Το ψηφιδωτό της Θεοτόκου (Βρεφοκρατούσας) στην Αγιά Σοφιά, στην Κωνσταντινούπολη.

Διά τὴν Πόλῐν

Διά τὴν Πόλῐν πολεμήσομεν
Μαρμαρωμένος βασιλεύς ἐστί ὁ δῆμος ὁ ἑλληνικός
Τήν ῥίζᾰν αὐτοῦ εὑρήσει
Αἱ θάλατται, τά Μυστήρια τῆς Ἐλευσῖνος, αἱ ἐκκλησίαι
Τὰ ἄπιστᾰ ὄντα λήψονται τὸ Μέγιστον Φῶς
Περιμένω τὴν στιγμήν διά τὴν Πόλῐν
Διά τὸν Ναόν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίᾱς

Η Ελλάς Ευγνωμονούσα, Θεόδωρος Βρυζάκης (1858)
Κι ὅμως δὲν πίστεψα
Ὅρους ἀντέστρεψα
Εἶμαι ὁ Ἕλληνας ποὺ πολεμᾶ
Εἶπαν πὼς χάθηκα
Δρόμους μου χάραξαν
Ἔμεινα μόνος μου κι ὅμως ἐπέζησα
Ἔζησα στὴ φωτιά

Αλέξανδρος (Άλεξ) Παναγή, Στὴ φωτιά (Eurovision 1995)

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2024

Μουσική Παρασκευή - Μιχάλης Βιολάρης ~ 1974

                       


Περισσότερες πληροφορίες για τον Μιχάλη Βιολάρη εδώ


Ο Ανδρέας Λάμπρου

Ο Ανδρέας Λάμπρου γεννήθηκε στη Σαλαμίνα στις 8 Απριλίου του 1978 και μέχρι τα 12 του χρόνια, έζησε στα Λουτρά της Αιδηψού με τους γονείς του, Κώστα και Κική και τη γιαγιά του, Χαρίκλεια. Όταν πήγε γυμνάσιο επέστρεψε στην πατρίδα του, τη Σαλαμίνα, όπου γνώρισε τη γυναίκα του Φλώρα, με την οποία έχει δύο γιους, τον Κωνσταντίνο και τον Θεοφάνη. Σπούδασε γραφίστας στα εργαστήρια ελευθέρων σπουδών, “Αθηναϊκός Καλλιτεχνικός Τεχνολογικός Όμιλος” (Α.Κ.Τ.Ο.) & “Middlesex University” αλλά παράλληλα έκανε και σπουδές μουσικής. 6 χρόνια πιάνο και κιθάρα με τη Λίλα Γερογιάννη και τη Νάνσυ Παπαγεωργίου και 6 χρόνια φωνητική και ορθοφωνία με τη Λία Βίσση και τη Νάγια Γεωργίου στο ωδείο “Φίλιππος Νάκας”.

Άρχισε να γράφει τραγούδια από τη παιδική του ηλικία, ενώ στη δισκογραφία ξεκίνησε το 2003 και θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους τραγουδοποιούς, έχοντας κυκλοφορήσει δισκογραφικά πάνω από 650 τραγούδια, που πολλά από αυτά έγιναν μεγάλες επιτυχίες, καθώς έχει πάρει και αρκετούς χρυσούς και πλατινένιους δίσκους. Έχει κάνει τραγούδια για το θέατρο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το internet, τη διαφήμιση, τον τύπο, αλλά και για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Πολλά από τα τραγούδια του έχουν κυκλοφορήσει στο εξωτερικό κάνοντας επιτυχία και έχοντας παίξει σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα clubs και ραδιόφωνα στον κόσμο, ενώ άλλα έχουν συμμετάσχει σε φεστιβάλ και διαγωνισμούς λαμβάνοντας την πρώτη θέση και σπουδαίες διακρίσεις.


              Πηγή


Ένα τραγούδι που προκαλεί μία ιδιαίτερη συγκίνηση, ένα τραγούδι ύμνος και φόρος τιμής για τους ανθρώπους που αντιστάθηκαν, για τα αιματοβαμμένα χώματα!»


Πάμε να το ακούσουμε...



Σκλαβιά, περιστέρια σὲ κλουβιά, 
Ξωκλήσια μὲ σβησμένα τὰ καντήλια, 
Μάνα μου, τὶς καμπάνες ποιός χτυπᾶ, 
Μάνα μου, οἱ μνῆμες μαχαιριά. 

Πρόσφυγας στὸν τόπο μου, 
Καὶ στὰ χώματα ποὺ μὲ κραυγὲς φωνάζουνε, 
Ἡ πατρίδα μου στὰ δυὸ ἔχει μοιραστεῖ, 
Παναγιά μου λευτεριὰ πότε θὰ φανεῖ. 

Σκλαβιά, πατημένα γιασεμιά, 
Καὶ σπίτια μὲ αὐλὲς γεμᾶτες στάχτη, 
Μάνα μου, ποιός σκοτώνει τὴ χαρά, 
Μάνα μου, οἱ μνῆμες μαχαιριά. 








Πηγές




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ