Ο Αμίρ διαβάζει πολύ και θέλει να γίνει γιατρός. Η Φαρίμπα ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας, ο Χαμπίμπ μηχανικός. Και μαζί με άλλα παιδιά από τη δομή φιλοξενίας προσφύγων της Ριτσώνας στέλνουν το δικό τους μήνυμα για τη σημερινή ημέρα κατά του Ρατσισμού: τη λαχτάρα τους να πάνε στο σχολείο, το όνειρό τους για έναν καλύτερο κόσμο, χωρίς διακρίσεις, ελεύθερο και δίκαιο. «Μοιραζόμαστε πολλά και δεν πρέπει να υπάρχει τίποτα που να μας χωρίζει», λένε.
Οι πρόσφυγες μαθητές της Ριτσώνας κλείνουν ένα χρόνο εκτός της σχολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, από όταν έκλεισαν τα σχολεία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού πέρσι το Μάρτιο. Και αυτή ακόμη η προβληματική τηλεεκπαίδευση δεν αποτελεί πραγματική επιλογή για τα παιδιά της Ριτσώνας, καθώς δεν μπορέι να την υποστηρίξει η ανεπαρκής υποδομή σύνδεσης στο ίντερνετ.
Οταν άνοιξαν τα σχολεία, τα παιδιά έμειναν και πάλι εκτός, καθώς δεν είχαν γίνει από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας οι προβλεπόμενες διαδικασίες για τη μεταφορά των μαθητών.
Εκατοντάδες άλλα παιδιά – μαθητές της Ριτσώνας κατάφεραν να γραφτούν στο σχολείο με καθυστέρηση και περιμένουν. Το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη δημιουργία επτά επτά Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγόπουλων (ΔΥΕΠ) μόλις τον Ιανουάριο και θα προχωρούσε στο διορισμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη λειτουργία τους, παρά την ξενοφοβική αντίδραση μερίδας της τοπικής κοινωνίας και της δημοτικής αρχής, η οποία ερευνάται από τη δικαιοσύνη για παραβίαση του αντιρατσιστικού νόμου.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να λειτουργήσουν οι τάξεις είναι να έχουν ολοκληρωθεί και σ' αυτή την περίπτωση οι διαδικασίες για την μεταφορά των μαθητών και βέβαια να μην είναι κλειστά τα σχολεία λόγω των μέτρων κατά του κορονοϊού.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου