Ερώτημα στη Βουλή σχετικά με τον 18χρονο μαθητή από τη Θεσσαλονίκη που αποκλείστηκε από τις Πανελλήνιες εξετάσεις κατέθεσε η βουλεύτρια του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα ρωτώντας την υπουργό Παιδείας, αν γνωρίζει το περιστατικό και ζητώντας ενημέρωση σχετικά με το τι πρόκειται να γίνει με τον 18χρονο μαθητή του ΕΠΑΛ και για ποιο λόγο απομακρύνθηκε από τις εξετάσεις, ενώ είχε ήδη μπει στην αίθουσα και είχε ξεκινήσει να γράφει. Παράλληλα, αναφέρθηκε στο ψήφισμα συμπαράστασης των «Ανάδοχων Εκπαιδευτικών» και στις ενέργειες που έχει λάβει ο μαθητής για να καταφέρει να δώσει Πανελλήνιες με σκοπό ένα καλύτερο μέλλον.
Ερώτημα στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τον αποκλεισμό μαθητή από τις Πανελλήνιες, απηύθυνε η βουλεύτρια του ΜέΡΑ25, Φωτεινή Μπακαδήμα, από το βήμα της Βουλής.
Η καταγγελία που έφερε στη δημοσιότητα η ομάδα «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» αφορά την απομάκρυνση μαθητή από την αίθουσα των Πανελλήνιων με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Ο αποκλεισμός του μαθητή, που έφτασε στην Ελλάδα ως ασυνόδευτος ανήλικος και ολοκλήρωσε φέτος τις δευτεροβάθμιες σπουδές του, φέρεται να οφείλεται σε μια αυθαίρετη βαθμολόγηση που έγινε εις βάρος του από έναν διδάσκοντα στο ΕΠΑΛ, σύμφωνα με την καταγγελία.
Στην ερώτηση που κατέθεσε η γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΜέΡΑ25 ρωτά την υπουργό Παιδείας, αν γνωρίζει το περιστατικό και ζητά ενημέρωση σχετικά με το τι πρόκειται να γίνει με τον 18χρονο μαθητή του ΕΠΑΛ και για ποιο λόγο απομακρύνθηκε από τις εξετάσεις, ενώ είχε ήδη μπει στην αίθουσα και είχε ξεκινήσει να γράφει. Παράλληλα, αναφέρθηκε στο ψήφισμα συμπαράστασης των «Ανάδοχων Εκπαιδευτικών» και στις ενέργειες που έχει λάβει ο μαθητής για να καταφέρει να δώσει Πανελλήνιες με σκοπό ένα καλύτερο μέλλον.
Το ερώτημα που κατέθεσε η βουλεύτρια είχε τρεις άξονες:
- Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να εξεταστεί ο μαθητής στα 2 αυτά μαθήματα από άλλο καθηγητή και να βαθμολογηθεί εκ νέου, δεδομένου μάλιστα πως ο υπεύθυνος καθηγητής, όπως ενημερωνόμαστε, δήλωσε ασθένεια και δεν ανταποκρίνεται στις κλήσεις, την ίδια στιγμή που διακυβεύεται το μέλλον ενός παιδιού;
- Ποιος ο λόγος αυτής της βαθμολογίας που δόθηκε στο μαθητή, δεδομένου πως είναι κοινή πρακτική σε όλα τα σχολεία πως σε μη βασικά μαθήματα, ακόμα και αν κάποιος επιμελής μαθητής βρεθεί σε άσχημη μέρα και δεν γράψει καλά, υπάρχει κατανόηση και δεν στερούν από μαθητές τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, λαμβάνοντας μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις;
- Ποιες άμεσες ενέργειες θα γίνουν ώστε να μπορέσει ο μαθητής να δώσει πανελλήνιες το Σεπτέμβριο, οπότε και προβλέπεται να δώσουν και όσοι μαθητές αρρωστήσουν;
Ολόκληρη η ερώτηση:
Οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καταγγέλλουν πως, μετά από «μια αυθαίρετη και καταχρηστική βαθμολόγηση καθηγητή σε ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης», ασυνόδευτος πρόσφυγας, υποψήφιος στις πανελλήνιες εξετάσεις απομακρύνθηκε στις 16 Ιουνίου, με εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, από την αίθουσα των εξετάσεων ενώ ήδη είχε μπει στην αίθουσα και έγραφε το πρώτο του μάθημα, τα Νέα Ελληνικά.
Μάλιστα, οι «Ανάδοχοι Εκπαιδευτικοί» καλούν σε ψήφισμα συμπαράστασης ώστε ο μαθητής να μπορεί να συμμετέχει στις τελικές εξετάσεις, διεκδικώντας το μέλλον που ονειρεύεται.
«Ένα ασυνόδευτο ανήλικο προσφυγόπουλο, ο μαθητής της Γ’ Λυκείου του Ημερήσιου ΕΠΑΛ Βασιλικών Θεσσαλονίκη, που διαμένει σε Δομή Φιλοξενίας, έχασε απρόσμενα το δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις του Ιουνίου 2021. Το σχολείο αυτό στήριξε ιδιαίτερα το μαθητή του αλλά και όλα τα ασυνόδευτα παιδιά, με αποτέλεσμα φέτος να αποφοιτήσουν τρεις μαθητές.
Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε ένας και μόνο καθηγητής με τη χαμηλή βαθμολογία σε δύο εργαστηριακά μαθήματα, κατά μισή μόνο μονάδα κάτω από την απαιτούμενη βάση (7,5 αντί 8). Έτσι ένας πολύ καλός μαθητής αποκλείστηκε από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις» τονίζει στο κάλεσμα η ομάδα εκπαιδευτικών.
Ο μαθητής είχε ήδη καταθέσει ένσταση για την αυθαίρετη βαθμολόγηση του στον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου και έχει αναφέρει τον κίνδυνο αποκλεισμού του από τις εξετάσεις στον Συνήγορο του Πολίτη, με την απόφαση να εκκρεμεί, δεδομένου πως, όπως αναφέρουν τα ΜΜΕ ο συγκεκριμένος καθηγητής είναι σε άδεια ασθενείας.
Για την υπόθεση αυτή ο μαθητής προτίθεται ν’ απευθυνθεί και προς τον Επίτροπο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και προς κάθε άλλη αρμόδια εθνική ή ευρωπαϊκή δικαστική ή διοικητική αρχή, προς απόδοση της δικαιοσύνης, ζητώντας τη διερεύνηση των συγκεκριμένων συνθηκών, καθώς και των πραγματικών κινήτρων που οδήγησαν τον καθηγητή στην αυθαίρετη βαθμολόγησή του, αν δηλαδή επρόκειτο για κίνητρα ρατσιστικά.
«Η δραματική απόκλιση της βαθμολογίας του συγκεκριμένου καθηγητή κρίνεται αυθαίρετη, καθώς δεν αντιστοιχεί στην πραγματική επίδοση του μαθητή» σημειώνεται στην καταγγελία των «Ανάδοχων Εκπαιδευτικών» που ως εθελοντές δάσκαλοι «στηρίζουν την προσπάθεια του μαθητή Α.Σ. για μόρφωση, για μια καλύτερη ζωή σε μια ανθρωπιστική κοινωνία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου