Το ιλιγγιώδες ποσό ύψους 1,3 εκατ. ευρώ θα δαπανηθεί για «έργα ανάπλασης» στην πλατεία Συντάγματος. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, τα έργα θα περιλαμβάνουν τοποθέτηση νέου φωτισμού, δέντρων και δαπεδόστρωση μαρμάρινων πλακών, σε συνέχεια των σχεδίων που περιελάμβαναν τον «Μεγάλο Περίπατο» που ναυάγησε.
Ξεκίνησαν το περασμένο Σάββατο και είναι σε πλήρη εξέλιξη τα έργα ανάπλασης της κάτω Πλατείας Συντάγματος, συνολικού εμβαδού 1.000 τετραγωνικών μέτρων. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του δήμου, η ανάπλαση είχε προβλεφθεί από το 2004 με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα τωρινά έργα είναι το πρώτο από όσα περιλαμβάνει ο Μεγάλος Περίπατος που θα λάβει την τελική του μορφή καθώς ολοκληρώνεται η περίοδος πιλοτικής εφαρμογής.
Ο προϋπολογισμός της ανάπλασης ανέρχεται στο ποσό του 1,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από ευρωπαϊκούς πόρους (ΕΣΠΑ). Στόχος είναι οι σχετικές εργασίες να έχουν περατωθεί στο προσεχές εξάμηνο. Μεταξύ άλλων θα υπάρξει νέα δαπεδόστρωση από πλάκες μαρμάρου στο σύνολο της κάτω πλατείας ενώ στην έξοδο της Ερμού η διάστρωση θα γίνει με κυβόλιθους ώστε να ενοποιείται αισθητικά η Ερμού με το Σύνταγμα. Επιπλέον, δύο διαμήκεις πέργκολες θα κατασκευαστούν, ενώ προβλέπεται τοποθέτηση νέου φωτισμού.
Στη δεξιά πλευρά της οδού Φιλελλήνων κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων, στο τμήμα μεταξύ Καραγεώργη Σερβίας και Ερμού το μέσο πλάτος επέκτασης του πεζοδρομίου ανέρχεται σε 7,80 μ. ενώ στο τμήμα μεταξύ Ερμού και Μητροπόλεως το μέσο πλάτος επέκτασης ανέρχεται σε 5,20 μ. Στη νέα πλατεία θα φυτευτούν 28 νέα μεγάλα δέντρα, κοντά στα οποία θα τοποθετηθούν μεγάλα καθιστικά. Θα γίνει και τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού (κάδοι απορριμμάτων, δύο δημόσιες κρήνες, σχάρες ομβρίων, σχάρες δέντρων κ.λπ.). Επίσης θα δημιουργηθεί μια σύγχρονη διάβαση προς την «κεντρική» πλατεία Συντάγματος και φωτιστικά στο δάπεδο της ασφάλτου, συγχρονισμένα με τους σηματοδότες.
Στην ανακοίνωση του δήμου υπογραμμίζεται ότι «βασική μέριμνα ήταν και είναι η πρόκληση της μικρότερης δυνατής επιβάρυνσης στους ανθρώπους που κινούνται, εργάζονται και κάνουν τα ψώνια τους στην περιοχή. Για το λόγο αυτό το έργο εκτελείται σταδιακά σε τρία τμήματα. Μόλις ολοκληρώνεται το ένα τμήμα, η κατασκευή θα προχωράει στο επόμενο ώστε να παραμένουν διαρκώς δύο τμήματα πλήρως λειτουργικά ώστε να εξυπηρετούν τις μετακινήσεις των πεζών στο σημείο. Επιπλέον πολλές από τις εργασίες εκτελούνται νυχτερινές ώρες για να περιοριστεί η όχληση».
Όσον αφορά την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν αλλάζει τίποτα. Οι λωρίδες κυκλοφορίας παραμένουν τέσσερις μεταξύ Καραγιώργη Σερβίας και Ερμού ενώ από το τμήμα Ερμού έως Μητροπόλεως οι λωρίδες παραμένουν τρεις για τα οχήματα και προστίθεται μια δεύτερη λεωφορειολωρίδα. Ακόμη, κατά τη φάση των εργασιών τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ διενεργούνται κανονικά, και γίνεται απρόσκοπτα η επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών τους. Όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση θα έχουν τοποθετηθεί στην κάτω Πλατεία Συντάγματος πέντε νέα στέγαστρα στις στάσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Σημειώνεται ότι τον Οκτώβριο του 2020, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε την Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία ξεκίνησε η «πιλοτική λειτουργία» του έργου κόστους σχεδόν 2 εκατομμυρίων ευρώ. Το ανώτατο συνταγματικό δικαστήριο δικαίωσε πολίτη που είχε προσφύγει κατά της απόφασης, κρίνοντας ότι η επίκληση της πανδημίας που αναφερόταν ως ο λόγος των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της Αθήνας ήταν προσχηματική. «Το έργο συνεχίζεται κανονικά» ήταν η τότε απάντηση του δήμου για τον «Μεγάλο Περίπατο», αποφεύγοντας να σχολιάσει επί της ουσίας το ότι η πιλοτική εφαρμογή κρίθηκε παράνομη με τον πλέον επίσημο τρόπο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου