Στο πλευρό του αριστούχου μαθητή του 1ου Προτύπου Λυκείου Αθηνών, Διονύση Κατάκαλου, ο οποίος αποκλείεται από την αρχιτεκτονική λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στέκονται οι Σύλλογοι Γονέων και Διδασκόντων του σχολείου του, απαιτώντας με επιστολές προς την Υπουργό Παιδείας, οι οποίες δημοσιεύτηκαν στο alfavita.gr την απόσυρση της αντιεκπαιδευτικής ρύθμισης.

«Είναι προκλητικό να υποβαθμίζεται ο κόπος ενός μαθητή και να του υφαρπάζεται το δικαίωμα να περάσει στην σχολή της προτίμησής του, όχι γιατί δεν αρίστευσε, αλλά διότι με αδόκιμες τεχνικές δημιουργήθηκαν στρεβλώσεις οι οποίες οδηγούν στην αδικία και τον αποκλεισμό. Πολλώ δε μάλλον, όταν το εξεταζόμενο μάθημα δεν εντάσσεται στο βασικό σχολικό ωρολογιακό πρόγραμμα» επισημαίνει ο Σύλλογος Γονέων και καλεί την Υπουργό «αντί να αντιπροτείνει την επιλογή μιας άλλης πόλης, όπως λάβει υπ’ όψιν του τις οικονομικές δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται, καθώς και την ηθική καταρράκωση του μαθητή, ο οποίος αισθάνεται όλο το σύστημα να βάλει εναντίον του.

«Καλούμε την κα Υπουργό όπως άρει την αδικία και την καταπάτηση των δικαιωμάτων των μαθητών. Επιτρέψτε στους μαθητές να παλεύουν για τα όνειρά τους και αποκλείστε κάθε τροχοπέδη, η οποία δεν εξυπηρετεί την αναγνώριση του κόπου και του μόχθου» καταλήγουν οι γονείς του 1ου Πρότυπου Λυκείου.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

Με την παρούσα θέλουμε να δηλώσουμε την αμέριστη συμπαράσταση του Συλλόγου μας στον άξιο μαθητή του σχολείου μας, Διονύση Κατάκαλο, ο οποίος με κόπο και θέληση κατάφερε να συγκεντρώσει υψηλότατη βαθμολογία στις Πανελλήνιες εξετάσεις.

Είναι προκλητικό να υποβαθμίζεται ο κόπος ενός μαθητή και να του υφαρπάζεται το δικαίωμα να περάσει στην σχολή της προτίμησής του, όχι γιατί δεν αρίστευσε, αλλά διότι με αδόκιμες τεχνικές δημιουργήθηκαν στρεβλώσεις οι οποίες οδηγούν στην αδικία και τον αποκλεισμό. Πολλώ δε μάλλον, όταν το εξεταζόμενο μάθημα δεν εντάσσεται στο βασικό σχολικό ωρολογιακό πρόγραμμα.

Καλούμε το Υπουργείο όπως προβεί σε άρση της εφαρμογής των διατάξεων περί ΕΒΕ, άμεσα και καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος των μέτρων για την καταπολέμηση των επιπτώσεων του COVID19.

Καλούμε τον Πρύτανη του ΕΜΠ όπως αιτιολογήσει τον αποκλεισμό του Διονύση Κατάκαλου από την Αρχιτεκτονική Σχολή Αθηνών, με σύνολο μορίων 20.988.

Η ΕΒΕ είναι ένας «τεχνικός» τρόπος προσδιορισμού της αξίας των εξεταζομένων, ο οποίος πιθανόν να μπορεί να φέρει τα σωστά αποτελέσματα, όχι όμως χωρίς επαρκείς μελέτες και σχέδιο και σίγουρα όχι εν μέσω πανδημίας. Υπάρχει πολύς χρόνος να μελετηθεί σωστά. Σίγουρα όμως ο παρών δεν είναι ο κατάλληλος και σίγουρα εφόσον το συγκεκριμένο μέτρο εφαρμόστηκε με εγκύκλιο που εστάλη στα σχολεία λίγο πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς και συνεπώς δεν ήταν γνωστό στους μαθητές για την προετοιμασία τους. Επιπροσθέτως δεν αντιλαμβανόμαστε τη σκοπιμότητα του εν λόγω μέτρου, καθώς υπάρχουν μαθητές που θα μπουν στην Αρχιτεκτονική Αθηνών με πολύ λιγότερα μόρια από τον Διονύση.

Καλούμε την κα Υπουργό αντί με ευκολία να αντιπροτείνει την επιλογή μιας άλλης πόλης, όπως λάβει υπ’ όψιν του τις οικονομικές δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται, καθώς και την ηθική καταρράκωση του μαθητή, ο οποίος αισθάνεται όλο το σύστημα να βάλει εναντίον του.

Καλούμε την κα Υπουργό όπως άρει την αδικία και την καταπάτηση των δικαιωμάτων των μαθητών. Επιτρέψτε στους μαθητές να παλεύουν για τα όνειρά τους και αποκλείστε κάθε τροχοπέδη, η οποία δεν εξυπηρετεί την αναγνώριση του κόπου και του μόχθου.

Εκ μέρους του Δ.Σ

Η πρόεδρος

Ελένη Αδαμοπούλου Θεοδωρακοπούλου

Το Υπουργείο επέμεινε στην εφαρμογή της ΕΒΕ παρά τις φωνές που μιλούσαν για τις επιπτώσεις της

Την ίδια ώρα, οι καθηγητές του ίδιου σχολείου επισημαίνουν στην Υπουργό πως «η πρόσφατη επιστολή του μαθητή μας Διονύση Κατάκαλου, η οποία διακινήθηκε ευρέως στο διαδίκτυο και έφτασε μέχρι τη συνεδρίαση της Βουλής, ανέδειξε τη στρέβλωση και την αδικία που προκαλεί η νομοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ)».

«Παρά το γεγονός ότι οι επιπτώσεις της ΕΒΕ στη διαδικασία εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο είχαν επισημανθεί από φορείς και μεμονωμένα άτομα, το Υπουργείο επέμεινε στην εφαρμογή της» υπογραμμίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων, επισημαίνοντας ξανά πως «έτσι, φτάσαμε στο σημείο να μη δίνεται η δυνατότητα σε χιλιάδες υποψήφιους/ες, ακόμα και σε αυτούς/ές που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία, να δηλώσουν τις σχολές που επιθυμούν στο μηχανογραφικό τους. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο Διονύσης Κατάκαλος και, δυστυχώς, δεν είναι ο μόνος, καθώς τα παραδείγματα μαθητών/τριών που κόβονται από σχολές λόγω της ΕΒΕ ολοένα και πληθαίνουν»

Μάλιστα, οι καθηγητές σημειώνουν πως «η κατάσταση γίνεται χειρότερη στα τμήματα που έχουν ΕΒΕ και στα ειδικά μαθήματα, όπως τα τμήματα Αρχιτεκτονικής. Αυτές οι περιπτώσεις έχουν μια ακόμη πολύ σημαντική ιδιομορφία: πρόκειται για μαθήματα εκτός Ωρολογίου Προγράμματος, τα οποία διδάχθηκαν –διαδικτυακά φυσικά- ως ενισχυτική διδασκαλία για ελάχιστες ώρες μέσα στη χρονιά (ενδεικτικά, φέτος τα κέντρα ενισχυτικής ξεκίνησαν να λειτουργούν από τέλη Μαρτίου)» και τάσσονται ανοιχτά με όλους όσους απαιτούν την κατάργηση της ΕΒΕ, δηλώνοντας παράλληλα την απερίφραστη συμπαράστασή τους στον Διονύση.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή του Δ.Σ. του Συλλόγου Διδασκόντων 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ 1ου Π. ΓΕΛ ΑΘΗΝΩΝ-ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κ. ΚΕΡΑΜΈΩΣ

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2021

κ. Υπουργέ,

Η πρόσφατη επιστολή του μαθητή μας Διονύση Κατάκαλου, η οποία διακινήθηκε ευρέως στο διαδίκτυο και έφτασε μέχρι τη συνεδρίαση της Βουλής, ανέδειξε τη στρέβλωση και την αδικία που προκαλεί η νομοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).

Παρά το γεγονός ότι οι επιπτώσεις της ΕΒΕ στη διαδικασία εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο είχαν επισημανθεί από φορείς και μεμονωμένα άτομα, το Υπουργείο επέμεινε στην εφαρμογή της. Έτσι, φτάσαμε στο σημείο να μη δίνεται η δυνατότητα σε χιλιάδες υποψήφιους/ες, ακόμα και σε αυτούς/ές που συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία, να δηλώσουν τις σχολές που επιθυμούν στο μηχανογραφικό τους. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει ο Διονύσης Κατάκαλος και, δυστυχώς, δεν είναι ο μόνος, καθώς τα παραδείγματα μαθητών/τριών που κόβονται από σχολές λόγω της ΕΒΕ ολοένα και πληθαίνουν.

Η κατάσταση γίνεται χειρότερη στα τμήματα που έχουν ΕΒΕ και στα ειδικά μαθήματα, όπως τα τμήματα Αρχιτεκτονικής. Αυτές οι περιπτώσεις έχουν μια ακόμη πολύ σημαντική ιδιομορφία: πρόκειται για μαθήματα εκτός Ωρολογίου Προγράμματος, τα οποία διδάχθηκαν –διαδικτυακά φυσικά- ως ενισχυτική διδασκαλία για ελάχιστες ώρες μέσα στη χρονιά (ενδεικτικά, φέτος τα κέντρα ενισχυτικής ξεκίνησαν να λειτουργούν από τέλη Μαρτίου).

Από την πλευρά μας, οι καθηγητές/τριες του Διονύση Κατάκαλου στηρίζουμε απερίφραστα την επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλε ο μαθητής και ενώνουμε τις φωνές μας με τις φωνές όσων ζητούν την κατάργηση της ΕΒΕ στα Πανεπιστήμια, μιας ρύθμισης που δεν επιλύει κανένα πρόβλημα, αλλά αντίθετα προκαλεί πολύ περισσότερα.

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ

  • Δ. Γιάτας
  • Χ. Γκανέτσου
  • Γ. Γκαράς
  • Κ. Δημητρακοπούλου
  • Δ. Κοπανάς
  • Α. Κορούλη
  • Ευσ. Λεουτσάκος
  • Δ. Παπαγεωργάκης
  • Ειρ. Παπαδάκη
  • Γ. Σάρλας
  • Ν. Χιωτέλης





Πηγή