Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι ὅμως δὲν πίστεψα
Ὅρους ἀντέστρεψα
Εἶμαι ὁ Ἕλληνας ποὺ πολεμᾶ
Εἶπαν πὼς χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Ἔμεινα μόνος μου κι ὅμως ἐπέζησα
Ἔζησα στὴ φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στὴ φωτιά (Eurovision 1995)

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Πίσω Σελίδες της 19ης Μαρτίου 2021

 Ο Μητσοτάκης, ο Μακρυγιάννης και τα αρχαία.

Ο Μητσοτάκης, ο Μακρυγιάννης και τα αρχαία – Γιατί στο γελοίο πρωτοσέλιδο του ΒΗΜΑgazino επέλεξαν να παρουσιάσουν τον Μητσοτάκη ως Μακρυγιάννη; Η πρώτη ανάγνωση είναι ότι πρόκειται για μνημείο γλειψίματος και υποτέλειας.  Υπάρχουν όμως κι άλλες.

Η προσωπικότητα του Μακρυγιάννη συνδέει όσο καμία άλλη (ούτε του Κολοκοτρώνη, ούτε του Καραϊσκάκη) την επανάσταση με τον χριστιανισμό. Το κυρίαρχο αφήγημα δηλαδή, που βολεύει πάρα πολύ τον εορτασμό της επετείου με την παρούσα κυβέρνηση, αφήνοντας στο περιθώριο άλλες εξηγήσεις για την μορφή και τον χαρακτήρα της κοινωνικής εξέγερσης του 1821.

Εκτός αν κάποιος στο συγκρότημα Μαρινάκη ξέρει ιστορία και θέλει σκόπιμα να θυμίσει την εμπλοκή και των δύο… ηρώων με τη συζήτηση περί αρχαιοκαπηλίας.  Άγνωσται αι βουλαί του γραφίστα και του art director…

Σε κάθε περίπτωση πάντως η χώρα χάνει άλλη μια ευκαιρία να συζητήσει σοβαρά για την ιστορία της και αναλώνεται στα γραφικά πρωτοσέλιδα και στην κολεξιόν «τσαρούχι – φουστανέλα – ταγάρι» της Γιάννας Αγγελοπούλου.

Περισσότερα στις Πίσω Σελίδες


Πηγή: thepressproject.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ