Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι ὅμως δὲν πίστεψα
Ὅρους ἀντέστρεψα
Εἶμαι ὁ Ἕλληνας ποὺ πολεμᾶ
Εἶπαν πὼς χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Ἔμεινα μόνος μου κι ὅμως ἐπέζησα
Ἔζησα στὴ φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στὴ φωτιά (Eurovision 1995)

Δευτέρα 16 Αυγούστου 2021

Γ. Τσομής: Αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση

 Σύνταξη: Μαρία Νικολάου

Για τη συμμετοχή του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας στη δράση «Πολιτιστική κληρονομιά και Παιχνιδοποίηση στην Εκπαίδευση», που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος CultGamEdu, μίλησε στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» ο καθηγητής του Τμήματος Φιλολογίας του Δ.Π.Θ., Γιώργος Τσομής.

 

Όπως είπε είναι ένα διετές έργο που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus + KA227 – Partnerships for Creativity. «Η πρόταση υπεβλήθη από την Διευθύντρια του ΓΕΛ Ιάσμου, την κα Βάγια Σερέτη η ίδια μου ζήτησε να συμμετάσχω σε αυτό το πρόγραμμα», σημείωσε προσθέτοντας ότι προβλέπει την εκπαίδευση- συμμετοχή υποψηφίων διδακτόρων του Τμήματος. «Θα «αγκαλιάσουμε» θεωρητικά -έχοντας την επιστημονική καθοδήγηση- αυτό το πρότζεκτ».

Σύμφωνα με τον κο Τσομή η πρόταση σχετίζεται με την αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση, με την ενσωμάτωση της στρατηγικής της παιχνιδοποίησης στο σύγχρονο σχολείο. «Η Τεχνολογία δεν μπορεί πλέον να νοηθεί χωριστά από την εκπαίδευση Η ενσωμάτωση της στρατηγικής της παιχνιδοποίησης υπαγορεύεται τόσο από ειδικούς, όσο και από κοινωνικοοικονομικούς λόγους οι οποίοι πηγάζουν από την επίδραση της επιστήμης και της Τεχνολογίας στο σύγχρονο κόσμο», ανέφερε.

Παράλληλα, εξήγησε πως: «Στόχος είναι η δημιουργία εφαρμογών σε τάμπελτ και κινητά τα οποία θα χρησιμοποιούν πρωτίστως οι μαθητές για την εμπέδωση τω γνώσεων τους πάνω στην ιστορία κυρίως, αλλά και σε άλλα μαθήματα που σχετίζονται με την ιστορία, όπως διάφορα άλλα φιλολογικά μαθήματα».

«Οι καθηγητές και οι φοιτητές θα συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα που εμείς θα δημιουργήσουμε», ανέφερε ο κος Τσομής σημειώνοντας πως καθ’ όλη τη διάρκεια αυτού του έργου θα πειραματίζονται με τους μαθητές προκειμένου η Τεχνική Ομάδα του έργου Edrase να αναλάβει την τεχνική υλοποίηση του προγράμματος, το δε Τμήμα Φιλολογίας θα καλύψει το θεωρητικό πλαίσιο. Όλα τα ερωτήματα, όλα τα θέματα θα τα αντλήσουν μέσα από τα βιβλία των Γυμνασίων και των Λυκείων.

Έτσι, η Πολιτιστική κληρονομιά τριών χωρών, Ιταλίας, Ισπανίας, Ελλάδας θα γίνει κτήμα των μαθητών, αλλά και οποιουδήποτε άλλου χρήστη. «Χάρη στην κα Βάγια Σέρετη συμμετέχουμε στο πρόγραμμα» ανέφερε επισημαίνοντας τη συμμετοχή πέντε υποψήφιων διδακτόρων, των Αναστασιάδη Μιχαήλ,Γαρούφο Απόστολο, Χαρίσιο Ευστρατίου , Βασιλική Μαναβοπούλου και Κυριακή Τσαλδερίδου.




Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ