Τη δυνατότητα ελέγχου ως και 8 ραδιοφωνικών σταθμών στην Αττική από μία εταιρεία προτείνε στις συζητήσεις της Ομάδας Εργασίας για το Ραδιόφωνο η ΕΙΙΡΑ. Από τους 8 σταθμούς, οι 7 μπορεί να είναι μή ενημερωτικοί στην Αττική, ως 3 μή ενημερωτικοί στη Θεσσαλονίκη και 1 για την επαρχία. Γίνεται και πρόταση η πρόταση αυτή να ενσωματωθεί στη νομοθεσία πριν την αδειοδότηση των σταθμών. Η ΕΙΙΡΑ προτείνει άδειες ειδικούς σκοπού για την Εκκλησία, τα Πανεπιστήμια τους Δήμους και τα πολιτικά κόμματα, που θα εξαιρούνται της διαδικασίας αδειοδότησης, αλλά δεν θα έχουν τη δυνατότητα δικτύωσης.
Οι προτάσεις της ΕΙΙΡΑ έχουν ως εξής:
α) Προτείνεται η θέσπιση πρόβλεψης για τη συγκέντρωση με θέσπιση μέγιστου αριθμού αδειών μη ενημερωτικών σταθμών ανά φορέα (ή εταιρεία στην οποία στην οποία συμμετέχει ο φορέας) ως εξής: έως 7 για την Αττική και έως 3 στη Θεσσαλονίκη και έως 1 στις υπόλοιπες περιοχές της επικράτειας. Ειδικά για την Αττική προτείνεται η συμμετοχή σε έως 7 μη ενημερωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και σε έναν ενημερωτικό ραδιοφωνικό σταθμό. Η πρόβλεψη αυτή θα πρέπει για σκοπούς συνοχής να υιοθετηθεί για το διάστημα πριν και μετά την αδειοδότηση.
Ο προσδιορισμός του ανώτατου ορίου κατ’ απόλυτο αριθμό ευνοεί και εξυπηρετεί την ασφάλεια δικαίου στη ραδιοφωνική αγορά για την άρση αμφιβολιών, που θα καθιστούσαν απαραίτητη την ερμηνεία και την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του ΕΣΡ. Αντίστοιχη πρόβλεψη κατ’ απόλυτο αριθμό περιέχεται ήδη στο ν. 3592/2007 για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη μέχρι την εκεί προβλεπόμενη αδειοδότηση. Εξάλλου, ο προτεινόμενος ανωτέρω μέγιστος αριθμός προσεγγίζει ειδικώς για την Αττική κατ’ αποτέλεσμα το 15% επί του συνόλου των λειτουργούντων σταθμών στην περιοχή αυτή, κατά την πρόβλεψη του ν.3592/2007.
(β) Προτείνεται η λήψη μέτρων προκειμένου να νομιμοποιηθούν οι παρούσες θέσεις εκπομπής και οι εγκαταστάσεις επί ξηράς των ραδιοφωνικών σταθμών, (ιδίως στον Υμηττό, την Αίγινα, την Πάρνηθα και τα Στύρα), να απομακρυνθούν «ορφανοί» σταθμοί (containers) εκπομπής και πειρατές και να διασφαλισθεί η καθαρή και νόμιμη εκπομπή χωρίς παρεμβολές.
(γ) Προτείνεται να προβλεφθεί ειδική κατηγορία αδειών – άδειες ειδικού σκοπού -, οι οποίες θα χορηγούνται σε ΟΤΑ ή επιχειρήσεις των ΟΤΑ, σε Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα, σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου που έχουν συνταγματική κατοχύρωση (Εκκλησία) ή εταιρείες που ιδρύονται από αυτά, σε Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα, σε πολιτικά κόμματα κλπ. Αυτή η κατηγορία θα πρέπει να εξαιρεθεί από την προπεριγραφείσα διαγωνιστική διαδικασία. Για κάθε περιοχή εξυπηρέτησης θα καθορίζονται οι συχνότητες που απονέμονται για αυτήν τηνκατηγορία αδειών (βλ. ανωτέρω υπό 1), καθώς και τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά εκπομπής (π.χ. εύρος συχνοτήτων χαμηλότερης ισχύος). Ο νόμος θα πρέπει να προβλέπει ότι για τις άδειες ειδικού σκοπού:
– γίνεται από κοινού χρήση (σύγχρηση) συχνότητας από περισσότερους φορείς ειδικού σκοπού,
– απαγορεύεται η δικτύωση με φορέα που λειτουργεί σταθμό που δεν εμπίπτει στην κατηγορία ειδικού σκοπού,
– απαγορεύεται η μεταβίβαση της επιχείρησης, ενώ τυχόν μεταβολές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του φορέα πρέπει να αιτιολογούνται ειδικά, χωρίς να θίγεται ο χαρακτήρας της άδειας.
Κατά λοιπά, η περαιτέρω διαδικασία αδειοδότησης, οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειας ειδικού σκοπού, θα ορίζονται με προεδρικό διάταγμα.
(δ) Θα πρέπει να καταργηθούν ρητά τα άρθρα 8, 9, 10, 11 και 12 του ν. 3592/2007 και να προβλεφθεί ότι όπου στην κείμενη νομοθεσία γίνεται παραπομπή στις διατάξεις των παραπάνω άρθρων, θα εφαρμόζεται ο νέος νόμος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου