Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι ὅμως δὲν πίστεψα
Ὅρους ἀντέστρεψα
Εἶμαι ὁ Ἕλληνας ποὺ πολεμᾶ
Εἶπαν πὼς χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Ἔμεινα μόνος μου κι ὅμως ἐπέζησα
Ἔζησα στὴ φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στὴ φωτιά (Eurovision 1995)

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Γιγιαντιαίο πλοίο μπλοκάρει τη διώρυγα του Σουέζ

 Μπλοκαρισμένη παραμένει για δεύτερη ημέρα η αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου, καθώς το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “Ever Given” παραμένει προσκολλημμένο στο κανάλι του Σουέζ. Αν και πλέον το πλοίο έχει μετατοπιστεί μερικώς, η πλωτή οδός παραμένει μπλοκαρισμένη, με δεκάδες πλοία να έχουν εγκλωβιστεί στα βόρεια και νότια του καναλιού. 


Ένα γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εμποδίζει τη διώρυγα του Σουέζ από εχθές (24/3) προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κανάλι Σουέζ της Αιγύπτου, μια από τις πιο πολυσύχναστες εμπορικές διαδρομές στον κόσμο. Το φορτηγό πλοίο “Ever Given”, 400 μέτρων και 224.000 τόνων, που ανήκει στον όμιλο μεταφορών της Ταϊβάν Evergreen Marine. κατευθυνόταν στο λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και είχε αποπλεύσει από την Κίνα. Λόγω ισχυρών ανέμων, το πλοίο παρασύρθηκε και προσάραξε στο 151ο πρώτο χιλιόμετρο του καναλιού του Σουέζ στις 7:40 τοπική ώρα (05:40 GMT) εμποδίζοντας τη διέλευση στην πλωτή οδό.

Αρκετές δεκάδες πλοία βρίσκονται εγκλωβισμένα στις βόρειες και νότιες εισόδους του καναλιού, ενώ εγείρονται ανησυχίες για την οικονομική επίπτωση που θα επιφέρει ο διήμερος αποκλεισμός του καναλιού. Ο Δρ. Sal Mercogliano, ναυτικός ιστορικός, δήλωσε στο BBC ότι  αντίστοιχα περιστατικά είναι σπάνια, αλλά θα μπορούσαν να έχουν “τεράστιες επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο”, καθώς η μεγάλη καθυστέρηση ενδέχεται να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα για τους φορτωτές και να καθυστερήσει τις αποστολές αγαθών και καυσίμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Reuters, η Αρχή του καναλιού του Σουέζ (SCA) δήλωσε ότι εργάζεται για την μετατόπιση του γιγαντιαίου πλοίου, χρησιμοποιώντας μονάδες διάσωσης και ρυμούλκησης. Ο πρόεδρός της, Ναύαρχος Οσάμα Ράμπι, δήλωσε επίσης ότι έχει ανοίξει ξανά ένα παλαιότερο τμήμα του καναλιού για να αποσυμφορηθεί το θαλάσσιο μποτιλιάρισμα που προκλήθηκε από το συμβάν.

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, το πλοίο έχει πλέον μετατοπιστεί μερικώς. Ωστόσο, η αποκατάσταση της κυκλοφορίας κατά μήκος της ταχύτερης ναυτιλιακής διαδρομής μεταξύ Ευρώπης και Ασίας δεν είναι σαφές πότε θα είναι εφικτή, καθώς δυσχεραίνεται από τον ισχυρό άνεμο και το μέγεθος του πλοίου.

Το κανάλι του Σουέζ αποτελεί αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου, που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα και παρέχει μια λεωφόρο για τα πλοία που περνούν μεταξύ της Ασίας και της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης. Η κύρια εναλλακτική λύση, ένα πέρασμα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής, διαρκεί πολύ περισσότερο.

Το 2017, ένα ιαπωνικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπλόκαρε το κανάλι εξαιτίας  μηχανικών προβλημάτων, ωστόσο το πλοίο μετατοπίστηκε εντός ωρών, μετά από κινητοποίηση ρυμουλκών.

Το κανάλι του Σουέζ δημιουργήθηκε αρχικά το 1869, συνδέοντας τη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα και παρέχοντας τη συντομότερη δυνατή θαλάσσια εμπορική διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Το 2015, η αιγυπτιακή κυβέρνηση ολοκλήρωσε την ανακαίνιση του καναλιού ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων επεκτείνοντας σημαντικά το κανάλι κατά 22 μίλια, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερες επιχειρήσεις.

Κατά μέσο όρο, σχεδόν 50 σκάφη την ημέρα περνούν κατά μήκος του καναλιού, αν και μερικές φορές ο αριθμός μπορεί να είναι πολύ υψηλότερος από αυτό – αντιπροσωπεύοντας περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου κατ ‘όγκο διέρχεται από το συγκεκριμένο κανάλι και είναι μια σημαντική οικονομική πηγή για την Αίγυπτο, καθώς το 30% της παγκόσμιας κυκλοφορίας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περνά από το κανάλι κάθε μέρα, μεταφέροντας από καύσιμα έως καταναλωτικά αγαθά (περίπου 50 σκάφη την ημέρα). Αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική λεωφόρο για το πετρέλαιο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο, επιτρέποντας την αποστολή από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.

Η κύρια εναλλακτική διαδρομή για πλοία που ταξιδεύουν μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, γύρω από το αφρικανικό ακρωτήριο, διαρκεί μια εβδομάδα περισσότερο.

Πηγή: thepressproject.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ