Η Νίκη Κεραμέως συνεχίζει να μαζεύει επιστολές για την ΕΒΕ, αύτη τη φορά τη φορά και από τον αναπληρωτή καθηγητή ΑΠΘ, Τρύφων Τσομπάνης που σημειώνει πως «η αξιοκρατική εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι σίγουρα το ζητούμενο, αλλά δεν μπορεί να διώχνει τους άριστους, με λανθασμένες αποφάσεις» καλώντας την να διορθώσει το λάθος. «Έχετε ακούσει πότε την λέξη όνειρο;» ρωτά μαθήτρια την υπουργό με επιστολή της και συνεχίζει: «Ήταν το όνειρό μου λοιπόν και μου το στερείτε με έναν εντελώς παράλογο τρόπο». Στο ίδιο μήκος κύματος και μια ακόμα μαθήτρια που αναφέρει πως οι γονείς της «δεν μπορούν να τη στείλουν στην Σορβόννη και το Χάρβαρντ ή σε κάποιο άλλο ιδιωτικό κολέγιο ούτε καν αντέχουν το κόστος των σπουδών σε άλλη πόλη».
Η Νίκη Κεραμέως συνεχίζει να μαζεύει επιστολές για την ΕΒΕ, αυτή τη φορά όχι από δυσαρεστημένο αριστούχο που δεν περάνει στη σχολή που θέλει αλλά από καθηγητή του ΑΠΘ. Μετά τους αριστούχους μαθητές των φετινών Πανελληνίων που έστειλαν επιστολές διαμαρτυρίας στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως καθώς διαπίστωσαν με λύπη ότι μένουν εκτός των Σχολών επιλογής τους λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής σειρά πήραν και οι καθηγητές.
Συγκεκριμένα επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αποστέλλει ο αναπληρωτής καθηγητής ΑΠΘ, Τρύφων Τσομπάνης σημειώνοντας πως αξιοκρατική εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι σίγουρα το ζητούμενο, αλλά δεν μπορεί να διώχνει τους άριστους, με λανθασμένες αποφάσεις καλώντας την να διορθώσει το λάθος.
Tην επιστολή του καθηγητή δημοσιεύει το alfavita.gr:
«Αξιότιμη κ. Υπουργέ
Ευρισκόμενος στη δύση του ακαδημαϊκού μου βίου και έχοντας 40χρονη εμπειρία των θεμάτων της εκπαίδευσης, αναρωτιέμαι , χωρίς να βρίσκω απάντηση χρόνια τώρα, τι είναι αυτό που ωθεί τον κάθε Υπουργό Παιδείας να κάνει τη δική του μεταρρύθμιση θέλοντας να βάλλει τη δική του σφραγίδα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, η οποία όμως σφραγίδα σβήνει άμεσα με την τοποθέτηση νέου υπουργού, ακόμα και του ιδίου κόμματος, ο οποίος φιλοδοξεί να δει την δική του σφραγίδα και τη δική του μεταρρύθμιση να επιβιώνει για κάποιο διάστημα και πάντως όχι πέραν της τετραετίας. Αυτό που ξενίζει επίσης και εμένα αλλά και κάθε Έλληνα πολίτη, είναι γιατί τα δύο μεγάλα ζητήματα της Οικονομίας και της Παιδείας, δεν μπορούν κάποτε να θεωρηθούν εθνικά θέματα κοινής και ενιαίας πολιτικής πρότασης, η οποία θα δεσμεύει την εκάστοτε κυβέρνηση στο βάθος τουλάχιστον μιας δεκαπενταετίας, χωρίς καμιά νέα μεταρρύθμιση. Παρακαλούμε ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ!!!
Οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις απέδειξαν και πάλι το μέγεθος του προβλήματος , τις παλινωδίες του Υπουργείου Παιδείας και τον προβληματισμό που δημιούργησε στην κοινωνία για αποφάσεις βεβιασμένες , ίσως και εσφαλμένες, οι οποίες αφήνουν στίγμα όχι θετικό, σε ένα έργο που διεκδικεί την πρωτοτυπία και την ανανέωση ή μια επιχειρούμενη μεταρρύθμιση.
Η αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης με την επιβολή της ΕΒΕ (ελάχιστης βάσης εισαγωγής) που θα μπορούσε πραγματικά να αποτελέσει ένα θετικό στοιχείο στη αξιολόγηση των παιδιών μας, αν συμβάδιζε με την κοινή λογική, κατέληξε βρόγχος και για το Υπουργείο σας και για σας, αλλά δυστυχώς και για τα παιδιά , τα οποία πέρα από το γεγονός ότι φέτος ήταν τα θύματα της όλης κατάστασης εξ αιτίας της έλλειψης μιας φυσιολογικής διδασκαλίας , βρέθηκαν αντιμέτωπα με αποφάσεις που εν πολλοίς πάρθηκαν εν θερμώ και με άλλα κριτήρια, κυρίως υποκειμενικά των ανθρώπων που ελέγχουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να βλέπουν την διαμορφωθείσα πραγματικότητα του 2021. Έχω ιδίαν πείραν από Τμήματα , που χρειάστηκε να γίνουν δύο συνεδρίες για να αποφασίσουν για την ΕΒΕ και το ειδικό μάθημα, γιατί το κάθε μέλος ΔΕΠ έβλεπε από την καθαρά προσωπική του θέση το ζήτημα. Και πάντως ο ορισμός ΕΒΕ σε κάποιες Σχολές, μόνο αρνητική κριτική δέχεται για τον τρόπο αντιμετώπισης της αναβάθμισης των Σχολών.
Η αξιοκρατική εισαγωγή στα ΑΕΙ είναι σίγουρα το ζητούμενο, αλλά δεν μπορεί να διώχνει τους άριστους, με λανθασμένες αποφάσεις.
Πέραν αυτού χρόνια τώρα ακούμε για την οργάνωση των σχολών τεχνολογικής κατάρτισης, όπου τα μεν ΤΕΙ έγιναν Πανεπιστήμια χωρίς καμιά αλλαγή πέραν της ονοματοδοσίας. Τα ΕΠΑΛ που με τόσο θόρυβο λέχθηκε ότι θα αποτελούν τον προθάλαμο της τεχνολογικής εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν αναβαθμίστηκαν, αλλά με δική σας απόφαση, απαξιώθηκαν ακόμα περισσότερο, με την απόφασή σας να ισχύσει νέο ποσοστό εισαγωγής στα ΑΕΙ από 10% στο 5%, με αποτέλεσμα όσα παιδιά έθεσαν υψηλούς στόχους και δούλεψαν με μεράκι και κόπο πολύ για μια θέση πχ. στην Αρχιτεκτονική, ένιωσαν να φεύγει η γη κάτω από τα πόδια τους, αφού η μείωση του ποσοστού, τους βγάζει από το πλάνο των επιλογών τους και τους στερεί αυτό που άλλα παιδιά των ΓΕΛ θα καταλάβουν με πολύ μικρότερη βαθμολογία. Μαθητής του ΕΠΑΛ με 19.880-20.000 μόρια, κινδυνεύει να μείνει εκτός της σχολής επιλογής του, αφού το ποσοστό του 5% ακυρώνει τελείως τον αγώνα του, ή τον στέλνει σε περιφερειακές σχολές που η οικογενειακή οικονομική κατάσταση δεν του επιτρέπει να σπουδάσει.
Αντιλαμβάνομαι ότι κάθε νέο μέτρο και κάθε μεταρρύθμιση πρέπει να δοκιμασθεί στην πράξη, όμως ήδη οι πάντες βοούν, ότι η επιλογή αυτή απέτυχε! Τι λιγότερο έχουν τα παιδιά των ΕΠΑΛ που διαγωνίστηκαν επί ίσοις όροις με τα άλλα παιδιά των ΓΕΛ , και γεύθηκαν την ίδια αγωνία και έριξαν τον ίδιο ιδρώτα για μια θέση στον ήλιο της παιδείας μας; Να σημειώσω μάλιστα ότι είχαν τη δυνατότητα να διδαχτούν και μαθήματα συγγενέστερα στο αντικείμενό τους και στον στόχο επιλογής τους. Γιατί να ισχύσει αυτό το απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό μέτρο που απαξιώνει και τα παιδιά, αλλά και την επαγγελματική εκπαίδευση!
Κυρία Υπουργέ
Τα λάθη είναι για να διορθώνονται και η όποια αξία κάποιου ανθρώπου, είναι να καταφέρει άμεσα να τα διορθώσει, από τη στιγμή μάλιστα που στιγματίζουν ζωές νέων παιδιών, τότε η αντιμετώπιση πρέπει να είναι και άμεση! Ειδάλλως η αποτυχία αυτή θα σας συνοδεύει σε όλο τον πολιτικό σας βίο και εσάς και την κυβέρνηση του υπηρετείτε.
Με κάθε τιμή
Τρύφων Τσομπάνης
Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΠΘ»
«Δολοφόνος ονείρων»
Παράλληλα, νέα επιστολή αριστούχου μαθήτριας προς τη Νίκη Κεραμέως έρχεται στη δημοσιότητα μέσω του alfavita.gr. Όπως εξηγεί η τελειόφοιτη του 7ου ΓΕΛ και υποψήφια για τις Αρχιτεκτονικές σχολές, συγκέντρωσε 17.711 μόρια και χωρίς να έχει κοπεί σε κανένα βασικό ή ειδικό μάθημα, αλλά δεν θα μπορέσει να μπει στην Αρχιτεκτονική της Πάτρας που αποτελεί την πρώτη της επιλογή. Σημειώνεται πως η περσινή βάση της Αρχιτεκτονικής στην Πάτρα ήταν 16.365.
Μάλιστα όπως αναφέρει στην επιστολή της προς την υπουργό, μέσω του alfavita.gr, οι γονείς της είναι απλοί μισθωτοί και «δεν μπορούν να τη στείλουν στην Σορβόννη και το Χάρβαρντ ή σε κάποιο άλλο ιδιωτικό κολέγιο ούτε καν αντέχουν το κόστος των σπουδών σε άλλη πόλη».
«Το εμμονικό σας σχέδιο στόχευε να αποκλείσει από την ανώτερη εκπαίδευση τους αδύναμους μαθητές με βαθμούς κάτω από την βάση του 10 και τους αιώνιους φοιτητές», αναφέρει η αριστούχος μαθήτρια, και συνεχίζει: «Το σχέδιο σας εξετράπη από τις ράγες του και έχει τεράστιες επιπτώσεις σε μαθητές σαν εμάς με βαθμούς πάνω από τον μέσο όρο που δεν αξίζουμε να περιοριζόμαστε και να συναντάμε εμπόδια στα όνειρα μας. Έχοντας την αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε εσείς και οι σύμβουλοί σας, να είχατε προβλέψει τέτοιες καταστροφικές εξελίξεις και να προσαρμόζατε τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για αυτό οφείλετε να παραδεχθείτε το λάθος σας και να προχωρήσετε στην διόρθωση του ΑΜΕΣΑ!!!!». Η Ελένη Κόλλια καταλήγει: «Κυρία Κεραμέως, μπορείτε έστω και τώρα να διορθώστε την στρέβλωση που εσείς η ίδια δημιουργήσατε. Η επικεφαλής του Υπουργείου Παιδείας ας μην γίνει Δολοφόνος των ονείρων που έχουν τα παιδιά και οι νέοι του τόπου μας».
«Στερήσατε το μεράκι μου»
Μία ακόμα επιστολή μαθήτριας η οποία δεν μπορεί να μπει στην σχολή για την οποία μόχθησε λόγω του νόμο της Νίκης Κεραμέως για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έρχεται στη δημοσιότητα. Η επιστολή της Ελένης Τριάντη προς την υπουργό που έφτασε στο Documento είναι ενδεικτική της απόγνωσης που βρίσκονται χιλιάδες υποψήφιοι φοιτητές φέτος. Όπως επισημαίνει η Ελένη, παρά το γεγονός ότι συγκέντρωσε 19.987 μόρια, δεν καταφέρνει να εισαχθεί στη Σχολή που επιθυμούσε, λόγω ΕΒΕ.
«Λέγομαι Ελένη Τριάντη και είμαι μαθήτρια ενός Γενικού Λυκείου του Αγρινίου. Φέτος πέρασα κι εγώ την επώδυνη διαδικασία των Πανελλαδικών εξετάσεων σε μια ομολογουμένως δύσκολη χρονιά. Συγκέντρωσα την πολύ υψηλή βαθμολογία των 19.987 μορίων αλλά δεν μου δίνεται το δικαίωμα να υποβάλω αίτηση για τη Σχολή Μεταφραστικού του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα που αποτελεί την πρώτη σχολή προτίμησης μου. Και αυτό γιατί ενώ έγραψα Αγγλικά 17,8 στα Γαλλικά δεν κατάφερα για λίγα μόρια να πιάσω την ΕΒΕ. Πίστευα ότι η μεταρρύθμιση σας σκοπό είχε να αποκλείσει από τα πανεπιστήμια μαθητές με βαθμολογίες 2 και 3 όπως λέγατε. Συγχαρητήρια λοιπόν. Τα καταφέρατε. Με αποκλείσατε με γενική βαθμολογία πάνω από 17. Πέτυχε η μεταρρύθμισή σας, λοιπόν . Μπορείτε να είστε περήφανη !!!!! Θέλω να επισημάνω εδώ ότι Γαλλικά δεν διδάχτηκα ποτέ στο σχολείο μου, αλλά ο πατέρας μου, ένας φτωχός άνθρωπος, πληρώνει εδώ και 2 χρόνια φροντιστήριο προκειμένου να με βοηθήσει να πετύχω το όνειρο μου. Τα δύο τελευταία χρόνια λόγω πανδημίας τα μαθήματα και των Γαλλικών γίνονταν διαδικτυακά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σωστή εκμάθησή τους» σημειώνει μεταξύ άλλων.
«Έχετε ακούσει πότε την λέξη όνειρο;» ρωτά την υπουργό η μαθήτρια και συνεχίζει: «Ήταν το όνειρό μου λοιπόν και μου το στερείτε με έναν εντελώς παράλογο τρόπο αφού με κρίνετε ικανή να εισαχθώ στην Γαλλική Φιλολογία Αθηνών με την ίδια βαθμολογία στα Γαλλικά αλλά όχι στο Μεταφραστικό Κέρκυρας. Δηλαδή με το σκεπτικό σας μπορώ να διδάξω Γαλλικά αλλά δεν μπορώ να μεταφράσω. Έχει κάποια λογική αυτό; Για μένα πάντως όχι. Θα εισαχθώ σίγουρα σε μια άλλη σχολή. Μικρό το κακό -θα πείτε-. Διαφωνώ. Το κακό είναι μεγάλο. Για αυτό κι η κοινωνία είναι αυτή που είναι σήμερα Με ανθρώπους που κάνουν την δουλειά τους απλά για βιοπορισμό χωρίς να την αγαπούν πραγματικά, χωρίς να νιώθουν δημιουργικοί, χωρίς “μεράκι”. Αυτή ακριβώς είναι η λέξη. Θα εισαχθώ λοιπόν σε κάποια άλλη σχολή όμως πάντα θα είστε στη συνείδηση μου ως εκείνη που μου στερήσατε το “μεράκι μου”».
Σύσσωμοι εκπαιδευτικοί και μαθητές κατά Κεραμέως
Απογοητευμένοι δηλώνουν οι υποψήφιοι πανελλαδικών που μένουν εκτός των σχολών επιθυμίας τους λόγω του νέου σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Ο Διονύσης που είχε στείλει και την πρώτη επιστολή στην υπουργό Παιδείας και αν και αρίστευσε, δεν μπαίνει στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ λόγω ΕΒΕ, επεσήμανε πως το υπουργείο τους αιφνιδίασε αφού προχώρησε σε δομικές αλλαγές είκοσι ημέρες πριν από τις εξετάσεις, ενώ και η Φωτεινή που αν και συγκέντρωσε 21.950 μόρια, δε μπαίνει στην Αρχιτεκτονική του ΑΠΘ λέει: «Μας πρόδωσαν». «Ούτε πέρσι θα έμπαινε» απαντά κυνικά η υπουργός στον Διονύση, με τον ΣΥΡΙΖΑ να χαρακτηρίζει «ανορθολογικό και άδικο» το νέο σύστημα, ενώ ο Ευκλείδης Τσακαλώτος χαρακτήρισε την Ν. Κεραμέως «χειρότερη υπουργό παιδείας στα 200 χρόνια του ελληνισμού».
Υπενθυμίζεται πως και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος εκθέτει το υπουργείο Παιδείας που «καταργεί τη διδασκαλία της τέχνης στο Λύκειο» και διαμαρτύρεται για το οξύμωρο της κατάργησης της διδασκαλίας των μαθημάτων σχεδίου, ενώ εξετάζονται πανελλαδικά και με ταυτόχρονη θέσπιση της ΕΒΕ. «Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν αριστούχοι αλλά εντελώς απροετοίμαστοι μαθητές» επισημαίνει το EETE. Όπως εξήγησε ο αριστούχος Διονύσης «η ενημέρωση για την εφαρμογή της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα έγινε ελάχιστες ημέρες πριν την έναρξη των πανελληνίων» ενώ και η αριστούχα Φωτεινή τόνισε πως «διδασκόμασταν ελεύθερο σχέδιο διαδικτυακά λόγω πανδημίας, παρόλο που απαιτεί φυσική παρουσία».
Τα καταστροφικά αποτελέσματα και τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που εμπνεύστηκε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και επιμένει να εφαρμόζει αποκαλύπτει με παρέμβασή της η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), κάνοντας λόγο για «άλλο ένα ψέμα της κυβέρνησης που κατέρρευσε», και τονίζοντας πως «το μόνο που εγγυάται η εφαρμογή της ΕΒΕ είναι παιδιά με άριστες και μέτριες βαθμολογίες να οδηγούνται σε σχολές που δεν είναι της πρώτης προτίμησής τους». Παράλληλα την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας και την κατάργηση του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής απαιτούν με διαδικτυακό ψήφισμα μαθητές και μαθήτριες. «Ζητούμε ένα υπουργείο Παιδείας στελεχωμένο με άτομα που θα γνωρίζουν το αντικείμενο και όχι άσχετους» αναφέρουν οι μαθητές, και επισημαίνουν επανειλημμένως ότι η Υπουργός επιχειρεί να επαναφέρει την εκπαιδευτική διαδικασία «σε συνθήκες μεσαίωνα», την ίδια ώρα που οι υπόλοιπες χώρες «αφήνουν πίσω τους την εισαγωγή λίγων στα πανεπιστήμια» και επενδύουν στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης και του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου