Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας (Αρ Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021) καθορίζει πως από το επόμενο σχολικό έτος η οργάνωση των ξενόγλωσσων τμημάτων για τη 2η ξένη γλώσσα θα γίνεται αποκλειστικά με την αρχή της πλειοψηφίας σε κάθε τμήμα χωριστά.

Με τον τρόπο αυτό περικόπτεται η λειτουργία μεικτών παράλληλων τμημάτων για γερμανικά και γαλλικά και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι μαθητές να παρακολουθήσουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν παρά μόνο αν η επιλογή τους αποτελεί και πλειοψηφία στο σύνολο των μαθητών του κάθε τμήματος.

Η εγκύκλιος προβλέπει ακόμη ότι μέχρι την 1η Οκτωβρίου, εάν δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε από το τμήμα, τότε οι μαθητές θα διδαχτούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας.

«Είναι προφανές πως η ρύθμιση αυτή αφενός απαξιώνει τις μορφωτικές ανάγκες και το δικαίωμα των μαθητών να επιλέξουν ελεύθερα τη β’ ξένη γλώσσα και αφετέρου “σπρώχνει” εκτός Δημόσιας Εκπαίδευσης αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που στηρίζουν εδώ και χρόνια το Δημόσιο Σχολείο» σημειώνει σε ανακοίνωση του το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών ζητώντας την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου και την αντικατάστασή της με νέα που θα προβλέπει τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής και παρακολούθησης 2ης ξένης γλώσσας από όλους τους μαθητές.

«Nα αποσυρθεί η εγκύκλιος για τη Β΄ ξένη γλώσσα στα Δημοτικά»

Να αποσυρθεί η συγκεκριμένη εγκύκλιος ζητά και η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ) με απόφαση του ΔΣ του.

«Η υποχρεωτική εκμάθηση διαφορετικής Β’ Ξένης Γλώσσας ακόμη και όταν το  σύνολο των μαθητών έχει διαφορετική επιλογή με τη δικαιολογία των διαθέσιμων  εκπαιδευτικών, αποτελεί ρύθμιση αναχρονιστικών εποχών που δεν αντανακλά το  σύγχρονο σχολείο του μέλλοντος που όλοι, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί  επιθυμούμε» σημειώνουν και προσθέτουν:

«Το σύνολο των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας αναμένουμε την  απόσυρση της εγκυκλίου και την αντικατάστασή της από μια νέα εγκύκλιο με γνώμονα τη δημιουργία τμημάτων σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών και τις  απαιτήσεις της κοινωνίας.  Δεν πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που ως Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ η Υπουργός  Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως απηύθυνε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου,  ερώτηση (11-10-2017) προς τον τότε Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου  σχετικά με την ασυνέχεια της εκμάθησης της επιλεγμένης δεύτερης ξένης γλώσσας  στους μαθητές των Γυμνασίων.

Γιατί επιτρέπει η κα Υπουργός, ένας μαθητής στην σημερινή εποχή της  πολυγλωσσίας, να είναι αναγκασμένος να μάθει μία ξένη γλώσσα, που δεν την  επέλεξε, ενώ προσφέρεται στο Δημόσιο Σχολείο; Γιατί οι γονείς να πρέπει να  πληρώνουν ιδιωτικά για την εκμάθηση της Β΄ ξένης γλώσσας, που επιθυμούν,  λόγω διαφορετικής επιλογής της πλειοψηφίας;

Γιατί αφαιρεί τη δυνατότητα για σχηματισμό ολιγομελών τμημάτων στην ξένη  γλώσσα, όταν με βάση την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ,  ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ, ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ (22.11.2005) «η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε πολύ νεαρή ηλικία  προσφέρει πλεονεκτήματα […], εφόσον οι τάξεις είναι αρκετά μικρές, […]  και εφόσον αφιερώνεται επαρκής χρόνος στο αναλυτικό πρόγραμμα για τη  διδασκαλία των ξένων γλωσσών».



Πηγή