνες του Κυριάκου Πιερρακάκη και της ΕΕΤΤ.


Πηγή

Στον δρόμο ενάντια στο νομοσχέδιο Χατζηδάκη

Εργατικά κέντρα, πρωτοβάθμια σωματεία και συνδικαλιστικές οργανώσεις, θα δώσουν το παρόν σήμερα στους δρόμους της χώρας, αντιδρώντας στο αντεργατικό νομοσχέδιο του υπουργού Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη, και ζητώντας να μην κατατεθεί. Στις 10 Ιουνίου ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΕΚΑ μετέφεραν την απεργία.

Εργατικά κέντρα, πρωτοβάθμια σωματεία και συνδικαλιστικές οργανώσεις, θα δώσουν το παρόν σήμερα στους δρόμους της χώρας, αντιδρώντας στο αντεργατικό νομοσχέδιο του υπουργού Εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη, και ζητώντας να μην κατατεθεί.

Στη 1 το μεσημέρι, πρωτοβάθμια σωματεία και οργανώσεις της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο στα Προπύλαια.

Συνδικάτα και ομοσπονδίες που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ καλούν σε συλλαλητήριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια, ενώ εκεί καλούν και οι Ομοσπονδίες Φαρμάκου, Οικοδόμων, Γάλακτος – Τροφίμων – Ποτών, Λογιστών, Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου, Κλωστοϋφαντουργίας – Ιματισμού – Δέρματος, σημειώνοντας σε κοινή ανακοίνωσή τους: «Ακυρώνουμε στην πράξη τα σχέδια εργοδοσίας – κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων τους στο συνδικαλιστικό κίνημα, με προεξάρχουσα την ηγεσία της ΓΣΕΕ. Το νομοσχέδιο που εκφράζει την καπιταλιστική βαρβαρότητα δεν διορθώνεται, δεν βελτιώνεται! ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ! Μπροστά οι σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων!».

  • Αθήνα: Στις 7 μ.μ. στα Προπύλαια
  • Πειραιάς: Στις 7 μ.μ. στην πλατεία Κοραή
  • Θεσσαλονίκη: Στις 7 μ.μ. στο άγαλμα Βενιζέλου
  • Αγρίνιο: Στις 7.30 μ.μ. στην κεντρική πλατεία
  • Βέροια: Στις 7.30 μ.μ. πικετοφορία στην πλατεία Δημαρχείου
  • Βόλος: Στις 7 μ.μ. πικετοφορία στην πλατεία Αγίου Νικολάου
  • Γιάννενα: Στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο
  • Γιαννιτσά: Στις 7 μ.μ. μαζική εξόρμηση στο εμπόριο
  • Έδεσσα: Στις 7 μ.μ. μαζική εξόρμηση στο εμπόριο
  • Ελευσίνα: Στις 7.30 μ.μ. στην πλ. Ηρώων
  • Ζάκυνθος: Στις 7.30 μ.μ. στο παλιό Εργατικό Κέντρο
  • Ικαρία: Πολύμορφες δράσεις ενημέρωσης
  • Κέρκυρα: Στις 7 μ.μ. μηχανοκίνητη πορεία, ραντεβού στο πάρκινγκ του εμπορικού στις αλυκές.
  • Κεφαλονιά: Στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο
  • Κοζάνη: Στις 6 μ.μ. στην κεντρική πλατεία
  • Κορωπί: Στις 7 μ.μ. στην πλ. Ελευθερίας
  • Λιβαδειά: Στις 7.30 μ.μ. στον πεζόδρομο
  • Μυτιλήνη: Στις 7 μ.μ. στην πλ. Σαπφούς
  • Νάουσα: Στις 7.30 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο
  • Ναύπλιο: Στις 7 μ.μ. πικετοφορία στην Ενδεκάτη
  • Ξάνθη: Στις 7 μ.μ. στην πλατεία Ελευθερίας
  • Πάτρα: Στις 7 μ.μ.. στο Εργατικό Κέντρο
  • Πρέβεζα: Στις 7.30 μ.μ. έξω από τη Θεοφάνειο
  • Πτολεμαΐδα: Στις 7μ.μ. στην κεντρική πλατεία
  • Σάμος: Στις 7 μ.μ. στην πλ. Καρλοβάσου
  • Σέρρες: Στις 7.30 μ.μ. στην πλατεία Ελευθερίας
  • Τρίκαλα: Στις 7 μ.μ. στην πλατεία Ρήγα Φεραίου
  • Την Παρασκευή στη Λάρισα: Στις 7.30 μ.μ., κεντρική πλατεία.

Αποφάσεις για απεργιακή απάντηση στο νομοσχέδιο έχουν πάρει: Τα Εργατικά Κέντρα Αθήνας, Πειραιά, Λαυρίου – Ανατολικής Αττικής, Λάρισας, Λαμίας, Φωκίδας, Λιβαδειάς, Ιωαννίνων, Πάτρας, Αγρινίου, Σάμου, Αρτας, Εύβοιας, Ζακύνθου, Λέσβου, Βόρειου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου, Κεφαλονιάς – Ιθάκης, Νάουσας, Οι Ομοσπονδίες Φαρμάκου, Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου, Οικοδόμων, Κλωστοϋφαντουργίας – Ιματισμού – Δέρματος, Γάλακτος – Τροφίμων – Ποτών, Λογιστών, Θεάματος – Ακροάματος, Συλλόγων Εργαζομένων Υπουργείου Γεωργίας, Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Απεργία στο Δημόσιο έχει αποφασίσει το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ.

Αντίστοιχες αποφάσεις έχουν πάρει επίσης δεκάδες σωματεία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Σε 24ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων προχωρούν την Πέμπτη 10 Ιούνη οι ναυτεργάτες.

Υπενθυμίζεται ότι την μετάθεση της 24ωρης απεργίας ενάντια στο νομοσχέδιο Χατζηδάκη για τις 10 Ιουνίου ανακοίνωσαν η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και το Ε.Κ.Α, παρά το γεγονός ότι αυτή είχε οριστεί αρχικά για τις 3 Ιουνίου, λύνοντας την ημερολογιακή «διαφορά» των κινητοποιήσεων που είχε επιιφέρει η ανακοίνωση της ΓΣΕΕ για την απεργία της 10 Ιουνίου.

Από την πλευρά του το ΠΑΜΕ καλεί στις 10 π.μ. στα Προπύλαια στις 10 Ιουνίου, ενώ ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΕΚΑ στις 11 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος. Ταυτόχρονα, αναμένονται καλέσματα από συλλογικότητες και οργανώσεις του αντιεξουσιαστικού χώρου και της εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς.


Πηγή

Το ΔΝΤ χαμηλώνει την εκτιμώμενη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και στρέφεται προς μισθούς και συντάξεις

 Tο ΔΝΤ διατύπωσε συστάσεις για μείωση συντάξεων και κονδυλίου για μισθούς δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεων καθώς και για επιβολή φόρου εισοδήματος στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Πριν δύο μήνες είχε δώσει εκτιμήσεις για 3,8% ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, ενώ στην έκθεση του η ανάπτυξη κατέβηκε στο 3,3%.


Ανάπτυξη χαμηλότερη από τις προηγούμενες εκτιμήσεις στο 3,3% βλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την ελληνική οικονομία το 2021, με την κυβέρνηση να κάνει λόγο για 3,6%. Από την πλευρά του ο ΟΟΣΑ στην εξαμηνιαία έκθεση του εκτιμά ανάπτυξη 3,8%.

Την ίδια ώρα, αισιοδοξία για ανάπτυξη της Οικονομίας πάνω από 3,5% εξέφρασε το Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο, σε μία έκθεση όμως που χαρακτηρίζεται από την αβεβαιότητα για την πορεία των εμβολιασμών και κυρίως τα τουριστικά έσοδα.

Σημαντικό στοιχείο στην έκθεση του ΔΝΤ είναι η αδυναμία που αποτυπώνει στο να κάνει εκτιμήσεις για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους.

Μάλιστα, το ΔΝΤ διατύπωσε συστάσεις για μείωση συντάξεων και κονδυλίου για μισθούς δημοσίων υπαλλήλων και συντάξεων καθώς και για επιβολή φόρου εισοδήματος στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα.

Οι επιφυλάξεις βασίζονται και στο κόστος δανεισμού της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς όσο τα επιτόκια παραμένουν χαμηλά κοντά με τα προγράμματα της ΕΕ δεν υπάρχει ζήτημα, αλλά εκφράζονται ανησυχίες όταν η Ελλάδα θα βγει στις αγορές με τα ανάλογα επιτόκια.

Τέλος, στην έκθεση του ΔΝΤ διατυπώνονται και αιχμές όσον αφορά τη μη εξυπηρετούμενα δάνεια και τις ελληνικές τράπεζες. Προτείνει να υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια, στην περίπτωση που οι νέες προσπάθειες για αυξήσεις κεφαλαίου στις τράπεζες είναι ανεπαρκείς ή υλοποιηθούν άλλα ρίσκα εκτέλεσης.

Αναλυτικά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναφέρει τα εξής:

1. Η αντίδραση της κυβέρνησης στην πανδημία ήταν γρήγορη και ενεργητική. Η Ελλάδα μπήκε στην πανδημία με μια ανάκαμψη που δεν είχε ολοκληρωθεί, αλλά η χώρα έχει δείξει ανθεκτικότητα στην αντιμετώπιση της Covid-19. Η οικονομία συρρικνώθηκε κατά 8,2% το 2020, καλύτερα από το αναμενόμενο δεδομένης της υψηλής εξάρτησης της Ελλάδας από τον τουρισμό και των προϋπαρχουσών ευάλωτων σημείων.

Η κυβέρνηση παρείχε ένα από τα μεγαλύτερα δημοσιονομικά πακέτα τόνωσης στην ευρωζώνη, που απέτρεψε την εκτίναξη των εταιρικών προβλημάτων και διατήρησε τους εργαζόμενους στην αγορά εργασίας, αν και οι νεαρής ηλικίας και οι μερικώς εργαζόμενοι βίωσαν μια απότομη πτώση της απασχόλησης. Η εποπτική διευκόλυνση και η διευκόλυνση της ΕΚΤ προστάτευσαν τον τραπεζικό τομέα και διατήρησαν τις χρηματοπιστωτικές συνθήκες εξαιρετικά υποστηρικτικές.

2. Η οικονομία αναμένεται να ανακάμψει το 2021-2022. Οι επενδύσεις μέσω των επιχορηγήσεων του Next Generation EU (NGEU), της εγκλωβισμένης κατανάλωσης και της επανέναρξης του τουρισμού, αναμένεται να είναι οι βασικοί «οδηγοί» της ανάκαμψης, με την ανάπτυξη να προβλέπεται στο 3,3% φέτος, που θα αυξηθεί στο 5,4% το 2022. Η μόνιμη απώλεια παραγωγής από την πανδημία προβλέπεται να φτάσει το 3%, υποδηλώνοντας πως οι ενέργειες πολιτικής θα πρέπει να επικεντρωθούν στη διευκόλυνση τόσο της ρύθμισης χρεών όσο και της ανακατανομής πόρων.

3. Υπάρχουν ουσιαστικές αβεβαιότητες και πτωτικά ρίσκα που συνεχίζουν να επισκιάζουν τις προοπτικές. Ενώ ο πλήρης εμβολιασμός προχωρά με ρυθμό άνω του ευρωπαϊκού μέσου όρου, μια πιο παρατεταμένη πανδημία θα πρόσθετε σημαντικά πτωτικά ρίσκα σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Επιπλέον, η αβέβαιη έκταση των μη εξυπηρετούμενων δανείων που συνδέονται με την πανδημία θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα σχέδια τιτλοποίησης των τραπεζών και να περιορίσουν την πιστωτική ανάπτυξη. Άλλοι κίνδυνοι είναι μια πιο αδύναμη από το αναμενόμενο απορρόφηση της χρηματοδότησης από το NGEU ενώ από τους εξωτερικούς κινδύνους, βασικός είναι η αντιστροφή των παγκόσμιων διευκολυντικών χρηματοπιστωτικών συνθηκών και η υλοποίηση γεωπολιτικών κινδύνων.

4. Τα «ανοδικά» ρίσκα για την ανάπτυξη πηγάζουν κυρίως από την πλήρη εκτέλεση των σχεδίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Η στρατηγική θα μπορούσε να ξεκλειδώσει συνέργειες που θα αντιμετώπιζαν πολλαπλές προκλήσεις. Οι υψηλότερες επενδύσεις, οι οικονομίες κλίμακας από το μεγαλύτερο μέγεθος εταιρειών και ο αυξανόμενος εξαγωγικός προσανατολισμός θα κρατούσαν υπό έλεγχο το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και σε συνδυασμό με τη διαρθρωτική μεταρρυθμιστική ατζέντα του Ταμείου Ανάκαμψης, θα αύξαναν την ανάπτυξη της παραγωγικότητας, θα κατεύθυναν τη χώρα προς την επενδυτική βαθμίδα και θα παγίωναν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους.

Η επέκταση της παραγωγής, οι χαμηλότεροι φορολογικοί συντελεστές και η ψηφιοποίηση θα διεύρυναν τη φορολογική βάση και θα απέφευγαν ορισμένες επιπτώσεις, όταν εξαντληθεί η χρηματοδότηση από το NGEU. Οι αυξημένες ευκαιρίες δανεισμού θα στήριζαν τα επιτοκιακά περιθώρια και η μείωση του επιπέδου των NPEs θα επέτρεπε στις τράπεζες να βελτιώσουν την ποιότητα του κεφαλαίου οργανικά. Ενώ ένας τέτοιος ενάρετος κύκλος δεν μπορεί να αποκλειστεί, ωστόσο η άποψη της αποστολής του ΔΝΤ είναι πως υπόκειται σε σημαντικά ρίσκα εκτέλεσης.

5. Το επίπεδο του δημόσιου χρέους προβλέπεται να μειωθεί μεσοπρόθεσμα και οι μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες και η ικανότητα αποπληρωμής του ΔΝΤ παραμένουν επαρκείς στην περίπτωση διαφόρων πτωτικών ρίσκων. Μετά από μια εκτίναξη το 2020, το δημόσιο χρέος της Ελλάδας προβλέπεται να κορυφωθεί το 2021 και να μειωθεί σταδιακά μεσοπρόθεσμα, αν και παραμένει σε υψηλότερα επίπεδα απ’ όσο προβλέπονταν πριν από την πανδημία. Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας παραμένει βιώσιμο μεσοπρόθεσμα, βασιζόμενο στην αρνητική διαφορά επιτοκίων-ανάπτυξης και στη σταδιακή επιστροφή στα πρωτογενή πλεονάσματα. Το μεγάλο μαξιλάρι ρευστότητας της κυβέρνησης και η ενεργή διαχείριση παθητικού μετριάζουν περαιτέρω τα ρίσκα αναχρηματοδότησης, ενώ η ικανότητα της Ελλάδας να εξυπηρετήσει το χρέος της σε ένα σοβαρό σοκ εξαρτάται από τη συνεχιζόμενη περιφερειακή στήριξη.

6. Λόγω της μεγάλης αβεβαιότητας, δεν μπορεί να υπάρξει οριστική εκτίμηση ως προς τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους. Ενώ μια εφικτή σειρά πολιτικών και η τροχιά των επιτοκίων θα μπορούσαν να φέρουν μια δυναμική βιώσιμου χρέους μακροπρόθεσμα, τα εναλλακτικά σενάρια υποδηλώνουν πως η αβεβαιότητα αναφορικά με το μακροπρόθεσμο ουδέτερο επιτόκιο και τα risk premia είναι πολύ υψηλή, για να υπάρξει κάποιο σταθερό συμπέρασμα. Αυτό συνιστά διαφοροποίηση από το προηγούμενο μακροπρόθεσμο DSA που δημοσιοποιήθηκε το 2018, που αναγνώριζε επίσης μια μεγάλη αβεβαιότητα, ωστόσο συμπέραινε πως η βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους δεν διασφαλίζεται υπό μια ρεαλιστική σειρά μακροδημοσιονομικών υποθέσεων.

Ενώ οι ανησυχίες αναφορικά με την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους στόχους για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα έχουν μεγαλώσει λόγω της πανδημίας και η αβεβαιότητα αναφορικά με τον δυνητικό δρόμο της ανάπτυξης παραμένει, ωστόσο αυτά αντισταθμίζονται με το παραπάνω από τη σημαντική μείωση του risk-free rate και της πολύ μεγάλης συμπίεσης των spreads των ελληνικών ομολόγων. Αυτή η συμπίεση των αποδόσεων των ομολόγων ξεκίνησε πριν την πανδημία και συνεχίστηκε μετά την παρουσίαση των πανευρωπαϊκών οικονομικών και χρηματοπιστωτικών πακέτων στήριξης. Ωστόσο, η αβεβαιότητα ως προς το αν μπορεί να διατηρηθούν στο μέλλον επαρκώς χαμηλά επιτόκια εν μέσω μιας πρωτοφανούς μετάβασης από την επίσημη χρηματοδότηση στη χρηματοδότηση από την αγορά, αποτελεί έναν παράγοντα-κλειδί στην επικαιροποιημένη εκτίμηση της αποστολής του ΔΝΤ.

7. Οι συζητήσεις πολιτικής επικεντρώνονται στην αποτροπή του ενδεχόμενου να μείνουν σημάδια στην οικονομία και στην καλλιέργεια μιας περιεκτικής ανάκαμψης, φέρνοντας τη μετάβαση από τις «γραμμές ζωής» στις επενδύσεις που θα χρηματοδοτούνται με πόρους του NGEU. Η βραχυπρόθεσμη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στα υγειονομικά αποτελέσματα και πως οι στόχοι για τη μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική βιωσιμότητα δεν θα πρέπει να επιτευχθούν σε βάρος της ανάπτυξης, ιδιαίτερα δεδομένης της επίπτωσης των δυο κρίσεων στους νέους που βιώνουν υψηλά ποσοστά ανεργίας. Στην περίπτωση υλοποίησης των πτωτικών ρίσκων, θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα μέσω των αυτόματων σταθεροποιητών καθώς και μέσω περαιτέρω στοχευμένης στήριξης, εάν είναι απαραίτητο. Παράλληλα, οι αρχές θα πρέπει να ενισχύσουν τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και τις μεταρρυθμίσεις στον χρηματοοικονομικό τομέα, βάζοντας σε προτεραιότητα αυτές που ενθαρρύνουν μια ταχεία, βιώσιμη ανακατανομή κεφαλαίων και εργασίας και συμμετοχικής ανάπτυξης.

8. Η αποστολή του ΔΝΤ στήριξε τη διατήρηση της δημοσιονομικής διευκόλυνσης το 2022. Τα μέτρα που σχετίζονται με την πανδημία υποδηλώνουν ένα πρωτογενές έλλειμμα περίπου 7 1/4 του ΑΕΠ το 2021, με μεγάλο μέρος της στήριξης να είναι εμπροσθοβαρής, ενόψει των εκταμιεύσεων του NGEU, και ευθυγραμμίζεται με προηγούμενες συστάσεις της αποστολής. Ενώ το πρωτογενές έλλειμμα του 2022 αναμένεται να ανακάμψει στο 1% του ΑΕΠ, η υποκείμενη δημοσιονομική στάση, εξαιρουμένων των προσωρινών μέτρων για την Covid-19, παραμένει επεκτατική κατά περίπου 2% του ΑΕΠ. Από κυκλική άποψη, είναι αδύναμη η επιχειρηματολογία υπέρ της περαιτέρω παροχής μέτρων τόνωσης, δεδομένου ότι το χάσμα της παραγωγής κλείνει ταχύτατα υπό το βασικό σενάριο, αλλά θα μπορούσαν να βοηθήσουν να μειωθούν οι κίνδυνοι να μείνουν σημάδια στην οικονομία και να στηρίξουν τη δημιουργία θέσεων εργασίας, που αναμένεται να υστερήσουν έναντι της ανάκαμψης της παραγωγής, υπό την προϋπόθεση πως τα μέτρα τόνωσης θα δαπανηθούν σωστά.

9. Οι αρχές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν την επιπλέον στήριξη για να ξεκινήσουν μια διαρκή βελτίωση στο μείγμα της δημοσιονομικής πολιτικής. H μείωση του συντελεστή φόρου εταιρικού εισοδήματος και της προκαταβολής φόρου είναι καλοδεχούμενα καθώς ενισχύουν τα επενδυτικά κίνητρα και διατηρούν μια ισχυρή ρευστότητα. Ωστόσο, η αποστολή του ΔΝΤ ζήτησε να δοθεί εξίσου έμφαση στον μακροπρόθεσμο στόχο της βελτίωσης του μείγματος δαπανών στον προϋπολογισμό. Βραχυπρόθεσμα, αυτό περιλαμβάνει την αντιμετώπιση των χασμάτων στο πρόγραμμα του εγγυημένου ελάχιστου εισοδήματος καθώς η στήριξη θα πρέπει να μεταφερθεί από τη διατήρηση θέσεων εργασίας προς τη στοχευμένη στήριξη εισοδήματος και την επανενεργοποίηση εργαζομένων, καθώς και στην αντιμετώπιση των αναγκών στις παροχές υγείας. Καθώς τα μέτρα αυτά έχουν διαρθρωτική δημοσιονομική επίπτωση, θα πρέπει να συνοδεύονται από μια ανανεωμένη ώθηση στη δημιουργία δημοσιονομικού χώρου μεσοπρόθεσμα, μέσω και της διεύρυνσης της βάσης του φόρου προσωπικού εισοδήματος, της αντιμετώπισης των κενών στη συμμόρφωση με τον ΦΠΑ, και στη στόχευση προς εξοικονόμηση δαπανών από προγράμματα που δεν έχουν τόσο καλή στόχευση (περιλαμβανομένων των συντάξεων), από τους μισθούς του δημοσίου τομέα (με τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων να έχει αυξηθεί και πάλι στα προ κρίσεως επίπεδα) και από τις ΔΕΚΟ (που συνεχίζουν να αποστραγγίζουν τον προϋπολογισμό).

10. Η αργή πρόοδος στην αποκατάσταση της υγείας του τραπεζικού κλάδου προ πανδημίας αντανακλά τους βαθιά ριζωμένους θεσμικούς περιορισμούς και τους περιορισμούς πολιτικής. Η αδύναμη βασική κερδοφορία, οι αγοραίες αξίες των NPEs χαμηλότερα της λογιστικής αξίας και το μέτριο επενδυτικό ενδιαφέρον δεδομένου του κινδύνου dilution από το υψηλό και αυξανόμενο μερίδιο των DTCs στα τραπεζικά κεφάλαια, φρέναρε τις ταχύτερες οργανικές λύσεις. Σε επίπεδο πολιτικής, οι ελληνικές και ευρωπαϊκές αρχές βασίστηκαν σε χρηματοοιονομικές τεχνικές για να μειώσουν τα NPEs χωρίς να πυροδοτήσουν τη μετατροπή των DTCs ή να φέρουν υψηλά εμπροσθοβαρή δημοσιονομικά κόστη, τηρώντας παράλληλα τους πανευρωπαϊκούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις.

11. Ο «Ηρακλής» θα μπορούσε να επιτύχει μια ταχεία μείωση των NPEs, υπό την προϋπόθεση πως θα είναι επιτυχημένες οι προσπάθειες αύξησης κεφαλαίου. Η πανδημία θα μπορούσε να καθυστερήσει την περαιτέρω ομαλοποίηση των ισολογισμών των τραπεζών, απαιτώντας μια ενεργητική κρατική προσέγγιση που θα υποστηρίζεται από μια ολοκληρωμένη ανάλυση κόστους/οφέλους όλων των βιώσιμων λύσεων. Οι γενικοί στόχοι θα πρέπει να μειώνουν τους κινδύνους του χρηματοπιστωτικού τομέα και να αποφεύγουν μια παρατεταμένη και αθόρυβη οικονομική ανάκαμψη χωρίς πιστώσεις. Από αυτή την άποψη, η αποστολή του ΔΝΤ χαιρετίζει την επέκταση των επιπλέον κρατικών εγγυήσεων για την τιτλοποίηση των NPEs («Ηρακής ΙΙ») αλλά προτείνει να υπάρχουν εναλλακτικά σχέδια, στην περίπτωση που οι νέες προσπάθειες για αυξήσεις κεφαλαίου στις τράπεζες είναι ανεπαρκείς ή υλοποιηθούν άλλα ρίσκα εκτέλεσης.

Καθώς η πρόταση της Τράπεζας της Ελλάδος για δημιουργία εταιρείας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων μπήκε στο «συρτάρι», η αποστολή του ΔΝΤ ενθάρρυνε τις αρχές να εργαστούν με τους Ευρωπαίους εταίρους για να βρουν μια λύση για την αδύναμη ποιότητα των τραπεζικών κεφαλαίων. Εν μέσω αυξανόμενης τραπεζικής διαφοροποίησης, μετατροπή των stand-alone DTCs θα πρέπει να εξεταστεί ως ύστατη λύση, αν αποκαθιστά την εμπιστοσύνη των επενδυτών για τις τράπεζες εκείνες που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως τα υφιστάμενα εργαλεία. Η αποστολή του ΔΝΤ ενθάρρυνε επίσης τις αρχές να ολοκληρώσουν γρήγορα μια τροποποίηση του νόμου για τα DTCs, προκειμένου να διασφαλιστεί πως τα εργαλεία θα απορροφούν τις απώλειες στην περίπτωση εκκαθάρισης. Η αποτελεσματική εφαρμογή και χρήση του νέου πτωχευτικού κώδικα, και από τους servicers, θα είναι κρίσιμης σημασίας για την ουσιαστική διευθέτηση χρεών.

12. Η εφαρμογή διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων θα είναι ουσιώδους σημασίας για να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι να μείνουν σημάδια στην οικονομία και για να υπάρξει μόχλευση των πόρων του NGEU. Οι μεταρρυθμίσεις έχουν προοδεύσει σε μια σειρά τομέων και η διεύρυνση των εξωτερικών ανισορροπιών της Ελλάδας πέρυσι αντανακλά κυρίως προσωρινούς παράγοντες που σχετίζονται με την πανδημία. Εντούτοις, η διευθέτηση της υπερτίμησης της πραγματικής συναλλαγματικής ισοτιμίας και η ενίσχυση των προοπτικών σύγκλισης στην ευρωζώνη απαιτεί επιτάχυνση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που τονώνουν την παραγωγικότητα, μειώνουν τα μη μισθολογικά κόστη και κλείνουν το επενδυτικό χάσμα. Η βελτίωση του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής θα βοηθούσε ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι των αρχών για τη συμμετοχή του εργατικού δυναμικού, ενθαρρύνοντας τη συμμετοχή των γυναικών (ιδιαίτερα μέσω της χρηματοδότησης της φροντίδας παιδιών) και επενδύοντας στις προοπτικές των νέων και της απόκτησης νέων δεξιοτήτων από τους μεγαλύτερης ηλικίας εργαζόμενους. Οι πόροι του NGEU μπορούν δυνητικά να στηρίξουν τη μετάβαση της Ελλάδας σε ένα πλούσιο σε επίπεδο απασχόλησης, δικαιότερο και πιο «πράσινο» αναπτυξιακό μοντέλο, υπό την προϋπόθεση ότι θα αναβαθμιστεί το πλαίσιο δημοσίων επενδύσεων.

Η αποστολή του ΔΝΤ συνέστησε το νομοσχέδιο για τα εργασιακά να καλλιεργεί την ευελιξία στην αγορά εργασίας και η προσαρμογή του κατώτατου μισθού να είναι συνετή. Η αποστολή ενθάρρυνε επίσης τις αρχές να εφαρμόσουν σωστές δικλίδες ασφαλείας, για να διασφαλίσουν τη διαφάνεια και τη λογοδοσία των έκτακτων δαπανών που σχετίζονται με την Covid-19 και για να προστατεύσουν την ανεξαρτησία και αξιοπιστία τις στατιστικής υπηρεσίας και του προσωπικού της, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια για να τηρηθεί η «Δέσμευση επί της Εμπιστοσύνης στη Στατιστική» που επικυρώθηκε από την κυβέρνηση το 2012.


Πηγή

Rosa Nera: Διεκδικούμε έναν Λόφο ανοικτό και όχι ένα ακόμα «μαγαζάκι» για το κέρδος λίγων «εκλεκτών»

Kείμενο για τις εξελίξεις γύρω από την εκκένωση του λόφου Καστέλι στα Χανιά και τις μεθοδεύσεις, με κυβερνητική υποστήριξη, να ανεγερθεί ξενοδοχείο, δημοσιεύει η Συνέλευση Αλληλεγγύης στην κατάληψη «Rosa Nera», με αφορμή τη συμπλήρωση 9 μηνών από την εκκένωση του κτιρίου. «Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η συνέχιση της αστυνομοκρατίας στον Λόφο πάρα τις ρητές διαβεβαιώσεις των αρχηγών της, τόσο του τοπικού όσο και του Γενικού Καραμαλάκη, ότι οι αστυνομικές δυνάμεις θα αποσυρθούν στα τέλη Μαΐου. Προφανώς, το σκάνδαλο της 9μηνης φύλαξης ενός κτηρίου που θεωρείται “ιδιωτικό” με έξοδα των φορολογουμένων θα συνεχιστεί για ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα» τονίζει.

Πορεία αλληλεγγύης στην Κατάληψη Rosa Nera έπειτα απο την εκκένωση της απο την αστυνομία, στα Χανιά, στις 5 Σεπτεμβρίου, 2020


«Παρά την καθολική αντίρρηση της κοινωνίας, η Belvedere Μονοπρόσωπη ΕΠΕ καθόλου δεν φαίνεται να εγκαταλείπει τις επιδιώξεις της για την κατασκευή ξενοδοχείου στον Λόφο Καστέλι» αναφέρεθ ξεκινώντας το κείμενο η Συνέλευση και συνεχίζει:

«Αρκετοί κάτοικοι της περιοχής μας ενημερώνουν ότι το τελευταίο διάστημα η εταιρεία έχει αυξήσει την κινητικότητα της σε σχέση με την προετοιμασία των εργασιών. Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο, με δεδομένο ότι ούτε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο έχει αλλάξει, ούτε η εταιρία έχει πάρει οποιαδήποτε έγκριση για να προχωρήσει το καταστροφικό της έργο, σημαίνει ότι έχει εξασφαλιστεί η κυβερνητική έγκριση ότι το σχέδιο της Belvedere θα προχωρήσει. Άλλωστε, μετά το τσιμεντάρισμα της Ακρόπολης για τα ψηλοτάκουνα των επιδείξεων μόδας κι όχι για την εξυπηρέτηση των ΑμεΑ, γιατί να μην δούμε και στο “μπαλκόνι των Χανίων” γάμους, βαφτίσεις και λοιπές “κοινωνικές εκδηλώσεις” με τσουχτερό αντίτιμο; Καλούμε σε επαγρύπνηση, ώστε να μην αφήσουμε καμιά μπουλντόζα και κανένα εργολάβο να “εγκατασταθεί” στον Λόφο»

Στη συνέχεια αναφέρεται στην κυβερνητική στήριξη σε μία «εταιρεία – φάντασμα» που «δεν περιορίζεται στις διαβεβαιώσεις. Η πρόσφατη τοποθέτηση της Ευτυχίας Πενταράκη, ως προϊσταμένης της ΕΡΤ Χανίων, είναι μια “επιβράβευση” των υπηρεσιών που παρείχε, ως άτυπη εκπρόσωπος τύπου της Belvedere, με τα γνωστά “αποκλειστικά” στο «Ζάρπα». Δυστυχώς, η “κιτρινίλα” της δημοσιογράφου δεν περιορίστηκε μόνο στην συκοφάντηση της κατάληψης και του κινήματος εν γένει Πολύ πρόσφατα, έγινε αποδέκτης εκατοντάδων σχολίων για το χειρισμό που επέλεξε να κάνει στην υπόθεση του θανάτου της 11χρονής στους Αγίους Αποστόλους. Δεν μας εκπλήσσει όμως καθόλου η επιλογή να “κουμαντάρει” τον δημόσιο τοπικό ραδιοσταθμό. Αφού η συγκεκριμένη κυβέρνηση έχει πραγματικά “πλημμυρίσει” με  δικά της παιδιά, όλα τα πόστα που θεωρεί ότι πρέπει να ελέγξει. Από την υπηρεσία ασύλου μέχρι τα κρατικά ΜΜΕ οι “μετακλητοί” υπάλληλοι είναι το καινούργιο φρούτο της διαπλοκής και τον πελατειακών σχέσεων».

Καταλήγει καταγγέλλοντας την αστυνομοκρατία σε έναν δημόσιο χώρο των Χανίων, για χάρη της εταιρείας, με έξοδα των φορολογούμενων:

«Σε μια συνθήκη που οι θεσμικοί τοπικοί παράγοντες, όπως ο Δήμος και η Περιφέρεια, σφυρίζουν αδιάφορα, ενώ γνωρίζουν ότι η εταιρεία γκαζώνει, το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί η συνέχιση της αστυνομοκρατίας στον Λόφο πάρα τις ρητές διαβεβαιώσεις των αρχηγών της, τόσο του τοπικού όσο και του Γενικού Καραμαλάκη, ότι οι αστυνομικές δυνάμεις θα αποσυρθούν στα τέλη Μαΐου. Προφανώς, το σκάνδαλο της 9μηνης φύλαξης ενός κτηρίου που θεωρείται “ιδιωτικό” με έξοδα των φορολογουμένων θα συνεχιστεί για ένα απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Πιθανολογούμε μέχρι την “ολοκλήρωση” του ξενοδοχείου. Και γιατί όχι και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, αφού οι κοινωνικές αντιστάσεις δεν θα σταματήσουν αν δεν σταματήσει και η εμπορική εκμετάλλευση του Λόφου.

Αυτοί την δουλειά τους και εμείς την δικιά μας. Στους εννιά μήνες παλινωδιών, ψεμάτων και αποποίησης ευθυνών από τους “ιθύνοντες”, εμείς απαντήσαμε με δράσεις, επιχειρήματα και προτάσεις προς την κοινωνία.

Διεκδικούμε έναν Λόφο ανοικτό, συμπεριληπτικό, αντιεμπορευματικό, αυτοοργανωμένο με οριζόντια διαχείριση. Ένα κύτταρο ζωής και αγώνα για όλες και όλους και όχι ένα ακόμα “μαγαζάκι” για το κέρδος λίγων “εκλεκτών” της εξουσίας.

Συνέλευση Αλληλεγγύης στην Κατάληψη Rosa Nera».



Πηγή

Τσίπρας: Οι ιδέες για ενίσχυση του κράτους και ρύθμιση της αγοράς ξανά επίκαιρες μετά από 40 χρόνια

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ««βγάζει πολιτικές από το χρονοντούλαπο της ιστορίας, από τη ναφθαλίνη του Ρίγκαν και της Θάτσερ», ενώ «οι ιδέες εκείνες που λέμε εμείς, ενίσχυση του κράτους, ρύθμιση της αγοράς, είναι ξανά επίκαιρες μετά από 40 χρόνια» τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας. Έκανε λόγο για πρωτοφανές φιάσκο στην Προανακριτική για τον Νίκο Παππά, ενώ σχετικά με τα κονδύλια του «Ταμείου Ανάκαμψης» υποστήριξε ότι μεθοδεύεται η ανάπτυξη μόνο για λίγους επιχειρηματικούς ομίλους.


Μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή Meeting Point του Newsbomb.gr, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «βγάζει πολιτικές από το χρονοντούλαπο της ιστορίας, από τη ναφθαλίνη του Ρίγκαν και της Θάτσερ», τονίζοντας ότι «οι ιδέες εκείνες που λέμε εμείς, ενίσχυση του κράτους, ρύθμιση της αγοράς, είναι ξανά επίκαιρες μετά από 40 χρόνια».

Σχετικά με το ενδεχόμενο  το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών φέτος, ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι η πανδημία είναι εδώ και «θα ήταν πολύ μεγάλη ύβρις και πολύ μεγάλο ρίσκο για οποιαδήποτε κυβέρνηση». Όσον αφορά στο 2022, εξέφρασε την ελπίδα να είναι μια χρονιά επιστροφής στην κανονικότητα, εκτιμώντας ότι ο κ. Μητσοτάκης «θα θελήσει να υλοποιήσει ένα μεγάλο μέρος του προεκλογικού του σχεδιασμού που είναι εξυπηρέτηση κάποιων συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων. Θεωρώ ότι είναι ανοιχτή η πιθανότητα…».

Ενώ σχολιάζοντας τις δημοσκοπήσεις, τόνισε ότι του αρέσει να τις μελετά, αλλά περισσότερο του αρέσει να τις διαψεύδει στην πράξη. Έκανε λόγο για «τεράστια δυσαρέσκεια της πλειοψηφίας των πολιτών απέναντι στην κυβέρνηση για τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης».

Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για «ιδεοληπτική εμμονή σε ένα αποτυχημένο μοντέλο» και «δεσμεύσεις πολιτικές απέναντι σε κάποιους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους οι οποίοι βοήθησαν τη Ν.Δ. προεκλογικά».

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, για τα οποία σχολίασε ότι «εάν η ανάπτυξη αφορά εν τέλει κάποιους λίγους επιχειρηματικούς Ομίλους και όχι τη μεγάλη πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, αν δεν αφορά τον επιχειρηματία το μικρομεσαίο, εάν δεν αφορά τον εργαζόμενο που θα χάσει το 8ωρο και θα δουλεύει 10ωρο με απλήρωτες υπερωρίες, αν δεν αφορά τον ελεύθερο επαγγελματία που βλέπει πολύ μεγάλες δυσκολίες τα τελευταία δυο χρόνια, αν δεν αφορά τον καταστηματάρχη ο οποίος δεν έχει ρευστότητα και πρόσβαση στις τράπεζες, τότε ποιους αφορά;».

Yποστήριξε στη συνέχεια ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης σε σχέση με το Ταμείο Ανάκαμψης «είναι να επωφεληθούν πάλι οι γνωστοί άγνωστοι και η μεγάλη πλειοψηφία, ιδίως οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι, να μην καρπωθούν τα οφέλη που θα μπορούσαν». Διότι, όπως είπε, από τα 32 δισ. του Ταμείου τα περίπου 11 δισ. θα είναι δανεισμός που πάει στις τράπεζες, όμως «ο δανεισμός είναι ξεχασμένη υπόθεση για τη μέση μικρομεσαία επιχείρηση», ενώ τα περίπου 19 δισ. θα είναι επιδοτήσεις και «οι επιδοτήσεις πηγαίνουν ως επί το πλείστον σε διαγωνισμούς για μεγάλα έργα και ΣΔΙΤ. Εκεί έχουν κατοχυρώσει, καπαρώσει θέση οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι».

Σχετικά με την Προανακριτική για τον Νίκο Παππά, ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι «έχει εξελιχθεί σ’ ένα από τα μεγαλύτερα φιάσκο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στην πολιτική ζωή». Πρόσθεσε στη συνέχεια πως «δεν ξέρω για τι ακριβώς κατηγορείται ο κ. Παππάς. Κατηγορείται γιατί θέλησε να φτιάξει το ΣΥΡΙΖΑ Channel; Από ποιους; Από αυτούς οι οποίοι έχουν φτιάξει το ΣΥΣΤΗΜΑ Channel εδώ και τόσα χρόνια και έχουν 6 κανάλια και λένε τα ίδια και τα ίδια και ο ελληνικός λαός ενημερώνεται πλημμελώς;».

Αναφερόμενος στον διαγωνισμό για τηλεοπτικές άδειες που είχε γίνει επί της κυβέρνησής του, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε και ανάγκασε τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών να βάλουν το χέρι στην τσέπη». Σημείωσε στη συνέχεια ότι «ήρθε μετά ο κ. Μητσοτάκης και τους λέει: ‘όχι, δε χρειάζεται να τα πληρώσετε αυτά, θα σας δώσω κι άλλα τόσα με ευκαιρία την πανδημία’». Κι εγώ να ήμουν ιδιοκτήτης τηλεοπτικού σταθμού θα ήμουν πολύ χαρούμενος με τον κ. Μητσοτάκη»

«Νομίζω λοιπόν ότι ο κ. Παππάς αυτή τη στιγμή περνά μια περιπέτεια πολιτική, κυρίως διότι αυτό δε θα του το συγχωρήσουν κάποιοι», συνέχισε, ωστόσο παραδέχθηκε ότι έγιναν και «λάθη». «Ήταν καθαρές οι προθέσεις μας, και δε μετανιώνουμε γι’ αυτές, λάθη κάναμε…» και ότι ενώ δεν ήταν στόχος «ούτε συγκεκριμένα πρόσωπα ούτε συγκεκριμένα συμφέροντα», αλλά η επαναφορά της διαδικασίας στο πλαίσιο νομιμότητας, «βρεθήκαμε απέναντι και με τους εργαζόμενους και με τους δημοσιογράφους που θέλαμε να προστατεύσουμε τα συμφέροντά τους».


Πηγή


ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ