Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Άγιος Ελευθέριος ο Ιερομάρτυρας

Ἐλευθέριος, ὡς ἀδουλόνους φύσει,
Σπάθας θεωρῶν, οὐκ ἐδουλοῦτο πλάνῃ.
Δῖον Ἐλευθέριον δεκάτῃ πέφνε φάσγανα πέμπτῃ.


Λειτουργικά κείμενα

Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

ΕΤΟΙΜΑΣΟΥ ΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΠΕΔΕΣ: Ενημέρωσαν τους δικούς τους


Άγιοι Φιλήμων, Απολλώνιος, Αρριανός και οι τέσσερις Προτεκτοράτοι






Eις τον Φιλήμονα.
Ἔτερπεν αὐλοῖς πρὶν Φιλήμων τοὺς φίλους,
Τανῦν δὲ τμηθείς, τέρπεται τέρψιν ξένην.

Eις τον Aπολλώνιον.
Ἀπολλώνιον, υἱὸν Ὑψίστου θέσει,
Κτείνουσι υἱοὶ τῆς ἀπωλείας ξίφει.

Eις τον Aρριανόν.
Τὸν Ἀρριανὸν ἐργάται πονηρίας.
Ἔργον θαλάσσης δεικνύουσιν ἀφρόνως.

Eις τους Προτίκτορας.
Βάπτισμα πόντος τοῖς Προτίκτορσι ξένον,
Φοροῦσι σάκκους, ὡς στολὰς ἐμφωτίους.

Λειτουργικά κείμενα

Άγιοι Θύρσος, Λεύκιος και Καλλίνικος


Eις τον Θύρσον.
Οὐ δένδρινόν σε, Θύρσε, θύρσον ὁ πρίων,
Πρὸ τῆς τελευτῆς εὗρεν, ὡς ῥᾷστα πρῖσαι.

Eις τον Λεύκιον.
Ὁ πνεῦμα λευκὸς Λεύκιος, τμηθεὶς ξίφει,
Τὸ σῶμα βάπτει φοινικοῦν ἐξ αἱμάτων.

Eις τον Kαλλίνικον.
Ὁ Καλλίνικος, ἐκκοπεὶς τὸν αὐχένα,
Ὑπῆρξε Καλλίνικος ἐκ τῶν πραγμάτων.

Πρῖσιν ἀλύξας, Θύρσε, θάνες δεκάτῃ γε τετάρτῃ.

Λειτουργικά κείμενα

Κυριακή των Αγίων Προπατόρων

Δέξασθαι χαρὰν οἱ πάλαι Προπάτορες,
Βλέποντες ἐγγίζοντα Xριστὸν Μεσσίαν.
Γήθεο Ἀβραάμ, ὅτι Πρόπαππος Χριστοῦ ἐδείχθης.



Λειτουργικά κείμενα

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Αγία Λουκία η παρθένος

Ὡς Παρθένος μέν, ἓν στέφος ἡ Λουκία.
Ὡς δ' ἐκ ξίφους καὶ Μάρτυς, ἄλλο λαμβάνει.

Λειτουργικά κείμενα

Άγιοι Ευστράτιος, Αυξέντιος, Ευγένιος, Μαρδάριος και Ορέστης

Τὸν Εὐστράτιον καὶ συνάθλους δὶς δύω,
Ἅπαξ δύω κτείνουσι πῦρ τε καὶ ξίφος.
Τούς γε σὺν Εὐστρατίῳ δεκάτῃ τρίτῃ ἔκτανεν ἄορ.


Λειτουργικά κείμενα

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025

Μουσικὴ Παρασκευή - Ἐλευθερία Ἀρβανιτάκη ~ Ἀναστασία



مُلاحَظة: بالزاوية اللي فوق عاليمين (فوق أيقونة العدرا) فيه خيار للغة (

راح تِلاحظوا الأيقونة)، عشان اللي ما بيحكوا يوناني يقدروا يترجموا النص ويقرأوه.

شُكراً.

Note: In the upper right column (above the icon of the Virgin Mary) there is a language option (you will notice the icon), so that those who are not Greek speakers can translate the text and read it. However, the lyrics will be listed in four languages: Greek, Palestinian Arabic, English and Russian. Thank you.

Примечание: В правом верхнем столбце (над иконой Девы Марии) есть выбор языка (вы увидите соответствующий значок), чтобы те, кто не говорит по-гречески, могли перевести текст и прочитать его. Однако текст песни будет доступен на четырёх языках: греческом, палестинском арабском, английском и русском. Спасибо.


Αναστασία είναι μία ελληνική αισθηματική δραματική τηλεοπτική σειρά, παραγωγής 1993-1994, που δημιουργήθηκε από τη Μιρέλλα Παπαοικονόμου και προβλήθηκε από τον τηλεοπτικό σταθμό Mega Channel από τις 16 Σεπτεμβρίου του 1993 μέχρι τις 20 Ιανουαρίου του 1994. Τη σκηνοθεσία της σειράς επιμελήθηκε ο Γιώργος Κορδέλλας ενώ το τραγούδι των τίτλων ερμήνευσε η Ελευθερία Αρβανιτάκη

Κύριο θέμα της σειράς είναι ένα ερωτικό τρίγωνο μιας νεαρής κοπέλας με έναν πατέρα και τον γιο του. Η Αναστασία προβλήθηκε για μία τηλεοπτική σεζόν και αποτελείται από 18 επεισόδια. Το ρόλο της Αναστασίας ανέλαβε η Μυρτώ Αλικάκη κάνοντας την πρώτη της εμφάνιση ως πρωταγωνίστρια στη μικρή οθόνη. Τους ρόλους των δύο αντρών ερμηνεύουν ο Μηνάς Χατζησάββας και ο Άλκης Κούρκουλος. Μετά το τέλος της σειράς η σεναριογράφος Μιρέλλα Παπαοικονόμου κυκλοφόρησε το ομώνυμο βιβλίο τα αντίτυπα του οποίου εξαντλήθηκαν πολύ σύντομα.

Η υστεροφημία της σειράς είναι μεγάλη καθώς πολλά χρόνια μετά γίνεται συζήτηση σχετικά με το αμφιλεγόμενο θέμα που πραγματεύεται η σειρά. Η τηλεθέαση της πρώτης προβολής της ξεπερνούσε πολλές φορές το 60%. Η επανάληψη της σειράς την περίοδο Ιουλίου-Αυγούστου 2018 θεωρήθηκε πολύ επιτυχημένη καθώς γράφτηκαν αρκετά άρθρα σε διαδίκτυο και περιοδικά, τα ποσοστά τηλεθέασης ήταν υψηλά, ενώ η προβολή κάθε επεισοδίου της σειράς γινόταν νούμερο ένα θέμα συζήτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η 21χρονη Αναστασία, μία νεαρή φοιτήτρια από την Πάτρα, σπουδάζει υποκριτική στο Εθνικό Θέατρο. Παράλληλα με τις σπουδές της απασχολείται επαγγελματικά και ως μοντέλο. Στα πλαίσια μίας φωτογράφισης θα γνωρίσει τον μεσήλικα επιχειρηματία Παύλο Κυριαζή, πρόσφατα χωρισμένο από την επί 23 χρόνια σύζυγό του Νικόλ με την οποία έχει αποκτήσει δύο παιδιά, τον 22 ετών Αλέξανδρο και την 17χρονη Δάφνη. Μεταξύ τους θα αναπτυχθεί μία παθιασμένη ερωτική σχέση. Παράλληλα η Αναστασία γνωρίζει και τον γιο του Παύλου, Αλέξανδρο, σε ένα πάρτι στην παραλία χωρίς αρχικά να ξέρει την ταυτότητά του και τη σχέση του με τον Παύλο. Η Αναστασία και ο Αλέξανδρος ερωτεύονται, με την Αναστασία να προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ του ερωτικού αυτού τριγώνου. Όταν η σχέση της Αναστασίας με τους δύο άνδρες γίνει γνωστή τότε οι σχέσεις του Παύλου Κυριαζή με την οικογένειά του διαταράσσονται. Στο τέλος η Αναστασία αποφασίζει να κάνει μία νέα αρχή με τη ζωή της φεύγοντας για την Ιταλία.

Επισκόπηση σειράς

ΚύκλοςΕπεισόδιαΑ' Προβολή
Πρεμιέρα κύκλουΦινάλε κύκλου
11816 Σεπτεμβρίου 199320 Ιανουαρίου 1994
Απήχηση

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η τηλεθέαση που σημείωνε εκείνη την εποχή ξεπερνούσε το 50%, με το μέγιστο νούμερο στο τελευταίο επεισόδιο, όπου έπιασε το 70%, σε βαθμό που η επιτυχία της σειράς απασχόλησε ακόμη και αμιγώς πολιτικές - ενημερωτικές εκπομπές όπως το Ενώπιος ενωπίω του Νίκου Χατζηνικολάου.

Υστεροφημία

Η σειρά, που έθιγε ένα τολμηρό για την εποχή εκείνη θέμα, έγινε γνωστή για τις ερωτικές σκηνές της πρωταγωνίστριας. Το όνομα της σειράς έμεινε σημείο αναφοράς, ενώ δεν έλειπαν και οι σατιρικές παρωδίες σε επιθεωρήσεις, ενδεικτικό της απήχησης της σειράς στην κοινή γνώμη. Κάποια αξιοσημείωτα γεγονότα είναι:

  • Το επεισόδιο "Αθανασία" της σειράς "Της Ελλάδος τα παιδιά" όπου σατιρίζει ανοιχτά την σειρά, αυτή την φορά με θείο και ανιψιό αντί πατέρα και γιο, που προβλήθηκε το 1994.
  • Η κωμική σειρά "Ντόλτσε Βίτα", η οποία προβλήθηκε για πρώτη φορά την περίοδο 1995-1997, παρουσιάζει μια αντίστοιχη ιστορία μέσα από την αντίστροφη των φύλων των κύριων χαρακτήρων, καθώς στην περίπτωση αυτή ένας άντρας συνάπτει σχέση με την μητέρα και την κόρη μιας οικογένειας. Η αντιστοιχία της κατάστασης με την Αναστασία γίνεται και στο σενάριο από τον χαρακτήρα που υποδύεται ο Θανάσης Ευθυμιάδης, δηλαδή τον άνδρα που είναι σε θέση αντίστοιχη με αυτήν της Αναστασίας, ο οποίος προσπαθεί με τον τρόπο αυτό να περιγράψει τη συνθήκη στην οποία βρίσκεται ο ίδιος.
  • Το επεισόδιο "Του Πατρός και του Υιού" της σειράς Κωνσταντίνου και Ελένης, που προβλήθηκε το 2000, και έχει ως κεντρικό θέμα ένα παρόμοιο ερωτικό τρίγωνο με τους χαρακτήρες της σειράς να παραλληλίζουν το γεγονός με αυτό της σειράς Αναστασία και τον παραλληλισμό να γίνεται πιο ισχυρός μέσα από τη χρήση τραγουδιών από το σάουντρακ της ταινίας κατά τη διάρκεια του επεισοδίου.
  • Το επεισόδιο "Αναστασία" της κωμικής σειράς αυτοτελών επεισοδίων Safe Sex TV Stories, που προβλήθηκε το 2005, πήρε τον τίτλο του από τη σειρά καθώς κεντρικό θέμα έχει την παράλληλη ερωτική σχέση μίας γυναίκας με πατέρα και γιο.

Μουσική

Το ομώνυμο τραγούδι της σειράς, τραγουδήθηκε από την Ελευθερία Αρβανιτάκη και ήταν σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου και μουσική Δημήτρη Παπαδημητρίου. Το σάουντρακ της σειράς κυκλοφόρησε σε δίσκο και σιντί και είναι το πρώτο ελληνικό τηλεοπτικό σάουντρακ που έγινε πλατινένιο, καθώς ξεπέρασε τότε σε πωλήσεις τα 50.000 αντίτυπα.


Πηγή





Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου (Τζέντα6 Ιουλίου 1959) είναι Έλληνας συνθέτης.

Βιογραφία

Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου γεννήθηκε στις 6 Ιουλίου του 1959 στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Γονείς του είναι ο Στέλιος Παπαδημητρίου, ο οποίος υπήρξε το δεξί χέρι του Αριστοτέλη Ωνάση, και η Αλεξάνδρα Παπαδημητρίου. Αδελφός του είναι ο Αντώνης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου μεγάλωσε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου ως τα επτά του χρόνια. Στο σπίτι του ακουγόταν κλασική μουσική όλη μέρα.

Τo 1976, μπαίvovτας στη Νoμική Αθηvώv, συμμετείχε ως συvθέτης σε παραστάσεις τoυ θεατρικoύ τμήματoς τoυ Παvεπιστημίoυ Αθηvώv, όπως Οιδίπους ΤύραννοςΦαύσταΕμείς Και Ο ΧρόvoςΗ Βεγγέρα. Ο Μάνος Χατζιδάκις άκουσε μουσική του και τον παρότρυνε να αφοσιωθεί σε αυτήν την τέχνη.

Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου έχει γράψει συμφωνικά έργα, κομμάτια για σόλο όργανα και συνδυασμούς οργάνων, μουσική για θέατρο και για τον ελληνικό κινηματογράφο (Ηλεκτρικός ΆγγελοςΡεβάνςΑρχάγγελος Του ΠάθουςΤο δέντρο που πληγώναμεΝίκη Της ΣαμοθράκηςΕραστές Στη Μηχανή Του ΧρόνουΗ Ζωή Ενάμισι ΧιλιάρικοΤο φως που σβήνει κ.ά.), για την ελληνική τηλεόραση και για τηλεοπτικές σειρές στη Σουηδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία και αλλού. Το μεγάλο κοινό τον ανακάλυψε λόγω της τηλεόρασης. Γνωστός από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 και μέχρι σήμερα για τις εκλεκτές συνθέσεις του, που αρκετές από αυτές έντυσαν γνωστές τηλεοπτικές επιτυχίες (όπως η Αναστασία του Γιώργου Κορδέλλα σε σενάριο της Μιρέλας Παπαοικονόμου, το Μη Φοβάσαι Τη Φωτιά, το Λόγω ΤιμήςΗ ζωή που δεν έζησα, η Λένη και οι Μάγισσες Της Σμύρνης), ο Δημήτρης Παπαδημητρίου έχει επίσης συνεργαστεί με την Ελευθερία Αρβανιτάκη σε ένα κύκλο τραγουδιών με γενικό τίτλο Τραγούδια Για Τους Μήνες, όπου μελοποίησε γνωστούς Έλληνες ποιητές.

Το 2003 ανέλαβε διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος και το Σεπτέμβριο του 2010 γενικός διευθυντής της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Πολυάσχολος αλλά και πολυσχιδής, μετά την πολύχρονη παρουσία του στα διοικητικά του ραδιοφώνου της ΕΡΤ, ίδρυσε το Ελληνικό Σχέδιο, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό για την προαγωγή της ελληνικής και όχι μόνον μουσικής.[7] Το 2006 έδωσε συναυλία στην Αίθουσα της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών με αφορμή τα 60ά γενέθλια του οργανισμού.

Κριτικές και έργο

Ο Μίκης Θεοδωράκης τον ξεχώρισε σε συνέντευξη του στον Θανάση Λάλα ως τον σημαντικότερο νέο Έλληνα συνθέτη. Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου έλαβε δεκάδες διεθνή και ελληνικά βραβεία μουσικής και έχει χαρακτηριστεί ως επάξιος συνεχιστής της παράδοσης των μεγάλων Ελλήνων συνθετών. Θεωρείται από πολλούς ο σύγχρονος εκφραστής της μελοποιημένης ποίησης και του λόγιου ελληνικού τραγουδιού, οδηγώντας το παράλληλα με την λαϊκότητα της αποδοχής του στον συμφωνικό ήχο. Συνθέτης με πορεία ουσιαστική και δημιουργική, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου είναι ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες, με πολύπλευρο έργο, το οποίο εκτείνεται από τη συμφωνική μουσική και τα soundtracks κινηματογραφικών ταινιών και αγαπημένων τηλεοπτικών σειρών έως τη μελοποιημένη ποίηση και τις σπουδαίες συνεργασίες του, όπως με τον Μιχάλη Κακογιάννη και με ερμηνευτές όπως η Φωτεινή Δάρρα (με την οποία είχε πολύχρονη σχέση), η Ελευθερία Αρβανιτάκη και ο Δημήτρης Μητροπάνος, έχοντας κατακτήσει το σεβασμό και την αγάπη του κοινού.

Τέλος, έχει συνθέσει τη μουσική του σήματος των ειδησεογραφικών δελτίων του Mega Channel, όπου το κανάλι τη χρησιμοποιεί από το 1989 εώς σήμερα.

 Πηγή



Η Ελευθερία Αρβανιτάκη (Πειραιάς, 17 Οκτωβρίου 1957) είναι Ελληνίδα τραγουδίστρια. Κατάγεται από την Ικαρία και τους Παξούς. Οι New York Times αναφέρουν πως η Ελευθερία Αρβανιτάκη είναι μια σοπράνο που συνδυάζει την γλυκύτητα με τη θέρμη, την καθαρότητα και την ευαισθησία με μια αίσθηση θλίψης και μελαγχολίας. Είναι μια από τις εμπορικότερες Ελληνίδες τραγουδίστριες, σημειώνοντας πολλές μουσικές επιτυχίες. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με την Panik Entertainment Group και, συγκεκριμένα, υπό το label της Panik Oxygen.

Καριέρα

Ξεκίνημα

Η σταδιοδρομία της ξεκίνησε το 1979 όταν έγινε μέλος στην Οπισθοδρομική Κομπανία, μια μπάντα φοιτητών που έπαιζαν ρεμπέτικα και λαϊκά, ερασιτεχνικά, σε διάφορα κέντρα της Αθήνας.

Συνεργασίες

Συνεργάστηκε με πολλούς και σημαντικούς συνθέτες όπως ο Νίκος Μαμαγκάκης, ο Σταμάτης Σπανουδάκης, ο Αντώνης Μιτζέλος, ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Βαγγέλης Γερμανός, ο Νίκος Ξυδάκης, ο Νίκος Πορτοκάλογλου κ.ά..

Έχει εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία σε διεθνή φεστιβάλ του εξωτερικού και έχει περιοδεύσει σε πολλές χώρες όπως η Ισπανία, το Μεξικό, η Αγγλία, η Γερμανία και η Αυστραλία.

1995

Το καλοκαίρι του 1995 δίνει συναυλίες σε Ελλάδα και Κύπρο, μαζί με τους Αρμένιους Ara Dinkjian και Arto Tuncboyaciyan, με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και με τον Γιάννη Κότσιρα. Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί και το CD-single Ζωντανά στους Βράχους - Καλοκαίρι '95, στο οποίο συμμετέχουν οι Αρμένιοι Ara Dinkjian και Arto Tuncboyaciyan.

1997

Το Νοέμβριο του 1997 φιλοξενείται στο εξώφυλλο του αγγλικού περιοδικού Folk Roots, του πλέον γνωστού περιοδικού για την παγκόσμια ethnic και folk μουσική σκηνή, ενώ στη θεματολογία του περιοδικού συμπεριλαμβάνεται τετρασέλιδο άρθρο για την Ελληνίδα ερμηνεύτρια.

1998

Το 1998, είναι μία πάρα πολύ σημαντική χρονιά για την διεθνή πορεία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη. Είναι η χρονιά που εμφανίζεται σε 3 διοργανώσεις του Festival WOMAD, του μεγαλύτερου ethnic festival στον κόσμο, που εμπνεύστηκε ο Peter Gabriel στο Reading της Αγγλίας τον Ιούλιο, στη Λισαβόνα στην Πορτογαλία, τον Σεπτέμβριο και στο Las Palmas των Καναρίων Νήσων τον Νοέμβριο. Στη διεθνή της παρουσία συγκαταλέγονται και οι εμφανίσεις της στο διεθνές φεστιβάλ της Ιερουσαλήμ τον Μάιο, αλλά και στο ethnic festival SFINKS στο Βέλγιο. Τέλος, τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς δίνει 2 συναυλίες στο θέατρο Queen Elisabeth Hall, στο Λονδίνο.

1999

To 1999 η Ελευθερία Αρβανιτάκη είναι η πρώτη Ελληνίδα ερμηνεύτρια που προτείνει στο διεθνές κοινό η εταιρεία Jazz VERVE, η οποία έχει στον κατάλογό της τις ηχογραφήσεις σημαντικών έθνικ και τζαζ καλλιτεχνών ανά τον κόσμο.

2004

Στις 3 Ιουνίου του 2004 συμμετέχει στην παράσταση «Ωρίων» του μεγάλου Αμερικανού συνθέτη Philip Glass στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού.

Στις 29 Αυγούστου του 2004, συμμετείχε στην λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων, στην Αθήνα.

2006

Τα Χριστούγεννα του 2006, συμμετέχει σε μία "συναυλία" σε Καθεδρικό Ναό στην Ισλανδία που επιλέχθηκαν οι πέντε καλύτερες τραγουδίστριες της Ευρώπης.

2010

Στις 10 και 11 Δεκεμβρίου του 2010 δίνει δύο συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για τους φιλανθρωπικούς σκοπούς του Ιδρύματος Δράσης, κατά του Καρκίνου του Μαστού.

Τον Σεπτέμβριο του 2010 ταξίδεψε στην Ακτή Ελεφαντοστού ως Πρέσβειρα της ελληνικής εκστρατείας με σκοπό να βοηθήσει στην εξάλειψη του νεογνικού τετάνου.

2011

Στις 29 Μαΐου 2011 η Ένωση Ιονίων Νήσων Ελλάδας τιμά την Ελευθερία Αρβανιτάκη με Βραβείο και έκδοση προσωπικού γραμματοσήμου στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής, στην Αθήνα.

2013

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2013, το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, φιλοξενεί τη φιλανθρωπική συναυλία της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» και η Ελευθερία Αρβανιτάκη, με την χαρακτηριστική φωνή της, χάρισε στο αθηναϊκό κοινό μια μοναδική εμπειρία, μέσα από μουσικές διαδρομές που σημάδεψαν τον ελληνικό κινηματογράφο.

2014

Την 1η Φεβρουαρίου του 2014 εμφανίστηκε στην σκηνή του ιστορικού και διεθνούς φήμης Carnegie Hall, στην Νέα Υόρκη, χωρητικότητας 2.804 θέσεων. Η διεθνής ερμηνεύτρια παρουσίασε τα πιο γνωστά και επιτυχημένα τραγούδια της συνοδευόμενη από τον Αρμενικής καταγωγής σολίστ και συνθέτη Ara Dinkjian.

Δισκογραφία

  • Κέντρο διερχομένων (1982), μουσική Νίκος Μαμαγκάκης, στίχοι Γιώργος Ιωάννου
  • Ελευθερία Αρβανιτάκη (1984)
  • Κοντραμπάντο (1986), μουσική Σταμάτης Σπανουδάκης
  • Τανιράμα (1989), Σταμάτης Σπανουδάκης
  • Μένω Εκτός (1991), μουσική Αντώνης Μιτζέλος, Χρήστος Νικολόπουλος, Ara Dinkjian
  • Αναστασία (1993), μουσική Δημήτρης Παπαδημητρίου
  • Η νύχτα κατεβαίνει (1993), ζωντανή ηχογράφηση (Ενορχήστρωση: Αντώνης Μιτζέλος - Κ.Γανωσέλης)
  • Τα κορμιά και τα μαχαίρια (1994), μουσική Ara Dinkjian
  • Ζωντανά στους βράχους - Καλοκαίρι 95 (1995) CD-single (Ενορχήστρωση: Αντώνης Μιτζέλος - Βασίλης Γκίνος)
  • Μεγάλες επιτυχίες (1995)
  • Τραγούδια για τους μήνες (1996), μελοποιημένα ποιήματα σε σύνθεση Δ. Παπαδημητρίου
  • Εκτός προγράμματος (1998)
  • The very best of 1989-1998 (1999)
  • Τραγούδια για τους μήνες - Η γ' πλευρά του δίσκου (2000)
  • Εκπομπή (2001)
  • Live από το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο (2002)
  • Eleftheria Arvanitaki Live (2003)
  • Τρία Τραγούδια (2004) CD-single
  • Όλα στο φως (2004)
  • Δρόμοι Παράλληλοι (2005), συλλογή με της συμμετοχές της τραγουδίστριας σε δίσκους άλλων καλλιτεχνών
  • Δρόμοι Παράλληλοι - Διεθνής έκδοση (2006)
  • Γρήγορα η ώρα πέρασε (2006), ποίηση της Σαπφούς σε σύνθεση Νίκου Ξυδάκη
  • Δυνατά 1986-2007 (2007)
  • Και τα μάτια κι η καρδιά (2008)
  • Πρόσωπο με πρόσωπο Live στο "Stage" (2010)
  • Μη φεύγεις, μη μένεις (2012) CD-single
  • 9+1 Ιστορίες (2015)
  • Τα μεγάλα ταξίδια (2019)






Για την Λίνα Νικολακοπούλου πληροφορίες εδώ



Το τραγούδι περιλαμβάνεται στον ομώνυμο δίσκο, ο οποίος κυκλοφόρησε το 1993.

Ακολουθεί το τραγούδι.



Τὸ φιλὶ γυαλὶ ποὺ ῥάγισε, 
τ’ ἀκριβά σου μάτια καθρεφτίζοντας 
καὶ μετὰ ἡ χαρὰ ναυάγησε, 
σὰ βυθὸς μαζὶ κι ὁρίζοντας. 

Τὸ κορμὶ κι ἡ ὁρμὴ μυστήριο, 
δαχτυλίδι μαῦρο μὲ τὴν πέτρα του. 
Ποιός καημὸς χωράει στὰ μέτρα του 
καὶ μετὰ τὸ γειὰ μαρτύριο. 

Στὸ ὄνομά σου Ἀναστασία, 
κρεμασμένα λὲς χίλια τάματα, 
σὰν πανάρχαιο φῶς 
μὲς τὴ νύχτα μὲ τὰ κλάματα... 
Τελικὰ ἡ ζωὴ τρία γράμματα. 

Τὸ φιλὶ γυαλὶ ποὺ θάμπωσε, 
στὰ ἁλμυρά μας λόγια καὶ τὰ κύματα 
καὶ μετὰ ἡ φωνὴ δυνάμωσε, 
τὸ μαζί, τὸ ναί, τὰ βήματα. 

Τὸ γιατί χαρτὶ τετράγωνο, 
μὲ σβησμένα χρόνια περιθώρια, 
μοῦ ζητᾶ ἡ ψυχή σου ὅρια, 
μὰ τὸ χῶμα ὑγρὸ κι ἄγονο... 

Στὸ ὄνομά σου Ἀναστασία, 
κρεμασμένα λὲς χίλια τάματα, 
σὰν πανάρχαιο φῶς 
μὲς τὴ νύχτα μὲ τὰ κλάματα... 
Τελικὰ ἡ ζωὴ τρία γράμματα. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


البُوسَة زّاز اللي كَسَّر
عِيْنَيْكِ الغالِيَّة عَم بتعَكِّس
و بعدين الفَرَح غِرِق
زي قاع سَوا، و كمان الأُفُق

الجِسِم و الهِمَّة سِرّ
خاتِم أسْوَد مَع حَجْرُه
أي وَجَع بيُوسَع على قَدُّه
و بعدين السَّلام عَذاب

بِاسْمِك، أنَسْتاسْيَا
كإنِّك مْعَلِّقَة ألف نِذِر
زي ضَوّ عَتيق كْثير
بين الليل مَع الدُّموع
بِالآخِر، الحَياة ثَلاث حُروف

البُوسَة زّاز اللي غَيِّش
على كَلامْنا المالِح و الأمواج
و بعدين الصَّوت قُوَّى
السَّوا، الإنْعَم، الخُطْوات

لَيْش وَرْقَة مُرَبَّعَة
مَع هَوامِش سِنين مَمْحِيَّة
رُوحِك بتطْلُب مِنّي حُدود
بَسّ الأرض رَطْبَة و ما بتِنْزَرِع

بِاسْمِك، أنَسْتاسْيَا
كإنِّك مْعَلِّقَة ألف نِذِر
زي ضَوّ عَتيق كْثير
بين الليل مَع الدُّموع
بِالآخِر، الحَياة ثَلاث حُروف

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


The kiss a glass that's broken
reflecting your precious eyes
and then the joy was gone,
like seabed and horizon together.
 
The body and the imperus a mystery,
a black ring with its stone.
What sorrow can fit in it
and after the goodbye is a torture.

In your name Anastasia,
like a thousand vows are hanging
like an ancient light
in the night with the cries...
After all life is only three letters.

The kiss a glass that's blurry,
in our salty words and the waves
and the the voice got louder,
the together, the yes, the steps.

The "why" a square paper,
with erased years in the outlines,
your soul asks me for limits,
but the soil wet and fruitless...

In your name Anastasia,
like a thousand vows are hanging
like an ancient light
in the night with the cries...
After all life is only three letters.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Поцелуй-стекло, что треснуло,
в дорогих глазах твоих отражаясь,
а после радость потерпела крушение,
как дно и горизонт одновременно.

Тело и порыв – загадка,
кольцо чёрное с камнем его.
Какая боль поместится в его мерках
и после «прощай» – мучение.

В имени твоём, Анастасия,
будто висят тысячи обетов,
как древнейший свет
в ночи со слезами...
В конце концов, жизнь – три буквы.

Поцелуй-стекло, что потускнело,
от солёных наших слов и волн
а после голос окреп,
«вместе», «да», шаги.

«Почему» – бумага квадратная,
со стёртыми годами по краям,
просит душа твоя у меня границ,
но земля влажная и бесплодная...

В имени твоём, Анастасия,
будто висят тысячи обетов,
как древнейший свет
в ночи со слезами...
В конце концов, жизнь – три буквы.

Μουσική Παρασκευή

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ